On-topic: Angst kan raar gedrag bij mensen tot stand brengen. Fout gaan op de paddo's betekend vaak doodsangsten uitstaan in je droomwereldje..
Een vriend van me heeft een keer in een paniek aanval een groep fietsers van de weg gehaald in de overtuiging dat als ze de weg over zouden steken er een auto over ze heen zou rijden. Toen ze weer verder wouden gaan en hem zat begonnen te worden was hij zo overtuigd van dat ze dood zouden gaan als ze verder gingen dat hij een jongen die op z'n fiets wou stappen zonder pardon van zijn fiets af geslagen heeft.
Toen de politie er aan kwam had hij niet door dat ze voor hem gekomen waren. Sterker nog hij kreeg weer een paniek aanval toen een agent de weg over wou steken. De agent dacht dat hij gewoon een dronken lolbroek was en wou de weg oversteken. Hij zei met een lijkbleek hoofd dat ze de weg niet over mochten steken en dat het niet veilig was. De agent raakte geïrriteerd en liep de weg over naar hem toe.. Op dat moment draaide hij door en stak (in zijn ogen met gevaar voor eigen leven) de weg over en trok de agent naar de zijkant van de weg. De agent vond het niet leuk meer en wou naar zijn busje om het bureau te bellen (om de legatimatie te checken). Op dat moment kwam er auto aan in de verte...
In paniek riep hij de agent, welke even bleef staan. Toen de auto in de buurt begon te komen werd hij doodsbang. Toch besloot de agent om over te steken en naar zijn busje te gaan. Hij ging voor de agent staan in een poging hem tegen te houden. De agenten dachten nog steeds dat het om dronkemanshumor ging. De tweede agent hield hem tegen en de eerste agent liep richting de weg. De auto was er bijna, waardoor zijn stoppen door sloegen. Hij probeerde in paniek de agent die hem tegen hield van zich af te duwen, maar hij bleef staan. De andere agent was inmiddels begonnen met oversteken. Hij schreeuwde tegen de agent dat hij van de weg af moest. Hij bedacht zich geen moment en sloeg de agent voor hem letterlijk tegen de vlakte. Hij rende naar de weg toe om de andere agent eraf te halen. De agent rende de weg weer over om hem in de boejen te slaan. Hij stond net op de weg toen de agent bij hem kwam. De agent wou hem in de boejen slaan, maar bleef daarbij op de weg staan. Hij was er nog steeds van overtuigd dat degenen die op de weg zouden staan dood gereden zouden worden.. Toen sloeg hij de agent en probeerde hem van de weg te krijgen. In tegenstelling tot de eerste agent wist deze agent vrijwel meteen na de klap z'n pepperspray te pakken, en het avontuur te beëindigen.
Zijn acties waren in dit geval volledig te wijten aan zijn 'vrienden' die met hem aan het trippen waren. Ze hadden hem die avond op lopen naaien over de dood en doodgaan en dat soort dingen.. Dat soort grapjes kunnen een dood normale gebruiker in een moordenaar veranderen..
Voor alle duidelijkheid ik was er niet bij op deze avond, hij is niet echt een vriend maar ik ken hem aardig, zijn vrienden zijn ook niet mijn vrienden, ik ken zijn vrienden enkel van naam.. Ik hoop dat ik hiermee mijn medeplichtigheid voor julie uitgesloten heb! xD