Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrekt Uw Plant (een ernstig geval van planttrekkerij!!!)

Trekt Uw Plant (een ernstig geval van planttrekkerij!!!)

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HazeLid
01-01-2024, 00:00
#1
SpacingBen zei:
hardcoreharmreducer zei:
Haze zei:
goed idee. Een gedoogbeleid zoals hier zou in belgie de oplossing zijn
Klik om te vergroten...

Nee hoor, wij gaan voor rechtszekerheid. Een gedoogbeleid biedt allerminst rechtszekerheid. Het is trouwens de plicht van de overheid om rechtszekerheid voor haar burgers te creëeren.

grtz
stijn
Klik om te vergroten...

idd, het gedoogdbeleid, of de mensen die dit verzonnen hebben, zijn er de oorzaak van dat er momenteel zoveel problemen met Softdrugs zijn!

Indirect hebben deze mensen misschien zelfs een postieve invloed gehad op de toename van heroine junkies! :angry:
Klik om te vergroten...

Dat schuine is kwats, Iedereen die aan heroine begint is gewoon niet slim. Je weet de gevaren toch?
h
hardcoreharmreducerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Haze zei:
SpacingBen zei:
Indirect hebben deze mensen misschien zelfs een postieve invloed gehad op de toename van heroine junkies! :angry:
Klik om te vergroten...

Dat schuine is kwats, Iedereen die aan heroine begint is gewoon niet slim. Je weet de gevaren toch?
Klik om te vergroten...

Je gaat er zomaar vanuit dat iedereen de kent gevaren kent. Dat op zich is al gevaarlijk. Je denkt misschien dat informeren ook niet hoeft dan?

grtz
Sx
h
hardcoreharmreducerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hy

Trekt Uw Plant organiseerde gisteren een succesvol persmoment. Ditmaal was "de moederplant, zaad en stekken" het onderwerp. We toonden de eerste zaadplanting voor de moederplant die de plantage (van Trekt Uw Plant) zal voorzien van stekjes.

ATV-Nieuws:
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=2612

Fotoreportage van Jos van Cannaclopedia:
http://www.cannaclopedia.be/TUPtxtNL.htm

Antwerpen Apart:
http://antwerpenapart.be/archives/1630

TUP in Het Nieuwsblad:
http://hardcoreharmreducer.be/picture%2 ... wsblad.jpg

TUP op oradio website (tekstbericht) :
http://www.oradio.be/detail.php?record=3277

heb het aangevuld op m'n cannapage:
http://www.hardcoreharmreducer.be/CannabisPage.html

Trekt Uw Plant is niet de enige organisatie die vind dat de cannabiswetgeving rechtsonzekerheid creëert voor de inwoners van ons land. In een persbericht van 13 juli jongstleden benoemd VAD/De Druglijn de problemen alsvolgt:

(Tom Evenepoel (VAD / De Druglijn) over de inhoud van de vragen die terecht komen bij De Druglijn)

“Wetgeving komt in 15% van de vragen aan bod. Het percentage ligt daarmee zelfs hoger dan ten tijde van de federale drugnota in 2001. Bovendien worden de vragen alsmaar specifieker. Het gaat niet langer om de algemene vraag of cannabis nu mag of niet, maar om wat in specifieke situaties toegelaten is of niet en wat de eventuele sanctie kan zijn. We doen wat we kunnen, maar vaak is het een hele uitdaging en soms quasi onmogelijk om op die vragen een afdoend antwoord te bieden...”

volledig bericht : http://www.vad.be/docs/persbericht_drug ... ers_05.pdf

Er zijn twee manieren waarop de zaken nu kunnen evolueren. Of er komt een politieke oplossing, of er komt een juridische oplossing.

We verwachten niet dat de politieke beleidsmakers met een wetgevend initiatief op de proppen zullen komen. Dat zou zo goed als een schuldbekentenis zijn voor slecht bestuur eerder in deze regeerperiode.

Trekt Uw Plant verkiest een politieke oplossing , maar wij verwacht dat we de strafrechtelijke weg zullen moeten volgen.

Trekt Uw Plant heeft 1500 euro nodig om een rechtzaak van eerste aanleg te voeren. We proberen dit geld bijelkaar te krijgen door 50 euro lidgeld te vragen aan onze leden. Om te beginnen hebben we dus 30 leden nodig.

We voeren nu campagne sinds januari dit jaar. We hebben ondertussen honderden symphatisanten van over het hele land.

We hebben nog maar 24 leden.

Velen van onze symphatisanten maken zich vooral zorgen over het feit of ze voor hun 50 euro ook een geoogste plant zullen zien. Mensen denken vaak enkel op de korte termijn (mijn wiet!!!) en men begrijpt niet dat je eerst één keer de zaak moet regelen en dat je pas daarna echt gerust je grow kan doen.

Wij doen een poging om onze vzw geregullariseerd te krijgen. Mocht ons dit lukken (en de kans zit erin dat rechters de politiek willen bestraffen wegens 'slecht wetgevend werk') krijg je duizenden mogelijke vormen van ons voorstel en vieren we het einde van de cannabisprohibitie.

Baaikes(cheer) :jh (cheer)
Sxxx
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ha de media zitten er wel bovenop maar de politie nog niet zo te zien :)
M
Me~plantu~isme~moatLid
01-01-2024, 00:00
#5
kvin het wel een behoorlijk idee, maar ksta er niet 100% achter.
kvind het een beetje veel tralala. Als ze nu gwn wiet legaal zouden maken zoals in nederland en een paar coffeeshops zouden starten. dat vind ik de oplossing.
ik vind, oftwel is het legaal, oftwel is het illegaal. en nie iets tussenin.
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ziet er wel goed uit op eerste zicht.

Maar als gewone mens, mag je dan weed kopen in zoon vzw?

En hoe oud moet je dan zijn?


Kan er niet zo goed aan uit...
h
hardcoreharmreducerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Trekt Uw Plant zaait cannabiszaad voor de eerste moederplant
Ondanks controverse over bezit van zaad


Donderdag 27 juli, 12uur Kruidentuin Antwerpen (voor de serre)

Voorgaande persberichten Trekt Uw Plant, februari-juli 2006:
http://hardcoreharmreducer.be/TUPPersberichten.html

Trekt Uw Plant Pagina:
http://www.hardcoreharmreducer.be/CannabisPage.html

Op donderdag 27 juli zal een cannabiszaadje in een bloempot worden geplant. De plaats van gebeuren is de Kruidentuin aan de Leopoldstraat in Antwerpen om 12 uur. Uit dit zaadje zal de eerste moederplant van onze vzw Trekt Uw Plant groeien. Later op het jaar zal de moederplant worden gebruikt om onze cannabisplantage te voorzien van stekjes.

Bezit van cannabiszaadjes is door de wet verboden. Bezit van 3 gram cannabis is door de wet toegelaten. In cannabis vind je soms nog zaad terug. Dit is nogmaals een voorbeeld van de tegenstrijdigheid binnen de wet. Het federale drugsbeleid biedt ook in dit geval geen rechtszekerheid aan de burgers van ons land.

Als ik ter controle wordt tegengehouden door de politie, en die vindt 3 gram cannabis mét zaadje in mijn bezit, ben ik dan strafbaar? Verlies ik dan het recht op het bezit van deze drie gram cannabis? Of wordt enkel het zaadje in beslag genomen en mag ik m'n cannabis houden?

Hoe kan ik in dit geval aan vervolging ontsnappen? Sorteer ik best vooraf het zaad uit m'n cannabis? En waar blijf ik dan met m'n uitgesorteerde zaadjes? Kan ik die ergens binnenbrengen?

Kortom, vragen genoeg.

Misschien zullen we de oplossing voor dit dilemma te weten komen op donderdag 27 juli in de Kruidentuin in Antwerpen. Daar zal een cannabiszaadje gebruikt worden dat gehaald wordt uit de persoonlijke voorraad (van minder dan drie gram) van één van de leden van Trekt Uw Plant.

Wat zal de reactie zijn van de overheid?


Beste groeten,


Stijn Goossens
Philippe De Craene
Joep Oomen

TREKT UW PLANT (vzw i.o)
STAD/ENCOD/VOLVOX
Lange Lozanastraat 14
2018 Antwerpen
Tel. 03 237 7436
GSM: 0479 982271 / 0486 499 453
E-mail:[email protected] / [email protected]
Website: www.encod.org / www.hardcoreharmreducer.be / www.cannaclopedia.be
h
hardcoreharmreducerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dzy zei:
...

Waarom zou ik in gods naam op jouw partij moeten stemmen? Heb je ook andere programma punten? Naast drugs? Je moet wel heel kort zichtig zijn wil je alleen voor de drugs een partij oprichten.
Klik om te vergroten...

Partij???

Trekt Uw Plant is een vereniging zonder winstoogmerk (vzw) in oprichting.

Je moet wel een heel slechte verstaander/lezer zijn om er zo naast te zitten.

grtz
Sx

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."