Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerdonk wil geen 'zwart' voetbalteam

Verdonk wil geen 'zwart' voetbalteam

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Tsja.....idd net alsof ze dan allemaal naar een overwegend blanke club gaan...

Die mensen zitten nu eenmaal allemaal in een bepaalde wijk met elkaar,wees blij dat ze nog een beetje sporten en niet allemaal thuis zitten te knutsellen aan een gordeltje tnt met spijkers. :grin:
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychonaut1976 zei:
Tsja.....idd net alsof ze dan allemaal naar een overwegend blanke club gaan...

Die mensen zitten nu eenmaal allemaal in een bepaalde wijk met elkaar,wees blij dat ze nog een beetje sporten en niet allemaal thuis zitten te knutsellen aan een gordeltje tnt met spijkers. :grin:
Klik om te vergroten...

maar daardoor werken ze niet mee aan itegratie en dat is juist wel de bedoeling
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#3
dat mens is gekk :openmouth:
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychonaut1976 zei:
Tsja.....idd net alsof ze dan allemaal naar een overwegend blanke club gaan...

Die mensen zitten nu eenmaal allemaal in een bepaalde wijk met elkaar,wees blij dat ze nog een beetje sporten en niet allemaal thuis zitten te knutsellen aan een gordeltje tnt met spijkers. :grin:
Klik om te vergroten...

Nou inderdaad. Dat vind ik ook.
Een voetbalclub is vaak geschakeld aan een bepaalde wijk. Laat die mensen lekker voetballen met elkaar. Anders zoeken ze elkaar toch wel op buiten het veld. Krijg je dat gehang weer. Is dat weer niet goed.
Ze kunnen volgens Verdonk toch al weinig goed doen. Het zijn geen parasieten.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ze heeft wel een punt. Zo integreert men niet, integreren ligt júist in punten van de samenleving zoals voetbalclubs. Ja leuk, mag je als 'blank' elftal tegen een 'bruin/ZWART(dat woord?)' elftal gaan voetballen, dat klopt eigenlijk toch voor geen meter?
M
MarlonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe wou ze dat checken dan?
Moet je dan als je je inschrijft je nationaliteit ook opgeven? Dan nog zou het niet kunnen, want veel 'allochtonen' hebben gewoon een nederlands paspoort, moeten ze dan ook opgeven waar hun ouders geboren zijn? Of welke huidskleur ze hebben, of geloof...

Zoiets valt toch nooit te doen? Gaat ze alle sportclubs af waar veel Mohammed, Ali en Winston voorkomt zeker :wink: :rolleyes:

Wat een **** is het ook... Bah!
M
MarlonLid
01-01-2024, 00:00
#7
MetaalKonijn zei:
Ze heeft wel een punt. Zo integreert men niet, integreren ligt júist in punten van de samenleving zoals voetbalclubs. Ja leuk, mag je als 'blank' elftal tegen een 'bruin/ZWART(dat woord?)' elftal gaan voetballen, dat klopt eigenlijk toch voor geen meter?
Klik om te vergroten...

Waarom klopt dat niet??

Bovendien, ik heb op voetbal gezeten ( :openmouth: ) in amsterdam... Ik kan me nieteens herrineren of ik nou met blanken of niet blanken of tegen blanken of niet blanken voetbalde... En daar gaat het ook niet om. Het is mij nooit opgevallen dat ik turkse, marrokaanse en surinaamse vriendjes had, maar als ik terug denk had ik ze wel...

Kinderen (volwassenen eigenlijk ook) horen helemaal niet op zulke dingen te letten en door zulke acties denk ik dat dat nog meer gebeurd dan nu al het geval is.
Bovendien, voetbal gaat niet om huidskleur, maar om lekker sportief bezig te zijn en de bal in het doel van de ander te krijgen, daarna in de kantine lekker een flesje sportdrank drinken en vervolgens thuis lekker op straat verder te voetballen. Verdonk maakt nu van voetbal iets wat het niet is en daarmee is zij hier degene die nu niet integreert... imo
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#8
MetaalKonijn zei:
Ze heeft wel een punt. Zo integreert men niet, integreren ligt júist in punten van de samenleving zoals voetbalclubs. Ja leuk, mag je als 'blank' elftal tegen een 'bruin/ZWART(dat woord?)' elftal gaan voetballen, dat klopt eigenlijk toch voor geen meter?
Klik om te vergroten...

Wat moet er kloppen dan? Wil je dingen gaan laten kloppen door de 'zwarten' geen geld te geven?

Het gaat er om dat subsidie uitdelen op grond van afkomst helemaal verkeerd is. Dit is gewoon weer de zoveelste 'afstraffing' in plaats van gewoon een manier om mensen bij elkaar te brengen, want dat wil mevrouw toch zo graag?
q
qinnLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik vind het maar stom,

want als die mensen goed kunnen voetballen maakt het tog nix uit tog?
ik bedoel, ze moeten maar een andere manier gaan bedenke om de intergratie problemen op te lossen.
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is misschien wel een goed plan, maar ze moet het gewoon anders aanpakken. het klopt wel dat als de voetbalclubs meet ''gemengd'' raken er een betere intregatie komt. Maar door dat te doen door subsidies in te trekken?
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat gebeurt automatisch. Maar het is toch absoluut belachelijk om te denken dat het stokken van subsidie een oplossing is om deze mensen zich beter geintegreerd te laten voelen in onze samenleving?

Alsof al die marrokanen dan opeens naar een blanke vereniging gaan.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#12
www.nu.nl zei:
Verdonk wil geen 'zwart' voetbalteam

AMSTERDAM - Sportclubs die uitsluitend allochtone of autochtone leden hebben, krijgen mogelijk geen subsidie meer. Zo moeten ze worden aangespoord mee te werken aan integratie. Dat zegt minister voor Integratie Rita Verdonk (VVD) donderdag in Het Parool.
Klik om te vergroten...


Integratie bevorderen door geen geld meer te geven aan voetballende buitenlanders ?!?!

Wat doet Verdonk toch in Godsnaam in onze 2de kamer ?!
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Uitsluitend buitenlandse leden hebben is ook wel wat krom, vind je niet?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."