Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaine Vondst bij mij in mijn achtertuin (bijna dan)

Cocaine Vondst bij mij in mijn achtertuin (bijna dan)

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
l
lj_bobLid
01-01-2024, 00:00
#1
510 kilo cocaïne ontdekt in Etten-Leur
Door Hessel de Ree


Donderdag 7 december 2006 - ETTEN-LEUR – In een loods van een transportbedrijf in Etten-Leur heeft de Nationale Recherche dinsdagavond laat 510 kilo cocaïne onderschept.
De mega-partij verdovende middelen, met een straatwaarde van tientallen miljoen euro’s, zat verpakt in pallets ananasblikken uit Venezuela.

De politie arresteerde ter plekke zes verdachten die bezig waren om de drugs uit te pakken. Het zijn drie Nederlanders, onder wie de eigenaar van de Etten-Leurse transportonderneming en een man uit Hoogerheide.

Ook werden twee Venezolanen en een verdachte uit Colombia aangehouden, het vermoedelijke land van herkomst van de coke.

De lading drugs werd afgelopen maandag in Antwerpen ontdekt door de Belgische douane. De drugs zaten verstopt in een scheepscontainer uit Venezuela met als eindbestemming een bedrijf in Nederland.

De container bevatte 44 pallets met blikken ananas. In de meeste pallets zat in het midden een met lood beklede houten doos met daarin de coke verstopt. De Belgische politie haalde het overgrote deel van de drugs uit de container.

In samenwerking met de Nederlandse politie werd het transport vervolgens verder gevolgd.

Dinsdagavond kwam een transporteur de container ophalen en werd deze naar de loods op een bedrijventerrein in Etten-Leur vervoerd.

Daar liet de politie de val dichtklappen en betrapte ze de zes verdachten op heterdaad. In het bedrijfspand nam de recherche gsm's, computers en een deel van de administratie in beslag.

Het is niet bekend of de politie nog meer arrestaties denkt te verrichten.

Uit rechtszaken blijkt dat het overgrote deel van alle drugsvangsten tot stand komt door langlopende onderzoeken en tips, bijvoorbeeld van Amerikaanse opsporingsinstanties die vaak diep in internationale bendes weten te infiltreren of door concurrerende criminelen.
K
KimLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja een pallet ananas blikken was best welkom geweest. Ach je zou je nog eens verbazen hoe dicht het eigenlijk ook bij huis bevind wie weet wat er in al die grote loodsen en opslaghuizen ligt :mrgreen:
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is ook vlak bij mij. Ik ben altijd benieuwd wie die mensen zijn dan.
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik had wel zin gehad in zo een blikje annanas :)
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#5
melissa zei:
ik had wel zin gehad in zo een blikje annanas :)
Klik om te vergroten...
:wave:
D
DecibelLid
01-01-2024, 00:00
#6
he vaag, ik kom uit etten-leur. sonde altijd.. De gene uit etten-leur kunnen die zich even melden in dit topic waar je ong woond :wink:
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#7
510.000 grammetje's weg. Of 1.020.000 halve. Onversneden. :openmouth:
Dat is best veel.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#8
510 kilo onversneden shit is gelijk aan 1000 kilo straat coke :grin:

en ja etten leur is van mij huis 5 minuten rijden en weet eigenlijk om welke personen het gaat maar zegt het lekker niett :grin:
D
DecibelLid
01-01-2024, 00:00
#9
yellowmoon zei:
510 kilo onversneden shit is gelijk aan 1000 kilo straat coke :grin:

en ja etten leur is van mij huis 5 minuten rijden en weet eigenlijk om welke personen het gaat maar zegt het lekker niett :grin:
Klik om te vergroten...

haha rrr
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Lana zei:
Is ook vlak bij mij. Ik ben altijd benieuwd wie die mensen zijn dan.
Klik om te vergroten...

Gewoon ooit eerlijke nederlandse zakenmensen die overgehaald zijn door het grote geld..en een paar zuidamerikaanse kartel-soldiers die mee zijn gestuurd voor transport bewaking. :P

Denk dat de politie veel te vroeg heeft ingegrepen,en dat die stash nog moest worden gedistribueerd aan de daadwerkelijke kopers/bestellers.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar zelfs al zouden ze die erbij pakken, dan was de criminaliteit rondom cocaine-handel nog lang niet bestreden.

Er was toch een keer zo'n minister van volksgezondheid op televisie die met zijn bijdehande hoofd ging beweren dat je een ethische keuze maakte als je niet ging snuiven, vanwege al die arme mensen daar. Wat een mafkees, alsof de vrager schuldige is aan de schandelijke manier van aanbieden...

Mijn punt: Zit die lui gewoon vanaf het begin al niet zo op de hielen.

edit: Denk heel stiekem eigenlijk dat dit soort gevallen gewoon 'snacks' zijn, zodat ze in ieder geval nog iets te pakken hebben. Maar het grote werk gaat gewoon in overleg, direct dan wel indirect. Waar zou anders het hele anti-drugs systeem op slaan als we ondertussen nog gewoon op iedere straathoek de nodige illegale shit kunnen halen.
L
LanaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychonaut1976 zei:
Lana zei:
Is ook vlak bij mij. Ik ben altijd benieuwd wie die mensen zijn dan.
Klik om te vergroten...

Gewoon ooit eerlijke nederlandse zakenmensen die overgehaald zijn door het grote geld..en een paar zuidamerikaanse kartel-soldiers die mee zijn gestuurd voor transport bewaking. :P

Denk dat de politie veel te vroeg heeft ingegrepen,en dat die stash nog moest worden gedistribueerd aan de daadwerkelijke kopers/bestellers.
Klik om te vergroten...

Haha, ik bedoel meer: of ik ze ken als ze hier uit de buurt komen.
Vroeger in mijn heftige drugstijden, kon ik geen krant openslaan of ik kende de helft van de lui die erin stonden.
Maar dat is nou niet meer.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#13
zommes zei:
Waar zou anders het hele anti-drugs systeem op slaan als we ondertussen nog gewoon op iedere straathoek de nodige illegale shit kunnen halen.
Klik om te vergroten...

Ze nemen het gewoon voor lief dat ongeveer 1/2 van de drugstransporten wordt onderscheept...de douane pakt een hoop maar lang niet alles.
Het anti-drugs systeem werkt gewoon niet 100%.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#14
politie bemoeinis maakt alleen de prijs duurder, ze kunnen als ze willen 90 procent van de export pakken, maar iemand aanhouden rechter gevangenis enzo kost ook allemaal geld voor de staat
gewoon stoppen met die narcotic shit en alles legaliseren maar maatschappij is niet zo ver

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."