Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBijna helft Amsterdamse coffeeshops moet weg

Bijna helft Amsterdamse coffeeshops moet weg

10 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Binnen drie tot zes jaar moeten 26 coffeeshops in de Amsterdamse binnenstad de deuren sluiten, meldt Het Parool. De krant baseert zich op de definitieve versie van het 1012-plan, een ambitieus project van de gemeente om de binnenstad aantrekkelijker te maken.

De meeste zaken die sluiting boven het hoofd hangt zijn te vinden in het Wallengebied. Hier is de gemeente ook van plan drastisch te snoeien in het aantal bordeelramen. Deze combinatie van maatregelen zou de "structuur die criminaliteit aanwakkert" moeten doorbreken.

Het aantal coffeeshops in de binnenstad neemt door de sluitingen met 40 procent af.

:openmouth:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#2
probeer dat een ambtenaar uit te leggen
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
doei cultuur, doei bekendheid van NL in het buitenland!
M
MokerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deze combinatie van maatregelen zou de "structuur die criminaliteit aanwakkert" moeten doorbreken.

Waarom? werkt toch ave rechts dit.
0
0penmindeDLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stelletje fashisten daar in Koningshuis, en dat is niet eens gelogen gezien de bloedlijnen. STERF allemaal :rock: :rock:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#6
26 is maar 40 % is amsterdam???

Dacht dat er een stuk meer waren,

gr
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#7
plantenbak zei:
doei cultuur, doei bekendheid van NL in het buitenland!
Klik om te vergroten...

Idd. Triest deze ontwikkeling. :(
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ze de goede shops sluiten wordt ik een beetje boos. Ik rook graag goede kwaliteit en wil dat niet moeten veranderen.
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
0penmindeD zei:
Stelletje fashisten daar in Koningshuis, en dat is niet eens gelogen gezien de bloedlijnen. STERF allemaal :rock: :rock:
Klik om te vergroten...

Erg openminded ja.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#10
Meelopers achter Europa aan. Dit beleid zorgt er voor dat drugscriminaliteit op de achtergrond blijft omdat alleen de teelt strafbaar is; iets wat voor de normale burger normaal gesproken niet voor overlast of hinder zorgt, en dit beleid zorgt er sneller voor dat mensen van zwaar verslavende drugs afblijven. In Nederland zijn relatief zeer weinig drugsverslaafden en drugsproblemen. Er zijn trouwens ook minder wietverslaafden dan in andere landen. Ik zie geen reden om ze te sluiten behalve kontlikken naar de rest van de wereld toe.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#11
0penmindeD zei:
fashisten
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."