Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

'Crocodile Hunter' Steve Irwin dood

57 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hahaha, die waaghals moest er toch ooit eens aan geloven. Wel jammerlijk dat ie niet verslonden is door een badass krokodil, dat zou een meer waardige dood zijn. Z'n programma's op discovery hebben me altijd wel vermaakt.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Uitgegeven: 4 september 2006 07:32
Laatst gewijzigd: 4 september 2006 11:23

SYDNEY - De wereldberoemde 'krokodillenjager' Steve Irwin is dood. De 44-jarige Irwin - bekend door zijn tv-programma's over dieren - stierf maandagmiddag (plaatselijke tijd) nadat hij tijdens het duiken voor de Australische noordoostkust bij Port Douglas in zijn borstkas werd gestoken door een giftige pijlstaartrog.

Irwin was bezig met het maken van een onderwaterdocumentaire toen het ongeluk gebeurde. Kort nadat de pijlstaartrog hem had aangevallen, arriveerde een helikopter met medische hulp, maar het was te laat, meldde de nieuwszender ABC. Irwins vrouw Terri, die vaak te zien was in zijn programma's, maakt momenteel een trektocht door afgelegen bergachtig gebied in Tasmanië.

Irwin werd wereldberoemd met zijn programma Crocodile Hunter, waar hij op eigentijdse en avontuurlijke wijze contact zocht met dieren. In 1992 werd het programma voor het eerst uitgezonden via Discovery Channel.

Nadat het programma op de Amerikaanse televisie was verschenen, werd hij beroemd in de hele wereld. Zijn fans roemen zijn enthousiaste en vaak ook wel roekeloos lijkende benadering van roofdieren, zelfs de gevaarlijkste. Zijn uitroep 'Crikey' maakte het Australische dialect populair.

Reptielenpark

Irwin, die in 1962 in de Australische provincie Victoria werd geboren, kreeg de liefde voor reptielen mee van zijn vader Bob. Die opende in 1970 een reptielenpark in Queensland. Irwin nam dat in 1991 over en ontwikkelde het tot Australia Zoo.

Behalve zijn vrouw Terri waren ook zijn kinderen - de nu acht jaar oude Bindi en de bijna drie jaar oude Bob - te zien in Irwins tv-programma's. In 2004 kreeg hij kritiek van zelfs zijn ferventste aanhangers toen hij zijn een maand oude zoontje Bob op de arm had terwijl hij een krokodil in zijn dierenpark voederde. Het feit dat hij daarvoor zijn excuses maakte op Amerikaanse nieuwszenders was een bewijs van zijn internationale populariteit.


(c) ANP/NU.nl
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#3
SpacingBen zei:
Wat zegt dat in hemels naam over hun intelligentie?

bedoelde je niet een ander begrip?
Klik om te vergroten...

Intelligentie is waarschijnlijk niet het enige waar die lui een gebrek aan hebben, maar ik bedoelde geen ander begrip.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ken hem niet :flushed: maar kvind het wel belachelijk dat ie heel zijn carriere vecht met krokodillen enzo.. en dat ie dan op zo'n wijze sterft...
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Play_bunny zei:
ik denk dat de vrouw van die man er toch iets meer over te vertellen heeft! Volgens mij werd een deel door hem zelf altijd geproduceerd, dus dan vallen die rechten nu bij zijn vrouw.
Ik zou de dood van mijn manof van een vriend niet op tv of internet willen zien en zou dat met alle mogelijke middelen tegen houden. En reken maar dat dat lukt.

Als jij de dood van je vriend op tv of internet zou willen laten zien, dan ben je ook geen echte vriend, vind ik.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat er vast wel meerdere camera's waren... En als iemand van die mensen effe snel geld wilde verdienen had hij zo even een tape kunnen verkopen aan actienieuws... Ik denk niet dat die vrouw daar zo snel tussen was geweest.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Saivy zei:
Ik ken hem niet :flushed: maar kvind het wel belachelijk dat ie heel zijn carriere vecht met krokodillen enzo.. en dat ie dan op zo'n wijze sterft...
Klik om te vergroten...

Hoezo vind je dat belachelijk?
:)
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wel vechten met krokodillen is niet bepaald heel veilig, en als ie dat al heel zn leven doet, zou je toch op z'n minst verwachten dat ie daaraan gestorven is.. mja het is niet belachelijk dat ie gestorven is, maar gewoon de wijze waarop vind ik wel ironisch... :flushed:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op die manier :)
Dat is ook wel waar, daar heb je wel gelijk. Het is zeker ironisch.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#9


Toch wel lijp.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#10
dat was echt idioot. Toen hadden ze hem moet lynchen, echt.

Sorry is niet aardig, beetje strijdig ook met eerdere posten :flushed: maar goed....
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Is dat een baby :openmouth:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja, zijn baby.

Maar ja, aan de andere kant. Krokodillen zijn hele kalme en absoluut geen agressieve dieren. Daarom was hij ook crocodile-hunter, als hij nou leeuwen met zijn blote handen ging vangen, dan had hij mij wel weten te boeien met die serie van hem.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat ie zn eigen leven op het spel zet, daar trek ik mij niks van aan, maar zijn eigen baby.. dat gaat toch te ver :cry:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk niet dat er een risico is, ook al leg je die baby voor de neus van die krokodil neer.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Aahn nee? waarom niet dan? Krokodillen zijn toch roofdieren..
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#16
zommes zei:
Ja, zijn baby.

Maar ja, aan de andere kant. Krokodillen zijn hele kalme en absoluut geen agressieve dieren. Daarom was hij ook crocodile-hunter, als hij nou leeuwen met zijn blote handen ging vangen, dan had hij mij wel weten te boeien met die serie van hem.
Klik om te vergroten...

Net zo rustig als bij deze chineze Steve Irwin?

http://www.youtube.com/watch?v=R4rdDq6Mr-o
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Kan da zijn dat die link ni werkt :confused:
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Saivy zei:
Kan da zijn dat die link ni werkt :confused:
Klik om te vergroten...

Oja,klopt je moet daar sign uppen....is wel leuk youtube..allemaal filmpjes...als je er een account hebt werkt ie..
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pff doe ik morgen wel :P heb daar nu geen zin voor :smoke:
b
buzzyLid
01-01-2024, 00:00
#20

Voor alle voodoo liefhebbers :sunglasses: :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."