Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums16/03 Versneden wiet veroorzaakt ernstige ademhalingsproblem

16/03 Versneden wiet veroorzaakt ernstige ademhalingsproblem

23 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
h
hypersnapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een maat van me heeft met zen thc grinder op 100 gram, 12 gram zand eruit gevist :angry:
F

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Frisko
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Het programma drugs van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid (WIV) werd op de hoogte gebracht van twee gevallen van ernstige ademhalingsproblemen in Frankrijk na het gebruik van cannabis, versneden met microscopisch kleine bolletjes glas.

In België werden bij de analyse van een staal wiet gelijkaardige bolletjes teruggevonden.

Gebruikers melden reeds geruime tijd een groeiende aanwezigheid van versneden wiet in de verkoop, meldt de Federale Overheidsdienst (FOD) Volksgezondheid vrijdag. De standaardanalyses toonden in de stalen naast THC, het actieve bestanddeel van cannabis, geen enkel ander psychoactief bestanddeel aan.

Via bijkomende analyses werd de aanwezigheid van alpha kwarts kristallen en microscopisch kleine glasbolletjes (0,02 tot 0,3mm) aangetoond. Gebruikers spreken ook van versnijdingen met zand, glaswol en geplet glas, maar die werden nog niet door analyse vastgesteld.

De wiet wordt versneden om het gewicht te verhogen en de indruk te wekken dat er veel hars aanwezig is, wat duidt op wiet van hoge kwaliteit. De meldingen gaan enkel over wiet en niet over hasj (cannabishars). Het is volgens Volksgezondheid de eerste keer dat in België de aanwezigheid van microscopisch kleine bolletjes kon aangetoond worden in een wietmonster. Het staal was afkomstig uit Kortrijk en de (glas)bolletjes zijn niet met het blote oog zichtbaar. Wel voelt het staal korrelig aan, luidt het.


wa ne fuckers,wiet verkloters!!! :angry: :angry: :angry: :angry: :cry:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Naar! En beangstigend. Nog een rede om het te legaliseren dus. Dat ze dat maar niet willen zien, ongelovelijk kortzichtig.
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Vergassen zulke mensen, allemaal.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#5
waarom blijven mensen de drugs altijd verkutten ? Geen wonder dat er zoveel horrorverhalen bestaan over het gebruik!
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#6
wat een klootzakken :angry:
Ik vraag me af waarom ze zowiets ook doen want wat heb je eraan als je klanten langzaam doodkankeren?
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#7
en ik had hasj met paraffine in wss.. waar gaat het toch naar toe :rolleyes:
P
PaRa[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Jeller zei:
waar gaat het toch naar toe :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Dat er steeds meer zooi door de drugs word gegooid :smilingimp: :angry:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb overlaatst zulke wiet gehad. Als je zo'n pluk wiet in je handen nam en je stak je vinger in je mond, dan knarste er iets tussen je tanden. Wij dachten eerst dat het zand was. Dat vonden we al erg. Sinds vorige week weet ik dat het glas is. :smilingimp:
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#10
needlefreak zei:
Ik heb overlaatst zulke wiet gehad. Als je zo'n pluk wiet in je handen nam en je stak je vinger in je mond, dan knarste er iets tussen je tanden. Wij dachten eerst dat het zand was. Dat vonden we al erg. Sinds vorige week weet ik dat het glas is. :smilingimp:
Klik om te vergroten...

wat word er de laatste tijd veel gerotzooid met het spul, wat zou de reden kunnen zijn ?
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat is de reden voor bijna alle lelijke dingen ind eze wereld?

Geld
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psycho_Chrono zei:
needlefreak zei:
Ik heb overlaatst zulke wiet gehad. Als je zo'n pluk wiet in je handen nam en je stak je vinger in je mond, dan knarste er iets tussen je tanden. Wij dachten eerst dat het zand was. Dat vonden we al erg. Sinds vorige week weet ik dat het glas is. :smilingimp:
Klik om te vergroten...

wat word er de laatste tijd veel gerotzooid met het spul, wat zou de reden kunnen zijn ?
Klik om te vergroten...

Het geeft meer gewicht aan de wiet en zo verdienen ze meer geld.

Een 25gr van zulke fucked up wiet, ziet er echt niet uit als een 25gr. Maar als je het weegt, is het wel degelijk 25gr.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#13
needlefreak zei:
Psycho_Chrono zei:
needlefreak zei:
Ik heb overlaatst zulke wiet gehad. Als je zo'n pluk wiet in je handen nam en je stak je vinger in je mond, dan knarste er iets tussen je tanden. Wij dachten eerst dat het zand was. Dat vonden we al erg. Sinds vorige week weet ik dat het glas is. :smilingimp:
Klik om te vergroten...

wat word er de laatste tijd veel gerotzooid met het spul, wat zou de reden kunnen zijn ?
Klik om te vergroten...

Het geeft meer gewicht aan de wiet en zo verdienen ze meer geld.

Een 25gr van zulke fucked up wiet, ziet er echt niet uit als een 25gr. Maar als je het weegt, is het wel degelijk 25gr.
Klik om te vergroten...

Het levert idd meer op, maar als al je klanten weglopen dan verdien je nog niks. Zulke mensen moeten ze oppakken. Daar hebben wij niks aan.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#14
azo, om het gewicht te verzwaren dus...maar goed, schijnt dus dat het gerotzooi nogal merkbaar is, gaat dat geen klanten kosten dus uiteindelijk minder geld in het laatje dan dat de bedoeling was?

En komt dit van de kweker uit of van de shop zelf?
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psycho_Chrono zei:
azo, om het gewicht te verzwaren dus...maar goed, schijnt dus dat het gerotzooi nogal merkbaar is, gaat dat geen klanten kosten dus uiteindelijk minder geld in het laatje dan dat de bedoeling was?

En komt dit van de kweker uit of van de shop zelf?
Klik om te vergroten...

Dit komt denk ik van gasten die kilo's doorverkopen. Een kweker doet zoiets niet en een shop zeker niet.
f
flashkopLid
01-01-2024, 00:00
#16
op een kilo zullen ze dan wss iets van een 100 gram bijkappen?
Zal je niet merken op je 25grammer hoor...
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Je bent sowieso al een schooier als je je daarmee moet bezighouden.
Versnijden van wiet, kom op zeg.
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#18
ZI09 zei:
Je bent sowieso al een schooier als je je daarmee moet bezighouden.
Versnijden van wiet, kom op zeg.
Klik om te vergroten...

Inderdaad schooiers!
Laten we een fascisoïde revolutie ontketenen en deze infadels uit onze kassen weren met anti-tank afweergeschut en de Deutsche Schutz Staffel!
Z
ZI09Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Op mensen schieten met anti tank geschut :mrgreen: ?

Dan blijven er alleen vingers en tenen over volgens mij :hearteyes: .
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja idd, en die vingers verbrande we! niets aan het toeval overlaten!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."