Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste drugstest in verkeer

Eerste drugstest in verkeer

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
TeQLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben bang dat deze testen ook positief uitslaan als je bijvoorbeeld alleen smiddags wat gebruikt hebt ofzo. Of wanneer je pil uitgewerkt is enz.
P
PeelsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vind het prima,..ik bedoelen met alcohol op is ook niet best,... dus nu is het,...

BDW :confused:
B-ewust D-rugsloze B-estuurder,... hm, klinkt niet.
BOB
B-ewust O-nbeschonken B-estuurder is leuker :wink:

Iemand een ander idee?
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kvind het wel oke. Zelf rijd ik geen auto onder invloed van wat dan ook. Kvind het onverantwoord.
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vind ik ook.

MAAR: dat er drugs in je systeem zitten wil niet zeggen dat je high of stoned bent of wat dan ook.
De meeste drugs blijven enkele dagen in je bloed, urine, etc. aantoonbaar, terwijl ze geen invloed meer hebben op je rijgedrag.

Dan moet je daar ook alweer rekening mee houden.

Die testen zullen het verkeer wel veiliger maken, maar aan de andere kant is het ook een heel goede manier om zoveel mogelijk drugsgebruikers op te pakken/te registreren, zonder dat de politie er naar op zoek moet.

Trouwens gelden die testen enkel voor illegale drugs, of ook voor geneesmiddelen op voorschrift? Met antidepressiva of kalmeermiddelen mag je eigenlijk niet rijden, staat op voorschrift. Vind dat ze dat ook moeten testen, is even gevaarlijk.
m
minnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Peels zei:
Vind het prima,..ik bedoelen met alcohol op is ook niet best,... dus nu is het,...

BDW :confused:
B-ewust D-rugsloze B-estuurder,... hm, klinkt niet.
BOB
B-ewust O-nbeschonken B-estuurder is leuker :wink:

Iemand een ander idee?
Klik om te vergroten...

BDB is het dan nog steeds vriend :wink:
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flikkers. :rolleyes:
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Bewust Ongedrogeerde Bestuurder :wink:
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik geloof niet in zo een test, ze kunnen wel tonen dat iemand drugs gebruikt maar niet of hij stoned of high is, tenminste ene mens wordt van 20 jointjes niet stoned terwijl andere van een paar hijsjes knetter stoned wordt, en stoned autorijden is helemaal niet zo erg
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is ook zo met alcohol. Dat is geen argument om het niet te doen.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#10
jaa maar bij alcohol doen ze blaastest en van daar dat ze kunnen weten hoeveel iemand ongeveer gedronken heeft, bij weed is de probleem dat ze niet kunnen achterhalen of iemand het gisteren blowde of 1 uur geleden wat die blijf nog een maand in je lichaam
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat ben ik met je eens.
Durgs blijft 3 dagen in je bloed zitten. Dat is denk ik ook een van de problemen van deze testen. Het is wel goed dat ze er komen, maar ze hebben de kinderziektes er nog niet uit, dat blijkt maar. Daarom wordt het ook pas over 2 jaar ingevoerd.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#12
als ze nou echt mensen pakken die knetter stoned is kan ik begrjpen maar als al de blowers niet meer auto kunnen rijden omdat thc 6 weken aantoonbaar is bij langere gebruik
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk niet dat ze een goede test kunnen maken binnen 2 jaar. Ze kunnen dan alleen op één ding testen lijkt mij al wil je het goed doen. Je kan wel zien welke drugs er is gebruikt, maar ook hoeveel? En wanneer heb je teveel gebruikt.

Hoe willen ze dat dan oplossen bij het aanhouden.
Stop even, je mag blazen, daarna hierin spugen en even je neus snuiten. We doen vandaag een alcohol, wiet, speed, x en coke test. Volgens mij is alcohol nog steeds de grote boosdoener in het verkeer. Maar goed ze hebben niks beters te doen.

Hoe willen ze dat ooit wachterdicht maken voor alles :confused:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eerste test drugsgebruik in verkeer
De politie heeft automobilisten vannacht voor het eerst gecontroleerd op drugs. Tijdens alcoholcontroles op drie plaatsen in het land werd aan ze gevraagd of ze zich ook wilden laten testen op drugsgebruik.

Zo'n test hoort bij een proef in zes Europese landen. De korpsen gaan de komende 2 jaar 10 verschillende testen uitproberen. Bij die van vannacht werd met een sponsje speeksel afgenomen.

Binnen 10 minuten kan de agent zien of er drugs zijn gebruikt en welke. Bij een bloed- of urinetest duurt dat veel langer. Geen enkele automobilist bleek vannacht drugs te hebben gebruikt.


Bron:
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/12 ... 2F707.html

Nu wordt het over een paar jaar echt oppassen.
Vind het geen slechte ontwikkeling trouwens.
^
^_^Lid
01-01-2024, 00:00
#15
teveel belastinggeld, politie verveling, blabla we kennen het ondertussen wel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."