Welke misdaden heeft de beste man dan in Joegoslavië begaan? Of heeft hij het honkbalteam waar hij destijds eigenaar van was erheen gestuurd om oorlogsmisdaden te plegen?Angramar Temenos zei:Bush hoort voor het tribunaal in Den Haag te verschijnen, als het aan mij ligt sleep ik hem met een ketting naar Nederland.
Je weet juridisch totaal niet waar je over praat. Mocht je op het internationaal strafhof in plaats van 'het tribunaal' doelen, dan raad ik je aan eerst eens wat over internationaal strafrecht, constitutionele verhoudingen van de V.N. en de juridische regelingen m.b.t. buitenlandse bezetting en de rol van het Amerikaanse en het Irakese rechtssysteem hierin te bestuderen. Ook zou je misschien wat verschillen ontdekken tussen overheden die opdrachten gaven tot genocides en misdaden tegen de menselijkheid, en een open samenleving waarin media martelschandalen naar buiten kunnen brengen. Wellicht zou je ook nog wat oorlogspsychologie en oorlogshistorie kunnen bestuderen. Dan zou je misschien tot het inzicht komen dat het onmogelijk en onlogisch zou zijn om Bush naar Den Haag te halen.
Ik wil niet beweren dat Bush een goede president is geweest (in tegendeel), maar jij kraamt vaak gewoon maar wat populistische onzin uit en dat stoort me.
Onderschat de rest van de menselijkheid niet en denk niet dat jij een unieke intelligentie en het monopolie op de waarheid hebt. Ga wat jaartjes naar school, naar de universiteit, ontdek de wetenschappelijke methodes waarop je kennis kunt baseren, denk na voordat je iets zegt en gebruik nuance.
Ik zie je regelmatig ongenuanceerde uitspraken doen over bijvoorbeeld christenen. Dat geeft gewoon een gebrek aan respect en inlevingsvermogen aan, en een kinderachtig soort fundamentalisme. Je schakelt je zelf daarmee op het niveau van mensen die jouw levenskeuzes afkeuren zonder argumenten. Als jij respectvol en met een gedegen achtergrondkennis kunt beargumenten waarom je gelijk hebt, zul je mensen sneller overhalen en meer respect verdienen. Ik ben zelf al jarenlang een atheist, en uit eigen ervaring blijkt dat het juist om constructief te zijn, een mens siert om geen algemeen gelijk te claimen. Zeker als je nog niet eens de middelbare school hebt afgerond, want je kennisniveau is dan gewoon miniscuul vergeleken met vele andere individuen die op aarde rondlopen. Het zou je daarom sieren als je wat minder op agressieve wijze populisme zou propageren.