Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFemke stopt ermee.

Femke stopt ermee.

26 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
w
wakawakaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stylus zei:
Hoera, ik mag haar niet.
Klik om te vergroten...

+1
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Juist.

EDIT: Wiktionary geeft als enig juist meervoud voor politica politica's wat gezien de etymologie van politica misschien incorrect is (geheel juist zou toch echt politicae zijn) maar wel te verantwoorden valt. Ik weet niet hoe betrouwbaar Wiktionary is, maar dit lijkt me wel kloppend.
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
DEN HAAG (ANP) - Fractieleider Femke Halsema van GroenLinks stapt per direct op. Dat heeft GroenLinks vrijdag bekendgemaakt.

De Tweede Kamerfractie van GroenLinks heeft Jolande Sap unaniem gekozen als opvolger. Zij neemt de taken van Halsema meteen over. Halsema en Sap geven vrijdagmiddag een persconferentie.

Eind november liet Halsema al weten aan haar laatste termijn bezig te zijn in de Tweede Kamer. Halsema kwam in 1998 in de Tweede Kamer. Sinds 2002 was ze fractievoorzitter en politiek leider van GroenLinks.



Jammer, ik ga haar missen.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
:( Balen, ze is toch wel 1 van mijn favoriete politicus.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Waarom gaat ze weg?
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#6
:cry: :cry: :cry: :cry:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
kaasbaas zei:
:( Balen, ze is toch wel 1 van mijn favoriete politicus.
Klik om te vergroten...
Politici of politica.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#8
deadlock zei:
kaasbaas zei:
:( Balen, ze is toch wel 1 van mijn favoriete politicus.
Klik om te vergroten...
Politici of politica.
Klik om te vergroten...

Nee, alleen politici is de juiste term, aangezien hij het meervoud van politicus/politica bedoelt.

OT: dat is flink kut ja, al blijf ik zeker gewoon GroenLinks stemmen. Ik stem tenslotte voor de partij.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou sympathie moeten hebben voor mensen die zich inzetten "for the greater good". Maar ik kan dat mens niet uitstaan. Al is dat alleen maar gebaseerd op haar stem/accent/whateverthefuckermisismethaarmaniervanpraten.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rabbithole zei:
deadlock zei:
kaasbaas zei:
:( Balen, ze is toch wel 1 van mijn favoriete politicus.
Klik om te vergroten...
Politici of politica.
Klik om te vergroten...

Nee, alleen politici is de juiste term, aangezien hij het meervoud van politicus/politica bedoelt.
Klik om te vergroten...

Weer wat geleerd.

Exceptional Insight zei:
Ik zou sympathie moeten hebben voor mensen die zich inzetten "for the greater good". Maar ik kan dat mens niet uitstaan. Al is dat alleen maar gebaseerd op haar stem/accent/whateverthefuckermisismethaarmaniervanpraten.
Klik om te vergroten...

Haha ja oké, ze praat wel een beetje apart, maar ze kan dan ook wel verdomd goed discussiëren.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#11
kaasbaas zei:
Rabbithole zei:
deadlock zei:
Politici of politica.
Klik om te vergroten...

Nee, alleen politici is de juiste term, aangezien hij het meervoud van politicus/politica bedoelt.
Klik om te vergroten...

Weer wat geleerd.
Klik om te vergroten...

Ook handig om te onthouden voor andere beroepen zoals historicus, de vrouwelijke versie is historica en het meervoud is historici. :P Sorry voor deze les in dit topic. :grin:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je bent veelte slim "Rabbithole". Voel jij je nooit eenzaam?
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#13
jcutter zei:
Je bent veelte slim "Rabbithole". Voel jij je nooit eenzaam?
Klik om te vergroten...

Vrijwel nooit, ik heb een hele hoop andere slimme mensen om me heen. :hearteyes: En ik ben niet in alle opzichten even slim hoor, ik bak bijvoorbeeld vrij weinig van geavanceerde natuurkunde.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wauw, iemand die het vervoegen van latinismen snapt <3
v
verneukeratiefLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zeg altijd maar zo: zolang je sarcasmedetector nog werkt heb je geen neukmachine nodig
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rabbithole zei:
Ook handig om te onthouden voor andere beroepen zoals historicus, de vrouwelijke versie is historica en het meervoud is historici. :P Sorry voor deze les in dit topic. :grin:
Klik om te vergroten...

Vrouwen duiden we sinds een paar jaar toch hetzelfde aan als mannen? Volgens mij hebben ze dat besloten in het kader van gelijkheid enzo. Dus historica is volgens mij niet meer correct.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rabbithole zei:
Ook handig om te onthouden voor andere beroepen zoals historicus, de vrouwelijke versie is historica en het meervoud is historici. :P Sorry voor deze les in dit topic. :grin:
Klik om te vergroten...
Als het gaat om meerdere vrouwelijke geschiedkundigen zou "historicae" toch correct moeten zijn, evenals "politicae" voor vrouwelijke volksvertegenwoordigers? :confused:

OT: Ergens vind ik het wel jammer dat ze weggaat, maar momenteel ben ik vooral zielsblij dat ik nu misschien weer eens zo'n debatsdinges kan gaan volgen zonder de hele tijd geteisterd te worden door die stem van haar.
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Einstein zei:
Rabbithole zei:
Ook handig om te onthouden voor andere beroepen zoals historicus, de vrouwelijke versie is historica en het meervoud is historici. :P Sorry voor deze les in dit topic. :grin:
Klik om te vergroten...
Als het gaat om meerdere vrouwelijke geschiedkundigen zou "historicae" toch correct moeten zijn, evenals "politicae" voor vrouwelijke volksvertegenwoordigers? :confused:

OT: Ergens vind ik het wel jammer dat ze weggaat, maar momenteel ben ik vooral zielsblij dat ik nu misschien weer eens zo'n debatsdinges kan gaan volgen zonder de hele tijd geteisterd te worden door die stem van haar.
Klik om te vergroten...

Maar zo moeilijk doen ze het niet in nederland... Gelukkig maar.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Einstein zei:
Rabbithole zei:
Ook handig om te onthouden voor andere beroepen zoals historicus, de vrouwelijke versie is historica en het meervoud is historici. :P Sorry voor deze les in dit topic. :grin:
Klik om te vergroten...
Als het gaat om meerdere vrouwelijke geschiedkundigen zou "historicae" toch correct moeten zijn, evenals "politicae" voor vrouwelijke volksvertegenwoordigers? :confused:
Klik om te vergroten...

Nee hoor, ik ben over een jaar zelf kunsthistorica, en het meervoud van zo'n latijns woord (-us) is gewoon altijd -i, meervoud is dus kunsthistorici.

Waarom zou het historicae moeten zijn, waar haal je die info nou weer vandaan? :P

Intoxicated zei:
Rabbithole zei:
Ook handig om te onthouden voor andere beroepen zoals historicus, de vrouwelijke versie is historica en het meervoud is historici. :P Sorry voor deze les in dit topic. :grin:
Klik om te vergroten...

Vrouwen duiden we sinds een paar jaar toch hetzelfde aan als mannen? Volgens mij hebben ze dat besloten in het kader van gelijkheid enzo. Dus historica is volgens mij niet meer correct.
Klik om te vergroten...

Euhm, nee hoor, ik ben straks nog altijd gewoon een kunsthistorica. Het gaat toch niet om geslachtsdiscriminatie, het verschil tussen historica/historicus is eenvoudig om het verschil in geslacht aan te duiden - net zozeer dat er verschillende woorden voor 'man' en 'vrouw' zijn. We gaan toch ook niet iedereen 'man' noemen in het kader van gelijkheid? :P
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rabbithole zei:
We gaan toch ook niet iedereen 'man' noemen in het kader van gelijkheid? :P
Klik om te vergroten...

Dat vind ik een goed idee :sunglasses: :P.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."