Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5 verdachten 9/11 willen bekentenissen afleggen

5 verdachten 9/11 willen bekentenissen afleggen

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sybliminal zei:
Ik geloof er geen fuck van. Die mensen worden gebrainwashed, hardstikke gek gemaakt. god wat zou ik die mensen die achter guantanamo bay zitten graag met een volle dosis doornappel extract willen injecteren. de ratten...

ook wel heel toevallig hé, net voordat Obama de macht overneemt.
Klik om te vergroten...

Inderdaad... Ik zou ze in een onbekende arabische stad dumpen, stuk voor stuk, en een speciaal op maat gemaakte daturaimplantaat in hun lijf stoppen, zodat de "trip" 3 maanden duurt.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Precies hoeven we dat toch niet te weten ? (nouja, eigenlijk zouden we dat moeten weten, maar je begrijpt wat ik bedoel)

We weten dat er mensen zonder proces vast zitten en dat we er niet binnen mogen kijken. Daarnaast weten we wat er gebeurd is in andere door amerikanen uitgebate gevangenissen met moslim ingezetenen, dus ik vind het niet meer dan logisch dat er een bepaald beeld gevormd word over wat er in guantanamo bay gebeurd.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wel knap dat jullie precies weten wat er in Guantanamo Bay gebeurt...ooit zelf geweest zeker?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is gewoon een soort modern concentratiekamp, Amerikaanse Auschwitz zeg maar.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Liber zei:
Zeker als je nog niet eens de middelbare school hebt afgerond, want je kennisniveau is dan gewoon miniscuul vergeleken met vele andere individuen die op aarde rondlopen.
Klik om te vergroten...


:confused:

Alsof je kennis enkel via het regulier onderwijs zou kunnen vergaren.
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#6
jaja zei:
3970 zei:
Angramar Temenos zei:
Het is gewoon een soort modern concentratiekamp, Amerikaanse Auschwitz zeg maar.
Klik om te vergroten...

Je weet echt niet waar je over praat...heb je wel eens iemand gesproken die in Auschwitz heeft gezeten?? Dom gelul...
Klik om te vergroten...



Onder 't motto "je moet er zelf geweest zijn, om erover te kunnen praten"?

Waarschijnlijk heb jij zelf ook nog nooit iemand gesproken die in Guantanomo heeft gezeten; dus wat is je punt?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat hij eerder bedoeld dat je een gevangenis als Guantanamo Bay niet kan vergelijken met een kamp als Auschwitz. In Auschwitz gebeurde dingen waarbij de gevangenis in Guantanamoy Bay een uitstapje lijkt.

Ik keur die gevangenis overigens niet goed hoor. Ik zeg alleen dat het vergelijken met Auschwitz niet op zijn plaats is.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
3970 zei:
Er zijn hier mensen die mijn punt wel begrijpen; I rest my case...
Klik om te vergroten...

Nee, deze hele discussie gaat nergens over, en jullie willen beiden niet elkaars punt zien volgens mij.

AT is erg radicaal in zijn uitspraken, het is prima hem daarop te wijzen, we hoeven idd guantanamo niet met auswitz te vergelijken, en bush niet met hitler, of dat op zijn minst het vergelijk wat vergezocht is. Milioenen die systematisch vermoord werden tegenover enkele 100en tot 1000en die onder slechte omstandigheden en zonder proces worden vastgehouden en misschien gemarteld is niet hetzelfde nee.

Dat is echter niet waar het allemaal om gaat. Deze discussie gaat over verdachten die een bekentenis willen afleggen en sommigen, inclusief ikzelf, hebben twijfels bij de betrouwbaarheid van betreffende bekentenissen.

Al voor auswitz werd genoemd kwam het imago van guantanamo bay aan bod. Je hebt dat toen ook al verdedigd waarop ik heb aangegeven dat ik het logisch vind dat men een bepaald beeld heeft bij guantanamo. En de wedervraag op jou vraag "Wel knap dat jullie precies weten wat er in Guantanamo Bay gebeurt...ooit zelf geweest zeker?" of jijzelf het dan wel beter weet is niet beantwoord. Dus hierbij, denk jij dan niet dat er in guantanamo bay mogelijk of zelfs waarschijnlijk ongehoorde praktijken plaatsvonden die zouden kunnen leiden tot een onbetrouwbare bekentenis, en waarom ?

Wat mij betreft geld hetzelfde voor dat "tribunaal" gelul. Hier zijn verkeerde woorden gekozen, maar de intentie was wat mij betreft duidelijk. Bush, en/of de mensen die tussen bush en de uitvoerende militair staan hebben zaken gedaan die moreel niet to laatbaar zijn. Deze zaken versterken voor mij en anderen het gevoel dat deze bekentenissen wel eens niet betrouwbaar kunnen zijn, het gaat dan voornamelijk over het abu graib schandaal.

Ikzelf heb ook geen verstand van rechten, dus ik weet ook niet welke feiten er mogelijk behandeld zouden kunnen worden door in internationaal gerechtshof. Maar dat is niet waar het om gaat, het gaat om de morele toelaatbaarheid, en het gerechtshof is slechts een gereedschap om die te toetsen. Wat mij persoonlijk betreft is de hele oorlog tegen Irak en Afganistan al een misdaad, omdat deze op oneigenlijke gronden begonnen is. Kijken we naar abu graib lijkt het me ook zeker de moeite waard om daar te zoeken naar de verantwoordelijke te zoeken. Niet door amerikanen zelf, maar onafhankelijk.

Dat er ook nog een referentie kan worden gezien naar de 9/11 conspiracy theorie is niet eens zo belangrijk. Ik zie en voel die link wel, ik ben geen conspiracy aanhanger, maar heb wel mijn twijfels. Maar hier hoeven we niet naar te kijken de betrouwbaarheid van de bekentenissen in twijfel te trekken.

PS: ohja, ik zit niet jou te verdedigen AT. Ik vind je nog steeds een kutmongool. Maar men zet zich af tegen jou posts en daarmee lijkt deze discussie af te dwalen in een pro USA richting of een anti AT richting in plaats van waar het om gaat. Ik wilde enkel dat bijsturen.
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Sybliminal zei:
Maar goed, laten we wel wezen, we kunnen natuurlijk niet zo vlijmscherp de waarheid van alle bullcrap scheiden als jij, 3970.
Klik om te vergroten...

Ik had me voorgenomen om in de zinloze discussie niet meer te reageren, maar als je persoonlijk wordt; Nee, ik kan de waarheid niet van bullcrap scheiden, net zo goed als dat jij en alle anderen in dit topic dat niet kunnen, ook niet aan de hand van docu's e.d. Maar ik doe dan ook geen uitspraken over wat er wel en niet gebeurt, of wel???

Zo, dat was de laatste. Succes met jullie eigen tribunaal...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sorry, 3970, je bent in mijn ogen een gerespecteerd poster en df lid, maar dit vind ik wel een erg zwaktebod. Ik denk dat mijn post serieus en normaal was en dat je daar ook best een antwoord op kan geven anders dan hoe je jezelf er nu mee af doet. (als je iets post dan, een antwoord hoeft niet, maar doe dan niet of jij de enige bent die normaal is)
M
MayanLid
01-01-2024, 00:00
#10
08/12/08 Vijf verdachten 9/11 willen bekentenissen afleggen

Vijf mannen die verdacht worden van de aanslagen op 11 september 2001 in de Verenigde Staten hebben gezegd dat ze bekentenissen willen afleggen. Het zijn Khalid Sheikh Mohammed, de vermoedelijke bezieler van de aanslagen, en vier van zijn handlangers.

Mohammed (foto) zou eerder al bekend hebben dat hij de aanslagen van 9/11 "van A tot Z heeft gepland".

Nu is er ook een verklaring van de vijf verdachten waarin ze beloven om te praten en om schuldig te pleiten.

Rechter Stephen Henley las de verklaring voor aan enkele familieleden van 9/11-slachtoffers die voor het eerst een hoorzitting bijwoonden. Vijf familieleden kregen daartoe de kans na een lottrekking uit tientallen kandidaten.

De rechter wil nu uitzoeken of de wens om schuldig te pleiten ook oprecht is.
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/default.asp?art={280966DE-82A6-4B27-BC6A-FCA4AA5FEFA0}

Allez, guantanamo heeft dan toch meer dan zijn doel bewezen.
Voor je me hierover aanvalt, bezie de ironie er van in he :wink:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#11
3970 zei:
Angramar Temenos zei:
Het is gewoon een soort modern concentratiekamp, Amerikaanse Auschwitz zeg maar.
Klik om te vergroten...

Je weet echt niet waar je over praat...heb je wel eens iemand gesproken die in Auschwitz heeft gezeten?? Dom gelul...
Klik om te vergroten...



Onder 't motto "je moet er zelf geweest zijn, om erover te kunnen praten"?

Waarschijnlijk heb jij zelf ook nog nooit iemand gesproken die in Guantanomo heeft gezeten; dus wat is je punt?
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Er zijn hier mensen die mijn punt wel begrijpen; I rest my case...
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#13
Liber zei:
Angramar Temenos zei:
Bush hoort voor het tribunaal in Den Haag te verschijnen, als het aan mij ligt sleep ik hem met een ketting naar Nederland :).
Klik om te vergroten...
Welke misdaden heeft de beste man dan in Joegoslavië begaan? Of heeft hij het honkbalteam waar hij destijds eigenaar van was erheen gestuurd om oorlogsmisdaden te plegen?

Je weet juridisch totaal niet waar je over praat. Mocht je op het internationaal strafhof in plaats van 'het tribunaal' doelen, dan raad ik je aan eerst eens wat over internationaal strafrecht, constitutionele verhoudingen van de V.N. en de juridische regelingen m.b.t. buitenlandse bezetting en de rol van het Amerikaanse en het Irakese rechtssysteem hierin te bestuderen. Ook zou je misschien wat verschillen ontdekken tussen overheden die opdrachten gaven tot genocides en misdaden tegen de menselijkheid, en een open samenleving waarin media martelschandalen naar buiten kunnen brengen. Wellicht zou je ook nog wat oorlogspsychologie en oorlogshistorie kunnen bestuderen. Dan zou je misschien tot het inzicht komen dat het onmogelijk en onlogisch zou zijn om Bush naar Den Haag te halen.

Ik wil niet beweren dat Bush een goede president is geweest (in tegendeel), maar jij kraamt vaak gewoon maar wat populistische onzin uit en dat stoort me.

Onderschat de rest van de menselijkheid niet en denk niet dat jij een unieke intelligentie en het monopolie op de waarheid hebt. Ga wat jaartjes naar school, naar de universiteit, ontdek de wetenschappelijke methodes waarop je kennis kunt baseren, denk na voordat je iets zegt en gebruik nuance.

Ik zie je regelmatig ongenuanceerde uitspraken doen over bijvoorbeeld christenen. Dat geeft gewoon een gebrek aan respect en inlevingsvermogen aan, en een kinderachtig soort fundamentalisme. Je schakelt je zelf daarmee op het niveau van mensen die jouw levenskeuzes afkeuren zonder argumenten. Als jij respectvol en met een gedegen achtergrondkennis kunt beargumenten waarom je gelijk hebt, zul je mensen sneller overhalen en meer respect verdienen. Ik ben zelf al jarenlang een atheist, en uit eigen ervaring blijkt dat het juist om constructief te zijn, een mens siert om geen algemeen gelijk te claimen. Zeker als je nog niet eens de middelbare school hebt afgerond, want je kennisniveau is dan gewoon miniscuul vergeleken met vele andere individuen die op aarde rondlopen. Het zou je daarom sieren als je wat minder op agressieve wijze populisme zou propageren.
Klik om te vergroten...

+1000000000000000000000000000000

Erg goed verwoord. (Scheelt mij weer tien minuten typen :P )
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wacky zei:
3970 zei:
Er zijn hier mensen die mijn punt wel begrijpen; I rest my case...
Klik om te vergroten...

Nee, deze hele discussie gaat nergens over, en jullie willen beiden niet elkaars punt zien volgens mij.

AT is erg radicaal in zijn uitspraken, het is prima hem daarop te wijzen, we hoeven idd guantanamo niet met auswitz te vergelijken, en bush niet met hitler, of dat op zijn minst het vergelijk wat vergezocht is. Milioenen die systematisch vermoord werden tegenover enkele 100en tot 1000en die onder slechte omstandigheden en zonder proces worden vastgehouden en misschien gemarteld is niet hetzelfde nee.

Dat is echter niet waar het allemaal om gaat. Deze discussie gaat over verdachten die een bekentenis willen afleggen en sommigen, inclusief ikzelf, hebben twijfels bij de betrouwbaarheid van betreffende bekentenissen.

Al voor auswitz werd genoemd kwam het imago van guantanamo bay aan bod. Je hebt dat toen ook al verdedigd waarop ik heb aangegeven dat ik het logisch vind dat men een bepaald beeld heeft bij guantanamo. En de wedervraag op jou vraag "Wel knap dat jullie precies weten wat er in Guantanamo Bay gebeurt...ooit zelf geweest zeker?" of jijzelf het dan wel beter weet is niet beantwoord. Dus hierbij, denk jij dan niet dat er in guantanamo bay mogelijk of zelfs waarschijnlijk ongehoorde praktijken plaatsvonden die zouden kunnen leiden tot een onbetrouwbare bekentenis, en waarom ?

Wat mij betreft geld hetzelfde voor dat "tribunaal" gelul. Hier zijn verkeerde woorden gekozen, maar de intentie was wat mij betreft duidelijk. Bush, en/of de mensen die tussen bush en de uitvoerende militair staan hebben zaken gedaan die moreel niet to laatbaar zijn. Deze zaken versterken voor mij en anderen het gevoel dat deze bekentenissen wel eens niet betrouwbaar kunnen zijn, het gaat dan voornamelijk over het abu graib schandaal.

Ikzelf heb ook geen verstand van rechten, dus ik weet ook niet welke feiten er mogelijk behandeld zouden kunnen worden door in internationaal gerechtshof. Maar dat is niet waar het om gaat, het gaat om de morele toelaatbaarheid, en het gerechtshof is slechts een gereedschap om die te toetsen. Wat mij persoonlijk betreft is de hele oorlog tegen Irak en Afganistan al een misdaad, omdat deze op oneigenlijke gronden begonnen is. Kijken we naar abu graib lijkt het me ook zeker de moeite waard om daar te zoeken naar de verantwoordelijke te zoeken. Niet door amerikanen zelf, maar onafhankelijk.

Dat er ook nog een referentie kan worden gezien naar de 9/11 conspiracy theorie is niet eens zo belangrijk. Ik zie en voel die link wel, ik ben geen conspiracy aanhanger, maar heb wel mijn twijfels. Maar hier hoeven we niet naar te kijken de betrouwbaarheid van de bekentenissen in twijfel te trekken.

PS: ohja, ik zit niet jou te verdedigen AT. Ik vind je nog steeds een kutmongool. Maar men zet zich af tegen jou posts en daarmee lijkt deze discussie af te dwalen in een pro USA richting of een anti AT richting in plaats van waar het om gaat. Ik wilde enkel dat bijsturen.
Klik om te vergroten...

Geen probleem, ik vind jou ook een kutmongool :).

Kwa het radicale: Ik ben inderdaad extreem links, dat wordt me ook heel vaak toegeschreven. Alles wat ook maar een beetje fascistisch, rechts of "hardhandig" lijkt is in mijn ogen direct fout. Ik ben altijd voor een Geitenwollensokken approach; Beter een systeem dat kan worden misbruikt dan een systeem dat niet kan worden gebruikt vind ik.
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#15
3970 zei:
Wel knap dat jullie precies weten wat er in Guantanamo Bay gebeurt...ooit zelf geweest zeker?
Klik om te vergroten...

Hhmmm.. nee. Tegenwoordig is het namelijk mogelijk om ondervindingen te lezen of te bekijken van mensen die er wel zijn geweest of er uitgebreid onderzoek naar hebben gedaan. En is het wel degelijk mogelijk een hier een realistisch beeld uit te scheppen.
Maar goed, laten we wel wezen, we kunnen natuurlijk niet zo vlijmscherp de waarheid van alle bullcrap scheiden als jij, 3970.



Wat trouwens ook wel een interessante documentaire is: "Guantanamo Bay Guidebook - BBC Live Torture - Reality TV Show" Ik heb deze helaas niet los van de "Induction Series MK-Ultra" kunnen vinden: http://thepiratebay.org/torrent/4099143/The_Induction_Series-MK-Ultra (4,3 gig)
Erg groot bestand maar voor velen hier denk ik toch echt t downloaden waard! (zitten veel andere boeiende docu's tussen, in een soort gelijk verband)
Of dit dan:
http://www.guantanamo.co.uk/pages/extract.html

Vond deze 2 wel in dit topic thuishoren..
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#16
Angramar Temenos zei:
Ik kan het behoorlijk goed beargumenteren, mijn haat jegens christenen. Ik zal het binnenkort eens goed en lang uitschrijven. Maar de vergelijking tussen Auschwitz en gua:


Aus Gua
Regelmatige marteling O O
Onmenselijke omstandigheden O O
Gebrek aan proces O O
Schending mensenrechten O O
Executies O X
Extreme vormen van racisme O O
Geen toezicht op behandeling gevangenen O O



Het enige verschil is dat op gua mensen (voor zover we weten) niet ge-executeert worden.
Klik om te vergroten...


Poor thing. Je maakt je alleen maar meer onsterfelijk belachelijk met je gebrek aan kennis. Lees eens een boek over nazisme, google oid....je haat tegen christenen, je pedante houding en de allesverheerlijkende toon waarop je over psychedelica praat zijn zeer puberaal. Grow up.
L
LiberLid
01-01-2024, 00:00
#17
jaja zei:
Liber zei:
Zeker als je nog niet eens de middelbare school hebt afgerond, want je kennisniveau is dan gewoon miniscuul vergeleken met vele andere individuen die op aarde rondlopen.
Klik om te vergroten...

:confused:

Alsof je kennis enkel via het regulier onderwijs zou kunnen vergaren.
Klik om te vergroten...
Nee dat is zeker niet het geval, daar heb je gelijk in. Kennis is natuurlijk zoals zoveel concepten vrij divers. Je kan veel kennis over jezelf bezitten, veel wijsheid over de samenleving, of veel wetenschappelijke kennis over een bepaald vakgebied.

Als autodidact kan je het redelijk ver brengen als mens met een grote hoeveelheid kennis (zie bijvoobeeld H.Mulisch). Het mankement van veel autodidacten is dat ze niet wetenschappelijke methodes bekend zijn geraakt - bijvoorbeeld, variabelen opstellen voor een model en dat vervolgens testen.

Om te kunnen oordelen en argumenteren is basis van feiten en achtergronden is een wetenschappelijke manier van denken erg handig, puur omdat je leert hoe je met betrouwbaarheid en waarschijnlijkheid van informatie kan omgaan en wat je op basis waarvan kunt vermoeden.

Dergelijke methodes moet je uit den treure herhalen bij een wetenschappelijke universitaire studie. Daarom gaf ik aan dat, naar mijn inzicht, Angramar Temenos wel wat bescheidener of genuanceerder met zijn inzichten om kan gaan. Veel mensen die hij als irrelevant wegzet hebben wel degelijk een scherp intellect. Ik vrees dat hij de diversiteit van de mensheid onderschat en teveel in de wereld van zijn eigen gelijk leeft.

Maar je hebt volledig gelijk dat er vele soorten kennis staan, en dat educatie en wetenschap niet alles is. Ik gebruikte het als voorbeeld omdat het doorgaans wel een effectieve methode is om dingen aan te tonen. En Angramar Temenos zou er misschien bij gebaat zijn als hij zich een aantal jaren daarin zou verdiepen, in plaats van zichzelf in te graven in de verering en praktisering van de wereld der psychedelica.

Wacky zei:
Wat mij betreft geld hetzelfde voor dat "tribunaal" gelul. Hier zijn verkeerde woorden gekozen, maar de intentie was wat mij betreft duidelijk. Bush, en/of de mensen die tussen bush en de uitvoerende militair staan hebben zaken gedaan die moreel niet to laatbaar zijn. Deze zaken versterken voor mij en anderen het gevoel dat deze bekentenissen wel eens niet betrouwbaar kunnen zijn, het gaat dan voornamelijk over het abu graib schandaal.

Ikzelf heb ook geen verstand van rechten, dus ik weet ook niet welke feiten er mogelijk behandeld zouden kunnen worden door in internationaal gerechtshof. Maar dat is niet waar het om gaat, het gaat om de morele toelaatbaarheid, en het gerechtshof is slechts een gereedschap om die te toetsen. Wat mij persoonlijk betreft is de hele oorlog tegen Irak en Afganistan al een misdaad, omdat deze op oneigenlijke gronden begonnen is. Kijken we naar abu graib lijkt het me ook zeker de moeite waard om daar te zoeken naar de verantwoordelijke te zoeken. Niet door amerikanen zelf, maar onafhankelijk.
Klik om te vergroten...
Daar heb je zeker gelijk in. Ik ben mede schuldig aan het offtopic raken, waarvoor mijn excuses, maar ik vond het relevant om aanmerkingen te maken omdat Angramar Temenos er op populistische en simplistische wijze zaken (Tribunaal) bijhaalde die er niets / weinig mee te maken hebben.

Maar de echte discussie is inderdaad de morele toelaatbaarheid van het handelen van de (verantwoordelijke) betrokkenen. Persoonlijk denk ik dat we als machteloze individuen slechts kunnen hopen en verwachten dat een en ander zal veranderen nu er een ander regime aankomt. Onafhankelijke onderzoeken zijn natuurlijk altijd noodzakelijk in een effectief functionerende democratie. Maar helaas zijn de huidige politieke belangen nog te groot om realistisch gezien een echt onafhankelijk onderzoek op korte termijn te verwachten. En het zou ook wat utopisch zijn om te stellen dat de VS of Nederland een echt effectief functionerende democratie is. Ik denk niet dat dat aan het systeem ligt, maar aan o.a. machtspsychologie.
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik geloof er geen fuck van. Die mensen worden gebrainwashed, hardstikke gek gemaakt. god wat zou ik die mensen die achter guantanamo bay zitten graag met een volle dosis doornappel extract willen injecteren. de ratten...

ook wel heel toevallig hé, net voordat Obama de macht overneemt.

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/UQXZoM__vU0&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/UQXZoM__vU0&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Angramar Temenos zei:
Het is gewoon een soort modern concentratiekamp, Amerikaanse Auschwitz zeg maar.
Klik om te vergroten...

Je weet echt niet waar je over praat...heb je wel eens iemand gesproken die in Auschwitz heeft gezeten?? Dom gelul...
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#20
Iedereen wilt ineens schuldig zijn voor 9-11 percies ...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."