Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKlink wil haast met aanpassing alcoholbeleid

Klink wil haast met aanpassing alcoholbeleid

29 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LoodLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dreuge zei:
Driptone, wijsneus, ik vind hero en thc verslaving niet echt te vergelijken. Wiet is niet voor niets een soft drug.
Klik om te vergroten...

Wiet is eigenlijk wel voor niets een softdrug als je er over nadenkt.
Het heet namelijk een softdrug omdat een groepje mensen die ooit leefden dachten dat wiet onschuldig was(of dat het nou is of niet) en dat "soft"drugs dus wel een mooie naam zou zijn. Het is echter een vreselijk slechte naam omdat hij de indruk wekt dat er met wiet niks mis kan gaan(zoals een verslaving of longkanker, geen schoolwerk meer doen en alleen maar chille).

Zoveel mensen die dagelijks meerdere joints roken maar zo weinig verslaafden ??? :confused:


greetz de bijna dagelijks smokende maar zker niet verslaafde! Lood :P :stoned: :flushed:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een mogelijke mentale verslaving aan wiet wil ik heus niet ontkennen, ik ken persoonlijk iemand die haar meubulair ooit nog voor wiet heeft verkocht; maar de vergelijking opiaten is ronduit belachelijk. Als je denkt dat het te vergelijken is zal het beeld van lichamelijke verslaving ook niet zo kloppen, en alsof opiaten niet enorm geestelijk verslavend zijn. Wat een totaal kromme vergelijkingen hier;

nee tuurlijk kan mentale verslaving sterk uit pakken en uiterst ongemakkelijk en onprettig zijn, en tuurlijk heb je 'wiet verslaafden', maar nee, dat is vrijwel nooit vergelijkbaar met bijvoorbeeld opiaten verslaving. Als je het nou vergelijkt met bv. ketamine verslaving of iets in die richting lijkt het er al meer op (wiet dus), maar opiaten en wiet verslaving doen lijken alsof het vergelijkbaar is is gewoon niet zo.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dreuge zei:
Driptone, wijsneus, ik vind hero en thc verslaving niet echt te vergelijken. Wiet is niet voor niets een soft drug.
Klik om te vergroten...

Een verslaving blijft een verslaving, of dat nou om een softdrug of harddrug gaat, maakt weinig uit. Seks en gokken zijn niet eens drugs en ook daar kun je verslaafd aan raken en voor behandeld worden.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Altijd beter als 2 het zeggen dan geen. :P
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#5
GRAFKELDER zei:
Drinken op straat was toch al verboden?
Klik om te vergroten...
+1
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klink moeten ze lekker ophangen aan de hoogste boom...
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drinken op straat is niet per definitie verboden maar de meeste APV's staan het niet toe.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klink wil haast met aanpassing alcoholbeleid

Uitgegeven: 25 februari 2010 11:54
Laatst gewijzigd: 25 februari 2010 11:57

DEN HAAG - Demissionair minister van Volksgezondheid Ab Klink hoopt dat de huidige Tweede Kamer zijn wijziging van de Drank- en Horecawet nog wil behandelen.

Dat heeft hij donderdag gezegd. Door de wijziging kunnen gemeenten alcoholgebruik door jongeren gemakkelijker bestrijden.

Dat alcoholgebruik is reden tot grote zorg, aldus Klink. Hij zou het betreuren als de Kamer de aanpassing 'controversiëel' verklaart en dus niet bespreekt.

Nederland steekt als het om drankgebruik bij jongeren gaat ongunstig af bij anderen landen, aldus Klink. Drank heeft bovendien een slechte invloed op de hersenen van jongeren en dus op hun schoolloopbaan.

Gemeenten

In het wetsvoorstel wordt het toezicht op de Drank- en Horecawet gedecentraliseerd naar de gemeenten. De gemeentelijke mogelijkheden om minimale toegangsleeftijden voor horecabezoek te stellen, worden uitgebreid.

Ook mogen de gemeenten zich bemoeien met prijsacties als happy hours. Kinderen beneden de zestien mogen verder niet meer drinken op straat en de gemeenten mogen experimenteren met verboden op verkoop van bier en wijn beneden de achttien in plaats van beneden de zestien.

In de strijd tegen drugs wil CDA-Tweede Kamerlid Ciska Joldersma een registratiesysteem voor verslaafde blowers. Ze vindt het 'te gek voor woorden' dat mensen op het ene moment behandeld worden voor hun verslaving en vervolgens gewoon naar de coffeeshops kunnen.
© ANP
bron:nu.nl
Klik om te vergroten...

Dit vind ik best wel bizar, lijkt mij nogal een inbreuk op de privacy.
Ik begrijp wel dat als je bij de verslavingszorg zit om te stoppen met gebruiken dat je dan ook niet moet gaan blowen, dat is nogal logisch.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Huh, zijn er echt mensen die behandeld worden voor een thc verslaving :confused:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dreuge zei:
Huh, zijn er echt mensen die behandeld worden voor een thc verslaving :confused:
Klik om te vergroten...

Of het nou aan thc of aan hero is, een verslaving is om behandeld te worden. Hebben ze jou op je hoofd laten vallen toen je klein was?


OT: Ik vind het eigenlijk wel een goede zaak, die mensen hebben niet voor niks hulp gezocht. Of worden gedwongen te stoppen. Hoe dan ook is het niet goed dat die lui dan gewoon naar de shop blijven gaan. Maar ze kunnen ook naar thuis dealers, en dan is het overzicht weg. En over de alcohol, ik ben 21 dus voor mij is het al te laat. Maar alcohol 18+ goeie zaak.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."