#1
Dat lijkt me wel heel fijn, maar helaas weinig kans dat dat snel gebeurd.
CDA-fractie wil Balkenende niet kwijt
HILVERSUM - De CDA-fractie wil niet dat premier Jan Peter Balkenende naar Brussel vertrekt. „Wij willen hem niet kwijt”, zei CDA-vicefractievoorzitter Liesbeth Spies vrijdag in het EO-radioprogramma Dit is de dag. Op de vraag of ze dat ook aan Balkenende heeft laten weten, antwoordde ze: „Nou en of!!"
Balkenende wordt genoemd als mogelijke eerste voorzitter van de Europese Raad, de bijeenkomsten van de Europese staatshoofden en regeringsleiders. Balkenende heeft zelf altijd gezegd dat hij geen kandidaat is. Voor de CDA-fractie was de vraag of Balkenende zou kunnen vertrekken daarom nooit „aan de orde”.
Binnen de regeringscoalitie wordt er wel serieus rekening gehouden met een vertrek van de premier. Minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen zou Balkenende tijdelijk op kunnen volgen. Een andere optie is het uitschrijven van nieuwe verkiezingen.
Premier Balkenende wordt regelmatig genoemd als mogelijke kandidaat voor de functie van Europese president, maar officieel geeft hij aan zich niet beschikbaar te stellen.
“Als een beroep op mij wordt gedaan, heb ik geen reden om niet te luisteren, op voorwaarde dat er ambitieuze ideeën zijn voor de baan.”
SperSIZEboon zei:van mij mag ie lekker ophoepelen...
en dan nieuwe verkiezingen en hopelijk worden die k*t christelijke partijen dan allemaal weggestemd
SperSIZEboon zei:van mij mag ie lekker ophoepelen...
en dan nieuwe verkiezingen en hopelijk worden die k*t christelijke partijen dan allemaal weggestemd
Wacky zei:Ik heb em nooit horen zeggen dat ie officieel geen kandidaat is. Alleen een hoop eromheen gelul waaruit blijkt dat ie het wel gaat doen, maar nog niet wil zeggen.
Opzich snap ik ook niet dat ze allemaal zo moeilijk doen, lijkt me niet zo byzonder dat een politicus ook gewoon carriere maakt en verder kijkt wat ie gaat doen na deze regeer periode.
Anderzijds heb ik er natuurlijk wel weer zo'n knagend gevoel bij. Dat juist onze niet naar het volk luisterende maar amerikaanse-kont-likkende minister president geschikt is voor de baan in het ondemocratische centrum van machtswelustelingen in europa. Maarja....
Eitjes zei:heel eerlijk vind ik dat balkenende het niet slecht doet,
goed is anders, maar last er van heb ik niet, en mijn naaste omgeving ookniet,
het mag misschien wel niet vernieuwend zijn of vooruitsrevend, zijn beleid.
maar de ervaring leert,
mensen zijn niet gebaat bij veranderingen![]()
Eitjes zei:ach het gaat gewoon goed met nederland,
we hebben gewoon een te hoge standaard.
Eitjes zei:nou ik heb liever dat iemand zegt dat ik tien euro krijg, maar dat ik maar 5 euro krijg
dan dat iemand zegt je krijgt niets, maar wel zijn woord nakomt![]()
3970 zei:Eitjes zei:ach het gaat gewoon goed met nederland,
we hebben gewoon een te hoge standaard.
Hebben we het wel over hetzelfde Nederland???
HahaBlackRobBlunt zei:SperSIZEboon zei:van mij mag ie lekker ophoepelen...
en dan nieuwe verkiezingen en hopelijk worden die k*t christelijke partijen dan allemaal weggestemd
Opdat we ze nooit meer terug hoeven te zien.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."