Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsje zult er maar wonen

je zult er maar wonen

66 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
das wel een hoop geld, kga m voor mn verjaardag vragen :grin:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#2
mathijs zei:
Je komt ok zeker niet dom over volgens mij heet die levensvisie anarcho primitivisme, heb ik laatst toevallig een presentatie over gezien. Dat komt voor in Fight Club.
Ik bene chter van mening dat je weinig oplost met een kopgel door je kop jagen. Het lost je eigen problemen op, maar niet die van anderen. Zolang je vrede hebt met jezelf denk ik eigenlijk dat, dat genoeg is.
Klik om te vergroten...

ja klopt, maar ben ook wel voorstander van anarcho syndicalisme.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#3
WildChild zei:
mathijs zei:
Je komt ok zeker niet dom over volgens mij heet die levensvisie anarcho primitivisme, heb ik laatst toevallig een presentatie over gezien. Dat komt voor in Fight Club.
Ik bene chter van mening dat je weinig oplost met een kopgel door je kop jagen. Het lost je eigen problemen op, maar niet die van anderen. Zolang je vrede hebt met jezelf denk ik eigenlijk dat, dat genoeg is.
Klik om te vergroten...

ja klopt, maar ben ook wel voorstander van anarcho syndicalisme.
Klik om te vergroten...


Leg uit... :)
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#4
oke ik citeer een stuk van: www.ainfos.ca

Om het makkelijk te houden is gewoon de vlag uit leggen :sunglasses:

De vlag:

De rood en zwarte vlag is het voornaamste symbool van de internationale
libertaire arbeidersbeweging. De kleuren symboliseren de basisprincipes
en doelen van het anarcho-syndicalisme (en zijn door de bredere
klassenstrijd anarchistische beweging overgenomen als die van henzelf) -
rood voor materiële en sociale gelijkheid en het zwarte van de
anarchistische vlag voor vrijheid en solidariteit. In die zin zijn de
kleuren van de vlag een constante herinnering aan zowel de libertaire
middelen waarmee anarcho-syndicalisten (en anarchistisch communisten)
strijden als het doel van vrijheid van de staat en loonslavernij waar ze
voor strijden.

Oorspronkelijk werden het rood en zwart verticaal geplaatst, bovenop
elkaar. Een latere vernieuwing plaatste het rood en zwart diagonaal
langs een lijn die loopt van linksonder tot rechtsboven, waarbij een
rode driehoek er bovenop werd geplaatst en een zwarte driehoek onderaan
werd geplaatst. Dit kruisen van de vlag vertegenwoordigt het
internationalistische aspect van de anarcho-syndicalistische beweging
door het nietig verklaren, in een zin en met een soortgelijk doel als
die van het pure zwart van de anarchistische vlag, van alle andere vlaggen.

De richting van de diagonale lijn bevat ook belangrijke symbolische
waarde, en er is de neiging hier strikt aan vast te houden. Als rood de
economische strijd symboliseert die de anarcho-syndicalistische vakbond
op een dagelijkse basis voert, symboliseert zwart de anarchistische
principes en doelen die inspireren tot het verlangen om het autoritaire
van het bestaande te bestrijden, en zich te verzetten tegen collaboratie
en integratie in het systeem van klasse onderdrukking. De richting van
de diagonale lijn, waarbij het anarchistische zwart van onderaan stijgt
tot het volste gebied aan de rechterkant, symboliseert de groei van een
revolutionair gemoed naast de groei van de beweging als geheel - een
neergang in activiteit slechts gebaseerd (vanwege gebrek aan een beter
woord) op een animalistische kennis van de onmiddellijke behoeften die
men heeft en een groei in activiteit gebaseerd op idealisme, kennis en
onderwijs, en een verlangen te strijden voor bevrijding van
loonslavernij. In een notedop is de richting van de lijn een uiting
tegen het reformisme en de beperking van de vakbond tot een instrument
van klasse samenwerking en een mechanisme dat de arbeiders controleert
en tam houdt, als het tegenovergestelde van het uitvoeren van de juiste
rol als een van bevrijding.

Zoals de anarchistische vlag wordt de rood en zwarte vlag van het
anarcho-syndicalisme door libertaire arbeidersactivisten in de hele
wereld gebruikt in plaats van hun nationale vlaggen. Het gebruik van de
vlag is een verklaring tegen het nationalisme, de leugen die de
meerderheid van een volk tot slaaf tot slachtoffer maakt van een
minderheid van uitbuiters en onderdrukkers uit hun eigen rangen, wat
patriotten maakt van degenen zonder vaderland. In de zelfde zin is het
gebruik van de rood en zwarte vlag een verklaring ten gunste van
internationalisme, en de eenheid en solidariteit, niet verdeeld door
lijnen die op kaarten zijn getrokken, van de gehele mensheid.


zo, en nu eerst een joint
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ok dan, ik ga er even wat meer over lezen en dan ga ik maar eens een mening vormen :P
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je mag me er altijd over PM-en, want ik vind iedere mening interessant :wave:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gisteren was het dan zover: in de Amsterdamse Baarsjes zijn de eerste blowverbod borden opgehangen.
W
WaterpijpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jemig! wat een onzin! en die borden worden weer gemaakt van onss belastinggeld :wink:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#9
ja duhhhhh dat bord steelt natuurlijk IEDEREEN, net als die bordjes met uilen erop
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#10
caatje zei:
Gisteren was het dan zover: in de Amsterdamse Baarsjes zijn de eerste blowverbod borden opgehangen.
Klik om te vergroten...

Hoe zien ze eruit?

"U mag hier niet blowen."
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#11
haha als iemand zon bord kan fixen, ik koop hem wel over :grin:
"Verboden Cannabis te nuttigen" lol
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#12
caatje zei:
Gisteren was het dan zover: in de Amsterdamse Baarsjes zijn de eerste blowverbod borden opgehangen.
Klik om te vergroten...

hoorde het gister op de radio ja
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha ik lees net op DHP dat het bord al gestolen is :grin:

zo zag hij eruit

H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#14
tis wel een vet bord :grin:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#15
spacekonijn zei:
ja duhhhhh dat bord steelt natuurlijk IEDEREEN, net als die bordjes met uilen erop
Klik om te vergroten...

Wat was dat dan voor bord?
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#16
haha goed voor ze, dat is natuurlijk ook wel te verwachten.. Ik wil hier in de buurt ook wel zon zone, ga ik er ook ff eentje halen :P


vind het bord overigens vrij lelijk, kan me voorstellen dat niet iedereen begrijpt wat ermee wordt bedoeld
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sweet_Shadow zei:
spacekonijn zei:
ja duhhhhh dat bord steelt natuurlijk IEDEREEN, net als die bordjes met uilen erop
Klik om te vergroten...

Wat was dat dan voor bord?
Klik om te vergroten...
een bord met een uil erop , pas op laagvliegende uilen , ergens in gelderland waar veel uilen werden aangereden

leuk weetje : een jongen werd aangehouden op zn fiets omdat hij zonder licht reed , daarna vonden ze het uilen-bord in zn fietstas :mrgreen:
B
BombSkiLid
01-01-2024, 00:00
#18
spacekonijn zei:
leuk weetje : een jongen werd aangehouden op zn fiets omdat hij zonder licht reed , daarna vonden ze het uilen-bord in zn fietstas :mrgreen:
Klik om te vergroten...
hehe owned
Stel je voor dat je blowent in een niet-blow zone wordt betrapt, met een bord in je tas :wink:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat een drollenbord zeg, haha, die zou ik graag in mn kamer willen :)
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Die kerel moet zelf een verbod krijgen wat een eikel....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."