Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNoord Afrikaanse daders blijken polen te zijn

Noord Afrikaanse daders blijken polen te zijn

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
t
toepieklootLid
01-01-2024, 00:00
#1
spacekonijn zei:
polen die eruit zien als NOORD afrikanen??? hoe komen ze erbij????

vind dit maar weer een erg vaag verhaal.
Klik om te vergroten...

als je de tv-beelden gezien hebt zoals ik en de afbeeldingen id krant zou je direct zeggen dat het mensen zijn met een afrikaans/marokkaans regime, zonder een vinger te wijzen naar die mensen want ik ben zeker geen rascist...
het waren gewoon onduidelijke beelden op de tv en krant...
het is aan het licht gekomen door dat een leraar van 1 vd jongens zijn trui en zijn gestalte herkende op de foto/beelden...
zeer spijtig idd voor de familie, zo iets doms...pff...
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
ja hallo zeg he makkelijk is dat....

slechte kwaliteit camera's iemand doet een kapuchon of zwarte muts op 'och die camera boeit niet , ze zien ons toch wel voor negers aan'
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#3
stom dat ze niet wat meer geld steken in betere camera's
de kwaliteit van de beelden was bedroevend laag, ni moeilijk dat er misverstanden ontstaan...
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat maakt toch niks uit. Gewoon afstraffen die gasten, allochtoon of niet.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
boy zei:
Dat maakt toch niks uit. Gewoon afstraffen die gasten, allochtoon of niet.
Klik om te vergroten...

tuurlijk maar koppen in de media met 'Noord afrikaan pleeft moord voor mp3 speler' resulteert vaak weer in rasistische kreten etc .
vind dat als je zoiets naar buiten brengt toch wel erg zeker van je zaak moet zijn omdat zoiets nou eenmaal gevolgen heeft .

dat het gevolgen heeft is natuurlijk al dom genoeg , maarja er zijn mensen die meteen 'allochtonen!! ' gaan roepen als een allochtoons individu zo'n misdaad pleegt
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik heb hier geen topic van gemaakt???????
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is toch ook een allochtoon. Niet alleen mensen met een ander kleurtje kunnen allochtoons zijn hoor.

Wel fout natuurlijk om meteen te zeggen dat het een Noord-Afrikaan was als dat niet eens zeker is. Maar goed, je hebt wel gelijk, want dat wakkert bij veel mensen wel de 'racist' aan.
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#8
Het feit dat er werd gesteld dat het noordafrikanen waren is gebaseerd op geuitgenverklaringen...
Wat wel raar is, is dat de politie zóveel beelden van die jongens heeft en dan nog niet zélf kan zien dat het geen noordafrikanen zijn...

Het belangrijkste is dat één van de twee is opgepakt...
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik hoorde t gisteren op de radio in de auto......
dacht meteen........dit word een nieuwe toppic op df :grin: :grin:
wat ken ik jullie toch allemaal al een beetje zeg :wink: :P
ik geef geen commentaar meer omtrent dit onderwerp,omdat alles waarschijnlijk toch verkeerd word opgevat....... :(
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#10
caatje zei:
ik heb hier geen topic van gemaakt???????
Klik om te vergroten...

ik heb hem gesplitst uit het mp3-moord topic.

sorry dat had ik even moeten vermelden :)
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit is toch ook wel weer heeeeeeeel erg typisch.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Buitenland

vr 28 apr 2006, 20:06
Verdachte 'mp3-moord' ontkent schuld
WARSCHAU - De Poolse jongen die ervan wordt verdacht dat hij in Brussel een 17-jarige jongen heeft doodgestoken om zijn mp3-speler, ontkent dat hij de moord heeft gepleegd. Hij sluit echter niet uit dat hij bij de zaak betrokken was. Dat heeft een woordvoerder van het parket in Warschau, dat de jongen heeft verhoord, vrijdag gezegd.

Volgens een woordvoerster van het parket beweert de verdachte dat hij zich het incident niet kan herinneren. België heeft Polen formeel om uitlevering van de jongen gevraagd. Een tweede verdachte, een 16-jarige Poolse jongen, is al in handen van justitie in België. De twee konden worden geïdentificeerd aan de hand van beelden van bewakingscamera's.

De moord op Joe van Holsbeeck op 12 april heeft België diep geschokt. Zondag namen tienduizenden Belgen deel aan een emotionele herdenkingsbijeenkomst op het Centraal Station van Brussel, waar de moord werd gepleegd.
Klik om te vergroten...

even een update
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
is zojuist op het rtl4 journaal bekend gemaakt dat het om 2 Poolse mannen gaat waarvan 1 er nog voorvluchtig is (de gene die gestoken heeft)gesplitst door spacekonijn :wink:
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#14
caatje zei:
is zojuist op het rtl4 journaal bekend gemaakt dat het om 2 Poolse mannen gaat waarvan 1 er nog voorvluchtig is (de gene die gestoken heeft)
Klik om te vergroten...

oke.. dus geen turken, marokkanen, enz. zoals hier gelijk genoemd werd..
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#15
polen die eruit zien als NOORD afrikanen??? hoe komen ze erbij????

vind dit maar weer een erg vaag verhaal.

ben erg blij dat de familie van het slachtoffer direct alles gedaan heeft om te voorkomen dat dit uitgebuit zou worden door rascisten respect voor die arme ouders hoor!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
lot zei:
caatje zei:
is zojuist op het rtl4 journaal bekend gemaakt dat het om 2 Poolse mannen gaat waarvan 1 er nog voorvluchtig is (de gene die gestoken heeft)
Klik om te vergroten...

oke.. dus geen turken, marokkanen, enz. zoals hier gelijk genoemd werd..
Klik om te vergroten...
zit werd door de media doorgegeven!! het was niet direct een vooroordeel!!! De politie dacht er noord-afrikanen in te herkennen.
l
lotLid
01-01-2024, 00:00
#17
caatje zei:
lot zei:
caatje zei:
is zojuist op het rtl4 journaal bekend gemaakt dat het om 2 Poolse mannen gaat waarvan 1 er nog voorvluchtig is (de gene die gestoken heeft)
Klik om te vergroten...

oke.. dus geen turken, marokkanen, enz. zoals hier gelijk genoemd werd..
Klik om te vergroten...
zit werd door de media doorgegeven!! het was niet direct een vooroordeel!!! De politie dacht er noord-afrikanen in te herkennen.
Klik om te vergroten...

bedoelde het niet aanvallend hoor :)
was gewoon mijn eerste gedachte
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Buitenland

di 25 apr 2006, 11:48 | 61 reacties
Andere verdachte mp3-moord is in Polen
BRUSSEL - De verdachte van de moord op de zeventienjarige Brusselse jongen Joe Van Holsbeeck, die twaalf dagen geleden werd doodgestoken voor zijn mp3-speler, bevindt zich in Polen.

TeleVideo



Dat heeft de Brusselse politie dinsdag geconcludeerd op basis van gsm-gegevens van de jongen. Zijn zestienjarige Poolse handlanger werd maandag al aangehouden. Deze heeft de politie maandag ook de naam van de vermoedelijke moordenaar gegeven.

Aanvankelijk ging de politie er op grond van videobeelden van uit dat de daders van Noord-Afrikaanse origine waren. Maandag bleek dat het om Polen gaat, van wie er één door een schooldirecteur was herkend. De berichtgeving over de vermoedelijke Noord-Afrikaanse achtergrond van de verdachten leidde zondag ook tot de aanwezigheid van veel migranten onder de 80.000 deelnemers aan een mars door Brussel ter ere van het slachtoffer.
Klik om te vergroten...

bron
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#19
caatje zei:
Buitenland

di 25 apr 2006, 11:48 | 61 reacties
Andere verdachte mp3-moord is in Polen
BRUSSEL - De verdachte van de moord op de zeventienjarige Brusselse jongen Joe Van Holsbeeck, die twaalf dagen geleden werd doodgestoken voor zijn mp3-speler, bevindt zich in Polen.

TeleVideo



Dat heeft de Brusselse politie dinsdag geconcludeerd op basis van gsm-gegevens van de jongen. Zijn zestienjarige Poolse handlanger werd maandag al aangehouden. Deze heeft de politie maandag ook de naam van de vermoedelijke moordenaar gegeven.

Aanvankelijk ging de politie er op grond van videobeelden van uit dat de daders van Noord-Afrikaanse origine waren. Maandag bleek dat het om Polen gaat, van wie er één door een schooldirecteur was herkend. De berichtgeving over de vermoedelijke Noord-Afrikaanse achtergrond van de verdachten leidde zondag ook tot de aanwezigheid van veel migranten onder de 80.000 deelnemers aan een mars door Brussel ter ere van het slachtoffer.
Klik om te vergroten...

bron
Klik om te vergroten...

Jammer van de smet op het heerlijke land Polen... ik snap echt niet dat je zo ver kunt gaan..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."