Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFemke stopt ermee.

Femke stopt ermee.

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Einstein zei:
Rabbithole zei:
Ook handig om te onthouden voor andere beroepen zoals historicus, de vrouwelijke versie is historica en het meervoud is historici. :P Sorry voor deze les in dit topic. :grin:
Klik om te vergroten...
Als het gaat om meerdere vrouwelijke geschiedkundigen zou "historicae" toch correct moeten zijn, evenals "politicae" voor vrouwelijke volksvertegenwoordigers? :confused:

OT: Ergens vind ik het wel jammer dat ze weggaat, maar momenteel ben ik vooral zielsblij dat ik nu misschien weer eens zo'n debatsdinges kan gaan volgen zonder de hele tijd geteisterd te worden door die stem van haar.
Klik om te vergroten...

Maar zo moeilijk doen ze het niet in nederland... Gelukkig maar.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Einstein zei:
Rabbithole zei:
Ook handig om te onthouden voor andere beroepen zoals historicus, de vrouwelijke versie is historica en het meervoud is historici. :P Sorry voor deze les in dit topic. :grin:
Klik om te vergroten...
Als het gaat om meerdere vrouwelijke geschiedkundigen zou "historicae" toch correct moeten zijn, evenals "politicae" voor vrouwelijke volksvertegenwoordigers? :confused:
Klik om te vergroten...

Nee hoor, ik ben over een jaar zelf kunsthistorica, en het meervoud van zo'n latijns woord (-us) is gewoon altijd -i, meervoud is dus kunsthistorici.

Waarom zou het historicae moeten zijn, waar haal je die info nou weer vandaan? :P

Intoxicated zei:
Rabbithole zei:
Ook handig om te onthouden voor andere beroepen zoals historicus, de vrouwelijke versie is historica en het meervoud is historici. :P Sorry voor deze les in dit topic. :grin:
Klik om te vergroten...

Vrouwen duiden we sinds een paar jaar toch hetzelfde aan als mannen? Volgens mij hebben ze dat besloten in het kader van gelijkheid enzo. Dus historica is volgens mij niet meer correct.
Klik om te vergroten...

Euhm, nee hoor, ik ben straks nog altijd gewoon een kunsthistorica. Het gaat toch niet om geslachtsdiscriminatie, het verschil tussen historica/historicus is eenvoudig om het verschil in geslacht aan te duiden - net zozeer dat er verschillende woorden voor 'man' en 'vrouw' zijn. We gaan toch ook niet iedereen 'man' noemen in het kader van gelijkheid? :P
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rabbithole zei:
We gaan toch ook niet iedereen 'man' noemen in het kader van gelijkheid? :P
Klik om te vergroten...

Dat vind ik een goed idee :sunglasses: :P.
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Exceptional Insight zei:
Ik zou sympathie moeten hebben voor mensen die zich inzetten "for the greater good". Maar ik kan dat mens niet uitstaan. Al is dat alleen maar gebaseerd op haar stem/accent/whateverthefuckermisismethaarmaniervanpraten.
Klik om te vergroten...

+ ze doet aan twitter
+ ze kwam op mij een beetje kinderachtig over
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dreuge zei:
+ ze doet aan twitter
Klik om te vergroten...

Alle politici doen aan twitter, niet te zuinig.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rabbithole zei:
Nee hoor, ik ben over een jaar zelf kunsthistorica, en het meervoud van zo'n latijns woord (-us) is gewoon altijd -i, meervoud is dus kunsthistorici.

Waarom zou het historicae moeten zijn, waar haal je die info nou weer vandaan? :P
Klik om te vergroten...
In het Latijn is het meervoud van een zelfstandig naamwoord dat eindigt op een -a (veelal vrouwelijke woorden) anders dan het meervoud van een zelfstandig naamwoord op -us. Het meervoud van "deus" (god) is "dei"; het meervoud van "dea" is "deae". "-ae" dus ipv "-i".

Ik noem historicae ook liever geschiedkundigen :sunglasses:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor de 'les', maar ik weet later toch echt wel dat ik over een jaar tot de kunsthistorici behoor en niet tot de kunsthistoricae. Ik ben bekend met de latijnse vervoegingen, dankjewel, maar het slaat gewoon helemaal nergens op wat je nu beweert. Het meervoud is gewoon politici/(kunst)historici, ongeacht wat jij hier nu beredeneert.

4500 (historicae) vs. 150.000 (historici) zoekresultaten in google, trek zelf je conclusies.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."