
Groot drugslab ontmanteld in Belgisch Limburg
Uitgegeven: 9 mei 2010 18:45
Laatst gewijzigd: 9 mei 2010 18:45
BRUSSEL - In de plaats Tessenderlo, in Belgisch Limburg, is een groot drugslaboratorium ontmanteld. Bij de operatie zijn zeven mensen opgepakt: drie Belgen en vier Nederlanders. Dat heeft de Belgische politie zondag laten weten.
De inval in de loods waar het drugslab was verstopt, vond zaterdagavond plaats. De politie trof 1400 liter en 450 kilo chemische stoffen aan voor de productie van synthetische drugs.
Ook werden honderden liters amfetamineolie in beslag genomen. Volgens de politie is er nog nooit een lab van dergelijke omvang en professionaliteit in België aangetroffen.
Huiszoekingen
Ook in Nederland heeft de politie zaterdag nog negen huiszoekingen gedaan in verband met de zaak: in Venlo, Helmond, Someren, Panningen en Deurne. Bij de invallen in Nederland nam de politie 350.000 euro cash geld en twee geldtelmachines in beslag.
Verder werden 12 kilo cocaïne, 20 liter amfetamineolie, 1 kilo amfetamine en 100.000 xtc-pillen aangetroffen. Ook werd 1750 liter chemicaliën in beslag genomen.
bron:nu.nl
Oom Klaas zei:Dat ze altijd die geldtelmachines in beslag nemen vind ik wel onzin, daar is toch niets mis mee![]()
Oom Klaas zei:Bij de invallen in Nederland nam de politie 350.000 euro cash geld en twee geldtelmachines in beslag.
W.F.L. zei:Wat een helden.Jammer dat ze gepakt zijn, zonde van al die speed en grondstoffen ook.
![]()
Oom Klaas zei:Bij de invallen in Nederland nam de politie 350.000 euro cash geld en twee geldtelmachines in beslag.
Echt een pannekoekenstreek, wie heeft er nou 350.000 euro cash thuis?![]()
Chris Pontius zei:W.F.L. zei:Wat een helden.Jammer dat ze gepakt zijn, zonde van al die speed en grondstoffen ook.
![]()
Oom Klaas zei:Bij de invallen in Nederland nam de politie 350.000 euro cash geld en twee geldtelmachines in beslag.
Echt een pannekoekenstreek, wie heeft er nou 350.000 euro cash thuis?![]()
Ja, het is natuurlijk veel slimmer om het op je rekening te storten![]()
Oom Klaas zei:En we betalen er allemaal aan mee![]()
Oom Klaas zei:![]()
Zou een mooie fail zijn
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."