Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKlink in het nouw gedreven!

Klink in het nouw gedreven!

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
Tegenstanders van het paddoverbod grijpen recente uitspraken van Ab Klink (CDA) aan om opnieuw van zich te laten horen. Zowel de vereniging van smartshophouders (de VLOS) als SP, GroenLinks en D66 roepen de minister vrijdag op het verbod te heroverwegen.

Klink erkende deze week dat nooit is vastgesteld dat de Fransman die anderhalf jaar geleden in Amsterdam zijn hond vilde onder invloed van paddo’s was toen hij dat deed. Hij voegde daaraan toe dat het verbod gebaseerd is op een aantal incidenten waarbij wel degelijk sprake was van onvoorspelbaar en risicovol gedrag, mede veroorzaakt door het gebruik van paddo’s.

De SP, GroenLinks en D66 willen nu van de minister weten op welke incidenten hij precies doelt. In Kamervragen wijzen zij er vrijdag op dat de staat tijdens een kort geding eind november heeft bevestigd dat er in geen van de incidenten waaraan de minister gerefereerd heeft een causaal verband is vastgesteld tussen paddogebruik en het incident.

Bij het beargumenteren van het paddoverbod had Klink het incident met de gevilde hond meermalen aangehaald. Hij erkent nu dat het ‘ongelukkig’ was dat hij daarmee het beeld opriep dat op basis van dat incident is gekozen voor het paddoverbod.

De oppositiepartijen hebben Klink ook om een reactie gevraagd op de constatering van een toxicoloog, die eind november heeft verklaard dat in geen van de incidenten in Amsterdam en Den Haag is vastgesteld dat daadwerkelijk paddo’s zijn gebruikt door de betrokkenen.

Bron: reddepaddo.nl

Ik hoop dat ze hier iets mee bereiken!!
s
shokoraLid
Goede actie, laat die tering lijer maar zweten. Het moet maar eens duidelijk zijn dat je met dogma's nergens komt en alleen wetten moet maken wanneer deze ook daadwerkelijk gegrond zijn op argumenten.
d
drain bamageLid
shokora zei:
Goede actie, laat die tering lijer maar zweten. Het moet maar eens duidelijk zijn dat je met dogma's nergens komt en alleen wetten moet maken wanneer deze ook daadwerkelijk gegrond zijn op argumenten.
Klik om te vergroten...

pfff slaat inderdaad nergens op dat er een "verbod" is maar dat er niet gecontroleerd wordt :confused:
s
shokoraLid
Sowieso is een paar verhalen in de media brengen en die als voorbeeld nemen dat paddo's slecht zijn een debiele vorm van redeneren en puur populisme. Maar als die verhalen dan ook nog geen enkel bewezen causaal verband met paddo's hebben... gaat het wel heel erg ver.

Misschien volgt Klink president Nixon en heeft hij niet gelogen, maar gewoon dingen gezegd die later niet waar bleken te zijn.
W
WackyLid
Als het verbod word teruggedraaid en aan het eind van deze kabinetsperiode het grootste deel van de coffeeshops nog steeds open zijn heb ik een groot stuk van mijn vertrouwen in de democratie weer terug gevonden. Ik verwacht alleen niet dat dat gaat gebeuren.
I
ImmortalTechLid
Dus 2 maanden na het verbod en een half jaar na zijn uitspraken komen ze er toch nog achter dat Klink gewoon onzin lulde. Goed hoor :confused:
Iedereen die zich ook maar half verdiept had in wat hij zei wist al tijden dat hij met onzinnige redenen voor het verbod aankwam. Ik geloof er helemaal niks van dat dit nog een staartje krijgt.. Paddo's blijven verboden. That's just the way it is :(
M
Miss KittinLid
Ik hoorde van iemand dat Klink zijn "paddo-kennis" hoofdzakelijk uit Wikipedia haalde... :tearsofjoy:
p
phyLid
Hij komt er mee weg. Helaas.

Ben ik de enige die denkt aan benzine en een aansteker? Met klink als oplichtend middelpunt. (figuratief gesproken natuurlijk) Ik hoop écht dat hij in ieder geval op zijn vingers getikt wordt. Maar ik acht die kans klein.
P
PipstothePoXLid
*edit wiki . Paddo's brengen hun gebruikers tot het Christendom. :wink:
P
PaikeaLid
PipstothePoX zei:
Klik om te vergroten...

whehehheehe

"Er zijn gevallen bekend van orthodoxe joden en moslims die opeens Christen werden"

:P
C
Chris PontiusLid
Paikea zei:
PipstothePoX zei:
Klik om te vergroten...

whehehheehe

"Er zijn gevallen bekend van orthodoxe joden en moslims die opeens Christen werden"

:P
Klik om te vergroten...
ik ken het andersom ook..
A
AmaranthLid
*gaat huilen omdat hij niet meer tegen de spambots kan*
F
Flip TripLid
Amaranth zei:
*gaat huilen omdat hij niet meer tegen de spambots kan*
Klik om te vergroten...

Begint inderdaad echt erg te worden.
o
oinksLid
de zoon van klink zit bij mij op school, ik ga binnekort maar even een hartig woordje met hem bespreken :rock:
s
shokoraLid
oinks zei:
de zoon van klink zit bij mij op school, ik ga binnekort maar even een hartig woordje met hem bespreken :rock:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat hij er vrij weinig aan kan doen dat zijn vader zo'n retard is.
0
0penmindeDLid
Zo blijkt maar weer dat we doodleuk worden voorgelogen door de regering, nou denk ik niet dat dit de enige mind control is
t
timmaniacLid
0penmindeD zei:
Zo blijkt maar weer dat we doodleuk worden voorgelogen door de regering, nou denk ik niet dat dit de enige mind control is
Klik om te vergroten...

qft!

en maar allemaal braaf naar het nieuws kijken.

Boycot de mainstream media, aight. Niet uit principe ofso, nee gewoon omdat je er een zombie van wordt :sunglasses:

''Think for yourself, Question authority''

high five.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."