Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsShooting in Amerika - 6 doden & 12 gewonden

Shooting in Amerika - 6 doden & 12 gewonden

18 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#1
TUCSON - De Amerikaanse Democrate Gabrielle Giffords (40) van het Huis van Afgevaardigden is zaterdag tijdens een politieke bijeenkomst in Arizona in haar hoofd geschoten en ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.

© ANP
Door de schietpartij zijn zaterdag zes mensen overleden en twaalf gewond geraakt.
Dat meldde de Amerikaanse nieuwszender CNN op basis van het kantoor van de sheriff van Tucson. Volgens nieuwszender NBC is een van de doden in de schietpartij een federale rechter.

Giffords werd na de schietpartij geopereerd en zou deze naar omstandigheden goed doorstaan hebben, meldt nieuwszender Fox. Aanvankelijk werd gemeld dat Giffords ook was overleden.
Politieke bijeenkomst

Een naar verluidt 21-jarige man rende zaterdagochtend op het Congreslid af, die in Tucson was voor een politieke bijeenkomst met burgers in een supermarkt en schoot om zich heen.
Hij werd door omstanders overmeesterd en overgedragen aan de politie. Zijn motief is niet bekend. De federale recherche FBI onderzoekt de zaak.

Obama

President Barack Obama heeft in een verklaring zijn afschuw geuit over de ''zinloze daad''. ''We hebben nog niet alle antwoorden. Wat we wel weten is dat er voor een dergelijke zinloze en afschuwelijke daad geen plaats is in een vrije maatschappij.'' Hij vroeg de bevolking met hem en zijn vrouw mee te bidden voor het Congreslid en de andere slachtoffers van de schietpartij.

Trieste dag

John Boehner, de woensdag tot nieuwe voorzitter van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden werd gekozen, zei dat het ''een trieste dag is voor ons land''. Hij zei geschokt te zijn door de schietpartij. ''Een aanval op iemand die in publieke dienst is is een aanval op iedereen in overheidsdienst'', zei Boehner.
Klik om te vergroten...

Iemand die het volgt? De dader schijnt Jared Lee Loughner te zijn, jongen van 22. Ik heb gehoord dat hij een nazi sympatisant is en dat dat ook één van de redenen van de schietpartij kan zijn, omdat het congreslid een Joodse is. Maar geen idee of dat echt zo is. Hij schijnt in ieder geval Mein Kampf als favoriet boek genoemd te hebben op youtube.

Ook is er veel ophef over Sarah Palin. Zij had dit op haar site staan (ze heeft het nu verwijderd..)



Onder de doden schijnt ook een kind van 9 te zijn. Het congreslid is echt door haar hoofd geschoten, dus eigenlijk ook een wonder dat zij nog leeft.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#2
A 22-year-old Tucson man is in custody in connection with the shooting of Rep. Gabrielle Giffords and 17 other people at a Tucson mall.

Jared Lee Loughner is being held after Giffords was shot Saturday at an event in Tucson.

Multiple search warrants are being served in the investigation, said Pima County Sheriff's Department spokesman Rick Kastigar.

Giffords is in critical condition after being shot through the head, according to UMC where Giffords is being treated.

At least five people were killed - including a 9-year-child - and 13 injured when an assailant sprayed bullets into an area where the lawmaker was meeting with constituents.

Four victims were taken to St. Mary's Hospital, three with gunshot wounds. All are in stable condition.

These officials, who asked to remain anonymous, said one of the victims died soon after the attack, and others were taken to University Medical Center.

An aide from Giffords' office was one of those killed, reports the Associated Press.

The FBI and local law enforcement are investigating the attack, which took place while Giffords was greeting constituents outside a grocery store.

The shooting took place at a "Congress on Your Corner" event at about 10 a.m. at the Safeway on Ina and Oracle, Pima County Sheriff's Department spokesman Jason Ogan said.

In March, hours after Giffords voted in favor of health care reform, the front door of Giffords' Tucson office was shattered, also a side glass panel.

Giffords, 40, was re-elected to her third term last November. She was a member of the Arizona House and Senate before coming to Washington. She first won election to Congress amid a wave of Democratic victories in 2006. In November, she edged a tea party favorite.
Klik om te vergroten...
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Shooting Victim Gabrielle Giffords’ Prophetic Words on the Dangers of Sarah Palin’s Rhetoric

U.S. Representative Gabrielle Giffords spoke with MSNBC last March after her office was vandalized shortly after her vote for health care reform. Gifford’s office was one of several Democratic offices that were targeted with harassment, death threats, and vandalism in the period following the vote to pass health care reform.

I think it’s important for all leaders … to say look, we can’t stand for this … They really need to realize that the rhetoric, and firing people up … for example, we’re on Sarah Palin’s ‘Targeted’ list, but the thing is that the way she has it depicted, we’re in the crosshairs of a gun sight over our district. When people do that, they’ve got to realize that there are consequences to that action.
Klik om te vergroten...
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een shooting in de VS vind ik niet echt meer nieuws. Wel dramatisch natuurlijk maar gewoon weer een of andere gek die iedereen overhoop schiet.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vervelend
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#6
lolnoob zei:
Een shooting in de VS vind ik niet echt meer nieuws. Wel dramatisch natuurlijk maar gewoon weer een of andere gek die iedereen overhoop schiet.
Klik om te vergroten...
:')
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Triest maar idd niet gek in america, en in europa btw ook niet
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sublimo zei:
Dus omdat het vaker voorkomt is het dan maar normaal dat het gebeurd ? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Inderdaad haha. Beetje vreemde logica.. Hoezo de maatschappij verhard..
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dione zei:
Sublimo zei:
Dus omdat het vaker voorkomt is het dan maar normaal dat het gebeurd ? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Inderdaad haha. Beetje vreemde logica.. Hoezo de maatschappij verhard..
Klik om te vergroten...

Ja, ik had daarstraks al op lolnoob zijn post willen reageren maar was het vergeten, nu zag ik zijn post en toen dacht ik er weer aan. :grin:

Ik vind het nog steeds erg en absoluut niet vanzelfsprekend. Als je het al als iets niet ergs gaat zien, dan accepteer je het ook ergens. Dat is verkeerd.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dione zei:
Sublimo zei:
Dus omdat het vaker voorkomt is het dan maar normaal dat het gebeurd ? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Inderdaad haha. Beetje vreemde logica.. Hoezo de maatschappij verhard..
Klik om te vergroten...

Gebeurt, verhardt*


En er is een verschil tussen het accepteren en het niks nieuws vinden. Elke dag gaan er tig mensen dood aan honger/oorlog/etc en dat is al lang geen nieuws meer blijkbaar.
Dan zie ik er het nut ook niet van in om heel geschokt/verdrietig/hoe je je ook zou moeten voelen te zijn als er zoiets gebeurt... Pak de verantwoordelijken op (incl. Palin imo), berecht ze en smeer het proces niet uit in de media, daar wordt ook niemand beter van.
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Amerika, wereldnieuws?

/care
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik vind het respectloos hoe jullie er over praten. Er zijn wel 6 doden, beseffen jullie dat wel? :(
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zeg ook niet dat ik het niet triest vind, maar het gebeurt wel vaker dus ja :P

Er zijn zoveel dingen niet in het nieuws die dit zouden doen verbleken.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het kan mij niet zo interesseren... sowieso nieuws in het algemeen niet.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#15
Xeloc zei:
Het kan mij niet zo interesseren... sowieso nieuws in het algemeen niet.
Klik om te vergroten...

Ik vind het toch jammer dat je het hier zo neer zet. Als het je niet interesseert, reageer dan niet. Maar probeer dan niet de aandacht op je te vestigen door toch te reageren, schandalig gewoon. Er zijn mensen dood gegaan, besef je dat wel? :(
a
a1b2c3d4Lid
01-01-2024, 00:00
#16
tomz0r zei:
Xeloc zei:
Het kan mij niet zo interesseren... sowieso nieuws in het algemeen niet.
Klik om te vergroten...

Ik vind het toch jammer dat je het hier zo neer zet. Als het je niet interesseert, reageer dan niet. Maar probeer dan niet de aandacht op je te vestigen door toch te reageren, schandalig gewoon. Er zijn mensen dood gegaan, besef je dat wel? :(
Klik om te vergroten...

Het is triest en er valt weinig aan te doen. Maar zo is het leven, dagelijks sterven er ik weet niet hoeveel mensen, daarnaast heb ik totaal niets met die mensen en is het aan de andere kant van de wereld. NIMBY - Not In My Back Yard, leuke definitie vind ik.
K
KarhuLid
01-01-2024, 00:00
#17
tomz0r zei:
Xeloc zei:
Het kan mij niet zo interesseren... sowieso nieuws in het algemeen niet.
Klik om te vergroten...

Ik vind het toch jammer dat je het hier zo neer zet. Als het je niet interesseert, reageer dan niet. Maar probeer dan niet de aandacht op je te vestigen door toch te reageren, schandalig gewoon. Er zijn mensen dood gegaan, besef je dat wel? :(
Klik om te vergroten...

Er gaan wel vaker mensen dood... hoort bij het leven. Inderdaad jammer dat iemand anders daar een beslissing over heeft, maar ik kan er niks aan doen! Ik hoor toch niks anders, daarom ben ik gestopt met het nieuws volgen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dus omdat het vaker voorkomt is het dan maar normaal dat het gebeurd ? :rolleyes:
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#19
6 doden???
In die tijd dat het gebeurde waren er weer 15415641 negers extra geboren, care :rock:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."