Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5 verdachten 9/11 willen bekentenissen afleggen

5 verdachten 9/11 willen bekentenissen afleggen

26 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SybliminalLid
01-01-2024, 00:00
#1
3970 zei:
Wel knap dat jullie precies weten wat er in Guantanamo Bay gebeurt...ooit zelf geweest zeker?
Klik om te vergroten...

Hhmmm.. nee. Tegenwoordig is het namelijk mogelijk om ondervindingen te lezen of te bekijken van mensen die er wel zijn geweest of er uitgebreid onderzoek naar hebben gedaan. En is het wel degelijk mogelijk een hier een realistisch beeld uit te scheppen.
Maar goed, laten we wel wezen, we kunnen natuurlijk niet zo vlijmscherp de waarheid van alle bullcrap scheiden als jij, 3970.



Wat trouwens ook wel een interessante documentaire is: "Guantanamo Bay Guidebook - BBC Live Torture - Reality TV Show" Ik heb deze helaas niet los van de "Induction Series MK-Ultra" kunnen vinden: http://thepiratebay.org/torrent/4099143/The_Induction_Series-MK-Ultra (4,3 gig)
Erg groot bestand maar voor velen hier denk ik toch echt t downloaden waard! (zitten veel andere boeiende docu's tussen, in een soort gelijk verband)
Of dit dan:
http://www.guantanamo.co.uk/pages/extract.html

Vond deze 2 wel in dit topic thuishoren..
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Sybliminal zei:
Maar goed, laten we wel wezen, we kunnen natuurlijk niet zo vlijmscherp de waarheid van alle bullcrap scheiden als jij, 3970.
Klik om te vergroten...

Ik had me voorgenomen om in de zinloze discussie niet meer te reageren, maar als je persoonlijk wordt; Nee, ik kan de waarheid niet van bullcrap scheiden, net zo goed als dat jij en alle anderen in dit topic dat niet kunnen, ook niet aan de hand van docu's e.d. Maar ik doe dan ook geen uitspraken over wat er wel en niet gebeurt, of wel???

Zo, dat was de laatste. Succes met jullie eigen tribunaal...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sorry, 3970, je bent in mijn ogen een gerespecteerd poster en df lid, maar dit vind ik wel een erg zwaktebod. Ik denk dat mijn post serieus en normaal was en dat je daar ook best een antwoord op kan geven anders dan hoe je jezelf er nu mee af doet. (als je iets post dan, een antwoord hoeft niet, maar doe dan niet of jij de enige bent die normaal is)
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#4
Angramar Temenos zei:
Ik kan het behoorlijk goed beargumenteren, mijn haat jegens christenen. Ik zal het binnenkort eens goed en lang uitschrijven. Maar de vergelijking tussen Auschwitz en gua:


Aus Gua
Regelmatige marteling O O
Onmenselijke omstandigheden O O
Gebrek aan proces O O
Schending mensenrechten O O
Executies O X
Extreme vormen van racisme O O
Geen toezicht op behandeling gevangenen O O



Het enige verschil is dat op gua mensen (voor zover we weten) niet ge-executeert worden.
Klik om te vergroten...


Poor thing. Je maakt je alleen maar meer onsterfelijk belachelijk met je gebrek aan kennis. Lees eens een boek over nazisme, google oid....je haat tegen christenen, je pedante houding en de allesverheerlijkende toon waarop je over psychedelica praat zijn zeer puberaal. Grow up.
L
LiberLid
01-01-2024, 00:00
#5
jaja zei:
Liber zei:
Zeker als je nog niet eens de middelbare school hebt afgerond, want je kennisniveau is dan gewoon miniscuul vergeleken met vele andere individuen die op aarde rondlopen.
Klik om te vergroten...

:confused:

Alsof je kennis enkel via het regulier onderwijs zou kunnen vergaren.
Klik om te vergroten...
Nee dat is zeker niet het geval, daar heb je gelijk in. Kennis is natuurlijk zoals zoveel concepten vrij divers. Je kan veel kennis over jezelf bezitten, veel wijsheid over de samenleving, of veel wetenschappelijke kennis over een bepaald vakgebied.

Als autodidact kan je het redelijk ver brengen als mens met een grote hoeveelheid kennis (zie bijvoobeeld H.Mulisch). Het mankement van veel autodidacten is dat ze niet wetenschappelijke methodes bekend zijn geraakt - bijvoorbeeld, variabelen opstellen voor een model en dat vervolgens testen.

Om te kunnen oordelen en argumenteren is basis van feiten en achtergronden is een wetenschappelijke manier van denken erg handig, puur omdat je leert hoe je met betrouwbaarheid en waarschijnlijkheid van informatie kan omgaan en wat je op basis waarvan kunt vermoeden.

Dergelijke methodes moet je uit den treure herhalen bij een wetenschappelijke universitaire studie. Daarom gaf ik aan dat, naar mijn inzicht, Angramar Temenos wel wat bescheidener of genuanceerder met zijn inzichten om kan gaan. Veel mensen die hij als irrelevant wegzet hebben wel degelijk een scherp intellect. Ik vrees dat hij de diversiteit van de mensheid onderschat en teveel in de wereld van zijn eigen gelijk leeft.

Maar je hebt volledig gelijk dat er vele soorten kennis staan, en dat educatie en wetenschap niet alles is. Ik gebruikte het als voorbeeld omdat het doorgaans wel een effectieve methode is om dingen aan te tonen. En Angramar Temenos zou er misschien bij gebaat zijn als hij zich een aantal jaren daarin zou verdiepen, in plaats van zichzelf in te graven in de verering en praktisering van de wereld der psychedelica.

Wacky zei:
Wat mij betreft geld hetzelfde voor dat "tribunaal" gelul. Hier zijn verkeerde woorden gekozen, maar de intentie was wat mij betreft duidelijk. Bush, en/of de mensen die tussen bush en de uitvoerende militair staan hebben zaken gedaan die moreel niet to laatbaar zijn. Deze zaken versterken voor mij en anderen het gevoel dat deze bekentenissen wel eens niet betrouwbaar kunnen zijn, het gaat dan voornamelijk over het abu graib schandaal.

Ikzelf heb ook geen verstand van rechten, dus ik weet ook niet welke feiten er mogelijk behandeld zouden kunnen worden door in internationaal gerechtshof. Maar dat is niet waar het om gaat, het gaat om de morele toelaatbaarheid, en het gerechtshof is slechts een gereedschap om die te toetsen. Wat mij persoonlijk betreft is de hele oorlog tegen Irak en Afganistan al een misdaad, omdat deze op oneigenlijke gronden begonnen is. Kijken we naar abu graib lijkt het me ook zeker de moeite waard om daar te zoeken naar de verantwoordelijke te zoeken. Niet door amerikanen zelf, maar onafhankelijk.
Klik om te vergroten...
Daar heb je zeker gelijk in. Ik ben mede schuldig aan het offtopic raken, waarvoor mijn excuses, maar ik vond het relevant om aanmerkingen te maken omdat Angramar Temenos er op populistische en simplistische wijze zaken (Tribunaal) bijhaalde die er niets / weinig mee te maken hebben.

Maar de echte discussie is inderdaad de morele toelaatbaarheid van het handelen van de (verantwoordelijke) betrokkenen. Persoonlijk denk ik dat we als machteloze individuen slechts kunnen hopen en verwachten dat een en ander zal veranderen nu er een ander regime aankomt. Onafhankelijke onderzoeken zijn natuurlijk altijd noodzakelijk in een effectief functionerende democratie. Maar helaas zijn de huidige politieke belangen nog te groot om realistisch gezien een echt onafhankelijk onderzoek op korte termijn te verwachten. En het zou ook wat utopisch zijn om te stellen dat de VS of Nederland een echt effectief functionerende democratie is. Ik denk niet dat dat aan het systeem ligt, maar aan o.a. machtspsychologie.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Angramar Temenos zei:
mijn haat jegens christenen
Klik om te vergroten...
Vraagje, haat je ook mensen en dingen die niet eerst hier op het forum gezegd worden, met argumenten die hier gegeven worden?

Als je dan toch geen eigen identiteit hebt, word dan emo of zo...
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#7
er staan zelfs afspeellijsten op internet van black metal en zo waarmee ``verdachten`` 48 uur wakker worden gehouden omdat er gewoon koptelefoontjes aan hun hoofd vast worden gemaakt, daarna worden ze verhoord, en dan zijn ze zo geflipt dat ze alles tekenen wat er maar voor hun neus geschoven word

die gasten hebben heel wat klappen gehad voor ze bekenden, en ik geef ze groot gelijk, want nu worden ze veroordeeld en in het slechtste geval worden ze of ter dood veroordeeld of levenslang vastgezet, en dat scheelt een hoop gemartel als je in een reguliere gevangenis komt te zitten.

die gevangenis moet wel dicht, want bush heeft er gewoon niets meer over te zeggen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."