Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMogelijke ban kratom en phenibut op komst

Mogelijke ban kratom en phenibut op komst

54 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#1
Knuffelpanda zei:
Heeft de WHO momenteel niks beters te doen ofzo ?
Het begint met een C .....
🙄
Klik om te vergroten...
Corona? Waardoor farmaceutische giganten miljarden omzet draaien? Pensioenen die niet meer uitbetaald hoeven te worden etc inclusief, minus de economische schade die vooral de burgers hebben geleden, staan ze nog ver in de plus.
R
Royaldelic91Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Green malay / Green maeng da
Pas je wel op?
Is een grote mannen drug
Klik om te vergroten...
Dat heb je goed gezegd, ik gebruik het nu al 3/4 jaar, en het sluipt erin.. de afkick is echt heftiger dan menig persoon zou verwachten van zo’n onschuldig kopje thee..

Het heeft me veel rust en voordelen geboden, maar de afkick is heftiger dan menig opiaat! Kijk er dus mee uit en gebruik het met mate! Vele mensen verkijken zich er op (net zoals ikzelf)
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#3
RoyV1991 zei:
Dat heb je goed gezegd, ik gebruik het nu al 3/4 jaar, en het sluipt erin.. de afkick is echt heftiger dan menig persoon zou verwachten van zo’n onschuldig kopje thee..

Het heeft me veel rust en voordelen geboden, maar de afkick is heftiger dan menig opiaat! Kijk er dus mee uit en gebruik het met mate! Vele mensen verkijken zich er op (net zoals ikzelf)
Klik om te vergroten...
Hoeveel gram per dag gebruik je eigenlijk? En wat is de rede dat je dagelijks bent gaan gebruiken. Wat heb je gemerkt aan afkick?
F
Fallen LegendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Denken jullie echt dat er een ban gaat komen op kratom en phenibut?
F
Fallen LegendLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Ach, in ons landje wordt eigenlijk alles wat goed werkt, ooo zo vaak zo snel mogelijk meteen weer verboden....
Klik om te vergroten...
Dat vind ik dus ook net als cocaïne en heroïne
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ach, in ons landje wordt eigenlijk alles wat goed werkt, ooo zo vaak zo snel mogelijk meteen weer verboden....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zou het een wijze zaak zijn, om die stoffen vrij te geven?
Zo ja, waarom niet alle drugs?
R
Royaldelic91Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zoraa zei:
Hoeveel gram per dag gebruik je eigenlijk? En wat is de rede dat je dagelijks bent gaan gebruiken. Wat heb je gemerkt aan afkick?
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte op top rond de 25 gram per dag, de reden van gebruik is dat een vriend van me met het goedje aan kwam jaren terug.. Met de gedachte dat het plantaardig is en geen kwaad kan, steeds meer en meer gaan gebruiken tot het een gewoonte is geworden..

de afkick is te vergelijken met die van opiaten, je lichaam stopt vrijwel helemaal met de dopamine aanmaak in je hersenen, en dan kan in het ergste geval 3-6 maanden duren voor het op de natuurlijke wijze weer op gang gebracht wordt.

het is dat je een extreme leegte ervaart, geen motivatie, er alles aan doet om dat klote gevoel weg te krijgen (dus waar veel mensen dus weer zucht krijgen, en halen) Het is bij kratom gevaarlijk omdat weinig mensen de gevaren ervan inzien, omdat het toch ‘legaal’ is..
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#9
RoyV1991 zei:
Ik gebruikte op top rond de 25 gram per dag, de reden van gebruik is dat een vriend van me met het goedje aan kwam jaren terug.. Met de gedachte dat het plantaardig is en geen kwaad kan, steeds meer en meer gaan gebruiken tot het een gewoonte is geworden..

de afkick is te vergelijken met die van opiaten, je lichaam stopt vrijwel helemaal met de dopamine aanmaak in je hersenen, en dan kan in het ergste geval 3-6 maanden duren voor het op de natuurlijke wijze weer op gang gebracht wordt.

het is dat je een extreme leegte ervaart, geen motivatie, er alles aan doet om dat klote gevoel weg te krijgen (dus waar veel mensen dus weer zucht krijgen, en halen) Het is bij kratom gevaarlijk omdat weinig mensen de gevaren ervan inzien, omdat het toch ‘legaal’ is..
Klik om te vergroten...
Dat is idd wel een hoge dosis wat je gebruikte dan. Ik gebruik het nu 6 maanden dagelijks. Dit om de chronische pijnen en vermoeidheid op te kunnen vangen. Meestal zit ik max op 4,5 gram verdeeld over 2 dosisen. Doe dit bijna 6 maanden. Heb echter ook wel eens een dag of 2 overgeslagen. Maar Meestal toch wel dagelijks. Heb eigenlijk nergens last van. Soms begin ik in de ochtend en neem dan in de middag nog een dosis. Soms sla ik de ochtend over en neem alleen de middag. Ook komt het voor dat ik overdag niks neem en dan in de avond een dosis neem. Heb nog nooit afkick ervaren. Geen psychische en ook geen lichamelijke klachten ervaren. Ik denk dat het gevaar toch echt zit ik hoge dosissen. Ik hoop voor je dat het je gaat lukken om het goed af tebouwen en je zo weer een vrij leven tegemoet kunt gaan zien. Veel succes.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
RoyV1991 zei:
Ik gebruikte op top rond de 25 gr.........
Klik om te vergroten...
Opm. Is dit niet erg veel?
RoyV1991 zei:
Het is bij kratom gevaarlijk omdat weinig mensen de gevaren ervan inzien, omdat het toch ‘legaal’ is..
Klik om te vergroten...
Opm.
Legaliteit van stoffen zegt ook nul, komma nul...zie de hele alcohol en wiet problematiek.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Opm. Is dit niet erg veel?

Opm.
Legaliteit van stoffen zegt ook nul, komma nul...zie de hele alcohol en wiet problematiek.
Klik om te vergroten...
Met alle respect maar wiet is toch echt niet legaal hoor.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tramadol achtig, dus?
Die heb ik voor mijn rugpijn te bestrijden, het doet eigenlijk heel, heel erg weinig.
Anders moet ik er veel te veel van innemen.
Op ruim 100 mg per dag, daar sta ik al heel lang op...Iets wat wel werkt, dat zijn de zwaardere opiaten.
Maar dan gaat het pas echt fout, dat wil ik niet meer.
Met oxcycodon haal ik de duivel zelf in huis, en fentanyl is nog veel erger.
Daar begin ik niet meer aan.
Qua pijnstillend effect zou ik de kratom weleens willen proberen maar aangezien tramadol al weinig doet, zal de kratom niet effectief zijn denk ik zo...
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Tramadol achtig, dus?
Die heb ik voor mijn rugpijn te bestrijden, het doet eigenlijk heel, heel erg weinig.
Anders moet ik er veel te veel van innemen.
Op ruim 100 mg per dag, daar sta ik al heel lang op...Iets wat wel werkt, dat zijn de zwaardere opiaten.
Maar dan gaat het pas echt fout, dat wil ik niet meer.
Met oxcycodon haal ik de duivel zelf in huis, en fentanyl is nog veel erger.
Daar begin ik niet meer aan.
Qua pijnstillend effect zou ik de kratom weleens willen proberen maar aangezien tramadol al weinig doet, zal de kratom niet effectief zijn denk ik zo...
Klik om te vergroten...
Ik gebruik van wege chronische pijn kratom. Persoonlijk vind ik het een betere pijnstiller dan tramadol. Ben blij dat ik door kratom de tramadol links kan laten liggen. Voor pijnstilling adviseer ik je zeker een rode strain. Er is genoeg over kratom en de werking ervan te vinden op het internet. Zou me zeker eerst even goed inlezen. Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden mocht je het eens gaan proberen. Deel je je ervaring?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jazeker, als ik eraan kan komen en dan een rode strain. Ik laat dit weten, mijn ervaring!
W
WackyJelloLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dan houdt het op hoor, voor mij. Er zijn druppels, emmers, overlopers en klapschaatsen.

Goddank is er ook bijna kanna-hasj. En zijn die HHC en THCV unittekedingies van het god'lijke soort.

Fuck die bans. Ik ken en heb de mensen/middelen te produceren/importeren/feliciteren, dus ik zie mij daartoe inmiddels zwaar genoodzaakt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
WackyJello zei:
Fuck die bans. Ik ken en heb de mensen/middelen te produceren/importeren/feliciteren, dus ik zie mij daartoe inmiddels zwaar genoodzaakt.
Klik om te vergroten...

Schrale troost.
Dit bericht is van 2021 en twee jaar later is kratom er nog steeds (legaal / Ned)
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zoraa zei:
Met alle respect maar wiet is toch echt niet legaal hoor.
Klik om te vergroten...
Klopt wiet is niet legaal zoals alcohol en kratom dat zijn maar toch kan het allemaal een probleem voor je worden
Ze zeggen ook niet voor niets dat je kratom niet elke dag moet nemen en doe je dat wel kun je verslaafd raken
Toch kun je het niet met een coke of alcohol of opiaten verslaving vergelijken
De cravings en/of ontwenningsverschijnselen zijn totaal niet zo erg als bij die middelen als we het over kratom hebben
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wat is het dan wel?
Gedoogd!
Dat is tussen legaal en illegaal in....
Typisch Nederlands.
Geen ja, en geen nee.
Ik beschouw het zelf als legaal.
Je mag het kopen, tot max 5 gram in bezit/ voorhanden hebben, het in enkele gelegenheden gebruiken, max 5 planten hebben staan, want dit is dan wel verboden, maar je wordt niet vervolgd, dus ehhh. .
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Wat is het dan wel?
Gedoogd!
Dat is tussen legaal en illegaal in....
Typisch Nederlands.
Geen ja, en geen nee.
Ik beschouw het zelf als legaal.
Je mag het kopen, tot max 5 gram in bezit/ voorhanden hebben, het in enkele gelegenheden gebruiken, max 5
Klik om te vergroten...
Wat jij hier boven benoemd als zijnde gedoogbeleid is niet wat met gedoogbeleid wordt bedoeld. Bovendien is het niet in heel Nederland gedoogd. Dat verschilt per gemeente. De gemeentes die geen gedoogbeleid hebben zul je zelfs geen coffeeshops tegenkomen.

www.judex.nl

Softdrugs in Nederland: de 10 meest gestelde vragen

Over het gebruik en het gedogen van softdrugs in Nederland bestaan veel misverstanden. In Nederland geldt nog steeds een gedoogbeleid ten aanzien van het gebruik van softdrugs. Dit betekent onder andere dat het gebruik van een bepaalde hoeveelheid weliswaar wettelijk gezien strafbaar is, maar...
www.judex.nl www.judex.nl
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alweer dus, verschil per gemeente.
Dat moet toch niet kunnen!
Lekker onduidelijk weer.
Dat is Nederland.
@Zoraa leg eens uit wat volgens jou dan het gedoogbeleid is, danvwel betekent?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."