Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHomo-tolerantie niet afgenomen

Homo-tolerantie niet afgenomen

39 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Maakt me allemaal niet uit, maar homo's die willen opvallen ofzo, daar heb ik wel iets tegen (ik bedoel dus, heel heel vrouwelijk kleden enzo, gelijk da je bijna nen travestiet zijt)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
DEN HAAG - De tolerantie van Nederlanders tegenover homoseksualiteit is niet afgenomen. Het Sociaal- en Cultureel Planbureau (SCP) concludeert dat in een studie die vrijdag is gepresenteerd.

De laatste jaren zijn er met de regelmaat van de klok berichten in het nieuws geweest over homo's die werden belaagd door met name allochtone jongeren op straat of op school. Volgens het SCP oordelen allochtonen vaak negatiever over homoseksualiteit dan autochtonen, maar wil dat niet zeggen dat de tolerantie daardoor over het algemeen afneemt.

Verder onderzoek is volgens het instituut nodig. Het SCP ziet vooralsnog geen link tussen de groei van het aantal allochtonen in Nederland en de vermeende afname van tolerantie voor homo's.

Weliswaar zijn nu veel allochtone groepen negatief over homoseksualiteit, maar volgens het SCP kan die mening de komende jaren veranderen.

Op diverse internetsites die vooral bezocht worden door allochtone jongeren blijkt dat met name meisjes jongens corrigeren als die heftige uitspraken doen over homo's. Het SCP ziet daarin een bewijs van de discussies binnen de allochtone wereld over homo's en homoseksualiteit.

Het SCP constateert dat diverse onderzoeken die sinds de jaren tachtig zijn uitgevoerd, aangeven dat 5 procent van de Nederlanders negatief oordeelt over homoseksualiteit. Het SCP denkt dat die groep de komende jaren niet zal veranderen. De meningen binnen die groep lijken, schrijft de organisatie, bepaald te zijn door etniciteit en religie.

Het SCP constateert dat een op de tien Nederlanders negatief oordeelt over homo's die samenwonen; 22 procent wijst af dat homoparen kunnen trouwen en 34 procent wijst adoptie van kinderen door homo's af. Meer dan de helft, 51 procent, van de Turken staat negatief ten opzichte van homoseksualiteit, 48 procent van de Marokkanen, 35 procent van de Antillianen en 21 procent van de Surinamers. Bij autochtone stedelingen zou dat percentage op 11 liggen.

Het COC schrijft in een reactie op het rapport dat emancipatie van homo's in Nederland nog steeds hard nodig is. De belangenorganisatie van homoseksuelen roept politieke partijen op bij de komende verkiezingen aandacht te eisen voor sociale acceptatie van homoseksualiteit. De ABVAKABO FNV is kritisch. De commissie homo/lesbisch beleid van de vakbond signaleert dat homoseksualiteit minder wordt geaccepteerd. Ze wijst erop dat een derde van de homoseksuele mannen en een kwart van de lesbische vrouwen daar tegenover collega's niet open over is. De bond noemt dat schrikbarend en wijst op signalen dat de tolerantie op de werkplek afneemt. De bond pleit voor meer aandacht voor homoseksuelen in het diversiteitsbeleid bij werkgevers.
Klik om te vergroten...

bron
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind het jammer dat het niet is afgenomen, ik ben niet tegen homo's, absoluut niet. Maar ik hoef ze ook niet in het openbaar te zien zoenen, hoewel ik dat met hetero stelletjes nou ook niet bepaald hoef te zien.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik stoor me daar niet aan.

Van mij mag je doen en laten wat je wilt, zo lang je er mij maar niet mee lastig valt. Op straat 2 nichten zien zoenen krijg ik geen beroerte van.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ook, heerlijk... :)
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik maar heel soms...
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#7
zommes zei:
Mannen zijn het irritantst als ze dronken zijn.
Klik om te vergroten...
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben nooit dronken.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Freaky high zei:
kheb veel respect voor de holibis, iedereen zou respect voor ze moeten hebben.
Klik om te vergroten...

we zouden respect moeten hebben om de persoon niet om wat hij/zij voor geaardheid heeft. Mens=mens Ik bedoel daar mee te zeggen dat er ook niemand respect heeft voor het feit dat ik hetero ben toch? Dat hoeft ook niet.
F
Freaky highLid
01-01-2024, 00:00
#10
caatje zei:
Freaky high zei:
kheb veel respect voor de holibis, iedereen zou respect voor ze moeten hebben.
Klik om te vergroten...

we zouden respect moeten hebben om de persoon niet om wat hij/zij voor geaardheid heeft. Mens=mens
Klik om te vergroten...
nog veel beter verwoord dan het mijne caatje
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
caatje zei:
Freaky high zei:
kheb veel respect voor de holibis, iedereen zou respect voor ze moeten hebben.
Klik om te vergroten...

we zouden respect moeten hebben om de persoon niet om wat hij/zij voor geaardheid heeft. Mens=mens Ik bedoel daar mee te zeggen dat er ook niemand respect heeft voor het feit dat ik hetero ben toch? Dat hoeft ook niet.
Klik om te vergroten...

Helemaal gelijk, niemand verdiend meer of minder respect.
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik ben er ook niet tegen.
mn baas is ook homo,en k ben op zn bruiloft geweest :)
C
ChimeraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Osi` zei:
Maakt me allemaal niet uit, maar homo's die willen opvallen ofzo, daar heb ik wel iets tegen (ik bedoel dus, heel heel vrouwelijk kleden enzo, gelijk da je bijna nen travestiet zijt)
Klik om te vergroten...

Same here... Ik vind homo's echt niet erg, eng, weerzinwekkend of vies... Maar zodra ze op hun manier "vrouwlijk" gaan lopen doen dan denk ik... :"Gadverdamme, stel je niet aan!".

Dan willen ze vrouwlijk zijn... Nou ik ken geen enkele vrouw die zo belachelijk doet als homo's dat doen in hun wij-zijn-vrouwlijker-dan-alle-vrouwen-denkwijze.. Ze zijn dan juist alles behalve dat en ik denk ook niet dat mensen zichzelf meer voor lul kunnen zetten dan waar hun op zo'n moment mee bezig zijn..

Zo...
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind het juist vaak heel erg grappig omdat ze vaak nog vrouwelijker willen zijn dan wij vrouwen.
We hebben veel gay cafe s hier in de buurt en ja soms zitten daar relnichten maar de ergste vind ik die van rtl boulevard.
Nee ik vind het erg dat sommigen dus worden lastig gevallen door hun geaardheid.
Het past niet bij nederland dat er minder tolerantie is daarin.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben gewoon blij dat ik er zelf geen ben, de vrouw is een te fascinerend fenomeen. En een pik heb ik zelf ook al. Verder moet iedereen maar doen wat ie niet laten kan.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#16
pasquali zei:
Ik vind het juist vaak heel erg grappig omdat ze vaak nog vrouwelijker willen zijn dan wij vrouwen.
We hebben veel gay cafe s hier in de buurt en ja soms zitten daar relnichten maar de ergste vind ik die van rtl boulevard.
Nee ik vind het erg dat sommigen dus worden lastig gevallen door hun geaardheid.
Het past niet bij nederland dat er minder tolerantie is daarin.
Klik om te vergroten...

Minder tolerantie dan waar?
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#17
janetten moet ik ook niet van weten hoor, kvind ze wel grappig
maar tis idd maar aanstellerij

kvind ze wel style als ze op disco dansen haha
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb persoonlijk niks tegen homo's, ik heb zelfs een paar vrienden die homo zijn.. dat zijn wel leuke mensen die goed luisteren enz.. Aan een kant vind ik zelfs dat ze de beste vrienden zijn dat ik kan hebben want met meisjes kom ik niet zo goed overeen, die zijn altijd maar jaloers op elkaar :wink: en jongens die je vriend willen zijn, zijn meestal wel maar op 1 ding uit.. En homo's liggen daar net tussenin..

Maar zoals al gezegd werd, homo's die zich aanstellen, die zich vrouwelijk gedragen, en die geil staan te doen op straat vind ik ook maar niks.. maar aanstellers vind je in elke categorie eh :)
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#19
proficiat, je hebt 1000 posts, welkom bij de harde kern :openmouth:

grappig detail:
Veel mensen zeggen: 'ik heb iets tegen homo's, maar de homo's die ik ken zijn wel allemaal heel toffe mensen'

zo zijn er ook veel met allochtonen..

Bijna alle holebi's die ik ken vallen ook heel goed mee eigenlijk
beste vriend van mijn moeder is toevallig ook een homo
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dank je :smoke:

Ja, vooroordelen zijn er overal.. en da's voor een groot stuk de schuld van de media denk ik..

Tenslotte zijn we allemaal mensen, met elk z'n positieve en negatieve kanten, als we nu hetero zijn of niet..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."