#1
De Telegraaf, vrijdag 30 oktober:
En wat zegt ie tegen de NOS, 27 oktober???
Deze super-draaikont maakt zich echt onsterfelijk belachelijk met zijn gelieg en gedraai...Wat mij betreft kan hij niet snel genoeg opgeflikkerd zijn met zijn Christen vriendjes erbij..De top van zijn partij bereidt zich al voor op zijn vertrek...Nou, laat die leugenaar dan ook maar meteen zijn spulletjes pakken....
CDA-fractie wil Balkenende niet kwijt
HILVERSUM - De CDA-fractie wil niet dat premier Jan Peter Balkenende naar Brussel vertrekt. „Wij willen hem niet kwijt”, zei CDA-vicefractievoorzitter Liesbeth Spies vrijdag in het EO-radioprogramma Dit is de dag. Op de vraag of ze dat ook aan Balkenende heeft laten weten, antwoordde ze: „Nou en of!!"
Balkenende wordt genoemd als mogelijke eerste voorzitter van de Europese Raad, de bijeenkomsten van de Europese staatshoofden en regeringsleiders. Balkenende heeft zelf altijd gezegd dat hij geen kandidaat is. Voor de CDA-fractie was de vraag of Balkenende zou kunnen vertrekken daarom nooit „aan de orde”.
Binnen de regeringscoalitie wordt er wel serieus rekening gehouden met een vertrek van de premier. Minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen zou Balkenende tijdelijk op kunnen volgen. Een andere optie is het uitschrijven van nieuwe verkiezingen.
En wat zegt ie tegen de NOS, 27 oktober???
Premier Balkenende wordt regelmatig genoemd als mogelijke kandidaat voor de functie van Europese president, maar officieel geeft hij aan zich niet beschikbaar te stellen.
“Als een beroep op mij wordt gedaan, heb ik geen reden om niet te luisteren, op voorwaarde dat er ambitieuze ideeën zijn voor de baan.”
Deze super-draaikont maakt zich echt onsterfelijk belachelijk met zijn gelieg en gedraai...Wat mij betreft kan hij niet snel genoeg opgeflikkerd zijn met zijn Christen vriendjes erbij..De top van zijn partij bereidt zich al voor op zijn vertrek...Nou, laat die leugenaar dan ook maar meteen zijn spulletjes pakken....