#1
Beste mensen,
Al een langere tijd kijk ik weleens hier op het forum rond. Ik vind het fijn om te lezen over de meningen en ervaringen van andere Nederlanders. Zelf had ik nog niet echt de behoefte om mijn eigen meningen en ervaringen te delen of om me te mengen in gesprekken. Toch is het nu wel belangrijk en vandaar dat mijn account vrij nieuw is.
Ik lees de laatste tijd allerlei berichten op Reddit waaruit blijkt dat er mogelijk een phenibut en kratom ban op komst is. Het probleem is als volgt. De FDA probeert al een langere tijd om kratom en phenibut illegaal te maken. De laatste keer dat kratom bijna verbannen was in de Verenigde Staten,was in 2016. Het Amerikaanse volk heeft toen hard teruggevochten met als resultaat dat kratom vooralsnog legaal is gebleven daar. Vanwege deze gebeurtenis probeert de FDA nu deze substantie te verbannen door het voor te leggen aan het WHO. Ze hebben kratom en phenibut samen met 5 andere substanties (5 substanties die in vergelijking hiermee zeer heftig zijn) nu aangeboden als pre-review bij het WHO.
Zelf weet ik niet genoeg over het WHO, FDA, politiek of hoe deze gang van zaken normaal gesproken gaat. Wel weet ik dat het WHO ook etizolam bijvoorbeeld op de lijst heeft geplaatst, de substantie die nu, als het goed is, ook verbannen gaat worden in alle landen die lid zijn van de VN. Als landen deze substanties vervolgens niet ook gaan verbieden (of opnemen op hun opium lijst), zouden sancties tegen dit land kunnen volgen. Dit is in ieder geval hoe ik het begrepen heb. Dat betekent dus dat dit inmiddels niet alleen een Amerikaans, maar een internationaal probleem geworden is.
Het idee is nu om positieve verhalen in te sturen over phenibut of kratom, zodat het WHO deze vervolgens kan bekijken en wellicht tot de conclusie kan komen om hier niets mee te doen en het legaal te houden. In principe had de FDA zelf een plaats waar je deze verhalen in zou kunnen sturen, maar deze zullen niet worden voorgelegd aan het WHO. Het idee is dat de FDA veel nauwe banden heeft met de grote farmaceuten in Amerika en ze graag hun winst weer vergroten van hun opiaat recepten.
De deadline voor het insturen van deze verhalen is 9 augustus. De American Kratom Association probeert een verlenging aan te vragen door de FDA aan te klagen. De FDA wist immers al eerder dat ze dit van plan waren en zijn bijzonder laat geweest met de bekendmaking van deze informatie. Hieronder heb ik even drie topics van Reddit in quotes gezet.
Blijkbaar hebben we nog vrij weinig tijd. Ik heb de laatste dagen hierover gelezen, maar ik ben constant op werk waar ik geen mobiel of laptop mag gebruiken waardoor het lastig is om een topic te maken dat zowel goed informatief en gestructureerd is met weinig fouten en ook nog fijn leest. Momenteel ben ik ook weer op werk en ben dit nu haastig op mijn werk aan het schrijven. Dus mijn excuses als het een beetje taai leest.
Ik zie hier gewoon bijzonder weinig informatie over in Nederland, of buiten Amerika alleen al. Wat denken jullie? Is dit al een bekend probleem hier en moeten we ons zorgen maken?
Al een langere tijd kijk ik weleens hier op het forum rond. Ik vind het fijn om te lezen over de meningen en ervaringen van andere Nederlanders. Zelf had ik nog niet echt de behoefte om mijn eigen meningen en ervaringen te delen of om me te mengen in gesprekken. Toch is het nu wel belangrijk en vandaar dat mijn account vrij nieuw is.
Ik lees de laatste tijd allerlei berichten op Reddit waaruit blijkt dat er mogelijk een phenibut en kratom ban op komst is. Het probleem is als volgt. De FDA probeert al een langere tijd om kratom en phenibut illegaal te maken. De laatste keer dat kratom bijna verbannen was in de Verenigde Staten,was in 2016. Het Amerikaanse volk heeft toen hard teruggevochten met als resultaat dat kratom vooralsnog legaal is gebleven daar. Vanwege deze gebeurtenis probeert de FDA nu deze substantie te verbannen door het voor te leggen aan het WHO. Ze hebben kratom en phenibut samen met 5 andere substanties (5 substanties die in vergelijking hiermee zeer heftig zijn) nu aangeboden als pre-review bij het WHO.
Zelf weet ik niet genoeg over het WHO, FDA, politiek of hoe deze gang van zaken normaal gesproken gaat. Wel weet ik dat het WHO ook etizolam bijvoorbeeld op de lijst heeft geplaatst, de substantie die nu, als het goed is, ook verbannen gaat worden in alle landen die lid zijn van de VN. Als landen deze substanties vervolgens niet ook gaan verbieden (of opnemen op hun opium lijst), zouden sancties tegen dit land kunnen volgen. Dit is in ieder geval hoe ik het begrepen heb. Dat betekent dus dat dit inmiddels niet alleen een Amerikaans, maar een internationaal probleem geworden is.
Het idee is nu om positieve verhalen in te sturen over phenibut of kratom, zodat het WHO deze vervolgens kan bekijken en wellicht tot de conclusie kan komen om hier niets mee te doen en het legaal te houden. In principe had de FDA zelf een plaats waar je deze verhalen in zou kunnen sturen, maar deze zullen niet worden voorgelegd aan het WHO. Het idee is dat de FDA veel nauwe banden heeft met de grote farmaceuten in Amerika en ze graag hun winst weer vergroten van hun opiaat recepten.
De deadline voor het insturen van deze verhalen is 9 augustus. De American Kratom Association probeert een verlenging aan te vragen door de FDA aan te klagen. De FDA wist immers al eerder dat ze dit van plan waren en zijn bijzonder laat geweest met de bekendmaking van deze informatie. Hieronder heb ik even drie topics van Reddit in quotes gezet.
Is this really the end the end of Phenibut?​
![]()
I do not understand what the recent news about FDA really means for phenibut. As someone who is in Europe I do assume it will affect my ability to order phenibut easily from a legit, trusted and controlled vendor, which is really sad...
Can someone tell me their opinion on what is going to happen to Phenibut and in how much time?
The FDA plan to meet with WHO and U.N. for international Scheduling​
![]()
Call to Action
The FDA plans on meeting with the WHO and the U.N. about scheduling kratom internationally. There is a comment portal to comment on their horrible initiative. The AKA I hear plans to release a portal on Monday as well to the FDA comment section. Please get involved. FDA U.N. & WHO scheduling comment section please fill out this testimony as well as the AKA site since the FDA can choose whether to use stories from their page. THIS IS VERY SERIOUS!
Update 7/30: Please focus your comments towards the AKA comment page now !!!!!!!!
Update: The FDA comments may not be given to the WHO, it's up to the FDA apparently. Here is a link that 100% will be given to the WHO by the AKA please leave a testimony here as well 2nd testimony site click here!
Edit: Comments must be submitted by August 9th. The AKA recommends commenting how kratom has helped your life, even saved it. Be respectful and just give a positive testimony.
Edit #2: The moderators added the AKA video below with more instruction. It's good.
Edit #3 : Choose international government I0037 to comment. If you don't want to use your name, you can comment anonymously.
Megathread: Comments Needed on FDA Proposal to WHO for Worldwide Ban of Kratom. Deadline: August 9 (AKA)​
![]()
Call to Action
The American Kratom Association is asking all Kratom Advocates: consumers, their friends and family, and anybody who does not want to see Kratom banned to make a comment at www.protectkratom.org/whocomments.
Comments are due by August 9th. Please use your connections to let others who may be willing to offer their support.
Reminder: The AKA is encouraging us to voice our opposition to the ban, and asking that we provide testimony about how Kratom has helped you or people that you know or how a ban would harm you or those around you. Please do not make violent, crass, inflammatory, or derisive comments about the FDA or WHO--it will be counterproductive.
21340 26824 34043 35042 40808 comments have been made in support (as of 2021-08-07). The AKA is trying to reach as many as possible, with a minimum goal of at least 100,000.
More information about the proposed recommending for the WHO to schedule Kratom (along with several other substances) is available here.
Review the Emergency Seminar on 2021-July-27 (~50 minutes, Video) for more information.
Updated: AKA comments with 5 days remaining to comment.
Updated: AKA files complaint with US Courts. Requesting Comment Period be extended. Do not delay in making comments, as there is no guarantee as to the outcome of the action, or what relief the courts may provide. [Filing]
Next Steps: AKA scheduling seminar for activists on 2021-Aug-09. Topics will include discussion about the comments delivered, the pending lawsuit, and next steps.
More Resources from the American Kratom Association:
AKA on social media: Twitter | Facebook | Newsletter Signup
Print Materials: Suggested for public placement, particularly where Kratom is sold.
Blijkbaar hebben we nog vrij weinig tijd. Ik heb de laatste dagen hierover gelezen, maar ik ben constant op werk waar ik geen mobiel of laptop mag gebruiken waardoor het lastig is om een topic te maken dat zowel goed informatief en gestructureerd is met weinig fouten en ook nog fijn leest. Momenteel ben ik ook weer op werk en ben dit nu haastig op mijn werk aan het schrijven. Dus mijn excuses als het een beetje taai leest.
Ik zie hier gewoon bijzonder weinig informatie over in Nederland, of buiten Amerika alleen al. Wat denken jullie? Is dit al een bekend probleem hier en moeten we ons zorgen maken?