Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscoke... not even once?

coke... not even once?

27 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
Demo PsychoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik geloof er niet in.
Ik vind het artikel niet echt onderbouwd, en als je niet heel verslavingsgevoelig bent dan kan het in mijn ogen echt wel. Je moet het voor jezelf een beetje kunnen aanvoelen lijkt me.
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#2
http://anonhq.com/snorting-single-line-cocaine-permanently-alters-brain/

Misschien is het dan toch beter om sommige dingen aan de kant te laten?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hmja ik heb mijn twijfels bij dit artikel en veel van deze beweringen. Het zou ongetwijfeld zo kunnen zijn dat coke na één keer al permanente wijzigingen in je breintje aanbrengt maar dat zegt nog helemaal niets. Mensen die gevoelig zijn voor verslaving, zullen sowieso vrij gemakkelijk in verslaving vervallen, als je geen coke gebruikt kan het dus net zo goed ergens anders mee gebeuren.

Die ene permanente wijziging, de vraag is natuurlijk ook nog of je daar ooit iets van zult merken.

Wat mij betreft dus weer een mooi stukje sensatiejournalistiek
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb niet het hele artikel gelezen, maar bij een avondje stappen met alcohol knal je ook miljarden hersencellen kapot. Dusseehhhhh.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je beseft dat elke levenservaring die je op doet je hersenen veranderd? :P
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fool zei:
Je beseft dat elke levenservaring die je op doet je hersenen veranderd? :P
Klik om te vergroten...
Veel mensen weten dat niet, maar misschien is het maar goed ook dat veel mensen zich daar niet bewust van zijn.

SmartieAndMe zei:
Hmja ik heb mijn twijfels bij dit artikel en veel van deze beweringen.

Wat mij betreft dus weer een mooi stukje sensatiejournalistiek
Klik om te vergroten...
Ondanks dat het artikel op een sensationele manier geschreven is, is het wel degelijk een feit wat er staat. Sterker nog: dit is al jaren bekend, althans, bij mensen die - net zoals ik - zowel medisch als biochemisch onderlegd zijn. Maar goed, ze hebben dit "nieuws" nu pas naar buiten gebracht omdat er eerst wereldwijde data vergeleken moest worden die tijdens onderzoeken, waar ik trouwens mijn medewerking aan heb verleend, verzameld zijn.

ZERO- zei:
Heb niet het hele artikel gelezen, maar bij een avondje stappen met alcohol knal je ook miljarden hersencellen kapot. Dusseehhhhh.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoeveel je drinkt, maar wat je beweert is (gelukkig) onjuist. Na het drinken van één alcoholisch drankje sterven er 1000 hersencellen, deze komen niet meer terug.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat ik persoonlijk nogal dubieus vind aan het artikel is dat er over een bepaalde studie gesproken wordt, maar dat er vervolgens nergens een bronvermelding van staat. Zolang ik niet het wetenschappelijke artikel kan inzien vind ik het benoemen van een wetenschappelijke studie alleen maar misleidend. Genoeg wetenschappelijke artikelen hebben een zeer matige tot slechte methodiek, waardoor de gevonden resultaten niet echt bewezen te noemen zijn ofzo (in hoeverre wetenschap ook maar iets kan bewijzen, maar laten we hier vooral geen wetenschapsfilosofie discussie gaan voeren :P). Nou zou ik zelf even op de naam van de studie kunnen gaan zoeken op google scholar, maar dat vind ik dan weer teveel moeite.

Fool zei:
Je beseft dat elke levenservaring die je op doet je hersenen veranderd? :P
Klik om te vergroten...
Dit was ook het eerste wat ik dacht, je hersenen zijn een dynamisch gegeven inderdaad.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb wel vaker dergelijke stukjes voorbij zien komen, en het punt is volgens mij vooral dat cocaïne (in tegenstelling tot veel andere middelen?) al na een enkele keer gebruik op lange termijn ervoor kan zorgen dat er in de hersenen aantoonbaar veranderingen plaatsvinden die de basis leggen voor een verslaving. Dus dat je nooit meer dezelfde persoon bent (in de zin van: verandering van persoonlijkheid) na een lijn coke zou dan dus niet waar zijn. Wat er verder allemaal van klopt en of dit nou zo anders is dan na het gebruik van andere drugs vraag ik mij inderdaad ook af.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
SirErick zei:
Ondanks dat het artikel op een sensationele manier geschreven is, is het wel degelijk een feit wat er staat.
Klik om te vergroten...

Oh ja hoor, dat zei ik toch ook.

SirErick zei:
Sterker nog: dit is al jaren bekend, althans, bij mensen die - net zoals ik - zowel medisch als biochemisch onderlegd zijn.
Klik om te vergroten...

dude... nu weten we het wel hoor... :confused:
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#10
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Sterker nog: dit is al jaren bekend, althans, bij mensen die - net zoals ik - zowel medisch als biochemisch onderlegd zijn.
Klik om te vergroten...

dude... nu weten we het wel hoor... :confused:
Klik om te vergroten...
Het woord "dude" zeg je maar tegen je vriendjes, voor jou ben ik Erick of SirErick. Maar goed, mijn punt die ik wilde maken was dat het "nieuws" wordt gepresenteerd alsof ze zojuist iets heel nieuws ontdekt hebben terwijl dat allang bekend is bij mensen met deze achtergrond.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#12
ooscaar zei:
het punt is volgens mij vooral dat cocaïne (in tegenstelling tot veel andere middelen?) al na een enkele keer gebruik op lange termijn ervoor kan zorgen dat er in de hersenen aantoonbaar veranderingen plaatsvinden die de basis leggen voor een verslaving. Dus dat je nooit meer dezelfde persoon bent (in de zin van: verandering van persoonlijkheid) na een lijn coke zou dan dus niet waar zijn. Wat er verder allemaal van klopt en of dit nou zo anders is dan na het gebruik van andere drugs vraag ik mij inderdaad ook af.
Klik om te vergroten...
Ik denk ook; voor m'n gevoel zit er ook wel wat in, zonder verder wetenschappelijke basis daarvoor te hebben. Coco gaat in je coco zitten en op andere wijze dan bijv. wiet in mijn beleving.

ooscaar zei:
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Idd :tearsofjoy:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
SirErick zei:
Het woord "dude" zeg je maar tegen je vriendjes, voor jou ben ik Erick of SirErick
Klik om te vergroten...

Ik zeg wat ik zelf wil en ga je geen sir noemen :confused: Je werkt deze reacties zelf in de hand, dat eeuwige uit de hoogte gedrag en die mateloze arrogantie beginnen me een beetje te irriteren en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Iedereen weet inmiddels wel dat je rijk en universitair opgeleid ben, je hoeft jezelf niet steeds op een troon te plaatsen...

SirErick zei:
Maar goed, mijn punt die ik wilde maken was dat het "nieuws" wordt gepresenteerd alsof ze zojuist iets heel nieuws ontdekt hebben terwijl dat allang bekend is bij mensen met deze achtergrond.
Klik om te vergroten...

dit dus
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#14
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Het woord "dude" zeg je maar tegen je vriendjes, voor jou ben ik Erick of SirErick
Klik om te vergroten...
Ik zeg wat ik zelf wil en ga je geen sir noemen :confused: Je werkt deze reacties zelf in de hand, dat eeuwige uit de hoogte gedrag en die mateloze arrogantie beginnen me een beetje te irriteren en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Klik om te vergroten...
Ik doe alleen arrogant tegen mensen zoals jij.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
SirErick zei:
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Het woord "dude" zeg je maar tegen je vriendjes, voor jou ben ik Erick of SirErick
Klik om te vergroten...
Ik zeg wat ik zelf wil en ga je geen sir noemen :confused: Je werkt deze reacties zelf in de hand, dat eeuwige uit de hoogte gedrag en die mateloze arrogantie beginnen me een beetje te irriteren en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Klik om te vergroten...
Ik doe alleen arrogant tegen mensen zoals jij.
Klik om te vergroten...
Zal ik voor jullie anders ook een apart topic aanmaken in het onzin forum? :P. Maargoed alle gekheid op een stokje, elkaar negeren is ook een optie heren! Verder heb ik gezegd wat ik wilde zeggen en dus ook geen zin me hier verder nog mee te bemoeien, dat duidelijk is in ieder geval.

OT theholyganja, of je coke ooit een keer wilt proberen zal je zelf moeten bepalen. Zou niet teveel waarde hechten aan zulke artikelen eerlijk gezegd, maar tegelijkertijd vind ik zelf coke niet heel bijzonder en vooral overpriced. Maar genoeg mensen die daar anders over denken natuurlijk.
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
SirErick zei:
SmartieAndMe zei:
SirErick zei:
Het woord "dude" zeg je maar tegen je vriendjes, voor jou ben ik Erick of SirErick
Klik om te vergroten...
Ik zeg wat ik zelf wil en ga je geen sir noemen :confused: Je werkt deze reacties zelf in de hand, dat eeuwige uit de hoogte gedrag en die mateloze arrogantie beginnen me een beetje te irriteren en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Klik om te vergroten...
Ik doe alleen arrogant tegen mensen zoals jij.
Klik om te vergroten...


Eigenlijk doe je arrogant tegen iedereen die dit topic leest aangezien je eerste post niet alleen naar smartie was en wel degelijk heel arrogant over kwam.... Daarnaast moet ik smartie wel gelijk geven dat je heel erg vaak moet benadrukken dat je rijk bent en een hoge opleiding hebt genoten.

Naast het feit dat je post arrogant was, vond ik het ook heel denigrerend overkomen naar mensen die niet dezelfde opleiding hebben gedaan als jij. Iets in de vorm van: "dat jullie hier nu pas mee komen, jezus wat een achterhaalde simpele zielen".

Oh en voor iemand met zo'n goede opleiding:
SirErick zei:
mijn punt dat ik wilde maken
Klik om te vergroten...
Mag je wel verwachten dat de grammatica goed zit.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
SirErick zei:
SmartieAndMe zei:
Ik zeg wat ik zelf wil en ga je geen sir noemen :confused: Je werkt deze reacties zelf in de hand, dat eeuwige uit de hoogte gedrag en die mateloze arrogantie beginnen me een beetje te irriteren en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Klik om te vergroten...
Ik doe alleen arrogant tegen mensen zoals jij.
Klik om te vergroten...
Zal ik voor jullie anders ook een apart topic aanmaken in het onzin forum? :P. Maargoed alle gekheid op een stokje, elkaar negeren is ook een optie heren!
Klik om te vergroten...
Nee, je hoeft voor ons geen apart topic aan te maken. Hij heeft zijn mening, ik de mijne en dat is prima. Immers, member "SmartieAndMe" en ik hoeven ook geen vrienden te worden. Het forum is bedoelt om over drugs te praten, voorlichting te geven en dergelijke.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jullie drugspauzes (Erick: 24 uur geen coke, Smartie: een maand helemaal niets) maken jullie humeur kapot :mrgreen:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ooscaar zei:
Jullie drugspauzes (Erick: 24 uur geen coke, Smartie: een maand helemaal niets) maken jullie humeur kapot :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Haha goeie ooscaar :grin:
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#20
ooscaar zei:
Jullie drugspauzes (Erick: 24 uur geen coke, Smartie: een maand helemaal niets) maken jullie humeur kapot :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Ja, wat ik al over heb voor een filmpje hé? De hel begon gisteren om 21:00 uur, maar ik heb het wel volgehouden (met heel veel moeite).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."