Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBelgen verbruiken jaarlijks 1,75 ton cocaïne

Belgen verbruiken jaarlijks 1,75 ton cocaïne

18 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Belgen verbruiken jaarlijks 1,75 ton cocaïne

BRUSSEL - In ons land wordt 1,75 ton cocaïne per jaar gebruikt. Dat zijn bijna vijftigduizend doses per dag, of veel meer dan tot nu aangenomen werd. Dat meldt VTM in zijn nieuwsuitzending.
De cijfers zijn het resultaat van een grootschalig onderzoek van de universiteiten van Antwerpen en Luik. Er werd gezocht naar cocaïneresten die via het toilet in het afvalwater terechtkomen.

Voor de studie zijn er op zo'n honderd plaatsen in ons land stalen genomen. In het waterzuiveringsstation in Antwerpen-Zuid vonden de onderzoekers de hoogste concentratie cocaïne in het water. Maar ook in Deurne en Genk is er een hoog cocaïnegebruik.

De Belgen geven volgens toxicoloog Jan Tytgat op jaarbasis bijna 70 miljoen euro uit aan cocaïne. Omdat een deel van de cocaïneresten in het water wordt afgebroken in rioleringen en chemische toiletten of verdund wordt door hevige regenval, liggen de werkelijke cijfers volgens de onderzoekers wellicht nog hoger.

kld
De Standaard, vandaag.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind dat eigenlijk vrij weinig op jaarbasis.
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe kan je nou aan de concentratie coke in het water meten hoeveel van die shit er in mensen hun neus verdwijnt? :confused:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
De mensen die op straat pissen hebben ze even over het hoofd gezien?
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#5
TimKGB zei:
ik pis pure coke :stoned: ... ja is goooeeed
Klik om te vergroten...
Pis eens een keer in m'n neus.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Inderdaad, dat is.. wat? 1 gram per inwoner, per week.. zever dus :þ
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik pis pure coke :stoned: ... ja is goooeeed
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Debris zei:
TimKGB zei:
ik pis pure coke :stoned: ... ja is goooeeed
Klik om te vergroten...
Pis eens een keer in m'n neus.
Klik om te vergroten...

te erg.. k wist da ie ging komen en nog moest k lachen toen k t las :mrgreen: :tearsofjoy:
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#9
Frisko!!!
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#10
de hoeveelheid ligt zeker hoger aangezien het nog eens verdund word door regenwater en rioolwater.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#11
deadlock zei:
Ik vind dat eigenlijk vrij weinig op jaarbasis.
Klik om te vergroten...
voor ons oerconservatieve land is dit veel, hier word ook niet zo openlijk over drugs gepraat in de media als in nederland denk ik. als je hier bijvoorbeeld spuiten en slikken uitzend, krijg je gelijk de bond voor goede zeden ofzo op je dak
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hans zei:
Frisko!!!
Klik om te vergroten...
?? :wave:
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#13
evil_kermit zei:
de hoeveelheid ligt zeker hoger aangezien het nog eens verdund word door regenwater en rioolwater.
Klik om te vergroten...

das een wetenschappelijk onderzoek dus daar zal waarschijnlijk wel rekening mee zijn gehouden :rolleyes:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#14
Deep Blue zei:
evil_kermit zei:
de hoeveelheid ligt zeker hoger aangezien het nog eens verdund word door regenwater en rioolwater.
Klik om te vergroten...

das een wetenschappelijk onderzoek dus daar zal waarschijnlijk wel rekening mee zijn gehouden :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Tuurlijk niet man, er lag gewoon 1,75 ton coke in het riool! :mrgreen:
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#15
En wat nu als iemand 500kg coke in de riool gooit zonder het te snuiven? AHA meneer de wetenschapper! Denk daar maar is over na!!!
B
BADJASMANLid
01-01-2024, 00:00
#16
1,75 ton wat een onzin !
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#17
ExceptionalInsight zei:
Inderdaad, dat is.. wat? 1 gram per inwoner, per week.. zever dus :þ
Klik om te vergroten...

1.75 ton /jaar = 1750 kg /jaar = 1 750 000 g /jaar = 0.175 g /inwoner/jaar
= 0.0034 g /inwoner/week

Varry zei:
En wat nu als iemand 500kg coke in de riool gooit zonder het te snuiven? AHA meneer de wetenschapper! Denk daar maar is over na!!!
Klik om te vergroten...

Het onderzoek is gebaseerd op afbraakproducten van coke, uitgescheiden door het menselijk lichaam. Dus gewoon coke in het rioolwater maakt niets uit. Trouwes wie smijt zen coke nu int wc??
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#18
een grote dealer (de importeur) verzet met gemak 1 ton per jaar en ik denk niet dat ze maar met 2 zijn :grin: .de hoeveelheden liggen stukken hoger en ook zoals hierboven gezegd ze hebben de afbraakstoffen gemeten das niet hetzelvde.hehe je coke in het riool kappen ja hoor zeker weten.via de wasmachine of zo .oeps verkeerde doos genomen :grin: :rolleyes:
p
psychomanieLid
01-01-2024, 00:00
#19
ErnstJünger zei:
Belgen verbruiken jaarlijks 1,75 ton cocaïne

BRUSSEL - In ons land wordt 1,75 ton cocaïne per jaar gebruikt. Dat zijn bijna vijftigduizend doses per dag, of veel meer dan tot nu aangenomen werd. Dat meldt VTM in zijn nieuwsuitzending.
De cijfers zijn het resultaat van een grootschalig onderzoek van de universiteiten van Antwerpen en Luik. Er werd gezocht naar cocaïneresten die via het toilet in het afvalwater terechtkomen.

Voor de studie zijn er op zo'n honderd plaatsen in ons land stalen genomen. In het waterzuiveringsstation in Antwerpen-Zuid vonden de onderzoekers de hoogste concentratie cocaïne in het water. Maar ook in Deurne en Genk is er een hoog cocaïnegebruik.

De Belgen geven volgens toxicoloog Jan Tytgat op jaarbasis bijna 70 miljoen euro uit aan cocaïne. Omdat een deel van de cocaïneresten in het water wordt afgebroken in rioleringen en chemische toiletten of verdund wordt door hevige regenval, liggen de werkelijke cijfers volgens de onderzoekers wellicht nog hoger.

kld
De Standaard, vandaag.
Klik om te vergroten...

laat die belgen lekker snuiven doet nederland toch ook en dan wat denk je wat die amerikanen wel niet aan coke gebruiken het is overal wel wat

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."