Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMogenlijk verbod op Paddo's

Mogenlijk verbod op Paddo's

87 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inslaan? Geloof me, al verbieden ze paddestoelen, er zijn altijd manieren om ze te verkrijgen :wink:
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#2
pasquali zei:
Op zich kan de regering niet zomaar iets aan de wet veranderen en is een wetswijziging ook niet echt haalbaar.
Klik om te vergroten...
Uhh...? Niet zomaar, nee. Maar er lijkt op het moment een kamermeerderheid voor het verbod op paddo's te zijn...? Natuurlijk kan dat verbod er dan wel komen. Hoe denk je anders dat wetsvoorstellen worden verzilverd?
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou laten we eerst afwachten wat de medische tests zeggen e.d. want paddestoelen zijn echt niet gevaarlijk voor de volksgezondheid...mensen wel!!

Ik pleit dan gelijk voor een verbod op tabak en alcohol! :wink:
Lastig aangezien ik rook en best van een witbiertje houd op een dag als deze! :(
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stand up man of courage, it's your job to fight!
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nou laten we eerst afwachten wat de medische tests zeggen e.d. want paddestoelen zijn echt niet gevaarlijk voor de volksgezondheid...mensen wel!!

Ik pleit dan gelijk voor een verbod op tabak en alcohol! :wink:
Lastig aangezien ik rook en best van een witbiertje houd op een dag als deze! :(
P
PandemoniumLid
01-01-2024, 00:00
#6
pasquali zei:
Nou laten we eerst afwachten wat de medische tests zeggen e.d. want paddestoelen zijn echt niet gevaarlijk voor de volksgezondheid...mensen wel!!

Ik pleit dan gelijk voor een verbod op tabak en alcohol! :wink:
Lastig aangezien ik rook en best van een witbiertje houd op een dag als deze! :(
Klik om te vergroten...

De overheid verdient goud geld aan tabak. Ze zullen dat nóóit verbieden dus don't worry about that. =P
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Doerak zei:
-spaceman- zei:
azgaza zei:
zommes zei:
Ze doen gewoon even alsof om die Fransen wat rustig te houden.
Klik om te vergroten...


Christenunie iniedergeval niet, die zijn gek en willen ons dood hebben, om het maar even in hele veel te simpele taal te stellen. Ze zullen door gaan tot alles wat mij lief is illegaal en verboden is, ze willen zelfs cencuur op kunst, ze zijn gek! Echt gek!
Klik om te vergroten...

zoo als dat gebeurd verheug ik mij op een nederlandse revolutie!!!!

viva la revulotion!!!!!!!!!!!
Klik om te vergroten...
En dan zetten we onze religieuze radicalistische vrienden op een eiland á la Alcatraz.

Viva la revolution! :wave:
Klik om te vergroten...

jaaaaaaaaaa dat doen we!!!!!!!!!!!!
v
vlaeminkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb vandaag die petitie ook dan maar getekend, nu ik weet hoe veel te zalig de paddestoeltjes zijn :wink:
p
paupieLid
01-01-2024, 00:00
#9
ze zouden het zelf is een keer moeten doen, dan mogen ze er van mij over meepraten.
p
paupieLid
01-01-2024, 00:00
#10
die mensen snappen ook geen ene anus van paddo's. De mensen die erover gaan beslissen en de macht in handen hebben, hebben er ruk verstand van. Tijdje terug bij Pauw & Witteman gingen ze het ook over paddo's hebben. Dus die Pauw met een mexicaanse paddo in zijn handen, alle gasten zaten echt zo der naar te staren met een blik van, wtf is dat nou weer? Eentje zei ook: "hoe eet je die dingen?". Nou misschien je mond opendoen en hem erin stoppen, vervolgens kauwen, dan doorslikken en klaar? Ik vind het niet erg als je niks over paddo's weet, maar ga er dan ook niet over oordelen.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#11
paupie zei:
die mensen snappen ook geen ene anus van paddo's. De mensen die erover gaan beslissen en de macht in handen hebben, hebben er ruk verstand van. Tijdje terug bij Pauw & Witteman gingen ze het ook over paddo's hebben. Dus die Pauw met een mexicaanse paddo in zijn handen, alle gasten zaten echt zo der naar te staren met een blik van, wtf is dat nou weer? Eentje zei ook: "hoe eet je die dingen?". Nou misschien je mond opendoen en hem erin stoppen, vervolgens kauwen, dan doorslikken en klaar? Ik vind het niet erg als je niks over paddo's weet, maar ga er dan ook niet over oordelen.
Klik om te vergroten...

Vandaar dat er een onderzoek ingesteld is, mensen die dit onderzoeken behoren er meer verstand van te hebben.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Een paar keer per jaar hoor je weer eens dat er iemand weer is doodgegaan aan drugs. Meestal door een ongelofelijke overdosis (met XTC enzo), of een depressie in dit geval. En ja, dan zijn drugs slecht omdat er zo veel mensen aan kapot gaan.. doe normaal :openmouth:

Aan alcohol gaan ieder jaar zoveel mensen dood dat je er een boek dat dikker is dan de Lord of the rings trilogie bij elkaar mee vol kunt schrijven, maar nee, daar hoor je niks over. Dat is schijnbaar gewoon.

Zoals Paupie ook al zegt, vind ik dat ze het eerst zelf maar eens moeten proberen, en er dan maar een oordeel over moeten vellen, niet dat zo'n 2e kamer doos die er de ballen verstand van heeft gaat zeggen dat het verboden moet worden :angry:
t
thorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dan kicken m'n ouders me het huis uit :grin:
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Kamer wil alle paddo's verbieden

Uitgegeven: 27 maart 2007 18:06
Laatst gewijzigd: 27 maart 2007 18:25

DEN HAAG - Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat er een verbod komt op de verkoop van alle paddo's, een verzamelnaam voor paddestoelen die hallucinaties veroorzaken.

Gedroogde paddo's vallen al onder de opiumwet en zijn verboden, voor verse geldt dat nog niet.



CDA, VVD, de Partij voor de Vrijheid en de ChristenUnie willen nu ook die verbieden. De oproep komt na de dood van een 17-jarig Frans meisje dat vorige week na het eten van paddo's van een brug in Amsterdam sprong en overleed.

Gek

Donderdag bespreekt de Kamer de opiumwet. De dood van het Franse meisje bewijst voor VVD-Tweede Kamerlid Fred Teeven dat de paddo's vanwege hun hallucinerende werking ervoor kunnen zorgen dat mensen "gek in hun hoofd" worden.

GroenLinks en D66 zien niets in een verbod. Minister Ab Klink (Volksgezondheid) heeft dinsdag het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gevraagd zo spoedig mogelijk onderzoek te doen naar de precieze werking en mogelijke schadelijkheid van paddo's.

Naar verwachting zijn de resultaten er over een aantal maanden

http://www.nu.nl/news/1022467/11/Kamer_ ... ieden.html


Tjonge jonge ze gaan wel erg vern u.. Mij mijn psychedelische schatjes ontzeggen. Don't You even dear!!!
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Verdomme nee! :angry:

Ik vreesde al dat zoiets eraan zat te komen, en dat allemaal omdat die franse kut er niet mee om kan gaan. één dode onder invloed van paddo's (die ook nog eens geestelijk niet in orde was) en ze verbieden de shit die mensen al jaren gebruiken. Het zijn niet eens de paddo's die de dood veroorzaakt hebben naar mijn idee.

ZOals ik in het ander topic al vermelde is dit de nalatigheid van de ouders geweest, die hadden beter moeten weten hun depressieve 17 jarige dochter alleen te laten in drugshoofdstad van de wereld!!!

Boosheid allom :angry:
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Als dat onderzoek ook maar een beetje normaal is komt het er toch niet doorheen. Niet door dit ongeval in ieder geval.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik las dit net al en ik kreeg spontaan zin om te gillen, ze willen alles wat leuk is aan nederland stop zetten heb ik het idee! Ik hoop zo dat dit niet gebeurd, ik vreesde er gisteren al voor. Als dat gebeurd.. nee dat kan niet dat mag niet dat mag gewoon echt niet gebeuren :(
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Geloof maar dat ik de eerste ben die Stichting Paddo opricht, voor het recreatief nuttigen van paddo's door trippers met het 'jij bent oke' keurmerk!
A
AkingLid
01-01-2024, 00:00
#19
wanneer gaan ze alcohol verbieden? want dr zijn volgens mij ook al legio mensen die zich dood hebben gezopen

wanneer gaan ze roken verbieden? er zijn tenslotte genoeg mensen die zich doodroken

wanneer gaan ze neuken verbieden? er zullen namelijk vast wel mensen zijn die n hartstilstand hebben gehad tijdens de sex




stelletje losers :wave:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
snuiffie zei:
wanneer gaan ze alcohol verbieden? want dr zijn volgens mij ook al legio mensen die zich dood hebben gezopen

wanneer gaan ze roken verbieden? er zijn tenslotte genoeg mensen die zich doodroken

wanneer gaan ze neuken verbieden? er zullen namelijk vast wel mensen zijn die n hartstilstand hebben gehad tijdens de sex




stelletje losers :wave:
Klik om te vergroten...

Ja maar wel losers met macht. Over het hele land. Kut.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."