Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMogenlijk verbod op Paddo's

Mogenlijk verbod op Paddo's

87 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#1
paupie zei:
die mensen snappen ook geen ene anus van paddo's. De mensen die erover gaan beslissen en de macht in handen hebben, hebben er ruk verstand van. Tijdje terug bij Pauw & Witteman gingen ze het ook over paddo's hebben. Dus die Pauw met een mexicaanse paddo in zijn handen, alle gasten zaten echt zo der naar te staren met een blik van, wtf is dat nou weer? Eentje zei ook: "hoe eet je die dingen?". Nou misschien je mond opendoen en hem erin stoppen, vervolgens kauwen, dan doorslikken en klaar? Ik vind het niet erg als je niks over paddo's weet, maar ga er dan ook niet over oordelen.
Klik om te vergroten...

Vandaar dat er een onderzoek ingesteld is, mensen die dit onderzoeken behoren er meer verstand van te hebben.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Een paar keer per jaar hoor je weer eens dat er iemand weer is doodgegaan aan drugs. Meestal door een ongelofelijke overdosis (met XTC enzo), of een depressie in dit geval. En ja, dan zijn drugs slecht omdat er zo veel mensen aan kapot gaan.. doe normaal :openmouth:

Aan alcohol gaan ieder jaar zoveel mensen dood dat je er een boek dat dikker is dan de Lord of the rings trilogie bij elkaar mee vol kunt schrijven, maar nee, daar hoor je niks over. Dat is schijnbaar gewoon.

Zoals Paupie ook al zegt, vind ik dat ze het eerst zelf maar eens moeten proberen, en er dan maar een oordeel over moeten vellen, niet dat zo'n 2e kamer doos die er de ballen verstand van heeft gaat zeggen dat het verboden moet worden :angry:
t
thorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan kicken m'n ouders me het huis uit :grin:
A
AllolalieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pandemonium zei:
BillyBilo zei:
fs180 zei:
iemand trouwens nog zin om mee te doen aan een demonstratie, niets doen geeft de politiek alleen meer macht :smilingimp:
Klik om te vergroten...

demonstreren dan, misschien dat je ze dan aan het lachen maakt ook nog
Klik om te vergroten...

We moeten gehoord worden.

Ik zat zelf ook al te denken aan een demonstratie.

Of wou jij alles gewoon over je kant laten gaan?
Klik om te vergroten...

Een trippende demonstratie :wink:
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#5
azgaza zei:
We hebben dus geen kans he. Nu had ik dus het idee, volgensmij was dat franse mens van het nemo afgesprongen, om daar massaal met héél veel mensen boven op paddo's te gaan doen en gewoon NIET te springen. Zodat ze zien dat het wel degelijk een hele grote uitzondering was.
Maar als een malloot dan toch springt hebben we wel heel veel pech, hahaha.
Klik om te vergroten...
das wel een idee ja, alleen moeten we denk niet onder invloed zijn opzich, want dat zouden ze tegen ons kunnen gebruikn, als imago, stel junks, maar het idee is zonder meer goed, want als het goed is kan je zonder te betalen meteen al de lift pakken naar boven :mrgreen:
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#6
teken de petitie!

http://www.PetitionOnline.com/paddovb/
s
sinfonyLid
01-01-2024, 00:00
#7
1174 Signatures Total

dat lijkt er meer op!
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik dacht in eerste instantie: het is een slechte zaak dat dit uberhaubt ter discussie wordt gesteld in de Tweede Kamer. Nederland loopt immers voorop wat betreft de legalisering van soft- en smartdrugs en het zou doodzonde zijn om hier verandering in te brengen. Daarom zal het er ook niet van komen...

Echter... Dit las ik vandaag in Het Parool:

Het Parool zei:
VVD: snel verbod van paddo's

Van onze politieke redactie

DEN HAAG - De VVD wil haast maken met het verbieden van paddo's. Het CDA pleit ervoorhet verdovende middel qat, vooral populair onder Somaliërs, op de lijst van verdovende middelen te zetten.

De VVD greep vanochtend een debat in de Tweede Kamer over de Opiumwet aan om het onderwerp opnieuw onder de aandacht te brengen. Verse paddestoelen met hallucinerende werking mogen verkocht worden. Gedroogde paddestoelen zijn verboden.

De Kamer sprak over een wetswijziging waardoor burgemeesters de mogelijkheid krijgen om drugspanden sneller aan te pakken. Het verkopen van drugs is dan voldoende om de drugspanden te sluiten. Nu moeten gemeenten nog aantonen dat de openbare orde verstoord wordt.

In de Kamer veroorzaakte dat een discussiehoever dat voorstel reikt. D66 ziet er een bedreiging in voor bijvoorbeeld houseparty's waar drugs worden gebruikt.

VVD en CDA vinden dat de politie en gemeenten moeten weten of paddo's en qat onder de drugs vallen die niet meer vanuit woningen mogen worden verkocht.

Teeven is niet onder de indruk van de argumenten van de tegenstanders van een verbod.''Alle drugsfanaten komen in het geweer. Je kan de wapenhandel ook reguleren. Dan is daar ook toezicht op. Dat argument is waardeloos.'' Dat het Trimbos Instituut zich ook tegen een verbod keert, verbaast hem niet. ''De drugslobby vindt het prima.''

D66-Kamerlid Boris van der Ham vindt dat Teeven overhaast reageert. Van der Ham wil het onderzoek dat minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft aangekondigd afwachten. ''Het is contraproductief om het snel in het illegale circuit te duwen.''

Het CDA keerde zich vanmorgen tegen growshops en beurzen waarop middelen voor de teelt van cannabis worden verkocht.
Klik om te vergroten...
Het lijkt erop dat het goed mogelijk is dat paddo's toch verboden gaan worden, ondanks mijn whishful thinking :angry:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
NEEE!!! Noouhuuouu!! dat kunnen ze niet doen!!!!
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hypocriete bende :cry:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#11
Doerak zei:
Ik dacht in eerste instantie: het is een slechte zaak dat dit uberhaubt ter discussie wordt gesteld in de Tweede Kamer. Nederland loopt immers voorop wat betreft de legalisering van soft- en smartdrugs en het zou doodzonde zijn om hier verandering in te brengen. Daarom zal het er ook niet van komen...

Echter... Dit las ik vandaag in Het Parool:

Het Parool zei:
VVD: snel verbod van paddo's

Van onze politieke redactie

DEN HAAG - De VVD wil haast maken met het verbieden van paddo's. Het CDA pleit ervoorhet verdovende middel qat, vooral populair onder Somaliërs, op de lijst van verdovende middelen te zetten.

De VVD greep vanochtend een debat in de Tweede Kamer over de Opiumwet aan om het onderwerp opnieuw onder de aandacht te brengen. Verse paddestoelen met hallucinerende werking mogen verkocht worden. Gedroogde paddestoelen zijn verboden.

De Kamer sprak over een wetswijziging waardoor burgemeesters de mogelijkheid krijgen om drugspanden sneller aan te pakken. Het verkopen van drugs is dan voldoende om de drugspanden te sluiten. Nu moeten gemeenten nog aantonen dat de openbare orde verstoord wordt.

In de Kamer veroorzaakte dat een discussiehoever dat voorstel reikt. D66 ziet er een bedreiging in voor bijvoorbeeld houseparty's waar drugs worden gebruikt.

VVD en CDA vinden dat de politie en gemeenten moeten weten of paddo's en qat onder de drugs vallen die niet meer vanuit woningen mogen worden verkocht.

Teeven is niet onder de indruk van de argumenten van de tegenstanders van een verbod.''Alle drugsfanaten komen in het geweer. Je kan de wapenhandel ook reguleren. Dan is daar ook toezicht op. Dat argument is waardeloos.'' Dat het Trimbos Instituut zich ook tegen een verbod keert, verbaast hem niet. ''De drugslobby vindt het prima.''

D66-Kamerlid Boris van der Ham vindt dat Teeven overhaast reageert. Van der Ham wil het onderzoek dat minister Ab Klink van Volksgezondheid heeft aangekondigd afwachten. ''Het is contraproductief om het snel in het illegale circuit te duwen.''

Het CDA keerde zich vanmorgen tegen growshops en beurzen waarop middelen voor de teelt van cannabis worden verkocht.
Klik om te vergroten...
Het lijkt erop dat het goed mogelijk is dat paddo's toch verboden gaan worden, ondanks mijn whishful thinking :angry:
Klik om te vergroten...


Die lui zijn echt totaal aan het flippen, stelletje coke snuivers.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
begin van het eind...
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#13
ach ze zullen toch altijd wel te koop zijn, desnoods via het illegale circuit, maar dan zul je steeds verschillende sterktes hebben en soms misschien zelfs rotzooi krijgen :cry:
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik kan iedereen die zin heeft om 'onwetenden' uit te lachen, aanraden een bezoekje te brengen aan het subforum van Stand.nl dat is ingesteld om te discussieren over dit onderwerp:

http://forums.ncrv.nl/stand/viewforum.php?sid=&f=1360

De mensen daar zijn over het algemeen zo belachelijk dom :grin: De drogredenen vliegen je gewoon om de oren. Een kleine compilatie:

The Best of Stand.nl zei:
Het is nu toch wel duidelijk dat paddo's gevaarlijk zijn. Weg met die rommel. Alle gevaarlijke drugs verbieden. Of ijn drugs niet per definitie gewoon gevaarlijk?

Wanneer worden we eens wakker al die drugs moeten in de ban.
Ik moet opdr5aaien voor mensen die willens en wetens zichzelf in gevaar brengen.
We moeten ook af van zo zielig te doen over drugskoeriers die in het buitenland in de gevangenis belanden, gewoon daar hun straf laten uitzitten, ze weten wat hun te wachten staat als ze zulke stomme dingen doen!

Welk normaal productief mens heeft er nu iets aan paddo's?

Kortom : mij is niets positiefs bekend over drugsgebruik dus kappen met al die handel!!

Eindelijk worden de paddo's aangepakt. Hopelijk zijn dit geen holle woorden van Dhr Teeven.
Al dat gezeur over tabak en alcohol zijn afleidingsmanoeuvres om maar niet onder ogen te hoeven zien welke acute gevaren van deze hallicunerende middelen uitgaan. Het is rotzooi en we dienen onze jeugd ertegen te beschermen.
Nederland is geen narcoland en we moeten dit ook niet willen worden.
Klik om te vergroten...
De beste man die verantwoordelijk is voor deze laatste quote stelt vervolgens de volgende vraag aan een paddo gebruiker:

Capricornus zei:
Maar wat zijn nou die inzichten ? Welke zijn die grotere verbanden ? Welke deuren worden er geopend die anders gesloten zouden blijven ?

Je maakt de mensen nogal nieuwsgierig met al die inzichten, die grotere verbanden en die deuren die opengaan. Een collega van jou hier op dit forum spreekt zelfs van "vaardigheden" die men zou opdoen door het consumeren van deze paddo's .... maar ik denk dat ik maar niet vraag te vertellen welke vaardigheden dat dan wel mogen zijn.

Al die prachtige paradijzen die door drugs of roesmiddelen, welke roesmiddelen dan ook, beloofd worden, zijn valse paradijzen ....
Klik om te vergroten...
Hij heeft dus geen flauw idee waar hij het nou eigenlijk in GODES naam over heeft. Wat een nare, nare vent.

Bovendien erger ik me aan het feit dat paddo's worden samengetrokken met hard drugs als cocaine en heroine. De mensen die dat soort domme vergelijkingen trekken zijn zo achterlijk.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ze doen gewoon even alsof om die Fransen wat rustig te houden.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
zommes zei:
Ze doen gewoon even alsof om die Fransen wat rustig te houden.
Klik om te vergroten...


Christenunie iniedergeval niet, die zijn gek en willen ons dood hebben, om het maar even in hele veel te simpele taal te stellen. Ze zullen door gaan tot alles wat mij lief is illegaal en verboden is, ze willen zelfs cencuur op kunst, ze zijn gek! Echt gek!
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#17
azgaza zei:
zommes zei:
Ze doen gewoon even alsof om die Fransen wat rustig te houden.
Klik om te vergroten...


Christenunie iniedergeval niet, die zijn gek en willen ons dood hebben, om het maar even in hele veel te simpele taal te stellen. Ze zullen door gaan tot alles wat mij lief is illegaal en verboden is, ze willen zelfs cencuur op kunst, ze zijn gek! Echt gek!
Klik om te vergroten...

zoo als dat gebeurd verheug ik mij op een nederlandse revolutie!!!!

viva la revulotion!!!!!!!!!!!
p
pasqualiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik erger me er zowiezo aan dat ze paddo s genoemd worden.... :rolleyes:

Ik ga iig demonstreren als ze toch verbod willen doorvoeren , wie met mij?!

grtz
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#19
-spaceman- zei:
azgaza zei:
zommes zei:
Ze doen gewoon even alsof om die Fransen wat rustig te houden.
Klik om te vergroten...


Christenunie iniedergeval niet, die zijn gek en willen ons dood hebben, om het maar even in hele veel te simpele taal te stellen. Ze zullen door gaan tot alles wat mij lief is illegaal en verboden is, ze willen zelfs cencuur op kunst, ze zijn gek! Echt gek!
Klik om te vergroten...

zoo als dat gebeurd verheug ik mij op een nederlandse revolutie!!!!

viva la revulotion!!!!!!!!!!!
Klik om te vergroten...
En dan zetten we onze religieuze radicalistische vrienden op een eiland á la Alcatraz.

Viva la revolution! :wave:
D
DoerakLid
01-01-2024, 00:00
#20
pasquali zei:
Ik erger me er zowiezo aan dat ze paddo s genoemd worden.... :rolleyes:

Ik ga iig demonstreren als ze toch verbod willen doorvoeren , wie met mij?!

grtz
Klik om te vergroten...
Ik. 100% zeker. Ik zit sowieso al sterk te denken aan een schriftelijke demonstratie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."