Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBrit valt vriend aan na eten paddo's

Brit valt vriend aan na eten paddo's

17 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#1
kuttouristen en kutoverheid, verbieden allebei en het verbod op .....


alles verbieden, we komen er wel!
H
HellBoundLid
01-01-2024, 00:00
#2
verbod

Ze zouden iets moeten vinden dat wanneer je wilt kopen je eerst gescreend wordt en dan een soort kaart krijgt. Zonder kaart kom je er dan niet in. Daardoor zouden minderjarigen niet zo gemakkelijk er aan raken. Want laten we eerlijk zijn, het is toch vanaf 18-19 jaar dat je paddo's niet meer neemt puur voor de fun, maar voor het geestverruimende effect. Dan pas kun je meer verantwoordelijk worden geacht
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hm vandaar "Boterkoek."
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wedden dat ze over n paar dagen weer opeens "ontdekken" dat het geen paddo's waren?



AMSTERDAM - Een 25-jarige Brit heeft vrijdagnacht in Amsterdam onder invloed van paddo's zijn Deense vriend aangevallen. Meerdere agenten met ME-schilden moesten eraan te pas komen om de geflipte man onder controle te krijgen.

Het incident gebeurde rond 02.30 uur. Na het eten van de drugs vloog hij zijn vriend aan. Die rukte zich los en belde de politie.
De Brit is in de cel tot bedaren gekomen en mocht daarna weer gaan. De Deen heeft geen aangifte tegen hem gedaan.

Brug

In de hoofdstad gaan toeristen die paddo's eten vaker uit hun dak. In maart overleed een 17-jarig Frans meisje nadat ze van een brug bij de IJ-tunnel sprong.

Vier maanden later scheurde een 27-jarige Deen met zijn auto rakelings langs tenten op een camping. Diezelfde maand raakte een 19-jarige IJslander gewond toen hij uit een hotelraam sprong.

Incident

Een hotelkamer aan de Martelaarsgracht was tweemaal in korte tijd het toneel van een incident.

In juni sloeg een Brit de kamer kort en klein, in augustus werd een Duitser bewusteloos gevonden in de kamer. Hij had paddo's gegeten, wiet en hasj gerookt, alcohol gedronken en heroïne gespoten.

Bedenktijd

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen maakte eind september bekend een bedenktijd van drie dagen te willen voor toeristen die paddo's willen kopen.

Binnen die tijd kan een koper informatie vergaren over de drugs, zodat ze een bewustere keuze kan maken. De maatregel is bedoeld om impulsaankopen tegen te gaan.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#5
als ik op paddo's in de bak vlieg zou ik echt niet bedaren :rolleyes:

daar word je niet vrolijk van
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vraag me echt af waarom dit bijna alleen maar voorkomt bij toeristen, t is toch niet zo dat wij (Nederlanders) er genetisch beter tegen kunnen ofzo :confused:

Laat je gewoon informeren voor de eerste keer in de smartshop dan kan er bijna niets mis gaan :rolleyes:
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat is dat van die Duitser ook een idioot verhaal, wiet en hasj roken, paddo's eten, zuipen en dan nog even spuiten :confused: Die toeristen willen gewoon zo snel mogelijk zo veel mogelijk drugs doen omdat het maar even 7 dagen kan ofzo...
a
alberthoffmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
je zou maar zwaar trippend in een politie cel belanden dan ga je pas lekker fout zeg moiiiiiiii
e
erwin krolLid
01-01-2024, 00:00
#9
eigen schuld dikke bult, en die toeristen verpesten ons drugsbeleid met hun stommiteiten.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wij (Nederlanders) weten er veel meer vanaf. Sowieso krijg ik altijd goede info van de verkoper en weet er dan mee om te gaan, maar dat die buitenlanders niet onze taal spreken en daarom niet ingelicht zijn, kunnen wij dadelijk geen paddo's meer krijgen. Toen ik de eerste keer er kwam kreeg ik nog geen eens de sterke mee. Pas na wat ervaringen.

Ze moeten gewoon niet meer verkopen aan buitenlanders die er niks van weten. De verkoper moet juist info vragen aan de koper om te kijken of die op de hoogte is van de gevaren enzo. De overheid moet het probleem maar oplossen door bij de verkopers neer te leggen. Als ze toch gaan verkopen aan onwetende -> sluiten die tent. Dit is veel te gevaarlijk zo.
b
boterkoek17Lid
01-01-2024, 00:00
#11
erwin krol zei:
eigen schuld dikke bult, en die toeristen verpesten ons drugsbeleid met hun stommiteiten.
Klik om te vergroten...

idd, verkoop van paddo's aan toeristen verbieden misschien?
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik kan me echt niet voorstellen dat je agressief word van paddo's. iemand van jullie dit ooit meegemaakt?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee, maar inderdaad, voordat ik ooit ben gaan trippen heb ik gelezen wat het ongeveer inhoud. Al is een trip niet echt goed te beschrijven aan iemand die het nog niet kent, je hebt tenminste een idee.

Ik kan me wel voorstellen wanneer iemand die nooit andere drugs heeft gebruikt dan wiet zonder voorlichting paddos gaat doen en daarvan een soortgelijk mild effect verwacht heel raar op zijn neus kijkt als hij in een heftige trip terecht komt en dan denkt dat hij gek word ofzo (om vervolgens de daad bij die gedachte te voegen)
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#14
aggresief als ik paddos heb gehad dan ben ik zo mak als een lammetje heb de kracht er dan helemaal niet voor dan wil ik hem alleen spacen
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
davie zei:
Wij (Nederlanders) weten er veel meer vanaf.
Klik om te vergroten...
Hehehe. Ik moest lachen :')
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Opzich wel grappig. Het aantal paddo gerelateerde incidenten is redelijk stabiel. Toch kwam je ze zelden in het nieuws tegen. Tot de Franse overheid de Nederlandse regering over paddo's op de vingers tikte, opeens waren onze regering en onze paddo's een hot-item overal in de landelijke media. Sinds dien blijken gebeurtenissen onder invloed van paddo's ineens wel interessant genoeg om een nieuwsbericht over te maken..
J
JewCookieLid
01-01-2024, 00:00
#17
On-topic: Angst kan raar gedrag bij mensen tot stand brengen. Fout gaan op de paddo's betekend vaak doodsangsten uitstaan in je droomwereldje..

Een vriend van me heeft een keer in een paniek aanval een groep fietsers van de weg gehaald in de overtuiging dat als ze de weg over zouden steken er een auto over ze heen zou rijden. Toen ze weer verder wouden gaan en hem zat begonnen te worden was hij zo overtuigd van dat ze dood zouden gaan als ze verder gingen dat hij een jongen die op z'n fiets wou stappen zonder pardon van zijn fiets af geslagen heeft.
Toen de politie er aan kwam had hij niet door dat ze voor hem gekomen waren. Sterker nog hij kreeg weer een paniek aanval toen een agent de weg over wou steken. De agent dacht dat hij gewoon een dronken lolbroek was en wou de weg oversteken. Hij zei met een lijkbleek hoofd dat ze de weg niet over mochten steken en dat het niet veilig was. De agent raakte geïrriteerd en liep de weg over naar hem toe.. Op dat moment draaide hij door en stak (in zijn ogen met gevaar voor eigen leven) de weg over en trok de agent naar de zijkant van de weg. De agent vond het niet leuk meer en wou naar zijn busje om het bureau te bellen (om de legatimatie te checken). Op dat moment kwam er auto aan in de verte...
In paniek riep hij de agent, welke even bleef staan. Toen de auto in de buurt begon te komen werd hij doodsbang. Toch besloot de agent om over te steken en naar zijn busje te gaan. Hij ging voor de agent staan in een poging hem tegen te houden. De agenten dachten nog steeds dat het om dronkemanshumor ging. De tweede agent hield hem tegen en de eerste agent liep richting de weg. De auto was er bijna, waardoor zijn stoppen door sloegen. Hij probeerde in paniek de agent die hem tegen hield van zich af te duwen, maar hij bleef staan. De andere agent was inmiddels begonnen met oversteken. Hij schreeuwde tegen de agent dat hij van de weg af moest. Hij bedacht zich geen moment en sloeg de agent voor hem letterlijk tegen de vlakte. Hij rende naar de weg toe om de andere agent eraf te halen. De agent rende de weg weer over om hem in de boejen te slaan. Hij stond net op de weg toen de agent bij hem kwam. De agent wou hem in de boejen slaan, maar bleef daarbij op de weg staan. Hij was er nog steeds van overtuigd dat degenen die op de weg zouden staan dood gereden zouden worden.. Toen sloeg hij de agent en probeerde hem van de weg te krijgen. In tegenstelling tot de eerste agent wist deze agent vrijwel meteen na de klap z'n pepperspray te pakken, en het avontuur te beëindigen.

Zijn acties waren in dit geval volledig te wijten aan zijn 'vrienden' die met hem aan het trippen waren. Ze hadden hem die avond op lopen naaien over de dood en doodgaan en dat soort dingen.. Dat soort grapjes kunnen een dood normale gebruiker in een moordenaar veranderen.. :rolleyes:

Voor alle duidelijkheid ik was er niet bij op deze avond, hij is niet echt een vriend maar ik ken hem aardig, zijn vrienden zijn ook niet mijn vrienden, ik ken zijn vrienden enkel van naam.. Ik hoop dat ik hiermee mijn medeplichtigheid voor julie uitgesloten heb! xD
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#18
erwin krol zei:
eigen schuld dikke bult, en die toeristen verpesten ons drugsbeleid met hun stommiteiten.
Klik om te vergroten...
dat vind ik ook, ze moeten maar beter op de hoeveelheden letten en niet overhaast tewerk willen gaan... ik vind het zowieso al niet verantwoord om jezelf te "drogeren" zonder meer te weten over de werking en de dosering enzo

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."