Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKwaliteit van Belgische drugs dramatisch slecht !

Kwaliteit van Belgische drugs dramatisch slecht !

45 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
i
icedheadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oke, Als België zo'n baggerdrugs heeft kan je er vanuit gaan dat er veel landen baggerdrugs hebben. België is immers een van de grootste doorscheeplanden op vlak van drugs in Europa.
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#2
PepTalk zei:
een 5 euro standaard prijs vind ik onlogisch.
Bij een dealer zou ik ook meer betalen voor een mooie amnesia en een powerplant of nlx.
Als je de soorten niet zo veel uitmaakt betaal je toch wel iets meer voor mooie toppen dan voor half gruis.
Klik om te vergroten...

Wij gaan er gewoon van uit dat je voor 5 gram 25 euro betaalt.
Maar nu hier in gent is er wel al een tijdje in dipje waardoor je maar 3.9 meer krijgt.
De prijs stijgt en daalt af en toe.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
een 5 euro standaard prijs vind ik onlogisch.
Bij een dealer zou ik ook meer betalen voor een mooie amnesia en een powerplant of nlx.
Als je de soorten niet zo veel uitmaakt betaal je toch wel iets meer voor mooie toppen dan voor half gruis.
Klik om te vergroten...

In Belgie wordt er niet echt zo gesproken over soorten. Dat zijn voornamelijk de mensen die hun wiet in Nederland halen. Maar de wiet die in Belgie gekweekt wordt die heeft in veel gevallen gewoon geen naam, dus niet "he dit is [wietje x], das echt goeie shit man, 8 euro per gram". 7 euro vind ik bijvoorbeeld al redelijk duur. 5 euro is een normale prijs als je een redelijke hoeveelheid afhaalt. Zo zie ik het. Dat je in Nederland keuze hebt tussen verschillende wietjes (zogenaamd met verschillende potentie/effecten) met verschillende prijzen dat snap ik, maar in Belgie is het meestal gewoon wiet aan die of die prijs. En dan moet je maar zorgen dat je iemand vindt die wat jij goed vindt verkoopt aan een normale prijs. :wink: Het zal er ook wel van afhangen wie je kent, maar ik kom zelden wiet tegen die verkocht wordt aan hoge prijs omdat er een naam aan vasthangt. En ja, blijkbaar wordt het tegenwoordig moeilijker om te kopen aan 5 euro.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
W.F.L. zei:
PepTalk zei:
een 5 euro standaard prijs vind ik onlogisch.
Bij een dealer zou ik ook meer betalen voor een mooie amnesia en een powerplant of nlx.
Als je de soorten niet zo veel uitmaakt betaal je toch wel iets meer voor mooie toppen dan voor half gruis.
Klik om te vergroten...

In Belgie wordt er niet echt zo gesproken over soorten. Dat zijn voornamelijk de mensen die hun wiet in Nederland halen. Maar de wiet die in Belgie gekweekt wordt die heeft in veel gevallen gewoon geen naam, dus niet "he dit is [wietje x], das echt goeie shit man, 8 euro per gram". 7 euro vind ik bijvoorbeeld al redelijk duur. 5 euro is een normale prijs als je een redelijke hoeveelheid afhaalt. Zo zie ik het. Dat je in Nederland keuze hebt tussen verschillende wietjes (zogenaamd met verschillende potentie/effecten) met verschillende prijzen dat snap ik, maar in Belgie is het meestal gewoon wiet aan die of die prijs. En dan moet je maar zorgen dat je iemand vindt die wat jij goed vindt verkoopt aan een normale prijs. :wink: Het zal er ook wel van afhangen wie je kent, maar ik kom zelden wiet tegen die verkocht wordt aan hoge prijs omdat er een naam aan vasthangt. En ja, blijkbaar wordt het tegenwoordig moeilijker om te kopen aan 5 euro.
Klik om te vergroten...

Okee, kan ik wel inkomen ja.
Jammer dat je dan toch zo weinig keuze hebt tussen soortjes, zeker bij hasj scheelt dat enorm!
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pas op , hier in belgië heb je ook wel wat van die illegale coffeeshops hoor.
Hier in gent weet ik er toch wel een paar zijn , en die verkopen dus wel verschillende soorten hasj.
Wiet heb ik ze eigenlijk nooit weten te verkopen.
S
SunseedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat is het verschil tussen wiet & hasj? :flushed:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sunseed zei:
Wat is het verschil tussen wiet & hasj? :flushed:
Klik om te vergroten...

Wiet is dus gewoon het 'kruid' van de plant waarop thx zit.
Hasj is eigenlijk een opeenstapeling van thx op een speciale manier bereid.
Je moet het maar eens opzoeken op wikipedia.
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#8
W.F.L. zei:
In Belgie wordt er niet echt zo gesproken over soorten. Dat zijn voornamelijk de mensen die hun wiet in Nederland halen. Maar de wiet die in Belgie gekweekt wordt die heeft in veel gevallen gewoon geen naam, dus niet "he dit is [wietje x], das echt goeie shit man, 8 euro per gram". 7 euro vind ik bijvoorbeeld al redelijk duur. 5 euro is een normale prijs als je een redelijke hoeveelheid afhaalt. Zo zie ik het. Dat je in Nederland keuze hebt tussen verschillende wietjes (zogenaamd met verschillende potentie/effecten) met verschillende prijzen dat snap ik, maar in Belgie is het meestal gewoon wiet aan die of die prijs. En dan moet je maar zorgen dat je iemand vindt die wat jij goed vindt verkoopt aan een normale prijs. :wink: Het zal er ook wel van afhangen wie je kent, maar ik kom zelden wiet tegen die verkocht wordt aan hoge prijs omdat er een naam aan vasthangt. En ja, blijkbaar wordt het tegenwoordig moeilijker om te kopen aan 5 euro.
Klik om te vergroten...
Bij mij in mijn 'netwerk' (xp) toch wel hoor, daar is het een prijs-kwaliteit verhouding :wink:
Maar inderdaad, zoals je al onderlijnde, meestal niet...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#9
endor zei:
Sunseed zei:
Wat is het verschil tussen wiet & hasj? :flushed:
Klik om te vergroten...

Wiet is dus gewoon het 'kruid' van de plant waarop thx zit.
Hasj is eigenlijk een opeenstapeling van thx op een speciale manier bereid.
Je moet het maar eens opzoeken op wikipedia.
Klik om te vergroten...

THC? :rolleyes:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#10
PepTalk zei:
endor zei:
Sunseed zei:
Wat is het verschil tussen wiet & hasj? :flushed:
Klik om te vergroten...

Wiet is dus gewoon het 'kruid' van de plant waarop thx zit.
Hasj is eigenlijk een opeenstapeling van thx op een speciale manier bereid.
Je moet het maar eens opzoeken op wikipedia.
Klik om te vergroten...

THC? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Hahaha. :tearsofjoy:
Ja dus , wat dom van me.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#11
endor zei:
Hahaha. :tearsofjoy:
Ja dus , wat dom van me.
Klik om te vergroten...

Ach, dat weerspiegelt alleen de status waar je op dat moment in verkeerde. Heeft iedereen wel eens. =P
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jeller zei:
kdenk niet dat de drugsmarkt in belgië en nederland echt veel verschilt voor de moment nu..

de wiet uit nederland is vooral in belgië gekweekt zelfs.
hangt gewoon beetje af van je contacten wat voor kwaliteit je hebt, maar ik heb nooit te klagen gehad
Klik om te vergroten...

daar heb je volgens mij gelijk in.
je moet gewoon goeie contacten hebbe.
s
solidsoundLid
01-01-2024, 00:00
#13
The coke sucks in Belgie op dit moment jaren altijd goed spul gehad maar nu is het echt wel heel slecht geworden.Ik had vroeger verschillende dealers en allemaal waren ze heel goed van kwaliteit nu amaai ze mengen er van alles in jong.Mss is de vraag naar coke zodanig gestegen dat ze meer en meer willen verkopen.Je moet een goeie dealer (geen enkele is perfect maar ene die toch redelijke goeie coke kan bieden) vinden maar op dit moment vind ik er echt gene enkele en heb er al enige afgelopen deze maanden.Allemaal rotzooi.
Vroeger was het echt beter.Ik doe geen moeite meer nu om aan er aan te geraken en 60 euro voor manitol of bakpoeder of whatever klotezakkerij ze erin doen dat heb ik er niet meer voor over.Damn i miss the good coke.
Voor mij goeie coke is in de lepel mooi schoon water (geen witte kloterij) die ruikt naar coke (en niet naar suiker want dat is echt wel aan de hand in Belgie ) en een flash waarvan je tien min even van de planeet bent (het oorsuizen is allang verdwenen jammer)
O ik had graag nog eens die goeie had van vroeger.:)
Ik vrees dat de goeie coke niet meer snel terug gaat komen (wie mij het tegendeel kan bewijzen ...shoot)
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#14
endor zei:
PepTalk zei:
een 5 euro standaard prijs vind ik onlogisch.
Bij een dealer zou ik ook meer betalen voor een mooie amnesia en een powerplant of nlx.
Als je de soorten niet zo veel uitmaakt betaal je toch wel iets meer voor mooie toppen dan voor half gruis.
Klik om te vergroten...

Wij gaan er gewoon van uit dat je voor 5 gram 25 euro betaalt.
Maar nu hier in gent is er wel al een tijdje in dipje waardoor je maar 3.9 meer krijgt.
De prijs stijgt en daalt af en toe.
Klik om te vergroten...

Maar jij woont in Gent. Ik woon in de Kempen (vlak tegen Nederland), en geloof me vrij, doorgaans is de wiet hier een pak beter dan in Gent. Heb zelf al heel wat wiet gerookt die in Gent gekocht is (door studenten die daar op kot zitten) en het is eigenlijk allemaal rommel (vinden ze zelf ook). De dealertjes hier in de buurt kopen vaak aan de achterdeur van een coffeeshop. 6-7€ vind ik dan zeker niet duur...

Kan hier ook wiet aan 5€/gram kopen, maar dan koop ik 25gram in eens en is de kwaliteit een pak minder....
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Greenlabs zei:
endor zei:
PepTalk zei:
een 5 euro standaard prijs vind ik onlogisch.
Bij een dealer zou ik ook meer betalen voor een mooie amnesia en een powerplant of nlx.
Als je de soorten niet zo veel uitmaakt betaal je toch wel iets meer voor mooie toppen dan voor half gruis.
Klik om te vergroten...

Wij gaan er gewoon van uit dat je voor 5 gram 25 euro betaalt.
Maar nu hier in gent is er wel al een tijdje in dipje waardoor je maar 3.9 meer krijgt.
De prijs stijgt en daalt af en toe.
Klik om te vergroten...

Maar jij woont in Gent. Ik woon in de Kempen (vlak tegen Nederland), en geloof me vrij, doorgaans is de wiet hier een pak beter dan in Gent. Heb zelf al heel wat wiet gerookt die in Gent gekocht is (door studenten die daar op kot zitten) en het is eigenlijk allemaal rommel (vinden ze zelf ook). De dealertjes hier in de buurt kopen vaak aan de achterdeur van een coffeeshop. 6-7€ vind ik dan zeker niet duur...

Kan hier ook wiet aan 5€/gram kopen, maar dan koop ik 25gram in eens en is de kwaliteit een pak minder....
Klik om te vergroten...

Je moet echt niet denken dat we hier in gent geen verschillende wiet hebben.
Je moet gewoon de juiste mensen kennen.
Maarja , er zullen altijd en overal wel dealers zijn die wiet met zand of suiker verkopen.
Maar wat ik hier kan regelen , ben ik vrij tevreden.
Ik moet geen speciale wiet hebben , geef mij maar zelfkweek.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Kwaliteit van Belgische drugs slecht

* donderdag 01 oktober 2009

© HERWIG VERGULT

BRUSSEL - Minister Onkelinx haalt haar oude plan weer boven: ille- gale partydrugs controleren.
Om de kwaliteit van de drugs in ons land na te gaan, liet minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx (PS) vorig jaar 629 stalen controleren. Uit die beperkte analyse blijkt dat de kwaliteit van de drugs erg slecht is. Senator Paul Wille (Open VLD) vroeg de resultaten van de tests op en was verbijsterd. 'Alleen al de cocaïne die in ons land circuleert, bevat bestanddelen die gevaarlijker zijn dan ooit.'

Naast sporen van slaapverwekkende codeïnederivaten werden in de drugs ook resten van het nierbeschadigende fenacetine, het spierverdovende papaverine en het ontwormingsmiddel levamisol aangetroffen. Daarnaast werden ook nieuwe substanties ontdekt, zoals de synthetische drug 2C-C. Over die designerdrug is zo goed als niets bekend. Zelfs specialisten weten nauwelijks wat de nevenwerkingen zijn.

De 629 controles die in ons land werden uitgevoerd, zijn een peulschil tegenover de 6.200 stalen die vorig jaar in Nederland werden geanalyseerd. Daarom haalt minister Onkelinx haar oude plan weer boven: de massale controle van illegale partydrugs in discotheken. In het verleden werden daarvoor al enkele proefprojecten opgestart in Brussel en Wallonië, maar Onkelinx stuurt nu aan op een uitbreiding van de controles.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha wat ben ik blij in NL te wonen waar de zooi veel beter is :grin:
e
endorLid
01-01-2024, 00:00
#18
Denken ze nu met iets nieuws te komen ofzo?
Dat merk je al langer dan een jaar.
MDMA ligt plat.
Coke is barslecht en veel te veel versneden met speed.
Pillen koop ik niet want dat vertrouw ik niet altijd.

LSD is eigenlijk nog de enige goed geproduceerde drug in belgie.
Alhoewel de weed toch ook een stuk beter is geworden hier in Belgie.
Vroeger kreeg je weed met zand of met suiker.
DAMN YOU F !
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Bestaan er ook al Belgische drugs dan???? :tearsofjoy: :stoned:

(natuurlijk bestaan er Belgische drugs, en die komen uit het frietvet...)
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#20
endor zei:
MDMA ligt plat.
!
Klik om te vergroten...

moet je toch maar een x een trip naar de lage landen overwegen. :tearsofjoy: De mdma markt begint zo langzamerhand weer aardig op gang te komen als je t mij vraagt...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."