Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zijn jullie ervaringen met trein controle naar Berlijn?

Wat zijn jullie ervaringen met trein controle naar Berlijn?

31 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#1
2 weken geleden aan de kant gezet, ik reed net duitsland in. 20gr hasj bij me afgepakt. Moest paar dingen tekenen en mocht weer gaan
N
Nihilist88

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
België hanteert ook een streng drugsbeleid.
Ik zou maar niets meenemen....
Klik om te vergroten...
True, voor cannabis voor eigen gebruik (3gr op zak) is er nog gedoogbeleid, pakken ze gewoon af zonder ander vervolg/straf.
Maar vele zaken die in Nederland gewoon in de smartshop te verkrijgen zijn zoals magic truffs, Salvia Divinorum, zijn hier illegaal, net zoals alle research chemicals hier net zo illegaal zijn als de gekende harddrugs zoals xtc, speed en coke.
Weet dat elk ander land sowieso een veel strenger drugsbeleid heeft dan Nederland. Nederland is best uniek op dat vlak.
En tja Duitsland, goed om is plankgas te geven, maar mbt drugs, geestverruimende en verdovende middelen zijn ze zeer streng.

En zoals de wijze raad van hierboven, hou drugs in eigen land en trek daar niet mee over de grenzen en zeker niet op de trein, kunnen makkelijk een passage doen met drugshonden.

En ff los van drugs, check altijd het algemeen beleid en wetgeving van het land van bestemming/doorreis. Vb in Frankrijk word je al ferm beboet als je gewoon de app Waze of iets gelijkaardigs op je phone hebt staan.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
CaptainF zei:
2 weken geleden aan de kant gezet, ik reed net duitsland in. 20gr hasj bij me afgepakt. Moest paar dingen tekenen en mocht weer gaan
Klik om te vergroten...

Je hoort neem ik aan later nog iets van justitie?
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Je hoort neem ik aan later nog iets van justitie?
Klik om te vergroten...
Hun zeggen van wel. Maar dit is de 3e x nu in 10 jaar tijd en heb nog nooit wat gehoord. De beste man zei wel als je richting de 100gr gaat kan je aangehouden worden (softdrugs) dan
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nihilist88 zei:
En ff los van drugs, check altijd het algemeen beleid en wetgeving van het land van bestemming/doorreis. Vb in Frankrijk word je al ferm beboet als je gewoon de app Waze of iets gelijkaardigs op je phone hebt staan.
Klik om te vergroten...
Wth, heb dit net even opgezocht. Er kan voor 1600 euro beboet worden als je die app hebt in Frankrijk of Duitsland! Is toch niet normaal?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
CaptainF zei:
Hun zeggen van wel. Maar dit is de 3e x nu in 10 jaar tijd en heb nog nooit wat gehoord.
Klik om te vergroten...

Bijzonder dat je nooit wat hebt gehoord. Je zou op zijn minst een boete verwachten.
20 gram is niet heel weinig. Oké, heel veel ook niet. Als ze als doel "dealen / smokkelen" voor het oog hebben.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voor de Belgische Justitie schijnt de hoeveelheid van een drug die je illegaal bij je hebt in de trein bij een controle niet zoveel uit te maken. Je bent gewoon de Sjaak.
Narigheid krijg je ....
C
CaptainFLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Bijzonder dat je nooit wat hebt gehoord. Je zou op zijn minst een boete verwachten.
20 gram is niet heel weinig. Oké, heel veel ook niet. Als ze als doel "dealen / smokkelen" voor het oog hebben.
Klik om te vergroten...
Ja ik was ook onderweg naar me werk, Ik werk vaak in duitsland en verblijf daar ook een tijdje. Mischien dat ze me daarom lieten gaan
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Anonymoose2024 hoe is het gegaan?

CaptainF zei:
Ja ik was ook onderweg naar me werk, Ik werk vaak in duitsland en verblijf daar ook een tijdje. Mischien dat ze me daarom lieten gaan
Klik om te vergroten...

Zou kunnen.
Denk eerder coulant ivm geen echte dealershoeveelheid
A
Anonymoose2024Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hi. Ik ga komende week naar Berlijn en ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met drugs meenemen naar Berlijn als je met de trein reist.

Ik zag dat hier in augustus een post over was maar daar werd ik weinig wijzer van. Wel stond er dat ze in de ICE vaker controleren dan bij de normale ICs (waar ik mee ga).

Ik twijfel of ik wat me ga nemen en zo ja wat. Als ik coke meeneem en er komen van die honden dan vinden ze het vast of niet? En wat als je speed mee hebt, keta of een pilletje?

Hopelijk kunnen jullie je ervaringen delen zodat ik wat inzicht krijg in wat er wel en niet handig is. Ik heb wel eens wat meegenomen namelijk op vakantie (ook door Duitsland) maar altijd alleen in de auto.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Comfortabel reizen. Het is binnen de EU. Dus controle is net alsof je de grens overgaat met de auto was mijn ervaring. Geen standaard tascontrole, zoals bv wel naar Londen is.

Je kleine tas leg je boven je neer.
En je koffer bv zet je tussen de stoelen.
Dus komt er een hond binnen of douane weten ze je te vinden.
Drugsbezit kun je volgens mij goed gestraft voor worden in Duitsland.

Ik zou het risico dan ook niet nemen.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Drugs meenemen naar Berlijn? En ga je dan op de terugweg kaas meenemen naar Nederland? Het voelt wat overbodig .
D
DelgadoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ga je naar Bahnhof Zoo waar vroeger dat meiske Christiane en detlef zaten??? Hier zijn ook drugs maar doe voorzichtig zeker als je de taal niet machtig bent
D
Deurklappert123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Laat de drugs beter in nl als k jouw was, of je nou 5, 10, of 50 gr meeneemt maakt niet uit je word gewoon bestraft voor invoeren van drugs. En het ligt aan de hoeveelheid in hoe zwaar je gestraft word. Een kennis van mij is gepakt met 150 gr en die kreeg 5 jaar duitse bajes en die is niet zo als hier. Zodra je de grens over gaat beter gwn geen drugs meenemen das mijn advies tenminste. Als je toch zon hoge nood hebt kan je beter daar wat proberen te fixen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Denk aan de aloude poster met de tekst:

Drugs mee naar het buitenland?
Vergeet het maar!

Andere landen kijken heeeeeel anders naar drugs dan dat het in Nederland het geval is, wie weet dat nou niet.....
A
APESHIT13Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Duitsland is erg fel wbt drugs. Ik zou het risico niet nemen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
België hanteert ook een streng drugsbeleid.
Ik zou maar niets meenemen....
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wil het zeker niet stimuleren om de wet te overtreden, maar…

Ik heb een keer 2 gram coke meegenomen *modknip* . Ik treinde met vriendinnen die geen drugs doen en zich ook niet kunnen voorstellen dat iemand coke mee zou nemen in de trein. *Modknip*
De heenweg ging goed.

Ik nam de coke deels mee voor een vriendin die daar woonde, dus op de terugweg had ik niks bij me. Ik nam de metro naar centraal om daar de ICE terug naar Nederland te pakken. Toen ik die metro uitstapte, stapten er 2 agenten met een hond die metro in. Dus ze controleren wel echt. Ik was blij dat ik toen niets bij me had en dat ik ook nog die metro uitstapte toen zij erin stapten haha.
Ik zou t dus niet aanraden en als je t doet denk dan heel goed na over hoe je t doet.
XTC kan je daar trouwens makkelijk krijgen, en speed kan je denk ik ook makkelijk meenemen.
Succes en veel plezier!
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kerel, je gaat naar Duitsland. Toen ik in Berlijn was en door het park liet fietsten en om de minuut dealers langs om mij te vragen of ik iets nodig had. Ik heb zelfs success gehad met het brengen van gebruikershoeveelheden op het vliegtuig binnen de EU ... dus een tripje naar Berlijn moet zeker lukken. Veel geluk.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ben alleen nog maar met de bus naar Berlijn geweest, und toen had ik enkel een zak chips mee. :sleepy:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."