Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKRAAK HET PALEIS!

KRAAK HET PALEIS!

32 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zo hey, misschien ga ik er wel heen.
Kan vast wat mooie foto's maken van die idioten :)
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#2


1 dec 09: KRAAK HET PALEIS!

Binnen nu en enkele maanden zal koningin Beatrix haar handtekening zetten onder de wet die kraken verbiedt. Om te voorkomen dat wij dakloos worden, zullen we haar net gerestaureerde optrekje op de Dam in Amsterdam kraken. Het paleis is groot genoeg, dus kom mee kraken als je ook je woning uit moet!
Het kraakverbod is het gevolg van een jarenlange lobby van rijke woningbouwverenigingen en vastgoedbazen. Hun vriendjes in het parlement hebben nu een meerderheid, wat het kraakverbod mogelijk maakt. Op 1 december zal de Eerste Kamer besluiten of het wetsvoorstel direct doorgestuurd wordt naar Beatrix, of dat er nog wat aanpassingen nodig zijn. Wij grijpen die dag aan om ons verzet te beginnen.
Krakers hebben al sinds de jaren ‘70 leegstaande panden afgepakt van rijke pandjesbazen om zo iets aan de woningnood te doen. Ook werden met kraakacties sociale huurwoningen verdedigd en monumenten behouden van de sloop. Op deze manier hebben krakers talloze plannetjes van de vastgoedbazen om nog rijker te worden gedwarsboomd. De afgelopen jaren is gebleken dat de regering en de rijke elite twee handen op een buik zijn. Niet alleen het kraakverbod is daar een voorbeeld van. Het zal niet lang meer duren, en ook de huursubsidie gaat op de schop. Er wordt bezuinigd op onderwijs, het ziekenfonds is afgeschaft, de AOW leeftijd gaat omhoog. De regering heeft hiermee haar ware gezicht laten zien. Ze staat niet aan de kant van de woningzoekenden, huurders, scholieren, zieken of arbeiders, maar aan de kant van de allerrijksten. Aan de regering vragen of het allemaal wat socialer mag, is net zoiets als aan je baas vragen om loonsverhoging. Ga daarom niet zinloos naar de stembus, maar neem het heft in eigen hand.

VECHT VOOR JE WOONRECHT! STOP HET KRAAKVERBOD!

Dinsdag 1 december
20:00 uur
De Dam, Amsterdam

Neem fakkels en breekijzers mee!

http://binnenland.nieuws.nl/576641/acti ... dam_kraken
http://www.vvdamsterdam.nl/artikel/5681.htm

Oh oh... Waar gaat dit heen!? Wel een mooi verjaardagskado voor mij! :)
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Chris Pontius zei:
Kan vast wat mooie foto's maken van die idioten :)
Klik om te vergroten...
+1 dit wil ik denk ik wel eens even zien.
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ouwe!!! Dat is de fucking shit!
Tell me more..

En ik zal er zeker zijn jaa!!
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
awww shjait, ik moet die dag al de hele dag werken :(, als ik dan uit me werk kom heb ik ook geen zin meer om helemaal naar Amsterdam te reizen.
Kunnen ze het niet in Rotterdam organiseren? :openmouth:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#6
"Hier hebbie geen krakers, wij bouwen gewoon huizen" - Jules Deelder :rock:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
ImmortalTech zei:
"Hier hebbie geen krakers, wij bouwen gewoon huizen" - Jules Deelder :rock:
Klik om te vergroten...
Jules Deelder :hearteyes:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lekker slim om het zo massaal van te voren aan te geven, dan weet je zeker dat er 1000 man aan ME voor dat paleis staan. :tearsofjoy:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Immo zei:
Lekker slim om het zo massaal van te voren aan te geven, dan weet je zeker dat er 1000 man aan ME voor dat paleis staan. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Hoe wil je het anders massaal doen? Bovendien is elke actie tot nu toe ruim van te voren bekend geweest.
D
DubzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Immo zei:
Lekker slim om het zo massaal van te voren aan te geven, dan weet je zeker dat er 1000 man aan ME voor dat paleis staan. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Mooi om het dan net een dag van te voren te doen. :)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dubz zei:
Immo zei:
Lekker slim om het zo massaal van te voren aan te geven, dan weet je zeker dat er 1000 man aan ME voor dat paleis staan. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Mooi om het dan net een dag van te voren te doen. :)
Klik om te vergroten...
Of gewoon zelfde dag, zelfde tijd maar een andere plek :sunglasses:
Maar nog beter om het gewoon niet te doen.
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik kom meschien wel even kijken :3
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben benieuwd wat er zal gaan gebeuren... Keiharde rellen of misschien een sisser....
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#14
-spaceman- zei:
Ben benieuwd wat er zal gaan gebeuren... Keiharde rellen of misschien een sisser....
Klik om te vergroten...

Ik zet m'n geld op een sisser.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#15
lees nu weer op verschillende sites dat het toch geen vanuit rechts georganiseerde hoax is..Op de dam schijnen ondertussen al een 5 tal ME busjes te staan,sowiesow al hele dag veel politie aanwezig.

WTF is daar aan de hand echt :confused:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat de regering een corrupt stelletje kankerlijers zijn die allemaal de kogel verdienen wisten we al.
Maartog dit vind ik geweldig dat gebouw kraken :grin:

Als ik erbij kon zijn was ik er.
Sla AUB een agent voor ze bek met een breekijzer als ze stoer doen en post filmpje ervan :grin:
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit is echt de meest belachelijke actie ooit, die niet anders kan dan falen. Dit kan gewoon niet uit de kraakbeweging komen, en zowel, niet serieus bedoeld zijn...

Ik hoop maar dat genoeg mensen dit ook inzien en niet als een stel zotten met fakkels en breekijzers het paleis bestormen.

Echt heel erg raar deze actie,vanavond zal wel blijken wat of wie er werkelijk achter zit..
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nathaniel zei:
Dit is echt de meest belachelijke actie ooit, die niet anders kan dan falen. Dit kan gewoon niet uit de kraakbeweging komen, en zowel, niet serieus bedoeld zijn...

Ik hoop maar dat genoeg mensen dit ook inzien en niet als een stel zotten met fakkels en breekijzers het paleis bestormen.

Echt heel erg raar deze actie,vanavond zal wel blijken wat of wie er werkelijk achter zit..
Klik om te vergroten...

Inplaats van dat paleis zou iedereen de 2e kamer moeten bestormen en de regering omver werpen!

Revolutie! lol :grin:
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#19
Indymedia zei:
Hoax alert
!!!! - 30.11.2009 23:47

trap niet in de (extreem rechtse) geenstijl val

don't walk into the (far right)ngeenstijl trap

Amsterdamse krakers en kraakgroepen hebben elkaar bevraagd over deze actie, niemand weet ergens vanaf, dit is geen initiatief van de kraakbeweging, kraakgroepen of individuele (groepjes) krakers!!!!!! LET OP !!!! TRAP NIET IN DE VAL !!!!!


Amstrdam squatters have asked questions to each other about this anouncement, this is not an initiative launched by the squatting movement, squatting groups or individual squatters!!! BE AWARE!!! DON'T WALK INTO THIS TRAP !!!!!!
Klik om te vergroten...
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nathaniel zei:
Indymedia zei:
Hoax alert
!!!! - 30.11.2009 23:47

trap niet in de (extreem rechtse) geenstijl val

don't walk into the (far right)ngeenstijl trap

Amsterdamse krakers en kraakgroepen hebben elkaar bevraagd over deze actie, niemand weet ergens vanaf, dit is geen initiatief van de kraakbeweging, kraakgroepen of individuele (groepjes) krakers!!!!!! LET OP !!!! TRAP NIET IN DE VAL !!!!!


Amstrdam squatters have asked questions to each other about this anouncement, this is not an initiative launched by the squatting movement, squatting groups or individual squatters!!! BE AWARE!!! DON'T WALK INTO THIS TRAP !!!!!!
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Haha, geweldig!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."