Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrekt Uw Plant (een ernstig geval van planttrekkerij!!!)

Trekt Uw Plant (een ernstig geval van planttrekkerij!!!)

27 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#1
...

Waarom zou ik in gods naam op jouw partij moeten stemmen? Heb je ook andere programma punten? Naast drugs? Je moet wel heel kort zichtig zijn wil je alleen voor de drugs een partij oprichten.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ziet er wel goed uit op eerste zicht.

Maar als gewone mens, mag je dan weed kopen in zoon vzw?

En hoe oud moet je dan zijn?


Kan er niet zo goed aan uit...
h
hardcoreharmreducerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Trekt Uw Plant zaait cannabiszaad voor de eerste moederplant
Ondanks controverse over bezit van zaad


Donderdag 27 juli, 12uur Kruidentuin Antwerpen (voor de serre)

Voorgaande persberichten Trekt Uw Plant, februari-juli 2006:
http://hardcoreharmreducer.be/TUPPersberichten.html

Trekt Uw Plant Pagina:
http://www.hardcoreharmreducer.be/CannabisPage.html

Op donderdag 27 juli zal een cannabiszaadje in een bloempot worden geplant. De plaats van gebeuren is de Kruidentuin aan de Leopoldstraat in Antwerpen om 12 uur. Uit dit zaadje zal de eerste moederplant van onze vzw Trekt Uw Plant groeien. Later op het jaar zal de moederplant worden gebruikt om onze cannabisplantage te voorzien van stekjes.

Bezit van cannabiszaadjes is door de wet verboden. Bezit van 3 gram cannabis is door de wet toegelaten. In cannabis vind je soms nog zaad terug. Dit is nogmaals een voorbeeld van de tegenstrijdigheid binnen de wet. Het federale drugsbeleid biedt ook in dit geval geen rechtszekerheid aan de burgers van ons land.

Als ik ter controle wordt tegengehouden door de politie, en die vindt 3 gram cannabis mét zaadje in mijn bezit, ben ik dan strafbaar? Verlies ik dan het recht op het bezit van deze drie gram cannabis? Of wordt enkel het zaadje in beslag genomen en mag ik m'n cannabis houden?

Hoe kan ik in dit geval aan vervolging ontsnappen? Sorteer ik best vooraf het zaad uit m'n cannabis? En waar blijf ik dan met m'n uitgesorteerde zaadjes? Kan ik die ergens binnenbrengen?

Kortom, vragen genoeg.

Misschien zullen we de oplossing voor dit dilemma te weten komen op donderdag 27 juli in de Kruidentuin in Antwerpen. Daar zal een cannabiszaadje gebruikt worden dat gehaald wordt uit de persoonlijke voorraad (van minder dan drie gram) van één van de leden van Trekt Uw Plant.

Wat zal de reactie zijn van de overheid?


Beste groeten,


Stijn Goossens
Philippe De Craene
Joep Oomen

TREKT UW PLANT (vzw i.o)
STAD/ENCOD/VOLVOX
Lange Lozanastraat 14
2018 Antwerpen
Tel. 03 237 7436
GSM: 0479 982271 / 0486 499 453
E-mail:[email protected] / [email protected]
Website: www.encod.org / www.hardcoreharmreducer.be / www.cannaclopedia.be
h
hardcoreharmreducerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dzy zei:
...

Waarom zou ik in gods naam op jouw partij moeten stemmen? Heb je ook andere programma punten? Naast drugs? Je moet wel heel kort zichtig zijn wil je alleen voor de drugs een partij oprichten.
Klik om te vergroten...

Partij???

Trekt Uw Plant is een vereniging zonder winstoogmerk (vzw) in oprichting.

Je moet wel een heel slechte verstaander/lezer zijn om er zo naast te zitten.

grtz
Sx
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
HaRdCOREhARMREdUCER Goes Elections

Dit ziet ik op je site.

Verder neem ik mensen die zo hun naam typen over het algemeen sowieso al niet erg serieus :wink:
R
RandomDude123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vind het wel een leuk plan. Een beetje de autoriteiten testen is nooit verkeerd.

Lijkt mij ook wel wat: een schuur vol met stekjes zetten, en voor bij de weg een groot bord plaatsen: cannabis kwekerij, voor legale toevoer aan de coffeshops. Kijken wat de plizie doet. Lijkt me een 'ludieke' actie.
h
hardcoreharmreducerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dzy zei:
HaRdCOREhARMREdUCER Goes Elections

Dit ziet ik op je site
Klik om te vergroten...

Ik ben lid van de links liberale partij "Spirit". En dat is heus geen one-issue partij.

Dzy zei:
Verder neem ik mensen die zo hun naam typen over het algemeen sowieso al niet erg serieus :wink:
Klik om te vergroten...

Hey Dzy, ik begrijp niet wat je hiermee bedoeld?

grtz
Sx
h
hardcoreharmreducerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Baukereg zei:
Ik vind het wel een leuk plan. Een beetje de autoriteiten testen is nooit verkeerd.

Lijkt mij ook wel wat: een schuur vol met stekjes zetten, en voor bij de weg een groot bord plaatsen: cannabis kwekerij, voor legale toevoer aan de coffeshops. Kijken wat de plizie doet. Lijkt me een 'ludieke' actie.
Klik om te vergroten...

Als je het echt ludiek wil houden zet je denk ik best alleen maar het grote bord :)
h
hardcoreharmreducerLid
01-01-2024, 00:00
#9
vanavond op atv en vrt nieuws!!!

vanavond op atv en vrt nieuws!!!

TREKT UW PLANT vzw neemt
eerste horde richting cannabisregulering in België



Vandaag, 27 juli 2006, Kruidentuin Antwerpen om 12uur, plantte vzw Trekt Uw Plant het zaad voor de eerste moederplant die onze cannabisplantage zal voorzien van stekken. Later op het jaar zullen wij deze plantage inrichten met voor elk van onze leden één plant, zoals voorzien in het federale drugbeleid.

Trekt Uw Plant stelt cannabisconsumenten in staat om zich te bevoorraden zonder dat er handel wordt gedreven. Ieder lid kan zijn of haar persoonlijke plant in onze gemeenschappelijke plantage laten opgroeien, volgens strenge doch eenvoudige regels.

Met het opzetten van deze plantage bieden wij een oplossing aan voor de tegenstrijdigheden in de bestaande regelgeving rond cannabis. Men mag immers wel cannabis consumeren, een plant beziten en kweken, maar alles wat nodig is om aan het produkt te geraken is verboden.

Minstens een half miljoen Belgen leven in rechtsonzekerheid. Zij worden regelmatig gedwongen om de wet te overtreden om aan cannabis te geraken voor hun persoonlijke consumptie. Zij riskeren zware straffen om een gebruik van cannabis te handhaven waarmee de overgrote meerderheid van hen perfect kan omgaan.

Trekt Uw Plant heeft eind juni een aanvraag gedaan bij de stad Antwerpen voor een geschikte locatie om onze plantage te vestigen. Er kwam nog geen antwoord op onze vraag, maar wij hopen uiteraard op een positieve reactie.

Wij doen hierbij tevens een oproep aan de mensen die ons steunen om lid te worden en om ons te helpen zoeken naar een geschikte locatie voor de plantage.

Wij denken daarbij vooral ook aan vertegenwoordigers uit de lokale politiek. Lokale politici staan normaal gezien dichter bij de mensen. Zij zouden meer oor moeten hebben voor de problemen die het gevolg zijn van een onsamenhangende wetgeving.

Een belangrijke doelstelling van Trekt Uw Plant is het promoten van biologische kweekmethoden. De teelt vindt plaats onder continu toezicht van bevoegde personen, de oogst blijft bezit van de leden.

Wij zullen de locatie van deze plantage meedelen aan het hoofd van de Antwerpse politie, burgemeester Patrick Janssens. De werking van de vzw zal volledig transparant en open zijn, de boekhouding zal toegankelijk zijn via het Internet.

Stijn Goossens
Philippe De Craene
Joep Oomen


TREKT UW PLANT (vzw i.o)
STAD/VOLVOX/ENCOD
Lange Lozanastraat 14
2018 Antwerpen
Tel. 03 / 237 7436 GSM. 0499 / 982271
Website: www.encod.org / www.hardcoreharmreducer.be / www.cannaclopedia.be
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
nice idee, dit geeft weer wat hoop...

Ik ga zelf nu ook kweken, omdat ik 50 euro per week teveel vindt voor enkel en alleen wiet, maar dan hou je standaard teveel over... iedereen die blowt 1 plant vind ik echt een geniaal idee :)
h
hardcoreharmreducerLid
01-01-2024, 00:00
#11
flash kieke zei:
Ziet er wel goed uit op eerste zicht.

Maar als gewone mens, mag je dan weed kopen in zoon vzw?...
En hoe oud moet je dan zijn?[/
Klik om te vergroten...

De vzw zal geen wiet verkopen.
Het bezit van één wietplant wordt niet vervolgt. De leden van onze vzw zetten hun plant samen met de planten van de andere vzw-leden in de gemeenschappelijke kweekruimte. Op deze manier krijg je een legale plantage. Elke plant in de plantage zal de naam dragen van de eigenaar van de plant.

Je betaald lidgeld voor elektriciteit en onderhoud van de plantage. Er komt geen handel aan te pas.

grtz
stijn
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#12
hardcoreharmreducer zei:
flash kieke zei:
Ziet er wel goed uit op eerste zicht.

Maar als gewone mens, mag je dan weed kopen in zoon vzw?...
En hoe oud moet je dan zijn?[/
Klik om te vergroten...

De vzw zal geen wiet verkopen.
Het bezit van één wietplant wordt niet vervolgt. De leden van onze vzw zetten hun plant samen met de planten van de andere vzw-leden in de gemeenschappelijke kweekruimte. Op deze manier krijg je een legale plantage. Elke plant in de plantage zal de naam dragen van de eigenaar van de plant.

Je betaald lidgeld voor elektriciteit en onderhoud van de plantage. Er komt geen handel aan te pas.

grtz
stijn
Klik om te vergroten...


Maar mag je daarna je knoppen van je plant opsmoren?

En hoe oud moet je zijn voor een weed plantje daar te planten?
h
hardcoreharmreducerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Foto's van de zaadplantactie van donderdag 27 juli 2006:

http://www.cannaclopedia.be/TUPtxtNL.htm
h
hardcoreharmreducerLid
01-01-2024, 00:00
#14
flash kieke zei:
Maar mag je daarna je knoppen van je plant opsmoren?
En hoe oud moet je zijn voor een weed plantje daar te planten?
Klik om te vergroten...

Oogsten in groep blijft juridisch problematisch.

Vandaar ook dat we aan onze leden vragen om hun plant in z'n geheel te komen 'trekken' als de planten oogstrijp zijn. En dan de volledige plant mee naar huis te nemen om daar te knippen en laten drogen.

Enkel meerderjarige leden = +18 jaar zijn.

op m'n cannabispage vind je meer uitleg en inschrijvingsformulieren: http://www.hardcoreharmreducer.be/CannabisPage.html

Sinds begin 2006 promoten we openlijk ons concept. De politieke wereld wil maar niet reageren op ons voorstel. Vandaar dat we waarschijnlijk de juridische route moeten volgen om TrektUwPlant goedgekeurd te krijgen.

Dit wil zeggen dat we verwachten dat de politie onze plantage zal oprollen eens deze opgestart is. Vervolgens zullen ze ons voor de rechtbank van eerste aanleg proberen brengen. Een rechtzaak van eerste aanleg zal ons ongeveer 1500euro kosten. We starten pas met de plantage als we deze 1500 euro (uit lidgelden) in kas hebben.

Lidmaatschap kost 50 euro, 1500 wordt bereikt als we dertig leden hebben. We hebben er nu zo'n 24.

De mensen die de raad van beheer van de vzw bevolken (Joep O, Philippe DC en Stijn G) zijn ook degenen die de juridische consequenties zullen ondergaan.

Uiteraard zouden wij liever een politieke oplossing zien, maar we zijn evengoed bereid de justitiële weg te volgen. Ons verhaal is nu eenmaal erg solide, simpel en logisch. Integenstelling tot de cannabiswetgeving die met haken en ogen aan elkaar hangt. Er is dus kans op winst en dat zou the end of cannabis prohibition betekenen.

grtz
stijn
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Leuk initiatief!! Ik hoop dat jullie resultaat boeken :)
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#16
goed idee. Een gedoogbeleid zoals hier zou in belgie de oplossing zijn
h
hardcoreharmreducerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haze zei:
goed idee. Een gedoogbeleid zoals hier zou in belgie de oplossing zijn
Klik om te vergroten...

Nee hoor, wij gaan voor rechtszekerheid. Een gedoogbeleid biedt allerminst rechtszekerheid. Het is trouwens de plicht van de overheid om rechtszekerheid voor haar burgers te creëeren.

grtz
stijn
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#18
hardcoreharmreducer zei:
Haze zei:
goed idee. Een gedoogbeleid zoals hier zou in belgie de oplossing zijn
Klik om te vergroten...

Nee hoor, wij gaan voor rechtszekerheid. Een gedoogbeleid biedt allerminst rechtszekerheid. Het is trouwens de plicht van de overheid om rechtszekerheid voor haar burgers te creëeren.

grtz
stijn
Klik om te vergroten...

idd, het gedoogdbeleid, of de mensen die dit verzonnen hebben, zijn er de oorzaak van dat er momenteel zoveel problemen met Softdrugs zijn!

Indirect hebben deze mensen misschien zelfs een postieve invloed gehad op de toename van heroine junkies! :angry:
G
GozurLid
01-01-2024, 00:00
#19
erg goed inniatief alleen 50 euro is nogal aan de prijs voor 1 plantje lijkt mij met ook nog kans dat die opgerolt word
Maarja als je bedenkt dat je anders als belg eerst naar nl moet komen om spul te halen valt het ook nog wa mee
Maar het idee is goed dit soort inniatieven zouden eigenlijk ook in nl moeten komen om grootschalige oogst / transport te legaliseren
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gozur zei:
erg goed inniatief alleen 50 euro is nogal aan de prijs voor 1 plantje lijkt mij met ook nog kans dat die opgerolt word
Maarja als je bedenkt dat je anders als belg eerst naar nl moet komen om spul te halen valt het ook nog wa mee
Maar het idee is goed dit soort inniatieven zouden eigenlijk ook in nl moeten komen om grootschalige oogst / transport te legaliseren
Klik om te vergroten...

Waarom zou je naar Holland moete gaan om weed te halen als Belg als je gewoon locale dealers hebt?

Als je gepakt wordt als Belg in Belgie en je hebt juist weed gaan halen in Holland heb je ook problemen,dus kun je beter naar de vaste dealer gaan.+minder riskant.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."