Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddoverbod vanaf 1 december

Paddoverbod vanaf 1 december

63 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sweet_Shadow zei:
Als mensen na het paddoverbod giftige paddestoelen eten is dat mijns inziens niet de schuld van Klink, hoe stupide zijn houding ook is. Hoe zit het met eigen verantwoordelijkheid, iets waar anti-paddoverbodmensen juist meestal keihard op hameren? Als je sterft door onwetendheid na je mislukte paddestoelenspeurtocht (of je mislukte aankoop bij een dealer) is dat in essentie je eigen schuld, niet die van Klink.
Klik om te vergroten...

Het is zijn schuld niet letterlijk maar het feit dat hij dit wilde voor de volksgezondheid, terwijl de risico's groter worden, vind ik hypocriet en naief. Het is niet zijn schuld, maar naief en/of hypocriet vind ik het wel. Het is dan niet echt voor de volksgezondheid maar meer voor hoe het ten opzichte van mensen líjkt hoe hij geeft om de volksgezondheid, ik vind dat gewoon geen goede zaak.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het VLOS gaat overigens alsnog een rechtzaak aanspannen om het verbod niet te laten gebeuren.
Als de paddo verboden wordt betekent dat voor veel smart shops het einde, die mensen plus alle paddo kwekers komen zonder werk te zitten.

Zo zou Klink bij café's die hun deuren moesten sluiten door het rookverbod ze nog financieel gesteund hebben, maar in dit geval worden deze mensen aan hun lot over gelaten.
Het staat ook bijna letterlijk zo in zijn antwoorden op de kamervragen die hier over gaan, dat het hem echt geen moer kan schelen.

Er zijn natuurlijk meer redenen, maar die zijn al genoemd.
K
Klaas BruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit is echt typisch het geval van onwetendheid van de minister betreft paddo's. Hoe veel mensen sterven er jaarlijks wel niet aan alcoholvergiftiging of alcohol in het verkeer??
Daar wordt niks over gezegd, maar ja als politici paddo's horen, denken ze gelijk drugs en drugs are bad...
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#4
http://player.omroep.nl/?aflID=8260829

Een verslag, een gesprek met Gerard Aalders, onderzoeker bij het NIOD, en de visie van Joep. -Verbod op paddo's. Zowel de teelt als de verkoop van verse paddo's wordt per 1 december taboe. Er gaat dan een verkoopverbod gelden. Voor de gedroogde variant van de hallucinerende paddenstoelen was dit al het geval. De paddohandelaren vrezen dat honderden mensen in de branche hun baan zullen verliezen.

Ik hoorde net op het nieuws dat wanneer de paddo's worden verboden het ondergrondse circuit gewone paddestoelen zal gaan kweken en ze bespuiten met lsd en dan verkopen als paddo's...nou Klink is dat wat je wil?? :cry: Dan springen er nog veel meer mensen van bruggen af!!

Zero tolerance, geen paddo's, rookverbod, minder red light district, straks moeten we nog verplicht op zondag naar de kerk.... :confused:

Wellicht was het een beter idee om een wet voor te stellen waarbij men het verbied om toeristen paddo's te laten gebruiken ipv geheel verbod!! :smilingimp:

Nou ik weet wel dat ik aankomend weekend lekker op een paddestoel ga zitten nu het nog kan!!! :wave:
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lekker religies en politiek met elkaar mengen!! Daar krijg je dit soort trafelen van! Nederland wordt steeds saaier :(
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindgamer zei:
Lekker religies en politiek met elkaar mengen!! Daar krijg je dit soort trafelen van! Nederland wordt steeds saaier :(
Klik om te vergroten...

Het zuurste is nog dat heel die religie is bedacht door een stel trippende leipo's.
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#7
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/k-RQIeW03ps&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/k-RQIeW03ps&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
tsja...
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja inderdaad, misschien dat het mijn aversie is die ik tegen gristentuig heb maar kom op, geen greintje empathie, pure dictatuur (misschien dat ik uit m'n nek lul en dat ik een tikkeltje overdrijf maar toch...)
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#9
shokora zei:
Het is ook niet de schuld van Klink. Maar het lijkt me wel duidelijk dat de maatregelen die Klink tegen willens en wetens in wil nemen de omgeving voor die fouten scheppen. Het is nog steeds de verantwoordelijkheid van ieder die besluit paddo's te plukken (en zichzelf daar capabel toe vind), maar dat neemt niet weg dat deze actie waarschijnlijk nooit was gebeurt als paddo's nog steeds legaal waren.

Zelfde geldt in principe voor wapens (hoe erg ik het ook haat om drugs en wapens in verband te brengen). In principe hebben ze gelijk dat 'guns don't kill people, people do'. Maar door wapens alom verkrijgbaar te maken, wordt er dus een situatie gecreëerd waarin mensen makkelijker de verkeerde beslissing kunnen maken. Daarom kun je dus indirect nog steeds de acties van mensen min of meer sturen.
Klik om te vergroten...

Ik ben het met je eens. Maar wat je zegt over wapens is tevens toepasbaar op paddo's in de zin dat als je paddo's/wapens alom verkrijgbaar maakt, een situatie ontstaat waarin mensen makkelijker de verkeerde beslissing kunnen maken (= paddo's/wapens op een 'ongezonde' manier gebruiken). Daar moet bij gezegd worden dat een verbod op paddo's de situatie naar alle waarschijnlijkheid niet verbetert (ik wil je er enkel op wijzen dat je wapens/paddo's-analogie gebruikt kan worden om te pleiten vóór een verbod)!

Is het trouwens niet gestoord dat er thans geen wettelijke leeftijdsgrens bestaat voor dit middel?

@ filmpje: hehe die De Wolff is briljant, hoe hij door z'n tuin loopt :grin: . Ik kwam zijn naam al eens tegen toen ik een paper schreef. De Wolff is de man, hij is vet geleerd namelijk weetjewel/weetjeniet en heeft in ieder geval al goede dingen gedaan voor de Santo Daime in Nederland.

Trouwens de vliegenzwam komt ook op lijst II van de opiumwet. UITERST GRAPPIG!!!

Ik begin me steeds meer te storen aan het hele gebeuren.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#10
dat filmpje :angry:

anders moeten we allemaal dennenaalden gaan eten zoals die man met de baard zei :)
"ik heb hem zelf geplant" :grin:
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#11
buzzrider zei:
dat filmpje :angry:

anders moeten we allemaal dennenaalden gaan eten zoals die man met de baard zei :)
"ik heb hem zelf geplant" :grin:
Klik om te vergroten...

Idd en moet je dan ook nog weten dat ik het nog niet eens heb kunnen proberen :openmouth:
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#12
PuppiiiEyes zei:
buzzrider zei:
dat filmpje :angry:

anders moeten we allemaal dennenaalden gaan eten zoals die man met de baard zei :)
"ik heb hem zelf geplant" :grin:
Klik om te vergroten...

Idd en moet je dan ook nog weten dat ik het nog niet eens heb kunnen proberen :openmouth:
Klik om te vergroten...
Dan zou ik me haasten als ik in jou plaats was :wink:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#13
buzzrider zei:
dat filmpje :angry:

anders moeten we allemaal dennenaalden gaan eten zoals die man met de baard zei :)
"ik heb hem zelf geplant" :grin:
Klik om te vergroten...

Dan loop je het risico te sterven, zoals die man met die baard zei. Dus niet eten van de taxusnaalden is het devies voor wie wil blijven leven.

Ik denk, ik zeg het maar effe.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#14
Sweet_Shadow zei:
buzzrider zei:
dat filmpje :angry:

anders moeten we allemaal dennenaalden gaan eten zoals die man met de baard zei :)
"ik heb hem zelf geplant" :grin:
Klik om te vergroten...

Dan loop je het risico te sterven, zoals die man met die baard zei. Dus niet eten van de taxusnaalden is het devies voor wie wil blijven leven.

Ik denk, ik zeg het maar effe.
Klik om te vergroten...
vriendelijk van je :grin:

maar zou dat dan niet enkel bij een hoge hoeveelheid zijn?
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sweet_Shadow zei:
@ filmpje: hehe die De Wolff is briljant, hoe hij door z'n tuin loopt :grin: . Ik kwam zijn naam al eens tegen toen ik een paper schreef. De Wolff is de man, hij is vet geleerd namelijk weetjewel/weetjeniet en heeft in ieder geval al goede dingen gedaan voor de Santo Daime in Nederland.
Klik om te vergroten...

Ja ik hou echt van dit soort mensen, ze kunnen hun standpunt gewoon wetenschappelijk onderbouwen, als de politiek nu eens zou luisteren naar deze lui!!!! Ons land is aan het vertrutten!!
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ons land is behoorlijk rechts aan het worden, en dat vind ik jammer. Nederland wil mee doen met andere landen, want NL begint behoorlijk op de landen om ons heen te lijken. Zoals altijd komt er helaas geen burger oorlog en slikken we alles :( Binnenkort maar eens op extreem links stemmen.
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#17
buzzrider zei:
Sweet_Shadow zei:
Dan loop je het risico te sterven, zoals die man met die baard zei. Dus niet eten van de taxusnaalden is het devies voor wie wil blijven leven.

Ik denk, ik zeg het maar effe.
Klik om te vergroten...
vriendelijk van je :grin:

maar zou dat dan niet enkel bij een hoge hoeveelheid zijn?
Klik om te vergroten...

Wel probeer is hé :wink:
als ik een maand later niks meer lees van u op het forum weet ik dat ik het niet moet probere :mrgreen:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Er is geen extreem linkse partij in NL die voor de tweede kamer gaat. Ik heb sinds kort heb SPD opgericht, maar dat gaat pas in 2009-2010 lijst trekken voor de gemeenteraadsverkiezingen.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#19
:tearsofjoy:
h
honingolieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Angramar Temenos zei:
Ik heb sinds kort heb SPD opgericht, maar dat gaat pas in 2009-2010 lijst trekken voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Klik om te vergroten...

..En daar zal 't ook wel bij blijven :tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."