Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNederlandse Marokkanen willen einde knuffelbeleid

Nederlandse Marokkanen willen einde knuffelbeleid

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#1
marokkanen tsjah
Ik vind dat als ze crimineel zijn ze gelijk het land uit gezet moeten worden
Je kan niet eens normaal over straat of die schapen kijken je vuil aan alsof het hun eigen land is
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#2
^Zei de fundamentalist die er niet eens over peinst om ook maar even realistisch na te denken over de werkelijke stand van zaken.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Marokkaanse gemeenschap in Nederland roept zelf op om te stoppen met een te softe aanpak van hun eigen kinderen. "Hele generaties Marokkaanse jongeren groeien op als tuig zolang de Nederlandse normen en waarden op straat niet keihard worden gehandhaafd", zegt Driss el Boujoufi (63) namens de Unie van Marokkaanse Moslimorganisaties in Nederland (Ummon) in De Telegraaf.

"Miljoenen voor zinloze projecten"
"Er worden miljoenen gepompt in zinloze projecten. Een harde aanpak is nodig", zegt voorzitter Hoessein Aarab. "We moeten zorgen dat de jeugd het zo druk heeft met school, werk, stages en naschoolopvang in de avond- en weekeinden, dat op straat rondhangen niet eens meer kan. De overheid moet nu laten zien dat het gedogen ophoudt. Ook wij worden hier als hele gemeenschap de dupe van."

"Steun ons, treedt harder op"
"Steeds meer ouders laten ons weten dat ze graag een steun in de rug van de overheid willen en een keiharde aanpak als enig mogelijkheid zien om ontspoorde jongeren op het rechte pad te brengen. Jongeren denken nu dat alles maar mag", zegt El Boujoufi, vicevoorzitter van Ummon, waarbij negentig moskeeën zijn aangesloten. (tlg/mvl)
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien dat 't in Marokko zo is, maar hier toch niet mannen.
Als je 't er niet mee eens bent kun je nogaltijd verhuizen.

Nee, ik ben géén racist, dit soort berichten maken me gewoon pissig.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ouders kunnen kinderen natuurlijk ook fatsoenlijke waarden en normen (ja de dooddoener van 200X) leren. Maar het probleem ligt niet alleen bij de ouders, het is een hele nare sociologische cirkel. Zolang de 'marokkanen' niet geaccepteerd worden als echt deel van de samenleving blijven ze kloten. En zolang ze blijven kloten, worden ze al helemaal niet geaccepteerd als deel van de samenleving. Dit is ongeveer bij een boel 'probleem' bevolkingsgroepen zo.

Gentlemen, I bring you, dillema.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar waarom is het nodig dat ze deel uitmaken van onze maatschappij?

En volgens mij zijn er weinig andere landen die goed zijn voor andere bevolkingen. Waarom moeten wij dan dit wel doen? Om in smaak te vallen bij andere landen? Om de trendsetter te zijn?? Snap het niet zo..Wilders laat de mensen iig wel nadenken over moslims en dat is de enige goeie punt wat Wilders heeft volgens mij..
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindgamer zei:
En volgens mij zijn er weinig andere landen die goed zijn voor andere bevolkingen. Waarom moeten wij dan dit wel doen?
Klik om te vergroten...

Omdat wij ze decenia lang geleden gevraagd hebben hier te komen en ze hier nu zo lang zijn dat je ze niet meer weg kan sturen. Met het gegeven dat ze hier zijn en blijven is het het gezelligst in nederland als we fatsoenlijk met elkaar omgaan.
Daarom.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#8
shokora zei:
Ouders kunnen kinderen natuurlijk ook fatsoenlijke waarden en normen (ja de dooddoener van 200X) leren. Maar het probleem ligt niet alleen bij de ouders, het is een hele nare sociologische cirkel. Zolang de 'marokkanen' niet geaccepteerd worden als echt deel van de samenleving blijven ze kloten. En zolang ze blijven kloten, worden ze al helemaal niet geaccepteerd als deel van de samenleving. Dit is ongeveer bij een boel 'probleem' bevolkingsgroepen zo.

Gentlemen, I bring you, dillema.
Klik om te vergroten...

Ja of... we pakken t gewoon ff goed aan en zorgen dat ze zich beter gaan gedragen. Niemand heeft problemen met bijvoorbeeld mensen uit Nederlands-Indië en waarom niet? Omdat die mensen geen overlast veroorzaken.

Als een bepaalde bevolkingsgroep zich zichtbaar niet aanpast en overlast veroorzaakt dan wordt die bevolkingsgroep inderdaad niet geaccepteerd waardoor ze nog meer rotzooi zullen gaan trappen. Op dat gebied ben ik het met je eens, alleen zeg ik: laat de 'vreemde' bevolkingsgroep zich aanpassen zodat de autochtone Nederlanders hen gaan accepteren. Dus niet het verhaal omdraaien: wij moeten die mensen accepteren zoals ze zijn en dan zal alles wel goed komen. Vanuit opvoedkundig opzicht kan dit ook gelegitimeerd worden; wat gebeurt er met een kind dat verwend wordt en wat geen regels opgelegd krijgt? Juist, dat wordt een etterbakje.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik vind dat we ons op een bepaalde manier allemaal aan elkaar aan moeten passen. water bij de wijn doen...zij hoeven niet te worden zoals wij, en wij niet zoals zij. als we eerst nou eens leren elkaar verschillen te accepteren.

en ik zie dat er alweer mensen zijn die roepen dat het bij de ouders ligt...dat klopt natuurlijk. maar de ouders kunnen niet overal tegelijk zijn. en dat weten die kinderen ook. dus is het helemaal niet zo gek dat de ouders om extra hulp vragen van de overheid...daar moeten we juist blij mee zijn. of denk je dat die ouders het leuk vinden dat hun kinderen dagelijks de krantenkoppen halen met mishandeling en busschauffeurs bespugingen.

ik was vroeger ook zo een etterbak, en ik werd dagelijks op mijn vingers getikt door mensen die niet mijn ouders waren...geloof me, dat helpt.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Einde knuffelbeleid, start lijfstraffen...helpt dat niet, dan zien we wel weer verder....

s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindgamer zei:
Maar waarom is het nodig dat ze deel uitmaken van onze maatschappij?

En volgens mij zijn er weinig andere landen die goed zijn voor andere bevolkingen. Waarom moeten wij dan dit wel doen? Om in smaak te vallen bij andere landen? Om de trendsetter te zijn?? Snap het niet zo..Wilders laat de mensen iig wel nadenken over moslims en dat is de enige goeie punt wat Wilders heeft volgens mij..
Klik om te vergroten...

Waarom zouden we daar door in de smaak vallen bij andere landen? o_O We moeten hen opnemen in de maatschappij, omdat we basicly allemaal mens zijn en wij geen enkel recht hebben om hen buiten te sluiten uit de maatschappij. Het is best mogelijk om allemaal vredig naast en met elkaar te leven, maar dan moet je dat wel een kans geven ipv huilen 'het gaat allemaal niet zoals geplanned T_T, ik vind het allemaal kut'.

En wat hebben moslims hier mee te maken btw? Als ik mij nu zou bekeren tot de Islam, ben ik ook opeens deel van het probleem? Marokkanen != moslims.
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
3970 zei:
Einde knuffelbeleid, start lijfstraffen...helpt dat niet, dan zien we wel weer verder....

Klik om te vergroten...
Best slim bedacht die plank die gaten laten de lucht erdoor zodat je harder kan meppen. want hij is niet echt aerodynamisch... ik vraag me af wat voor hout ze gebruiken. lekker plankje
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Alle rechtse kankerlijers die dit een goed idee vinden hang ik persoonlijk van de hoogste boom op het binnenhof.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Angramar Temenos zei:
Alle rechtse kankerlijers die dit een goed idee vinden hang ik persoonlijk van de hoogste boom op het binnenhof.
Klik om te vergroten...

Kun je het niet winnen zonder er een hele vervelende ziekte bij te betrekken?
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Angramar Temenos zei:
Alle rechtse kankerlijers die dit een goed idee vinden hang ik persoonlijk van de hoogste boom op het binnenhof.
Klik om te vergroten...

Als je wil dat mensen je mening serieus nemen zul je het toch iets handiger/genuanceerder neer moeten zetten. Ik vind als links-persoon dat je vrij vaak op de goede weg zit, maar je verwoord het vaak agressief en raar. Tegen racisme/kapitalisme zijn is 1 ding (een goed ding imho), maar verwoord dat dan op een intelligente manier ipv alleen maar willekeurige dingen schreeuwen.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het is een probleem. Dat ontken ik ook niet. Maar zal op Wilders stemmen echt helpen? :rolleyes:
Ik weet de oplossing niet en ik ga me er dus ook niet aan ergeren. De mensen die zich eraan ergeren zijn ook medeverantwoordelijk voor het probleem.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#17
tomz0r zei:
Het is een probleem. Dat ontken ik ook niet. Maar zal op Wilders stemmen echt helpen? :rolleyes:
Ik weet de oplossing niet en ik ga me er dus ook niet aan ergeren. De mensen die zich eraan ergeren zijn ook medeverantwoordelijk voor het probleem.
Klik om te vergroten...
Haha, wat Wilders nou werkelijk doet is op een strategische wijze; de mensen na te laten denken. Hij probeert de mensen eens na te laten denken over de islamieten in ons land (een analyse op te roepen). Vandaar dat paniekerige, kortzichtige, generaliserende gelul van hem. Het is verder een grappig ventje, puur om zijn mimiek :hearteyes:

Als wij de probleemjeugd eens beter gaan analyseren en de aanpak van problemen in ons handelen gaan vestigen en zorgen voor een strenger straf beleid, dan gaat het al een stuk beter met Nederland en snoeren wij de mond van bepaalde politici's in ons kleine landje :tearsofjoy:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Angramar Temenos zei:
Alle rechtse kankerlijers die dit een goed idee vinden hang ik persoonlijk van de hoogste boom op het binnenhof.
Klik om te vergroten...

Rechtse kankerlijer hier. Kom me maar ophangen.
Ik heb genoeg met (al dan niet overlastgevende) Marokkaanse jongeren omgegaan om te weten dat de enige aanpak die werkt, de harde is.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindgamer zei:
tomz0r zei:
Het is een probleem. Dat ontken ik ook niet. Maar zal op Wilders stemmen echt helpen? :rolleyes:
Ik weet de oplossing niet en ik ga me er dus ook niet aan ergeren. De mensen die zich eraan ergeren zijn ook medeverantwoordelijk voor het probleem.
Klik om te vergroten...
Haha, wat Wilders nou werkelijk doet is op een strategische wijze; de mensen na te laten denken. Hij probeert de mensen eens na te laten denken over de islamieten in ons land (een analyse op te roepen). Vandaar dat paniekerige, kortzichtige, generaliserende gelul van hem. Het is verder een grappig ventje, puur om zijn mimiek :hearteyes:

Als wij de probleemjeugd eens beter gaan analyseren en de aanpak van problemen in ons handelen gaan vestigen en zorgen voor een strenger straf beleid, dan gaat het al een stuk beter met Nederland en snoeren wij de mond van bepaalde politici's in ons kleine landje :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Wilders zijn doel is niet om mensen tot denken te zetten, maar om op populistische wijze zo veel mogelijk stemmen te krijgen van domme mensen om zo veel mogelijk faam te maken. En dat vind ik een super foute instelling van hem.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als wilders alleen wat wou doen aan de probleemallochtonen (Nee, ik zeg niet dat alle allochtonen problemen maken, ik heb het over de PROBLEEMallochtonen, net als er probleemautochtonen zijn) zou ik niet eens tegen hem zijn... Maar hij heeft ook een heleboel rechtse ideeën, die ik nul komma nul procent support. Als hij een linkse, boomknuffelende SP-hippie wordt terwijl die tegelijkertijd mensen laat nadenken over problemen met allochtonen stem ik zo op hem. Volgens mij is hij helemaal niet racistisch, maar is die gewoon de overlast van die lui zat.

Voor iedereen die racist schreeuwt als verdediging, denk je nooit dat het probleem aan hen kan liggen? Niet omdat ze allochtoon zijn of een andere huidskleur hebben, maar juist omdat ze problematisch gedrag vertonen? Als ik een werknemer ben, en er komen 2 mensen bij mij solliciteren, een Turk/Marokkaan en een Nederlander, rara wie neem ik aan? Degene met het beste CV/vaardigheden/opleiding! Als ik een Turk over straat ziet lopen, heb ik geen enkel vooroordeel. Maar als diezelfde Turk keihard asociaal zit te doen, tyfusharde muziek draait, en meiden bij de kont grijpt heb ik er inderdaad een probleem mee. Evenveel een probleem als met een autochtoon die dat doet. Ik weiger allochtonen een voorrechtsbehandeling te geven alleen om niet racistisch te worden gevonden. Ik ga ze gelijk behandelen, en dat is toch precies het tegenovergestelde van racisme? Ik ga als Nederlander in bijv. Engeland ook niet keihard plat Deventers praten, of wel? Dan praat ik gewoon netjes engels.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."