Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5 verdachten 9/11 willen bekentenissen afleggen

5 verdachten 9/11 willen bekentenissen afleggen

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#1
3970 zei:
Er zijn hier mensen die mijn punt wel begrijpen; I rest my case...
Klik om te vergroten...

Nee, deze hele discussie gaat nergens over, en jullie willen beiden niet elkaars punt zien volgens mij.

AT is erg radicaal in zijn uitspraken, het is prima hem daarop te wijzen, we hoeven idd guantanamo niet met auswitz te vergelijken, en bush niet met hitler, of dat op zijn minst het vergelijk wat vergezocht is. Milioenen die systematisch vermoord werden tegenover enkele 100en tot 1000en die onder slechte omstandigheden en zonder proces worden vastgehouden en misschien gemarteld is niet hetzelfde nee.

Dat is echter niet waar het allemaal om gaat. Deze discussie gaat over verdachten die een bekentenis willen afleggen en sommigen, inclusief ikzelf, hebben twijfels bij de betrouwbaarheid van betreffende bekentenissen.

Al voor auswitz werd genoemd kwam het imago van guantanamo bay aan bod. Je hebt dat toen ook al verdedigd waarop ik heb aangegeven dat ik het logisch vind dat men een bepaald beeld heeft bij guantanamo. En de wedervraag op jou vraag "Wel knap dat jullie precies weten wat er in Guantanamo Bay gebeurt...ooit zelf geweest zeker?" of jijzelf het dan wel beter weet is niet beantwoord. Dus hierbij, denk jij dan niet dat er in guantanamo bay mogelijk of zelfs waarschijnlijk ongehoorde praktijken plaatsvonden die zouden kunnen leiden tot een onbetrouwbare bekentenis, en waarom ?

Wat mij betreft geld hetzelfde voor dat "tribunaal" gelul. Hier zijn verkeerde woorden gekozen, maar de intentie was wat mij betreft duidelijk. Bush, en/of de mensen die tussen bush en de uitvoerende militair staan hebben zaken gedaan die moreel niet to laatbaar zijn. Deze zaken versterken voor mij en anderen het gevoel dat deze bekentenissen wel eens niet betrouwbaar kunnen zijn, het gaat dan voornamelijk over het abu graib schandaal.

Ikzelf heb ook geen verstand van rechten, dus ik weet ook niet welke feiten er mogelijk behandeld zouden kunnen worden door in internationaal gerechtshof. Maar dat is niet waar het om gaat, het gaat om de morele toelaatbaarheid, en het gerechtshof is slechts een gereedschap om die te toetsen. Wat mij persoonlijk betreft is de hele oorlog tegen Irak en Afganistan al een misdaad, omdat deze op oneigenlijke gronden begonnen is. Kijken we naar abu graib lijkt het me ook zeker de moeite waard om daar te zoeken naar de verantwoordelijke te zoeken. Niet door amerikanen zelf, maar onafhankelijk.

Dat er ook nog een referentie kan worden gezien naar de 9/11 conspiracy theorie is niet eens zo belangrijk. Ik zie en voel die link wel, ik ben geen conspiracy aanhanger, maar heb wel mijn twijfels. Maar hier hoeven we niet naar te kijken de betrouwbaarheid van de bekentenissen in twijfel te trekken.

PS: ohja, ik zit niet jou te verdedigen AT. Ik vind je nog steeds een kutmongool. Maar men zet zich af tegen jou posts en daarmee lijkt deze discussie af te dwalen in een pro USA richting of een anti AT richting in plaats van waar het om gaat. Ik wilde enkel dat bijsturen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wacky zei:
3970 zei:
Er zijn hier mensen die mijn punt wel begrijpen; I rest my case...
Klik om te vergroten...

Nee, deze hele discussie gaat nergens over, en jullie willen beiden niet elkaars punt zien volgens mij.

AT is erg radicaal in zijn uitspraken, het is prima hem daarop te wijzen, we hoeven idd guantanamo niet met auswitz te vergelijken, en bush niet met hitler, of dat op zijn minst het vergelijk wat vergezocht is. Milioenen die systematisch vermoord werden tegenover enkele 100en tot 1000en die onder slechte omstandigheden en zonder proces worden vastgehouden en misschien gemarteld is niet hetzelfde nee.

Dat is echter niet waar het allemaal om gaat. Deze discussie gaat over verdachten die een bekentenis willen afleggen en sommigen, inclusief ikzelf, hebben twijfels bij de betrouwbaarheid van betreffende bekentenissen.

Al voor auswitz werd genoemd kwam het imago van guantanamo bay aan bod. Je hebt dat toen ook al verdedigd waarop ik heb aangegeven dat ik het logisch vind dat men een bepaald beeld heeft bij guantanamo. En de wedervraag op jou vraag "Wel knap dat jullie precies weten wat er in Guantanamo Bay gebeurt...ooit zelf geweest zeker?" of jijzelf het dan wel beter weet is niet beantwoord. Dus hierbij, denk jij dan niet dat er in guantanamo bay mogelijk of zelfs waarschijnlijk ongehoorde praktijken plaatsvonden die zouden kunnen leiden tot een onbetrouwbare bekentenis, en waarom ?

Wat mij betreft geld hetzelfde voor dat "tribunaal" gelul. Hier zijn verkeerde woorden gekozen, maar de intentie was wat mij betreft duidelijk. Bush, en/of de mensen die tussen bush en de uitvoerende militair staan hebben zaken gedaan die moreel niet to laatbaar zijn. Deze zaken versterken voor mij en anderen het gevoel dat deze bekentenissen wel eens niet betrouwbaar kunnen zijn, het gaat dan voornamelijk over het abu graib schandaal.

Ikzelf heb ook geen verstand van rechten, dus ik weet ook niet welke feiten er mogelijk behandeld zouden kunnen worden door in internationaal gerechtshof. Maar dat is niet waar het om gaat, het gaat om de morele toelaatbaarheid, en het gerechtshof is slechts een gereedschap om die te toetsen. Wat mij persoonlijk betreft is de hele oorlog tegen Irak en Afganistan al een misdaad, omdat deze op oneigenlijke gronden begonnen is. Kijken we naar abu graib lijkt het me ook zeker de moeite waard om daar te zoeken naar de verantwoordelijke te zoeken. Niet door amerikanen zelf, maar onafhankelijk.

Dat er ook nog een referentie kan worden gezien naar de 9/11 conspiracy theorie is niet eens zo belangrijk. Ik zie en voel die link wel, ik ben geen conspiracy aanhanger, maar heb wel mijn twijfels. Maar hier hoeven we niet naar te kijken de betrouwbaarheid van de bekentenissen in twijfel te trekken.

PS: ohja, ik zit niet jou te verdedigen AT. Ik vind je nog steeds een kutmongool. Maar men zet zich af tegen jou posts en daarmee lijkt deze discussie af te dwalen in een pro USA richting of een anti AT richting in plaats van waar het om gaat. Ik wilde enkel dat bijsturen.
Klik om te vergroten...

Geen probleem, ik vind jou ook een kutmongool :).

Kwa het radicale: Ik ben inderdaad extreem links, dat wordt me ook heel vaak toegeschreven. Alles wat ook maar een beetje fascistisch, rechts of "hardhandig" lijkt is in mijn ogen direct fout. Ik ben altijd voor een Geitenwollensokken approach; Beter een systeem dat kan worden misbruikt dan een systeem dat niet kan worden gebruikt vind ik.
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Angramar Temenos zei:
Ik kan het behoorlijk goed beargumenteren, mijn haat jegens christenen. Ik zal het binnenkort eens goed en lang uitschrijven. Maar de vergelijking tussen Auschwitz en gua:


Aus Gua
Regelmatige marteling O O
Onmenselijke omstandigheden O O
Gebrek aan proces O O
Schending mensenrechten O O
Executies O X
Extreme vormen van racisme O O
Geen toezicht op behandeling gevangenen O O



Het enige verschil is dat op gua mensen (voor zover we weten) niet ge-executeert worden.
Klik om te vergroten...

Dat is wel een hele zwart-witte manier om het te bekijken. Binnen alle dingen die jij opnoemt vallen zo veel dingen. Je geeft een tasjes dief toch ook geen levenslang omdat hij net als een moordenaar de wet heeft overtreden?
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#4
3970 zei:
Wel knap dat jullie precies weten wat er in Guantanamo Bay gebeurt...ooit zelf geweest zeker?
Klik om te vergroten...

Hhmmm.. nee. Tegenwoordig is het namelijk mogelijk om ondervindingen te lezen of te bekijken van mensen die er wel zijn geweest of er uitgebreid onderzoek naar hebben gedaan. En is het wel degelijk mogelijk een hier een realistisch beeld uit te scheppen.
Maar goed, laten we wel wezen, we kunnen natuurlijk niet zo vlijmscherp de waarheid van alle bullcrap scheiden als jij, 3970.



Wat trouwens ook wel een interessante documentaire is: "Guantanamo Bay Guidebook - BBC Live Torture - Reality TV Show" Ik heb deze helaas niet los van de "Induction Series MK-Ultra" kunnen vinden: http://thepiratebay.org/torrent/4099143/The_Induction_Series-MK-Ultra (4,3 gig)
Erg groot bestand maar voor velen hier denk ik toch echt t downloaden waard! (zitten veel andere boeiende docu's tussen, in een soort gelijk verband)
Of dit dan:
http://www.guantanamo.co.uk/pages/extract.html

Vond deze 2 wel in dit topic thuishoren..
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Sybliminal zei:
Maar goed, laten we wel wezen, we kunnen natuurlijk niet zo vlijmscherp de waarheid van alle bullcrap scheiden als jij, 3970.
Klik om te vergroten...

Ik had me voorgenomen om in de zinloze discussie niet meer te reageren, maar als je persoonlijk wordt; Nee, ik kan de waarheid niet van bullcrap scheiden, net zo goed als dat jij en alle anderen in dit topic dat niet kunnen, ook niet aan de hand van docu's e.d. Maar ik doe dan ook geen uitspraken over wat er wel en niet gebeurt, of wel???

Zo, dat was de laatste. Succes met jullie eigen tribunaal...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sorry, 3970, je bent in mijn ogen een gerespecteerd poster en df lid, maar dit vind ik wel een erg zwaktebod. Ik denk dat mijn post serieus en normaal was en dat je daar ook best een antwoord op kan geven anders dan hoe je jezelf er nu mee af doet. (als je iets post dan, een antwoord hoeft niet, maar doe dan niet of jij de enige bent die normaal is)
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#7
Angramar Temenos zei:
Ik kan het behoorlijk goed beargumenteren, mijn haat jegens christenen. Ik zal het binnenkort eens goed en lang uitschrijven. Maar de vergelijking tussen Auschwitz en gua:


Aus Gua
Regelmatige marteling O O
Onmenselijke omstandigheden O O
Gebrek aan proces O O
Schending mensenrechten O O
Executies O X
Extreme vormen van racisme O O
Geen toezicht op behandeling gevangenen O O



Het enige verschil is dat op gua mensen (voor zover we weten) niet ge-executeert worden.
Klik om te vergroten...


Poor thing. Je maakt je alleen maar meer onsterfelijk belachelijk met je gebrek aan kennis. Lees eens een boek over nazisme, google oid....je haat tegen christenen, je pedante houding en de allesverheerlijkende toon waarop je over psychedelica praat zijn zeer puberaal. Grow up.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."