#1
weet iemand hoelaat het hele gebeuren gaat beginnen. want ik kan het nergens vinden.
http://www.volksopstand2008.nl/componen ... -feit.htmlVolksopstand is een feit
De grote Volksopstand2008 demonstratie tegen de privacy verloedering gaat plaatsvinden op
11 Oktober 2008
Voor dit evenement hebben we besloten om uit te wijken naar Den Haag, naar Het Plein vlak bij het binnenhof. Dit plein leent zich uitstekend voor demonstraties en is goed per openbaar vervoer te bereiken.
De bedoeling van de Volksopstand2008 demonstratie is allereerst demonstreren tegen de voorgenomen 'vingerafdruk' plannen van de overheid door middel van ludieke acties om het publieke bewustzijn te vergroten, maar volksopstand2008 mag best iets meer zijn. En wil aandacht vragen voor het privacy vraagstuk in het algemeen, en als het kan uit zo veel mogelijk hoeken belichten.
Zo zullen diverse politieke en maatschappelijke organisaties hun steun verlenen aan de demonstratie, en hebben nu al ruim 1700 mensen zich aangemeld.
Verder krijgt iedereen die in Nederland aktief is op privacy gebied, en een boodschap uit wil dragen de kans daartoe, en kan er spreektijd aangevraagd worden. Daarnaast bieden we info stands aan op een heuse privacymarkt waar informatie over privacy schendende, en privacy beschermende maatregelen te verkrijgen is, of waar pro-privacy organisaties zich anderszins in de kijker kunnen zetten. We nodigen alle organisaties die deel willen nemen aan volksopstand2008 en een eigen info stand ter beschikking willen hebben, uit om contact op te nemen via dit contactformulier.
Daarnaast kunnen we ook nog vrijwilligers gebruiken, en mensen die willen helpen om deze dag in goede banen te leiden worden verzocht zich aan te melden in het speciaal daarvoor bedoelde forumtopic.
Een exact programma is er nog niet, maar daar hebben we dan ook nog ruim 4 maanden de tijd voor en we willen dit zo veel mogelijk in samenspraak met onze leden en deelnemende organisaties samenstellen.
Privacy beschermers van Nederland.... als er ooit een kans was om gezamenlijk een lijn te trekken en in actie te komen, dan is het deze demonstratie wel. Zorg daarom dat deze demonstratie een groot succes wordt.
DOE MEE!
STEUN DE VOLKSOPSTAND2008!
Ik ben tegen de betutteling, maar ja, daar doe je niets aan, ook niet door demonstratie.shokora zei:Wij zijn ook onderdeel van deze samenleving :P Laat andere delen ook maar vertegenwoordigd zijn.
zommes zei:Let op, ik twijfel zelf over wat ik hier van vind, dus hier geef ik even de verschillende kanten van mijn overwegingen weer.
Mijn sceptische kant: Kijk naar de geschiedenis of enkel het feit dat er een pleintje in Den-Haag is om het volk als het wil lekker hun onvrede te laten uitkraaien. Gezamelijk ons realisme vertroebelen met zo'n slappe vorm van idealisme dat de middenstand niet te beroerd zal zijn hier met food-stands en live-acts een graantje in mee te kunnen pikken. Onze privacy, onze privé-rechten bevechten door op een aangewezen plek met z'n allen te gaan staan mekkeren. Om vervolgens als de plannen waar we ons zo mee in het kruis betast voelen eraan toe te geven onder het motto van 'We hebben ons best gedaan'. Nee, laat maar komen die vingerafdruk, chip in mijn nek en het hele Big-Brother scenario. Als we met een bont circus onze onvrede gaan uitten, dan zetten we in principe de deur open voor een toekomst waar privacy niemand gegund is. Dus mijn sceptische linkerkant is lui en gaat niet mee.
Mijn radicale kant: Ludieke actie is inderdaad wel de meest toepasselijke omschrijving van deze vorm van opstand. Laten we dit als een begin zien, enkel om de volksvertegenwoordiging het idee te geven dat hun schattige kiezers geloven in de de illusie die tegenwoordig democratie heet. Maar ook alleen dat. Want wat gaan we doen als die plannen, waar wij nooit voor gekozen hebben, gewoon doorgaan? HELEMAAL NIKS. Waarom moeten mensen zichzelf toch altijd als clowns gedragen terwijl we ook gewoon massaal de vorming van een politiestaat kunnen weigeren, burgerlijke ongehoorzaamheid heet dat officieel, geen misdaad. Dat kan namelijk, sterker nog, als je daadwerkelijk tegen dit soort Amerikaans/Fascistische toestanden bent. Waarvan de keuze ons nooit voorgelegd is. Dan is meedoen zelfmoord van de geestelijke vrijheid.
"Privacy beschermers van Nederland... als er ooit een kans was om gezamenlijk een lijn te trekken en in actie te komen, dan is het deze demonstratie wel."
Juist dit soort waanzin houdt ons als een stel schapen tam en gehoorzaam. De varkens en de honden slaan ondertussen de handen ineen omdat de kudde onder controle is en de goede richting op gaat. Het is goed bedoeld, dat weet ik. Maar een goede daad gaat nooit onbestraft. Dus vergeet die goede bedoelingen en weiger gewoon alle deelname aan de indoctrinatie dat we gelukkiger worden als we ons als vee laten brandmerken en controleren.
Vergeet niet dat zelfs de christenen, moslims en andere middeleeuwse geloofsovertuigingen toegeven dat wij de beschikking hebben over een vrije wil.
-spaceman- zei:Open your eyes
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."