Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafspraken over drugsvrije feesten

afspraken over drugsvrije feesten

37 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Afspraken over drugsvrije dancefeesten in Amsterdam

AMSTERDAM - Organisatoren van dance-events in Amsterdam gaan er zelf op toezien dat er op de feesten geen harddrugs worden gebruikt. De gemeente heeft hierover met hen afspraken gemaakt, meldde burgemeester Job Cohen donderdag aan een commissie van de gemeenteraad.

Aanleiding voor de afspraken zijn de vele arrestaties wegens verkoop of bezit van harddrugs tijdens de laatste twee edities van het technofeest Awakenings. In oktober werden maar liefst 127 aanhoudingen verricht.

Net zoals bij disco's zullen bezoekers van dancefeesten gelegenheid krijgen vooraf verdovende middelen achter te laten in een speciale box. Dat gebeurt zonder sancties, maar ze zijn het spul dan wel kwijt.

Volgens een woordvoerster van de gemeente richt de politie zich in eerste aanleg op observeren en monitoren van de wijze waarop de organisatoren invulling geven aan de gemaakte afspraken. „Bij hen ligt dus de eerste verantwoordelijkheid. Maar als de politie overtredingen constateert, zal ze optreden

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/6082 ... html?p=5,2
-----
Denken ze echt dat die afspraken gaan helpen?
Wat mij opvalt is wel dat alleen de arrestaties bij Awakenings genoemd worden en niet de arrestaties bij Innercity. Daar hoor de gemeente Amsterdam en de politie niet over.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
dit is dramatisch.. waarom denkt de overeheid alles te weten.. wat goed en slecht voor ons is... we zitten met een probleem, met een arrogante-betweters, de overheid
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#3
Haha dat wilde ik net typen... neem je drugs mee voor 'n feest, kom je daar, deponeer je het vrijwillig in een box. :') Nee daar koop je je drugzz voor. Vertel overigens maar aan Trance Mafia ofzo dat ze drugsvrije feesten moeten organiseren, g eef het een kleine kans dat ze het ooit doen..
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind de reacties in de trend van; Waarom mag ik het zelf niet weten enzo. Eigenlijk een beetje vreemd.

Drugs zijn gevaarlijk. Punt. En de regering is er om je te beschermen. Ook tegen jezelf. Je moet ook niet voor niets licht aan op de fiets, zodat je gezien kan worden.

Daarnaast is het niet zo moeilijk om een paar etmalen zonder drugs wakker te blijven, maar het is even oefenen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben voorstander van het gebruik van drugs, maar ik snap de tegenargumentatie héél erg goed.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
deadlock zei:
Ik vind de reacties in de trend van; Waarom mag ik het zelf niet weten enzo. Eigenlijk een beetje vreemd.

Drugs zijn gevaarlijk. Punt. En de regering is er om je te beschermen. Ook tegen jezelf. Je moet ook niet voor niets licht aan op de fiets, zodat je gezien kan worden.

Daarnaast is het niet zo moeilijk om een paar etmalen zonder drugs wakker te blijven, maar het is even oefenen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben voorstander van het gebruik van drugs, maar ik snap de tegenargumentatie héél erg goed.
Klik om te vergroten...

Ik zou me niet voor kunnen stellen dat de mensen hier niet weten dat drugs gevaarlijk zijn.. ook zou ik me niet voor kunnen stellen dat hier mensen tussen zitten die niet verantwoordelijk met drugs om kunnen gaan...(er zijn uitzonderingen).. dus nogmaals, what the fuck bemoeit de overheid zich ermee of ik wel of geen drugs kan/mag/moet gebruiken!?
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#6
-spaceman- zei:
deadlock zei:
Ik vind de reacties in de trend van; Waarom mag ik het zelf niet weten enzo. Eigenlijk een beetje vreemd.

Drugs zijn gevaarlijk. Punt. En de regering is er om je te beschermen. Ook tegen jezelf. Je moet ook niet voor niets licht aan op de fiets, zodat je gezien kan worden.

Daarnaast is het niet zo moeilijk om een paar etmalen zonder drugs wakker te blijven, maar het is even oefenen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben voorstander van het gebruik van drugs, maar ik snap de tegenargumentatie héél erg goed.
Klik om te vergroten...

Ik zou me niet voor kunnen stellen dat de mensen hier niet weten dat drugs gevaarlijk zijn.. ook zou ik me niet voor kunnen stellen dat hier mensen tussen zitten die niet verantwoordelijk met drugs om kunnen gaan...(er zijn uitzonderingen).. dus nogmaals, what the fuck bemoeit de overheid zich ermee of ik wel of geen drugs kan/mag/moet gebruiken!?
Klik om te vergroten...
Hmm. "de mensen hier", "jij" en dergelijke weten dat donders goed.

Met drugsgebruik komen een aantal grote nadelen.
- Volksgezondheid (daarmee bedoel ik dus voornamelijk dat het de maatschappij geld kost)
- Criminaliteit (legaliseer het dan, mja misschien wel, maar een hele maatschappij hyped on coke en speed is ook niet echt prettig)
- Veel drugs zijn zo verslavend als de ziekte, hierbij verwijs ik weer naar volksgezondheid.
- Drugs en verkeer: big :nono:

Daarom snap ik ook tot op zekere hoogte het rookbeleid wel (ook al ben ik het er niet mee eens).
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hier kun je zien hoe ik sta ten opzichte van de stelling: Legalisatie van drugs.

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=5742
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#8
deadlock zei:
Psycho_Chrono zei:
Psykaholik zei:
maar ik snap het niet goed.
alle feesten zijn toch drugsvrij niet ?????????
er staat toch altijd overal op NO weapons and NO drugs en het is toch overduidelijk dat iedereen zich der aan houd he
Klik om te vergroten...

Mwua het is algemeen bekend dat er op veel feesten nogal flink genuttigd word. Zo hoorde ik van mijn vriendin dat na een of ander Hardcore feest de grond echt bezaait lag met verboden middelen, en mensen hun drugs gratis uitdeelde omdat ze het niet meer wilden gebruiken / naar huis gingen.
Klik om te vergroten...
ik denk dat hij het sarcastisch bedoelde :tongueout:
Klik om te vergroten...

Weet ik :wink: Ik wou het gewoon gezegt hebben :smoke:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#9
matthijs zei:
3 keer ook ?

Ik vind het overigens raar om drugs op feesten te weren. De sfeer wordt er vaak goed van en het doet mensen die niet gebruiken toch geen kwaad?
Klik om te vergroten...

Laptop hing vast, heb ze al weggehaalt :wink:
O
ObytLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psycho_Chrono zei:
Inderdaad...maar de hoop bij de mensen is er een beetje uit denk ik. Komt ook door de inmiddels jarenlange indoctrinatie van haat. Plus is het tegenwoordig heel moeilijk om mensen te vinden die de daad bij hun woord voegen :(
Klik om te vergroten...

Inderdaad de wereld loopt vol met hypocriete onverdraagzame mensen, maar er is altijd hoop. De vergrijzing van de maatschappij is daar natuurlijk ook niet echt goed voor want die zijn natuurlijk veel te conservatief... Het zal van de nieuwe generatie moeten komen
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#11
Obyt, ik vind het heel mooi hoe jij er tegenaan kijkt. Maar over het algemeen denk ik dat de gemiddelde nederlander een stuk apatischer is dan jij en ik. En daarom verandert er nix.

Psycho: Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik ben er niet van overtuigd dat de regering een monolitische instelling is waar nix mee te bespreken valt. Daarom ben ik ook actief SP lid zeg maar.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Obyt zei:
deadlock zei:
Obyt, ik vind het heel mooi hoe jij er tegenaan kijkt. Maar over het algemeen denk ik dat de gemiddelde nederlander een stuk apatischer is dan jij en ik. En daarom verandert er nix.

Psycho: Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Ik ben er niet van overtuigd dat de regering een monolitische instelling is waar nix mee te bespreken valt. Daarom ben ik ook actief SP lid zeg maar.
Klik om te vergroten...


Daarom dat ik ook Belg ben, daar leeft de revolutionaire sfeer nog helemaal :confused:
Klik om te vergroten...

hell yeah :rock: :rockband: belgium for lifze!!
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarom heb ik het idee dat het gewoon al te laat is met de maatschappij.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#14
BillyBilo zei:
Waarom heb ik het idee dat het gewoon al te laat is met de maatschappij.
Klik om te vergroten...
de maatschapij, zijn wij
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk dat dan menig feest rond 02.00 uur is afgelopen en er niets verdient word op de frisdrankjes of water :tongueout:
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Eier zei:
Criminele jeugd is sowieso achterlijk. Die figuren moeten gewoon dood.
Klik om te vergroten...

idd, toch allemaal die zelfde types... ze brengen haat in de samenleving, dat is hun doel! :angry:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ze verneuken alleen maar de sfeer door een eeuwen oud ritueel te willen verbieden.

Drugs horen nou eenmaal bij feesten, of je het nou wilt of niet.
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Je drugs achterlaten in een speciale box voordat je gaat feesten, om het kwijt te zijn :confused: Nog nooit zoiets raars gehoord. De politie van drugs voorzien is niet een van mijn grootste hobby's. Als je het niet wilt nemen, dan neem je het natuurlijk ook niet mee. En als je het mee hebt, dan ga je het gebruiken... Lijkt mij logica !!? :rolleyes:
O
ObytLid
01-01-2024, 00:00
#19
-spaceman- zei:
Eier zei:
Criminele jeugd is sowieso achterlijk. Die figuren moeten gewoon dood.
Klik om te vergroten...

idd, toch allemaal die zelfde types... ze brengen haat in de samenleving, dat is hun doel! :angry:
Klik om te vergroten...

je hebt ook criminele jeugd die gewoon protesteren tegen het systeem en daarvoor helemaal niet haatdragend zijn tov andere mensen maar wel tov de machthebbers en alle regeltjes

Ik spreek hier voor mezelf en behoor zeker niet tot het type van criminele jeugd dat jij bedoeld dus...graag ff je vooroordelen opschorten
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#20
Obyt zei:
-spaceman- zei:
Eier zei:
Criminele jeugd is sowieso achterlijk. Die figuren moeten gewoon dood.
Klik om te vergroten...

idd, toch allemaal die zelfde types... ze brengen haat in de samenleving, dat is hun doel! :angry:
Klik om te vergroten...

je hebt ook criminele jeugd die gewoon protesteren tegen het systeem en daarvoor helemaal niet haatdragend zijn tov andere mensen maar wel tov de machthebbers en alle regeltjes

Ik spreek hier voor mezelf en behoor zeker niet tot het type van criminele jeugd dat jij bedoeld dus...graag ff je vooroordelen opschorten
Klik om te vergroten...


inderdaad fuck de definitie van crimineel, sta op en vernietig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."