Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWatervergiftiging

Watervergiftiging

35 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik word toch elke keer weer treurig als ik dit soort dingen lees, drugs gebruik is zeker niet zonder risisico's maar vaak hadden doden voorkomen kunnen worden door goede voorlichting.

Jixx zei:
En mdma? Staat nu gelijk weer in negatief daglicht? Drugsgebruik is nooit geheel risicoloos. Verders sluit ik me aan bij de topic starter: Zolang drugs illegaal blijven, zal er altijd een gebrek aan voorlichtingen zijn.
Klik om te vergroten...
Het vervelendste aan deze discussies is dat veel mensen die anti drugs zijn dit soort gevallen graag aangrijpen om drugs illegaal te houden, terwijl het legaal maken het juist uit de taboe sfeer zal halen waardoor er ook goede voorlichting gegeven kan worden. Uiteindelijk zal het legaliseren van drugs de enige manier zijn om de risico's zoveel mogelijk te beperken. Mensen gebruiken het toch wel, of het nou legaal is of niet...

bobsacamano zei:
Wel vond ik de laatste zin van het bericht een beetje een dooddoener.

Zij mocht niet worden wat zij wilde worden: ,,Rijk."
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Wow, wat een slecht artikel zeg! Ik had hem al niet afgelezen omdat het niveau om te huilen was, maar als je dan ook nog eens zo eindigt...
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een campagne rondom veilig drugsgebruik zou wel op zijn plaatst zijn in Nederland en België.
Ik denk dat als iemand een degelijke video boodschap maakt dat BNN er geen problemen mee heeft om deze uit te zenden tijdens Spuiten en Slikken. Je kan ze altijd doorverwijzen naar een website waar meer informatie opstaat. :smoke:
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jixx zei:
Ik heb ook weer eens flink lopen zeiken toen ik de foto met tekst op facebook gedeeld zag worden. Niet om de ouders of familie af te zeiken. Maar het hele poppenkast gedoe eromheen op facebook. Het gaat over mdma, het gaat over een jonge meid, en ineens is het een hot discussie onderwerp.
Wanneer wordt er weer een foto gedeeld van een sporter die omgekomen is door een hartafwijking?
Ik vraag me eigen af of het dan ook zo interessant is om er over te discussieren?
En mdma? Staat nu gelijk weer in negatief daglicht? Drugsgebruik is nooit geheel risicoloos. Verders sluit ik me aan bij de topic starter: Zolang drugs illegaal blijven, zal er altijd een gebrek aan voorlichtingen zijn.
Klik om te vergroten...

Ik zou zo graag met ze in discussie gaan op Facebook maar ik zou niet willen dat iedereen in mijn vriendenlijst afweet van mijn drug gebruik.
o
omfgLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mensen die er niks van af weten hebben vaak de grootste muil;
ZIE HET IS DODELIJK OMG!111 HOE KAN JE DAT NOU NEMEN!111.. enz..

Beetje jammer altijd. Maargoed... ze hebben natuurlijk al zó veel mensen er aan kapot zien gaan altijd dat het niet GOED KAN ZIJN VOOR JE... om maar even een paar cliché's uit de kast te halen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
omfg zei:
Mensen die er niks van af weten hebben vaak de grootste muil;
ZIE HET IS DODELIJK OMG!111 HOE KAN JE DAT NOU NEMEN!111.. enz..

Beetje jammer altijd. Maargoed... ze hebben natuurlijk al zó veel mensen er aan kapot zien gaan altijd dat het niet GOED KAN ZIJN VOOR JE... om maar even een paar cliché's uit de kast te halen.
Klik om te vergroten...
Wat wil je hier nou mee bijdragen? ik snap het niet.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#6
"Slikken, spuiten, snuiven, en dan los gaan. ,,Je schrikt je wezenloos van alle verhalen. Alcohol is voor studenten vaak te duur op massa-evenementen, maar die rotzooi is spotgoedkoop."

Begint meteen al erg onwetend. Alcohol tegenstellen tot rotzooi kan wel? En andere drugs dan maar gelijk stellen aan rotzooi. Ik vind het zo kwalijk dat alcohol nog steeds wordt onderscheiden van andere drugs.. Er gaan wel steeds meer ogen open, maar bij dit artikel wordt mijn quote bovenaan bijna direct genoemd. Erg jammer weer.
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik had zojuist een sterke dosis pep op gehad, alleen ik had een vreselijk droge mond gekregen, alleen ik had dus 4 glazen water gedronken, alleen dat was vreselijk dom, maar gelukkig zat ik te babbelen met m'n dealer via facebook, en die heeft me snel gewaarschuwd zodat ik wat zoute dingen kon gaan eten, maar ik heb me tussendoor wel erg benauwd gevoeld, dus ik heb zo'n idee dat ik er net op tijd bij was want anders denk ik dat het verkeerd met me afgelopen zou zijn :( :flushed: :xtc: :openmouth:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kleine J zei:
Ik had zojuist een sterke dosis pep op gehad, alleen ik had een vreselijk droge mond gekregen, alleen ik had dus 4 glazen water gedronken, alleen dat was vreselijk dom, maar gelukkig zat ik te babbelen met m'n dealer via facebook, en die heeft me snel gewaarschuwd zodat ik wat zoute dingen kon gaan eten, maar ik heb me tussendoor wel erg benauwd gevoeld, dus ik heb zo'n idee dat ik er net op tijd bij was want anders denk ik dat het verkeerd met me afgelopen zou zijn :( :flushed: :xtc: :openmouth:
Klik om te vergroten...

Ik gok dat het wel meevalt hoor met 4 glazen water na pep... :wink:
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dunnetjess33 zei:
Kleine J zei:
Ik had zojuist een sterke dosis pep op gehad, alleen ik had een vreselijk droge mond gekregen, alleen ik had dus 4 glazen water gedronken, alleen dat was vreselijk dom, maar gelukkig zat ik te babbelen met m'n dealer via facebook, en die heeft me snel gewaarschuwd zodat ik wat zoute dingen kon gaan eten, maar ik heb me tussendoor wel erg benauwd gevoeld, dus ik heb zo'n idee dat ik er net op tijd bij was want anders denk ik dat het verkeerd met me afgelopen zou zijn :( :flushed: :xtc: :openmouth:
Klik om te vergroten...

Ik gok dat het wel meevalt hoor met 4 glazen water na pep... :wink:
Klik om te vergroten...

Behalve als het maatbekers zijn, en hij ze binnen 5 minuten naar binnen heeft gewerkt.
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het waren 4x 0,4 liter glazen in ongeveer een kwartier, en die gene die me heeft gewaarschuwd heeft het al eens bijna slecht af laten lopen met 2 glazen van een halve liter, want hij had al vreselijke koppijn gekregen en braken (maar gelukkig was dat braken positief omdat het overtollige water dan niet verder je lichaam in komt)
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kleine J zei:
Het waren 4x 0,4 liter glazen in ongeveer een kwartier, en die gene die me heeft gewaarschuwd heeft het al eens bijna slecht af laten lopen met 2 glazen van een halve liter, want hij had al vreselijke koppijn gekregen en braken (maar gelukkig was dat braken positief omdat het overtollige water dan niet verder je lichaam in komt)
Klik om te vergroten...

Het blijkt dat als je meer dan 3 liter per uur drinkt, het gevaarlijk wordt. Dus ik denk dat je wel wat klachten kan hebben gehad, maar dat het niet echt ''op het randje'' was.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#12
kokosmakroon900 zei:
Kleine J zei:
Het waren 4x 0,4 liter glazen in ongeveer een kwartier, en die gene die me heeft gewaarschuwd heeft het al eens bijna slecht af laten lopen met 2 glazen van een halve liter, want hij had al vreselijke koppijn gekregen en braken (maar gelukkig was dat braken positief omdat het overtollige water dan niet verder je lichaam in komt)
Klik om te vergroten...

Het blijkt dat als je meer dan 3 liter per uur drinkt, het gevaarlijk wordt. Dus ik denk dat je wel wat klachten kan hebben gehad, maar dat het niet echt ''op het randje'' was.
Klik om te vergroten...


Ik heb soms na 2 a 3 liter op 5 a 6 uurtjes tijd wel dat ik moet kotsen. Dan weet ik ook dat ik moet stoppen met drinken (sommige mensen doen gewoon door). Vind het raar dat mensen eigenlijk nog altijd door kunnen drinken dan, bij de kleinste slok die ik drink komt het er meteen weer uit.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
kokosmakroon900 zei:
Kleine J zei:
Het waren 4x 0,4 liter glazen in ongeveer een kwartier, en die gene die me heeft gewaarschuwd heeft het al eens bijna slecht af laten lopen met 2 glazen van een halve liter, want hij had al vreselijke koppijn gekregen en braken (maar gelukkig was dat braken positief omdat het overtollige water dan niet verder je lichaam in komt)
Klik om te vergroten...

Het blijkt dat als je meer dan 3 liter per uur drinkt, het gevaarlijk wordt. Dus ik denk dat je wel wat klachten kan hebben gehad, maar dat het niet echt ''op het randje'' was.
Klik om te vergroten...
ja, als je geen drugs neemt, die veranderen de zaak best wel. :P

Adviezen zijn 1-2 standaardglazen water of fris per uur.
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fool zei:
kokosmakroon900 zei:
Kleine J zei:
Het waren 4x 0,4 liter glazen in ongeveer een kwartier, en die gene die me heeft gewaarschuwd heeft het al eens bijna slecht af laten lopen met 2 glazen van een halve liter, want hij had al vreselijke koppijn gekregen en braken (maar gelukkig was dat braken positief omdat het overtollige water dan niet verder je lichaam in komt)
Klik om te vergroten...

Het blijkt dat als je meer dan 3 liter per uur drinkt, het gevaarlijk wordt. Dus ik denk dat je wel wat klachten kan hebben gehad, maar dat het niet echt ''op het randje'' was.
Klik om te vergroten...
ja, als je geen drugs neemt, die veranderen de zaak best wel. :P

Adviezen zijn 1-2 standaardglazen water of fris per uur.
Klik om te vergroten...

Je snapt in ieder geval wat het risico kan zijn tussen een glas teveel of te weinig, want veel mensen onderschatten dat, en heel vaak krijgt dan de drug de schuld, terwijl het eigenlijk aan iets anders ligt door slechte voorlichting, bijvoorbeeld: als je opzoekt -> watervergiftiging na speedgebruik. Dan moet je al best lang doorzoeken, voordat je eindelijk wat nuttigs hebt gevonden, maar dat kost dan wel weer 2-3 pagina's op Google met ongeveer 50 sites die dus eigenlijk geen voorlichting geven
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben het met je eens dat dit aan voorlichting ligt, maar ik moet even kwijt dat je iets aan je zoekkunsten moet gaan doen. :P

Als ik zoek op "watervergiftiging speedgebruik" is letterlijk de tweede-hit de voorlichtingspagina over watervergiftiging van het drugsinfoteam. :P
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoezo zat hij ook maar in de buurt met 4x0.4l das 1,6 liter water in een uur, als het gevaarlijk word bij 3 liter per uur of meer? Maar gelukkig kon je je dealer nog bereiken, want een droge mond, of een maag vol met water zijn echt niet comfortabel.

Ik ga er van uit dat de mate waarin je gedehydrateerd bent, je postuur en gewicht, geslacht en omgevings factoren zoals zon en hitte allen een grote rol spelen.

Zelf vind ik het best wel een behoorlijk zinloos onderwerp, omdat ik zat mensen door ondeskundig gebruik voortijdig een feest heb zien verlaten, maar er is er gelukkig nog nooit eentje aan bezweken.

Water vergiftiging in mijn omgeving heb ik alleen zelf ervaren bij een student die al 5 dagen belachelijk veel bier gedronken had, om daarna een wedstrijdje te doen wie het snelste een hoeveelheid water weg kon drinken. Die persoon raakte in shock, maar is volledig hersteld.

Het is een technische universiteit hier, geen medische.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."