Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAnti demonstratie beginnen ?

Anti demonstratie beginnen ?

68 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk verhaaltje.

Answer: Ze keuren allebei geweld goed om hun "doelen" te bereiken.
Dat maakt ze even waardeloos. En ik zou je rode bril afdoen, want je staart je blind.

Oh, and ik voel geen behoefte om hier een langdradig verhaal over Marx op te hangen, facts are as simple as that, kan jij lekker syndicalisme en anarcho-whatever er allemaal bijgooien, maar I don't care. Geweld = dom, dus achtergesteld. Beiden, dus ook het zogeheten "extreem"-links.

En bovenal vind ik pragmatische poltiek daarom ook het beste, want mensen gaan niet dingen door een ideologie bezien.

Edit: En ik zou niks mogen zeggen? Ik behoud me het recht voor te zeggen wat ik wil, dat kan gelukkig hier, want het is geen communistische dictatuur. :wave:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zeg niet dat je niet niks mag zeggen, ik zeg alleen dat het vrij retarded is om dingen te roepen waar je vervolgens geen argumentatie voor geeft en het mij handig lijkt omdat niet te doen aangezien je dan alleen jezelf voor lul zet.

Overigens ben ik het niet eens met je bezwaar tegen geweld uit principe. Hoewel ik het wel kan begrijpen, aangezien ik zelf een enorme hekel aan geweld heb en het liefst het hele concept zou willen vernietigen kan het soms gewoon niet anders. Of je moet net als Ghandi vinden dat wanneer de nazis (de echte) Europa binnen stormen, je rustig moet gaan zitten en je af laten slachten als lammeren uit protest. Geweld is soms niet te voorkomen, alleen wanneer dit geldt is natuurlijk discutabel. Ik ben het er ook niet mee eens wanneer een willekeurige nazi op straat in elkaar zou worden geschopt door een groepje antifascisten en er zijn zo nog veel meer mensen die zichzelf antifascist noemen. Het beeld dat jullie van de AFA hebben is ook voor een deel gekomen door demonisatie vanuit de media, dat is ook iets wat je bij deze demo weer zag. Een man of 10 (van de 400) sloopt een politiebusje en dat is dan weer het enige waar de hele demo om draait...
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#3
shokora zei:
Het beeld dat jullie van de AFA hebben is ook voor een deel gekomen door demonisatie vanuit de media, dat is ook iets wat je bij deze demo weer zag. Een man of 10 (van de 400) sloopt een politiebusje en dat is dan weer het enige waar de hele demo om draait...
Klik om te vergroten...
Haha. Nee. Buiten dat de AFA nauwelijks gedemoniseerd wordt door de media (aangezien die traditioneel gezien links zijn en rechts blijven bashen, maar je kijkt vast nooit P&W), baseer ik mijn mening op gesprekken met actieve leden van deze club en hun website. (Adressen plaatsen van mensen omdat je het niet eens bent met hun ideologie, echt krijg AIDS en sterf (n) )
F
Finesse*Lid
01-01-2024, 00:00
#4
En vooral dat op de websites van dergelijke media acties altijd worden "goedgepraat", zo is de AFA zeer blij met dat ze bijvoorbeeld arrestaties verhinderden (dus ook van de door jou genoemde 10 relschoppers)

Ik citeer even de site van de AFA:
Ongeveer op de helft van de antifascistische demonstratie is op Plein 1992 geprobeerd door te breken naar de westoever, deze poging werd met geweld beantwoord door de politie.
Op agressie vanuit de kant van de politie werd gepast gereageerd en enkele arrestaties werden voorkomen, helaas niet allemaal.
Klik om te vergroten...

Dit is even een zinssnede van de verklaring van de AFA.
Ligt het nou aan mij of is dit goedpraterij van de puurste vorm?

Oproepen tot geweld is een grens, zelf geweld gebruiken om die grens te handhaven is hypocrisie.
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#5
:tearsofjoy:
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#6
wat een fuckers, wat geeft ze het recht mij me jointje te verbieden.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
http://www.voorpost.org/3/16
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Niet nodig, laat ze maar lekker.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#9
gewoon een tegen demonstratie doen :P
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lauu zei:
gewoon een tegen demonstratie doen :P
Klik om te vergroten...

Er is al een gigantische tegendemonstratie geplanned vanuit diverse groepen, dus als je echt een tegendemo wil houden kun je makkelijk aansluiten :) (misschien een idee om vanuit drugsforum te doen).
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#11
matten !
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als ik kan ga ik er wel heen, helemaal wappie uiteraard, jointjes roken.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zou wel mooi zijn als het helemaal uit de hand zou lopen. :P
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blowen mag toch? Ik breek de wet volgens mij dan niet.. Drugsgebruik is voor zover ik weet legaal, alleen bezit niet.. maar als ik voor ik daarheen ga m'n tripje/pilletje neem ben ik daar toch niet meer strafbaar?
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Angramar Temenos zei:
Als ik kan ga ik er wel heen, helemaal wappie uiteraard, jointjes roken.
Klik om te vergroten...

Lijkt me niet heel erg slim met honderden nazis, afa en ME-agenten om je heen...
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#16
shokora zei:
Lauu zei:
gewoon een tegen demonstratie doen :P
Klik om te vergroten...

Er is al een gigantische tegendemonstratie geplanned vanuit diverse groepen, dus als je echt een tegendemo wil houden kun je makkelijk aansluiten :) (misschien een idee om vanuit drugsforum te doen).
Klik om te vergroten...

Zou je misschien wat meer informatie kunnen geven over die antidemo, sites ofzo.

Thx :wave:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Site met alle informatie over de tegendemo vindt je op:

http://www.stopvoorpost.nl/
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#18
"Op agressie vanuit de kant van de politie werd gepast gereageerd..."

Whahahahahaha xD
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Deadlock :hearteyes:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#20
Anon zei:
Deadlock :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Hoi. :bloos: Kom je hier vaker? :wink:

Toevoeging; Ik ben niet rechts, want ik weet zeker dat er mensen zijn die die conclusie gaan trekken. Ik ben liberaal socialist.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."