#1
Afspraken over drugsvrije dancefeesten in Amsterdam
AMSTERDAM - Organisatoren van dance-events in Amsterdam gaan er zelf op toezien dat er op de feesten geen harddrugs worden gebruikt. De gemeente heeft hierover met hen afspraken gemaakt, meldde burgemeester Job Cohen donderdag aan een commissie van de gemeenteraad.
Aanleiding voor de afspraken zijn de vele arrestaties wegens verkoop of bezit van harddrugs tijdens de laatste twee edities van het technofeest Awakenings. In oktober werden maar liefst 127 aanhoudingen verricht.
Net zoals bij disco's zullen bezoekers van dancefeesten gelegenheid krijgen vooraf verdovende middelen achter te laten in een speciale box. Dat gebeurt zonder sancties, maar ze zijn het spul dan wel kwijt.
Volgens een woordvoerster van de gemeente richt de politie zich in eerste aanleg op observeren en monitoren van de wijze waarop de organisatoren invulling geven aan de gemaakte afspraken. „Bij hen ligt dus de eerste verantwoordelijkheid. Maar als de politie overtredingen constateert, zal ze optreden
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6082 ... html?p=5,2
-----
Denken ze echt dat die afspraken gaan helpen?
Wat mij opvalt is wel dat alleen de arrestaties bij Awakenings genoemd worden en niet de arrestaties bij Innercity. Daar hoor de gemeente Amsterdam en de politie niet over.
AMSTERDAM - Organisatoren van dance-events in Amsterdam gaan er zelf op toezien dat er op de feesten geen harddrugs worden gebruikt. De gemeente heeft hierover met hen afspraken gemaakt, meldde burgemeester Job Cohen donderdag aan een commissie van de gemeenteraad.
Aanleiding voor de afspraken zijn de vele arrestaties wegens verkoop of bezit van harddrugs tijdens de laatste twee edities van het technofeest Awakenings. In oktober werden maar liefst 127 aanhoudingen verricht.
Net zoals bij disco's zullen bezoekers van dancefeesten gelegenheid krijgen vooraf verdovende middelen achter te laten in een speciale box. Dat gebeurt zonder sancties, maar ze zijn het spul dan wel kwijt.
Volgens een woordvoerster van de gemeente richt de politie zich in eerste aanleg op observeren en monitoren van de wijze waarop de organisatoren invulling geven aan de gemaakte afspraken. „Bij hen ligt dus de eerste verantwoordelijkheid. Maar als de politie overtredingen constateert, zal ze optreden
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6082 ... html?p=5,2
-----
Denken ze echt dat die afspraken gaan helpen?
Wat mij opvalt is wel dat alleen de arrestaties bij Awakenings genoemd worden en niet de arrestaties bij Innercity. Daar hoor de gemeente Amsterdam en de politie niet over.

belgium for lifze!!