Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBaklava of rijstevla

Baklava of rijstevla

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tja.. Maar dan zou je toch raar staan te kijken als wij onderdeel zijn van iemand's Large Hadron Collider. De ironie.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, maar ook al is dat zo, dan heb ik mijn leven tenminste niet gewijd aan het aanbidden van iemand wiens bestaanskans het oneindig kleine benadert.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Holden zei:
jammer dat de wereld alsmaar "rechtser" wordt..
Klik om te vergroten...
Extremer vind ik een betere benaming :)
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat vind ik dat dit nummer ook per direct verboden moet worden:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/GcA07j40dcs&hl=nl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/GcA07j40dcs&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#5
deadlock zei:
De bijbelse, islamitische en hebreeuwse goden zijn in grondbeginsel al onmogelijk vanwege het onfeilbaarheidsprincipe in combinatie met vrije wil en almachtigheid.

Almachtigheid impliceert niet alleen, maar betekent per definitie alwetendheid, dat betekent dat god al vanaf moment 1 van zijn bestaan (aangenomen dat er een begin is, maar dat is verder ook irrelevant voor de stelling) alles wist wat er verder in de rest van de tijd zou gaan gebeuren. Dat betekent per definitie dat er geen vrije wil is.

Nou kan een god wel alwetend zijn zonder almachtig te zijn als almachtigheid simpelweg onmogelijk is, maar almachtigheid zonder alwetendheid is per definitie uitgesloten.

Het tweede punt is maatschappelijk gezien van een veel groter belang. Waarom zou je in een god geloven die onschuldigen vermoordt, om irreële, onmenselijke offers vraagt en zich tegelijkertijd positioneert als meest barmhartige. Het is een wrok koesterende klootzak die niet liefheeft maar haat. Ik ga liever naar de hel dan dat ik zo'n mongool moet aanbidden.
Klik om te vergroten...
Oh op die manier.

Met mijn opmerking dat god groots is neem ik trouwens niet het Ismalitische standpunt aan. In mijn persoonlijke beleving is god geen persoon, maar gewoon het universum, of alles wat daarbuiten nog zou kunnen bestaan. Dus alles eigenlijk.
En dat is groot!
Behalve voor de big bang dan, toen was het allemaal nog heel erg klein :wink:

Toch noem ik het niet altijd god, omdat dan de meeste mensen afhaken, maar als iemand het over god heeft, heb ik dát in mijn hoofd.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#6
Chris Pontius zei:
Holden zei:
jammer dat de wereld alsmaar "rechtser" wordt..
Klik om te vergroten...
Extremer vind ik een betere benaming :)
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Hoefijzermodel en alles.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
W.F.L. zei:
Geert Wilders is een kutzionist. Toen ik die lelijke kop van hem, met z'n filmpje zag dacht ik gelijk ook "He weer zo'n domme racist." Maar blijkt dat hij al die anti-islamzeik zit te verkopen omdat hij een kontelikker is van Israel.
Klik om te vergroten...
Het is een joods complet!!1!11!!elf!1!!!
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#8
deadlock zei:
Chris Pontius zei:
Holden zei:
jammer dat de wereld alsmaar "rechtser" wordt..
Klik om te vergroten...
Extremer vind ik een betere benaming :)
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Hoefijzermodel en alles.
Klik om te vergroten...

Extremer past misschien wel beter ja! en individueler..
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee want dan zou het juist rechtser worden. Ook links radicaliseert.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
deadlock zei:
W.F.L. zei:
Geert Wilders is een kutzionist. Toen ik die lelijke kop van hem, met z'n filmpje zag dacht ik gelijk ook "He weer zo'n domme racist." Maar blijkt dat hij al die anti-islamzeik zit te verkopen omdat hij een kontelikker is van Israel.
Klik om te vergroten...
Het is een joods complet!!1!11!!elf!1!!!
Klik om te vergroten...
Alles is ineens zo duidelijk! :tearsofjoy:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#11
die pvv begint een steeds lachwekkender zooitje te worden
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Geert Wilders is een kutzionist. Toen ik die lelijke kop van hem, met z'n filmpje zag dacht ik gelijk ook "He weer zo'n domme racist." Maar blijkt dat hij al die anti-islamzeik zit te verkopen omdat hij een kontelikker is van Israel.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zeg standrechtelijke executies van de complete VARA top én de coryfeeën (sorry, Marcel!).
b
bierLid
01-01-2024, 00:00
#14
De PVV heeft een ouderwetse spijker op laag water gevonden in het kinderliedje 'Baklava of rijstevla'. Dit nummer stamt uit 1993 en komt van Vara's Kinderen voor Kinderen 14.

Martin Bosma, woordvoerder van de PVV, heeft geklaagd over het nummer omdat er 'Allah Akbar' in het nummer wordt gezongen, oftewel Allah is de grootste. “Nederlanders worden op deze manier vernederd. Wij moeten het islamitisch imperialisme accepteren en ons er weerloos tegenover opstellen. Dat is constant de boodschap van de staatsomroep", aldus Bosma.

Opmerkelijk is dat dit nummer al 16 jaar oud is en dat de PVV nu pas klaagt. Bovendien gaat het om een meisje dat kind is van een Nederlander en een Marokkaan dat worstelt met haar roots. Geïntegreerder kan niet.

Overigens is de PVV ook boos op makers van peutertelevisie: "Er was recent ook het programma Koekeloere, van Teleac, waarin werd uitgelegd hoe kinderen aan Ramadan moeten doen. De multiculturalisten kennen geen enkele schaamte meer." De Vara heeft nog niet gereageerd op de klacht over het liedje. Hieronder staat het nummer.
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/aUTAfUzMJU8&hl=nl&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd311b"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/aUTAfUzMJU8&hl=nl&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd311b" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Hebben ze nou echt niks beters te doen? Die Geert Wilders is gewoon ziek in z'n kop...
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed zo, aanpakken dat tuig!




:rolleyes:
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#16
Waar gaat de wereld naartoe..
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat een gezeik, ik las het laatst op een nieuwssite.

Allah Ackbar betekent letterlijk dat God Groots is. En dat IS hij ook!

Ik hoor niemand klagen als er een happy hardcore met de tekst van Hava nagila gedraaid wordt (of hoe je het ook schrijft)

Nja ik heb zowiezo mijn ideeën over deze politici, met name Wilders en zijn propaganda film!
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#18
sjongejonge ze hebben echt niets beters te doen volgens mij.. dit doet me heel erg denken aan wat ik ooit op stormfront las over een moeder die vond dat kinderen werden gebrainwashed door k3 die zongen dat iedereen gelijk is in 'alle kleuren'

wel leuk om dat liedje weer eens te horen, jeugdsentiment haha.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#19
:tearsofjoy: Ze zijn de lijn gepasseerd, het einde van kermisklanten-partij is naderbij.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat een gezeur om niks...
Maar het is wel onzin om kinderen de ramadan te leren.

En dat gezeik over een liedje van 16jaar oud is natuurlijk zware onzin.
De PVV heeft zeker niks beters te doen? :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."