Waterpijp zei:
omg! afmaken die lui? Hier en daar zijn mensen die zulke (heftige/foute) acties begaan... waarom maken we ons hier zoooo ongelooflijk druk om. Je ziet alleen maar moord en doodslag op tv/reallife en er wordt niks aan gedaan... vind je het gek dat sommige mensen daardoor ook zo worden...
Precies, dat brengt sensatie op tv en dat is waar het nieuws op draait.
Daarnaast: een van de oorzaken kun je ook zoeken bij de hulpverlening en de ouders zelf, van de mensen die dit soort dingen doen.
Hoe vaak komt het voor dat je hoort dat een jongen/man misbruikt is in zijn jeugd? Dit hoor je bijna nooit, maar het gebeurt vaker dan je denkt. en waarom hoor je het bijna nooit?! Omdat het mannen zijn en die moeten maar stoer enzo zijn, volgens de samenleving.
Er wordt hen wel hulverlening aangeboden, maar door het beeld wat een man moet zijn in de samenleving, maken weinig mensen daar gebruik van.
Als het beeld van wat een man moet zijn nu gewoon eens veranderd, dan ben je al een heel stuk verder en zal er meer hulpverlening komen voor mannen die misbruikt zijn, waardoor dit soort verhalen misschien uiteindelijk wel grotendeels verdwijnen.
Het is in ieder geval het proberen waard toch?!