Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsProposition 19 heeft gefaald.

Proposition 19 heeft gefaald.

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De inwoners van Californië hebben in een referendum de legalisering van wiet afgewezen. Volgens de eerste uitslagen was 56 procent van de kiezers tegen. In de zogeheten Proposition 19 werd voorgesteld om gebruik van marihuana op kleine schaal toe te staan en er belasting over te heffen.

Voorstanders zeiden dat de opbrengst daarvan hard nodig is om de enorme schuldenlast van Californië terug te dringen. Tegenstanders, onder wie vertrekkend gouverneur Schwarzenegger, wezen op de gevaren voor de volksgezondheid.
Klik om te vergroten...

http://nos.nl/artikel/195581-republikei ... igden.html

Zonde, het was zo mooi geweest als wiet daar gewoon gelegaliseerd werd.
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Scheelde niet veel, jammer voor hun.
Dan moeten wij het maar voor hun doen hè.. :beer:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#3
Was te verwachten van de conservatieven amerikanen. :rolleyes:
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik dacht dat Arnie juist voor was :confused:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Er zijn redenen waarom het gefaald heeft, en die worden hier niet genoemd. Een simpele blik op http://stop19.com/ Een groot deel van de grootschalige wietkwekers hebben zelf nee gestemd. Dus of het nou de zogenoemde conservatieven waren is nogal kortzichtig en onwetend. De mensen die nee gestemd hebben waren vooralsnog nog steeds smokers en growers die 't al jaren doen. Er heeft dus al veel gerommeld rond de proposition.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#6
TeKNoZem zei:
Er zijn redenen waarom het gefaald heeft, en die worden hier niet genoemd. Een simpele blik op http://stop19.com/ Een groot deel van de grootschalige wietkwekers hebben zelf nee gestemd. Dus of het nou de zogenoemde conservatieven waren is nogal kortzichtig en onwetend. De mensen die nee gestemd hebben waren vooralsnog nog steeds smokers en growers die 't al jaren doen. Er heeft dus al veel gerommeld rond de proposition.
Klik om te vergroten...

Mwah als ik die site lees lijkt het meer erop dat hier conservatieven achter zitten...
b
big-errorLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gelukkig. :sunglasses:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#8
Stiekem is alles leuker...
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Adrenochroom zei:
TeKNoZem zei:
Er zijn redenen waarom het gefaald heeft, en die worden hier niet genoemd. Een simpele blik op http://stop19.com/ Een groot deel van de grootschalige wietkwekers hebben zelf nee gestemd. Dus of het nou de zogenoemde conservatieven waren is nogal kortzichtig en onwetend. De mensen die nee gestemd hebben waren vooralsnog nog steeds smokers en growers die 't al jaren doen. Er heeft dus al veel gerommeld rond de proposition.
Klik om te vergroten...

Mwah als ik die site lees lijkt het meer erop dat hier conservatieven achter zitten...
Klik om te vergroten...

De site is nog altijd opgezet door growers, welke onderandere op andere fora zitten, welke tegen de prop waren. De prop zou niks anders doen dan het systeem in Cali zo ongeveer hetzelfde maken als hier, alleen iets minder scheef. en dat is gewoon niet goed genoeg.

Veel smokers in Cali kiezen nu liever nee, sinds de prop in 2012 alsnog aan bod komt. In die tijd kunnen ze aan de proposition sleutelen tot het daadwerkelijk een goed systeem is.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Unsurprisingly.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#11
TeKNoZem zei:
Adrenochroom zei:
TeKNoZem zei:
Er zijn redenen waarom het gefaald heeft, en die worden hier niet genoemd. Een simpele blik op http://stop19.com/ Een groot deel van de grootschalige wietkwekers hebben zelf nee gestemd. Dus of het nou de zogenoemde conservatieven waren is nogal kortzichtig en onwetend. De mensen die nee gestemd hebben waren vooralsnog nog steeds smokers en growers die 't al jaren doen. Er heeft dus al veel gerommeld rond de proposition.
Klik om te vergroten...

Mwah als ik die site lees lijkt het meer erop dat hier conservatieven achter zitten...
Klik om te vergroten...

De site is nog altijd opgezet door growers, welke onderandere op andere fora zitten, welke tegen de prop waren. De prop zou niks anders doen dan het systeem in Cali zo ongeveer hetzelfde maken als hier, alleen iets minder scheef. en dat is gewoon niet goed genoeg.

Veel smokers in Cali kiezen nu liever nee, sinds de prop in 2012 alsnog aan bod komt. In die tijd kunnen ze aan de proposition sleutelen tot het daadwerkelijk een goed systeem is.
Klik om te vergroten...

Beetje bullshit vind ik, snap dat je het zo goed mogelijk wil maken maar als ik die argumenten op de site lees denk ik: mwah, volgens mij valt dat allemaal wel mee... Daarnaast is een iets minder scheef systeem neerzetten dan hier in mijn ogen een geweldige stap vooruit... Beetje raar allemaal vind ik.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beter dat het niet is doorgegaan, 7 jaar cel wanneer je een joint naar iemand paast van onder de 18 en een vrije interpretatie door de agent van de term "ruimte" vind ik erg vreemd klinken om wel door te laten gaan.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#13
Inderdaad, ik ben erg voor de legalisering voor wat voor drugs dan ook maar dit lijkt mij een wassen neus en de extra clausules die er nu bij komen kijken bieden natuurlijk legio kansen voor overenthousiaste agenten. Het lijkt me ook goed te wachten op een beter voorstel, hoewel ik sterk betwijfel of dat er nog komt.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Einstein zei:
hoewel ik sterk betwijfel of dat er nog komt.
Klik om te vergroten...

2012 komt prop 19 hoogst waarschijnlijk weer aan bod. =)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
cropp zei:
Stiekem is alles leuker...
Klik om te vergroten...

Dat heeft hier alleen niets mee te maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."