Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsje zult er maar wonen

je zult er maar wonen

66 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
blowverbod
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bah, ik word er echt schijtziek van, conservatieve achteruitgang, KOTS.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
en dat komt door het roken van wiet?
nee dat komt omdat ze niks anders te doen hebben , alsof je door zon blowverbod een probleem oplost
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
De PvdA, de grootste partij in de hoofdstad, had lange tijd moeite met het voorstel van het college voor een paar jaar een blowverbod in te voeren. Uiteindelijk ging de partij akkoord met een proefperiode van een jaar. De linkse partijen zijn tegen het verbod.


en daarom heb ik zon scheithekel aan die achterbakse Pvda stem nog liever vvd , die staan tenminste achter hun eigen woorden.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
je kunt t natuurlijk ook van de andere kant bekijken: vind jij t fijn als er in je portiek gepiest wordt, of dat er elke avond tot laat van die hangende brutaaltjes voor je deur hangen?
Zij zijn degene die t voor ons verzieken!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
je hebt gelijk, zo had ik t nog niet bekeken
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik snap best dat mensen last hebben van hangjongeren, maar een blowverbod verplaatst het probleem alleen maar.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
precies , blowen op straat en hangen komt voort uit : verveling.
nu ze dat niet meer mogen gaan ze zich NOG meer vervelen.
en dan gaan ze dingen slopen etc :P nee ok dat is beetje kortzichtig maar het word er iig denk ik niet beter van
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#9
spacekonijn zei:
en dat komt door het roken van wiet?
nee dat komt omdat ze niks anders te doen hebben , alsof je door zon blowverbod een probleem oplost
Klik om te vergroten...
Nee, maar die mensen mogen daar rondhangen. Maar als ze er geen wiet mogen roken kunnen ze gewoon ergens op gepakt worden. Dan gaan ze wel ergens anders heen waar niemand last van ze heeft. Ik kan me goed voorstellen dat je het niet echt fijn vindt als er elke avond een stel hangjongeren voor je deur staan....
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Das wel waar maar dan verschuift het probleem zich dus gewoon. Das ook niet handig. Want het is idd rot als je niet eens je huis in of uit durft omdat er zo'n rotjoch in je portiek hangt
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee, maar kijk. Hangjongeren willen niet "georganiseerd hangen" daar is echt geen reet aan. Dus het moet wel een beetje verboden zijn zegmaar. Maar stuur ze dan gewoon naar een park toe ofzo, of ergens waar "fatsoenlijke mensen :P" er geen last van hebben.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Denk je echt dat ze zich laten sturen? Ik betwijfel het. En als ze idd voor de wiet/hasj gaan dan zal t het hangen wel weer in de buurt zijn van een cshop en die bevinden zich over t algemeen toch t meest in de bewoonde wereld. :confused:
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hmm, hangjongeren maken niet zoveel gebruik van coffeeshops, meestal zijn ze namelijk nog inderjarig en komen er vaak niet in. En hangjongeren die laten zich echt wel wegsturen als de politie dreigt ze op te pakken.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bal0n zei:
Ik snap best dat mensen last hebben van hangjongeren, maar een blowverbod verplaatst het probleem alleen maar.
Klik om te vergroten...


het verplaatst het probleem niet het lost totaal niets op, als ze het blowen weer gaan verbieden, vergroten ze alleen maar een probleem, waar ze zichzelf kennelijk nog steeds niet bewust van zijn en dat is de criminaliteit er om heen. En kom op zeg al die mensen in de politiek willen alles zo graag moeilijk houden om ons te misleiden, politiek 1 pot nat, een JP of een JM aan de macht, macht is macht en macht is misbruik.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is wel heel erg kort door de bocht. Maar zoals het beleid nu is verplaatst het zich alleen maar, omdat mensen zich naar gebieden gaan bewegen waar het nog wel buiten amg.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kutgedrag, portiek pissen etc gebeurt ook zonder blowen. De problemen komen niet door blowen. Dan is er nog de geur, dit is echt gezeik in de ruimte. Als ik naar werk fiets kom ik altijd langs een bedrijf dat je minutenlang van een zeer smerige bedwelmende verflucht laat genieten. Dit is gewoon toegestaan, en dan zou een paar secondende geur van iemands joint - die veel minder storend is - verboden moeten worden.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kutgedrag wordt niet veroorzaakt door blowen, maar het wordt veroorzaakt door blowende jongeren. Ook kan de politie jongeren nu met een geldige reden wegsturen van plaatsen waar zij overlast veroorzaken terwjil ze blowen.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
mja vind ik nergens op slaan , van blowen word je lui , sloom en vrolijk.
denk niet dat blowen overlast en of vandalisme erger maakt , en denk al helemaal niet dat het door blowen komt . of dat het opgelost zal worden met een blowverbod.
denk dat je er alleen de jongeren mee pakt die rustig een jointje roken , en zij zullen kwaad worden als ze zomaar weggestuurd worden.
aangezien stonede mensen vaak willen genieten van hun vrijheid en zulk soort dingen absoluut niet pikken, en misschien zullen ze dan ook nog wel eens wat gaan slopen.
maargoed ik vind het dus nergens op slaan , idd het enige wat een goed argument is is de sterke geur , maar dan moeten ze die stinkautos ook gaan verbieden
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat volgens mij de hoofdreden is, is gewoon de overlast die vaak gepaard gaat met blowende jongeren. Als iemnad in zijn eentje rustig een jointje staat te roken zal daar denk ik ook niet tegen opgetreden worden. Als er echter een groep van 10 man in een portiek staat te blowen heeft de politie gewoon iets om ze op te pakken.
Wat ik echter slecht vind aan deze maatregel is dat het tollerante imago van nederland nog verder acheruit gaat...
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
maar blowen in een portiek is sowieso al niet toegestaan, met meer dan ( ik geloof ) 4 man op straat staan heet geloof ik 'groepsvorming' en daar kan ook al tegen opgetreden worden.
het beleid is in mijn ogen vooral tegen het blowen zelf gericht.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."