Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddoverbod vanaf 1 december

Paddoverbod vanaf 1 december

63 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
Zuur.

What's next, cactussen?
T
TwilightLid
Het VLOS zal zeker nog stappen ondernemen.
Maar ik zie het somber in voor de toekomst van natuurproducten.

Ach ja, mensen die het echt willen zullen wel thuis gaan kweken.
C
Clairy PolakLid
Ik vind het erg vreemd dat er zo weinig hier over te vinden is. Ook op de agenda van de tweede kamer staat niet dat het besproken zal worden, zoals in het artikel gesuggereerd wordt. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomsten van een mogelijk debat, zeker als de partijen hun ware kleuren zullen laten zien.
F
FlameonLid
Hmmz jammer dat het over een week of twee gedaan is met de paddo. Ik heb er leuke herinneringen aan
W
WorstenjongenLid
Dan maar over op lsd Wa....

Waarom moeten ze die shit verbieden omdat 1 of andere domme franse hoer van de brug is afgesprongen?
F
FlameonLid
Worstenjongen zei:
Waarom moeten ze die shit verbieden omdat 1 of andere domme franse hoer van de brug is afgesprongen?
Klik om te vergroten...

Ik denk en vrees dat inderdaad touristen een groot aandeel hebben in dit verbod.
Er zijn afgelopen periode een aantal touristen niet slim geweest met het gebruik, of dingen door elkaar gebruiken, en deze zijn bv inderdaad gesprongen en overleden.
J
JoesLid
Een tragische beslissing. Maakt weer duidelijk dat we door een kortzichtig kabinet worden geregeerd, die nog met hun hoofd en denkwijze in de vorige eeuw(en) zitten. Ik vrees ook echt voor het gedoogbeleid rondom de coffeeshops.

Wat ik me afvraag, denken jullie dat z'n beslissing (wet) ooit nog terug gedraaid zal en kan worden?
S
Sweet_ShadowLid
Als mensen na het paddoverbod giftige paddestoelen eten is dat mijns inziens niet de schuld van Klink, hoe stupide zijn houding ook is. Hoe zit het met eigen verantwoordelijkheid, iets waar anti-paddoverbodmensen juist meestal keihard op hameren? Als je sterft door onwetendheid na je mislukte paddestoelenspeurtocht (of je mislukte aankoop bij een dealer) is dat in essentie je eigen schuld, niet die van Klink.

Dat terzijde. Ik vind dit nieuws zeer jammerlijk :(. Het meest storende aan het verhaal vind ik de beperking van keuzevrijheid. Wat het nog lastiger te accepteren maakt, is dat het verbod gebaseerd is op een incomplete visie (dit is extreem zacht uitgedrukt). Hier gaat het fundamenteel mis, helaas.

Worstenjongen zei:
Klik om te vergroten...

Hoe respectloos. Een wat neutralere houding zou je sieren, jij weet immers niets over dat meisje.
s
shokoraLid
Het is ook niet de schuld van Klink. Maar het lijkt me wel duidelijk dat de maatregelen die Klink tegen willens en wetens in wil nemen de omgeving voor die fouten scheppen. Het is nog steeds de verantwoordelijkheid van ieder die besluit paddo's te plukken (en zichzelf daar capabel toe vind), maar dat neemt niet weg dat deze actie waarschijnlijk nooit was gebeurt als paddo's nog steeds legaal waren.

Zelfde geldt in principe voor wapens (hoe erg ik het ook haat om drugs en wapens in verband te brengen). In principe hebben ze gelijk dat 'guns don't kill people, people do'. Maar door wapens alom verkrijgbaar te maken, wordt er dus een situatie gecreëerd waarin mensen makkelijker de verkeerde beslissing kunnen maken. Daarom kun je dus indirect nog steeds de acties van mensen min of meer sturen.
d
drain bamageLid
30 november, 16 miljoen mensen aan 't trippen? :P
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
http://player.omroep.nl/?aflID=8260829

Een verslag, een gesprek met Gerard Aalders, onderzoeker bij het NIOD, en de visie van Joep. -Verbod op paddo's. Zowel de teelt als de verkoop van verse paddo's wordt per 1 december taboe. Er gaat dan een verkoopverbod gelden. Voor de gedroogde variant van de hallucinerende paddenstoelen was dit al het geval. De paddohandelaren vrezen dat honderden mensen in de branche hun baan zullen verliezen.

Ik hoorde net op het nieuws dat wanneer de paddo's worden verboden het ondergrondse circuit gewone paddestoelen zal gaan kweken en ze bespuiten met lsd en dan verkopen als paddo's...nou Klink is dat wat je wil?? :cry: Dan springen er nog veel meer mensen van bruggen af!!

Zero tolerance, geen paddo's, rookverbod, minder red light district, straks moeten we nog verplicht op zondag naar de kerk.... :confused:

Wellicht was het een beter idee om een wet voor te stellen waarbij men het verbied om toeristen paddo's te laten gebruiken ipv geheel verbod!! :smilingimp:

Nou ik weet wel dat ik aankomend weekend lekker op een paddestoel ga zitten nu het nog kan!!! :wave:
M
MindgamerLid
Lekker religies en politiek met elkaar mengen!! Daar krijg je dit soort trafelen van! Nederland wordt steeds saaier :(
B
BlackRobBluntLid
Mindgamer zei:
Lekker religies en politiek met elkaar mengen!! Daar krijg je dit soort trafelen van! Nederland wordt steeds saaier :(
Klik om te vergroten...

Het zuurste is nog dat heel die religie is bedacht door een stel trippende leipo's.
d
drain bamageLid
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/k-RQIeW03ps&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/k-RQIeW03ps&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
tsja...
P
PuppiiiEyesLid
buzzrider zei:
dat filmpje :angry:

anders moeten we allemaal dennenaalden gaan eten zoals die man met de baard zei :)
"ik heb hem zelf geplant" :grin:
Klik om te vergroten...

Idd en moet je dan ook nog weten dat ik het nog niet eens heb kunnen proberen :openmouth:
b
buzzriderLid
PuppiiiEyes zei:
buzzrider zei:

anders moeten we allemaal dennenaalden gaan eten zoals die man met de baard zei :)
Klik om te vergroten...

Idd en moet je dan ook nog weten dat ik het nog niet eens heb kunnen proberen :openmouth:
Klik om te vergroten...
Dan zou ik me haasten als ik in jou plaats was :wink:
S
Sweet_ShadowLid
buzzrider zei:

Klik om te vergroten...

Dan loop je het risico te sterven, zoals die man met die baard zei. Dus niet eten van de taxusnaalden is het devies voor wie wil blijven leven.

Ik denk, ik zeg het maar effe.
M
MindgamerLid
Ons land is behoorlijk rechts aan het worden, en dat vind ik jammer. Nederland wil mee doen met andere landen, want NL begint behoorlijk op de landen om ons heen te lijken. Zoals altijd komt er helaas geen burger oorlog en slikken we alles :( Binnenkort maar eens op extreem links stemmen.
P
PuppiiiEyesLid
buzzrider zei:
Sweet_Shadow zei:
Dan loop je het risico te sterven, zoals die man met die baard zei. Dus niet eten van de taxusnaalden is het devies voor wie wil blijven leven.

Ik denk, ik zeg het maar effe.
Klik om te vergroten...
vriendelijk van je :grin:

maar zou dat dan niet enkel bij een hoge hoeveelheid zijn?
Klik om te vergroten...

Wel probeer is hé :wink:
als ik een maand later niks meer lees van u op het forum weet ik dat ik het niet moet probere :mrgreen:
A
Angramar TemenosLid
Er is geen extreem linkse partij in NL die voor de tweede kamer gaat. Ik heb sinds kort heb SPD opgericht, maar dat gaat pas in 2009-2010 lijst trekken voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."