Hy
Trekt Uw Plant organiseerde gisteren een succesvol persmoment. Ditmaal was "de moederplant, zaad en stekken" het onderwerp. We toonden de eerste zaadplanting voor de moederplant die de plantage (van Trekt Uw Plant) zal voorzien van stekjes.
ATV-Nieuws:
http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=2612
Fotoreportage van Jos van Cannaclopedia:
http://www.cannaclopedia.be/TUPtxtNL.htm
Antwerpen Apart:
http://antwerpenapart.be/archives/1630
TUP in Het Nieuwsblad:
http://hardcoreharmreducer.be/picture%2 ... wsblad.jpg
TUP op oradio website (tekstbericht) :
http://www.oradio.be/detail.php?record=3277
heb het aangevuld op m'n cannapage:
http://www.hardcoreharmreducer.be/CannabisPage.html
Trekt Uw Plant is niet de enige organisatie die vind dat de cannabiswetgeving rechtsonzekerheid creëert voor de inwoners van ons land. In een persbericht van 13 juli jongstleden benoemd VAD/De Druglijn de problemen alsvolgt:
(Tom Evenepoel
(VAD / De Druglijn) over de inhoud van de vragen die terecht komen bij De Druglijn)
“Wetgeving komt in 15% van de vragen aan bod. Het percentage ligt daarmee zelfs hoger dan ten tijde van de federale drugnota in 2001. Bovendien worden de vragen alsmaar specifieker. Het gaat niet langer om de algemene vraag of cannabis nu mag of niet, maar om wat in specifieke situaties toegelaten is of niet en wat de eventuele sanctie kan zijn.
We doen wat we kunnen, maar vaak is het een hele uitdaging en soms quasi onmogelijk om op die vragen een afdoend antwoord te bieden...”
volledig bericht :
http://www.vad.be/docs/persbericht_drug ... ers_05.pdf
Er zijn twee manieren waarop de zaken nu kunnen evolueren. Of er komt een politieke oplossing, of er komt een juridische oplossing.
We verwachten niet dat de politieke beleidsmakers met een wetgevend initiatief op de proppen zullen komen. Dat zou zo goed als een schuldbekentenis zijn voor slecht bestuur eerder in deze regeerperiode.
Trekt Uw Plant verkiest een politieke oplossing , maar wij verwacht dat we de strafrechtelijke weg zullen moeten volgen.
Trekt Uw Plant heeft 1500 euro nodig om een rechtzaak van eerste aanleg te voeren. We proberen dit geld bijelkaar te krijgen door 50 euro lidgeld te vragen aan onze leden. Om te beginnen hebben we dus 30 leden nodig.
We voeren nu campagne sinds januari dit jaar. We hebben ondertussen honderden symphatisanten van over het hele land.
We hebben nog maar 24 leden.
Velen van onze symphatisanten maken zich vooral zorgen over het feit of ze voor hun 50 euro ook een geoogste plant zullen zien. Mensen denken vaak enkel op de korte termijn (mijn wiet!!!) en men begrijpt niet dat je eerst één keer de zaak moet regelen en dat je pas daarna echt gerust je grow kan doen.
Wij doen een poging om onze vzw geregullariseerd te krijgen. Mocht ons dit lukken (en de kans zit erin dat rechters de politiek willen bestraffen wegens 'slecht wetgevend werk') krijg je duizenden mogelijke vormen van ons voorstel en vieren we het einde van de cannabisprohibitie.
Baaikes(cheer) :jh (cheer)
Sxxx