Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolen als slaven gehouden in Italië

Polen als slaven gehouden in Italië

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Echt te leip dit.
Als er gasten in nederland voor 1 euro per uur werken, in welke sector dan ook, is dat zwartwerk en ook nog eens zwaar slecht betaald zwartwerk. Welke pool gaat dit doen als er zat wit werk voor ze te vinden is in Nederland? Kijk als je gaat zwartwerken omdat je dan 10 euro per uur verdient in plaats van 6 begrijp ik het dat iemand dat misschien doet.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hohoho, dit is écht vet grof :mrgreen:
Maarja zo gaat dat.. er zijn lui die de verleiding te groot vinden om niet misbruik van de Polen te maken. Het is dus ook erg makkelijk blijkbaar.

Er zullen vast wel meer van dat soort kampen zijn dan..

Ik hoop niet dat Schranz d'r iets mee te maken heeft :P (flauw, ik weet het).

Intoxicated zei:
Welke pool gaat dit doen als er zat wit werk voor ze te vinden is in Nederland?
Klik om te vergroten...

Dat is er dus bij lange niet genoeg, en ten 2e, die Pool kan voor die ene eurie het uur als een blij mens terug skeuren naar Polen in z'n lada en daar de P.I.M.P uit gaan hangen.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dzy zei:
Nou dan zou ik ze maar zeggen dat ze naar Zwolle moeten komen want daar krijgen ze wel gewoon betaald en daar vinden ze genoeg werk :wink: alleen het AH DC zoekt al nog 45 werknemers en die hebben liever Polen dan nederlanders :P
Klik om te vergroten...


ja hoor, tuurlijk, wat een fucking bollocks in zwolle is het net zo erg, en in steenwijk ook, ze krijgen gewoon geen reet betaald.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dzy zei:
Onzin.

Bij mij op het werk werken 300 Polen, die krijgen sinds kort al evenveel als wij door die nieuwe wetten. En ze werken nog een stuk harder ook, vandaar dat ze hier nog steeds blijven.
Klik om te vergroten...

Mag ik weten waar je werkt? want dit klinkt echt als klare bollocks, vertel me dan eens waarom een baas Polen aan neemt inplaats van gewone nederlanders? omdat hij dan alsnog het zelfde loon moet betalen? tuurlijk niet arse, omdat de polen minder betaald krijgen.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
of omdat ze harder werken dan alle verwende nederlandse nesten...
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bij het AH Distributie Centrum in Zwolle.

Ze werken daar omdat:

A) Ze werken veel harder aangezien zij dat geld echt nodig hebben en ze hun baan niet kwijt willen raken.
B) Omdat de AH mensen te kort heeft.
C) Omdat ze gewend zijn hard te werken voor hun geld.
D) Omdat ze een paar jaar geleden nog minder betaald kregen en ze er gewoon zijn blijven hangen, de Polen zijn gewoon geïntegreerd in het bedrijf.

Dus voordat je me een aarsch gaat noemen kun je beter even goed nadenken of gewoon navragen zoals je ook deed.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dzy zei:
Bij het AH Distributie Centrum in Zwolle.

Ze werken daar omdat:

A) Ze werken veel harder aangezien zij dat geld echt nodig hebben en ze hun baan niet kwijt willen raken.
B) Omdat de AH mensen te kort heeft.
C) Omdat ze gewend zijn hard te werken voor hun geld.
D) Omdat ze een paar jaar geleden nog minder betaald kregen en ze er gewoon zijn blijven hangen, de Polen zijn gewoon geïntegreerd in het bedrijf.

Dus voordat je me een aarsch gaat noemen kun je beter even goed nadenken of gewoon navragen zoals je ook deed.
Klik om te vergroten...

Veel van die polen gaan gewoon weer terug naar polen hoor, en aangezien ze daar zo'n enorme inflatie hebben zien ze echt wel in dat ze bakken met geld verdienen als ze onder een miniumloon verdienen, dat de AH mensen tekort heeft valt zat mee anders zouden er ook wel dingetjes hangen, en dat nederlanders niet harder werken is ook maar bullshit, moet je maar eens om je heen kijken in andere sectoren, misschien dat die kauwgomkauwers in de AH wel niet zo hard werken, maar dat is lang niet overal zo.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#8
MetaalKonijn zei:
Hohoho, dit is écht vet grof :mrgreen:
Maarja zo gaat dat.. er zijn lui die de verleiding te groot vinden om niet misbruik van de Polen te maken. Het is dus ook erg makkelijk blijkbaar.

Er zullen vast wel meer van dat soort kampen zijn dan..

Ik hoop niet dat Schranz d'r iets mee te maken heeft :P (flauw, ik weet het).

Intoxicated zei:
Welke pool gaat dit doen als er zat wit werk voor ze te vinden is in Nederland?
Klik om te vergroten...

Dat is er dus bij lange niet genoeg, en ten 2e, die Pool kan voor die ene eurie het uur als een blij mens terug skeuren naar Polen in z'n lada en daar de P.I.M.P uit gaan hangen.
Klik om te vergroten...


hahaha inderdaad :beer:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#9
JewCookie zei:
Haze zei:
JewCookie zei:
Haze zei:
spacekonijn zei:
WildChild zei:
ach in de bouwsector in nederland stik het ook van de polen en roemenen
Klik om te vergroten...
dus?
Klik om te vergroten...

Die werken ook voor een euro per uur.
Klik om te vergroten...

echt niet, ze werken voor het minimum, geen cent minder.

de boetes die de bazen zouden krijgen zijn vele malen hoger als het minumum loon..
Klik om te vergroten...

Jongen, Op al die boerenlandschappen werken ze voor 1 euro per uur. Das hier in de dorpen zelfs zo.
Klik om te vergroten...

hier ging het over bouw
Klik om te vergroten...



Het is juist zo dat veel kleine bouw bedrijfjes op DORPEN kapot gaan aan die polen, omdat ze voor minder geld werken worden ze eerder ingezet en zitten meestal bij grote firma's die dan dus het werk snel af pikken.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
WildChild zei:
Dzy zei:
Bij het AH Distributie Centrum in Zwolle.

Ze werken daar omdat:

A) Ze werken veel harder aangezien zij dat geld echt nodig hebben en ze hun baan niet kwijt willen raken.
B) Omdat de AH mensen te kort heeft.
C) Omdat ze gewend zijn hard te werken voor hun geld.
D) Omdat ze een paar jaar geleden nog minder betaald kregen en ze er gewoon zijn blijven hangen, de Polen zijn gewoon geïntegreerd in het bedrijf.

Dus voordat je me een aarsch gaat noemen kun je beter even goed nadenken of gewoon navragen zoals je ook deed.
Klik om te vergroten...

Veel van die polen gaan gewoon weer terug naar polen hoor, en aangezien ze daar zo'n enorme inflatie hebben zien ze echt wel in dat ze bakken met geld verdienen als ze onder een miniumloon verdienen, dat de AH mensen tekort heeft valt zat mee anders zouden er ook wel dingetjes hangen, en dat nederlanders niet harder werken is ook maar bullshit, moet je maar eens om je heen kijken in andere sectoren, misschien dat die kauwgomkauwers in de AH wel niet zo hard werken, maar dat is lang niet overal zo.
Klik om te vergroten...

Er is toevallig net weer een blik van 50 Polen opgetrokken aangezien ze bij ons DC een groot tekort aan mensen hebben. Ook worden er overal in Zwolle en omstreken flyers rondgestuurd op zoek naar meer mensen die er willen werken. Je moet bij de AH wel hard werken door hun systeem waarmee ze precies kunnen checken hoeveel je doet en je moet hun norm volstaan. Geloof me, dat is hard werken, en veel mensen worden ontslagen omdat ze hun norm niet halen terwijl ze het wel proberen (en soms ook niet), maar alle NLers die lopen precies op norm, terwijl de Polen die er al een tijdje werken gewoon 110% lopen, zonder zeuren. Ook zijn veel NLers na werktijd gewoon weg, ook al is er overwerk. Polen die werken op drukke dagen zonder zeuren 12 uur, ook al zijn ze niet eens verplicht dat te doen.

Zoals gezegd, denk even na voordat je zulke domme dingen als kauwgom vreters gaat posten, je hebt geen idee hoe het werken daar is.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
SpacingBen zei:
De NL'ers wel dan?
Klik om te vergroten...

Nee
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Polen als slaven gehouden in Italië

Uitgegeven: 18 juli 2006 14:31
Laatst gewijzigd: 18 juli 2006 15:10
ROME - De Italiaanse autoriteiten hebben dinsdag 113 Polen bevrijd uit werkkampen in het zuiden van het land. De Polen werden er volgens justitie als slaven gehouden en bewaakt door lieden die 'kapo' genoemd moesten worden, de naam van nazi-kampbewakers in de Tweede Wereldoorlog.


De Italiaanse justitie trok in de operatie op met Poolse agenten. Ook de Europese politiedienst Europol verschafte zijn hulp aan de operatie. In totaal zijn 25 verdachten gearresteerd. Zij zouden zich schuldig hebben gemaakt aan onder meer mensenhandel, mensensmokkel en het uitbuiten van migranten.


Hongerloontjes

De criminelen lokten de Polen volgens Europol naar Italië met het vooruitzicht van een goedbetaalde baan. Eenmaal aangekomen in de regio Apulië werden ze gedwongen vijftien uur per dag onafgebroken op het land te werken tegen hongerloontjes. Degenen die wilden ontsnappen werden geslagen.

Zelfmoord

De Italiaanse politie onderzoekt nog verdachte sterfgevallen van Polen in de zuidelijke Italiaanse regio, die eerder als zelfmoorden werden omschreven. Ook de vermissing van meerdere personen en enkele gevallen van zware mishandeling worden nog onder de loep genomen.

Mensenrechten

Mensensmokkel en handel in personen is een zware misdaad en wordt gezien als schending van de mensenrechten. Michael Kennedy, de president van Eurojust (Europese justitiële samenwerking) was in een reactie dan ook "opgetogen dat een effectieve samenwerking tussen Italië en Polen de ontmanteling van een crimineel netwerk" tot gevolg had. Het is volgens Kenney een goed voorbeeld van de coöperatie tussen Europese instellingen en nationale autoriteiten.
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klotenazi's!
P
Psychedelic_FairytaleLid
01-01-2024, 00:00
#14
pff waar houden sommige mensen zich toch mee bezig
ziek :(
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit zijn de nadelen van de EU.
Tja, dat was op zich te verwachten natuurlijk. Niet iedereen is eerlijk, en er zijn altijd mensen die misbruik van anderen zullen maken. En dan zijn de mensen uit de oostbloklanden toch de makkelijkste slachtoffers.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Play_bunny zei:
Dit zijn de nadelen van de EU.
Tja, dat was op zich te verwachten natuurlijk. Niet iedereen is eerlijk, en er zijn altijd mensen die misbruik van anderen zullen maken. En dan zijn de mensen uit de oostbloklanden toch de makkelijkste slachtoffers.
Klik om te vergroten...

gebeurde al met de oostblokkers...
wat dacht je van de prostitutie.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Intoxicated zei:
Play_bunny zei:
Dit zijn de nadelen van de EU.
Tja, dat was op zich te verwachten natuurlijk. Niet iedereen is eerlijk, en er zijn altijd mensen die misbruik van anderen zullen maken. En dan zijn de mensen uit de oostbloklanden toch de makkelijkste slachtoffers.
Klik om te vergroten...

gebeurde al met de oostblokkers...
wat dacht je van de prostitutie.
Klik om te vergroten...

Ik zeg ook niet dat het niet eerder gebeurde. Het was alleen maar een constatering. Het gebeurd natuurlijk al jaren, maar sinds de oostbloklanden bij de EU zijn gekomen, zie en hoor je het steeds vaker.
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
WildChild zei:
ach in de bouwsector in nederland stik het ook van de polen en roemenen
Klik om te vergroten...
dus?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#19
ach in de bouwsector in nederland stik het ook van de polen en roemenen
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#20
spacekonijn zei:
WildChild zei:
ach in de bouwsector in nederland stik het ook van de polen en roemenen
Klik om te vergroten...
dus?
Klik om te vergroten...

Die werken ook voor een euro per uur.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."