#1
bedankt voor deze informatie. ik was namelijk ook bezig met een actie als dit.
Ik ben tegen de betutteling, maar ja, daar doe je niets aan, ook niet door demonstratie.shokora zei:Wij zijn ook onderdeel van deze samenleving :P Laat andere delen ook maar vertegenwoordigd zijn.
zommes zei:Let op, ik twijfel zelf over wat ik hier van vind, dus hier geef ik even de verschillende kanten van mijn overwegingen weer.
Mijn sceptische kant: Kijk naar de geschiedenis of enkel het feit dat er een pleintje in Den-Haag is om het volk als het wil lekker hun onvrede te laten uitkraaien. Gezamelijk ons realisme vertroebelen met zo'n slappe vorm van idealisme dat de middenstand niet te beroerd zal zijn hier met food-stands en live-acts een graantje in mee te kunnen pikken. Onze privacy, onze privé-rechten bevechten door op een aangewezen plek met z'n allen te gaan staan mekkeren. Om vervolgens als de plannen waar we ons zo mee in het kruis betast voelen eraan toe te geven onder het motto van 'We hebben ons best gedaan'. Nee, laat maar komen die vingerafdruk, chip in mijn nek en het hele Big-Brother scenario. Als we met een bont circus onze onvrede gaan uitten, dan zetten we in principe de deur open voor een toekomst waar privacy niemand gegund is. Dus mijn sceptische linkerkant is lui en gaat niet mee.
Mijn radicale kant: Ludieke actie is inderdaad wel de meest toepasselijke omschrijving van deze vorm van opstand. Laten we dit als een begin zien, enkel om de volksvertegenwoordiging het idee te geven dat hun schattige kiezers geloven in de de illusie die tegenwoordig democratie heet. Maar ook alleen dat. Want wat gaan we doen als die plannen, waar wij nooit voor gekozen hebben, gewoon doorgaan? HELEMAAL NIKS. Waarom moeten mensen zichzelf toch altijd als clowns gedragen terwijl we ook gewoon massaal de vorming van een politiestaat kunnen weigeren, burgerlijke ongehoorzaamheid heet dat officieel, geen misdaad. Dat kan namelijk, sterker nog, als je daadwerkelijk tegen dit soort Amerikaans/Fascistische toestanden bent. Waarvan de keuze ons nooit voorgelegd is. Dan is meedoen zelfmoord van de geestelijke vrijheid.
"Privacy beschermers van Nederland... als er ooit een kans was om gezamenlijk een lijn te trekken en in actie te komen, dan is het deze demonstratie wel."
Juist dit soort waanzin houdt ons als een stel schapen tam en gehoorzaam. De varkens en de honden slaan ondertussen de handen ineen omdat de kudde onder controle is en de goede richting op gaat. Het is goed bedoeld, dat weet ik. Maar een goede daad gaat nooit onbestraft. Dus vergeet die goede bedoelingen en weiger gewoon alle deelname aan de indoctrinatie dat we gelukkiger worden als we ons als vee laten brandmerken en controleren.
Vergeet niet dat zelfs de christenen, moslims en andere middeleeuwse geloofsovertuigingen toegeven dat wij de beschikking hebben over een vrije wil.
-spaceman- zei:Open your eyes
nicolai zei:ik zal er ook zijn...draag een half kapotte broek met buttons erop en een bruine jas...met buttons erop
lamme tak zei:Klasse! Dus jij stond daar in je eentje ''het volk'' te vertegenwoordigen bij de opstand anno 2008?!
Lake zei:Hoe was het verder?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."