Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums’Drugs zijn veel te gemakkelijk te krijgen’

’Drugs zijn veel te gemakkelijk te krijgen’

66 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Verdiend wat mij betreft wel een eigen topic.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vinden DF leden ook dat drugs te gemakkelijk te verkrijgen zijn?


https://www.telegraaf.nl/nieuws/2874687/drugs-zijn-veel-te-gemakkelijk-te-krijgen

Artikel uit De Telegraaf 4-12-18
_______________________________________________________________________
Moeder overleden Naomi:

’Drugs zijn veel te gemakkelijk te krijgen’
Door Marcel Vink

Updated 2 uur geleden
3 uur geleden in BINNENLAND
Amsterdam - Het is alweer ruim vijf jaar geleden dat haar dochter Naomi overleed, maar bij Monique Klomp kwam het nieuws over Lisa Plukker – die in het weekeinde overleed na een fatale dosis mdma – keihard aan.


Naomi overleed in 2013 nadat ze een vervuilde pil zou hebben geslikt. Haar moeder Monique waarschuwt dat drugs veel te makkelijk verkrijgbaar is.
Ⓒ Monique Klomp

„Heel heftig, ik beleef alles weer opnieuw”, zegt de vrouw uit Sliedrecht, overduidelijk geraakt door het overlijden van de 17-jarige scholiere uit Dirkshorn. „Allerlei herinneringen uit die periode komen boven. Ik weet precies wat haar ouders moeten doormaken. Vreselijk.”

Naomi – destijds 16 jaar – had geen mdma – de werkzame stof in xtc – in kristalvorm genomen, maar een vervuilde pil geslikt. Klomp vindt dat drugs in talloze vormen veel te gemakkelijk te krijgen zijn, ook voor jongeren.

„Je kunt deze middelen op iedere hoek van de straat kopen. Een pil kost vaak maar drie euro. Mijn dochter bleek het nummer van een dealer uit onze woonplaats te hebben. Ze had mij een keer verteld dat ze weleens een pilletje had geslikt, daar schrok ik enorm van. Maar je kunt ze nu eenmaal niet 24 uur per dag, zeven dagen per week vasthouden.”

Monique Klomp hoopt vooral dat er veel harder wordt opgetreden door de overheid. „Nog meer voorlichting op scholen is belangrijk. Maar de straffen voor de personen die dit gevaarlijke spul verkopen, moeten ook veel hoger worden.”

MDMA-kristal
Daan van der Gouwe, onderzoeker bij het Trimbos-instituut, laat weten dat het innemen van mdma-kristal geregeld voorkomt. „Xtc in de vorm van pillen is het meest gebruikelijk, maar ook mdma in poedervorm of als kristal komt voor. Als je daar te veel van neemt, kan dat net zo riskant zijn. Het is ook zo dat mdma gemiddeld na een half uur à drie kwartier effect heeft. Als iemand voor die tijd al ’bijneemt’, mogelijk uit ongeduld, dan kan dat leiden tot een overdosering.”

Bovendien: „Hoe zwaarder de persoon, hoe meer die persoon nodig heeft. Bij een fragiel meisje van pakweg 17 of 18 jaar heeft het dus bij een lagere dosering al effect. Bij de eerste keer kunnen de effecten ook sterker worden gevoeld.”

De markt verandert ook zorgwekkend snel, voegt hij toe. „De sterkte van xtc-pillen is in de voorbije jaren flink toegenomen. De pil van vroeger bevatte gemiddeld 80 tot 100 milligram mdma, nu is dat vaak al bijna het dubbele.”
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik had m al in Mediadump geplaatst.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het spijt me voor de slachtoffers en begrijp helemaal de frustratie hierover, maar nóg strenger optreden gaat dit risico niet wegnemen. We hebben deze drugs illegaal gemaakt en daarom is er nu een illegale markt voor die je niet kunt tegenhouden met wat voor 'war on drugs' dan ook. Mensen zullen altijd manieren vinden om drugs te kopen en verkopen.

Waar het nu wél eens hoog tijd voor is, is legalisatie van drugs en productie onder toezicht van de overheid, zodat er geen kwestie meer is van bijvoorbeeld vervuilde pillen. Dat en betere voorlichting. Nog steeds denken mensen dat het oké is om meerdere pillen van 200 mg per stuk op een avond weg te werken. Kijk alleen al naar dit forum. De kennis over drugs en het veilig gebruiken daarvan is vaker dan niet bedroevend. Wij proberen hier nog wat aan te doen op DF, maar blijkbaar is de voorlichting op scholen lang niet voldoende.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Ik had m al in Mediadump geplaatst.
Klik om te vergroten...
had ik niet gezien. Als moderators dit topic deleten is het natuurlijk prima voor mij
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Wellicht is het een idee om alleen de dealers die vervuilde troep verkopen flink hoger te straffen? Dan wordt het belang om zuiver spul te verkopen ook voor hun een stuk groter.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Het spijt me voor de slachtoffers en begrijp helemaal de frustratie hierover, maar nóg strenger optreden gaat dit risico niet wegnemen. We hebben deze drugs illegaal gemaakt en daarom is er nu een illegale markt voor die je niet kunt tegenhouden met wat voor 'war on drugs' dan ook. Mensen zullen altijd manieren vinden om drugs te kopen en verkopen.

Waar het nu wél eens hoog tijd voor is, is legalisatie van drugs en productie onder toezicht van de overheid, zodat er geen kwestie meer is van bijvoorbeeld vervuilde pillen. Dat en betere voorlichting. Nog steeds denken mensen dat het oké is om meerdere pillen van 200 mg per stuk op een avond weg te werken. Kijk alleen al naar dit forum. De kennis over drugs en het veilig gebruiken daarvan is vaker dan niet bedroevend.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Verbieden vergroot het probleem juist. We moeten juist de andere kant op; naar algehele legalisatie van alle drugs, tezamen met goede voorlichting. Er is overduidelijk behoefte aan drugs, of niet-gebruikers dat nou leuk vinden of niet. Dan moet je gewoon pragmatisch zijn en mensen begeleiden.

off topic: ik vraag me ondertussen af of er niet meer doden zijn gevallen door de war on drugs dan door druggebruik zelf.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rebell zei:
Ik gebruik de Samsung Health app en kan iig meten met mijn telefoon hoe mijn hartslag is.
Super handig is dat.
Bekijk bijlage 3693

Het is met de nieuwste telefoon en heeft een goede meter.
Hij houd ook automatisch bij hoe lang je hebt geslapen en hoeveel je wandelt per dag.
Hou dat de laasten tijd allemaal bij.



Naast mijn drugs gebruik leef ik super gezond en kook veel eten vul alle vitaminen aan met suplementen. En ben bewust van wat ik eet en wat ik binnen krijg.

Het is dus puur bij het pep gebruik.
Daarom dacht ik ook aan een allergischereactie dat het opwekt.
Klik om te vergroten...
Toch is een app altijd minder accuraat dan een daar voor bedoelde meter. Zo een app is een redelijke indicatie maar niet top.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Toch is een app altijd minder accuraat dan een daar voor bedoelde meter. Zo een app is een redelijke indicatie maar niet top.
Klik om te vergroten...

Die techniek is zeer geavanceerd.
Bij de nieuwe toestellen gaat nog verder en kan hij de zuurstof ook meten.

Screenshot_20181210-190314_Samsung Internet.jpg

Kijk maar hoe dicht dat bij elkaar komt en daar zit dan 10 minuten tussen.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Toch is een app altijd minder accuraat dan een daar voor bedoelde meter. Zo een app is een redelijke indicatie maar niet top.
Klik om te vergroten...
Roze olifant zei:
Zelf heb ik een tijd terug een goede hart- en bloeddrukmeter aangeschaft, erg handig om te weten hoe je lichaam reageert op verschillende soorten drugs. Een hartslagapp is stukken minder betrouwbaar maar kan wel een goede indicatie geven.

Er zijn echter ook genoeg mensen die ik dit juist niet zou aanraden omdat continu monitoren angstig kan maken en de klachten dan juist in de hand gaat werken. Je moet dit alleen doen als je niet iemand bent die gaat hyperfocussen op die metingen.

In bovenstaand geval echter lijkt het me inderdaad ook eerder noodzaak dan aanbevolen dat er een onderzoek plaats moet vinden, voor Rebell met andere drugs aan de slag gaat...
Klik om te vergroten...

Suggesties voor goede meters? Ik heb gekeken maar er is veel prijsverschil...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rayyar zei:
Suggesties voor goede meters? Ik heb gekeken maar er is veel prijsverschil...
Klik om te vergroten...
Ik heb mijne bij de apotheek gekocht. Daar info gevraagd.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rayyar zei:
Suggesties voor goede meters? Ik heb gekeken maar er is veel prijsverschil...
Klik om te vergroten...

Ik heb er enkele weken geleden ook eentje aangeschaft en er eerst veel over gezocht. De Omron M6 biedt het meeste waar voor je geld en komt ook het beste uit de testen. Wordt ook bij veel huisartspraktijken gebruikt. Is behoorlijk accuraat en consistent. De M7 biedt wat meer functionaliteiten maar meet niet beter, dus ik zou voor de M6 gaan.
b
brean killerLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb MDMA kunnen verkrijgen mijn vraag is hoeveel mag je daarvan nemen ?
deze vraag is omdat ik dit nog nooit heb gedaan .
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@brean killer
Om te beginnen zou je die moeten laten testen anders kan je je dosering niet bepalen. Verder wordt geadviseerd 1 a 1,5mg per kilo lichaamsgewicht.

Een uitgebreide handleiding vind je onder de volgende link:
https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Overigens weer het verkeerde topic voor je vraag. Dit forum is heel gestructureerd, en voor elk onderwerp zijn er aparte topics, probeer je daar eens aan te houden. En nee, dat heeft niks met je vlaamse dialect van doen.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#15
Terugkomen op het topic: Makkelijk is het niet. Vorig jaar maanden zitten wachten op een paar MDMA-tjes, lastig als er iemand wordt opgepakt om daarna weer een nieuwe lead te krijgen die vertrouwd wordt. Zit niet in de party-scène, ik ga niet op stap, heb geen verkeerde vrienden, spreek op straat er niemand voor aan..woon wel in de grote stad en dan is het toch best lastig.

Meestal bestel ik dan ook een paar extra om vooruit te kunnen. Alhoewel mijn laatste bestelling binnen raptempo (ik zeg 1,5week) op de deurmat lag.. misschien omdat het geen pillen maar kristallen waren?

Denk dat onder de jeugd makkelijker iets te halen valt..
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#16
In sommige wijken kan je op sommige schoolpleinen van basisscholen aan van alles komen. Dat is wel te makkelijk.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#17
@acht.zes maar je komt ze niet vaak tegen.
Heel lang veel pillen gezien van 240mg.
De laatste tijd in mijn omgeving worden er pillen verkocht van 150mg dus ik zie een verandering komen.
Steeds meer mensen zijn op de hoogte hoe het moet gebruiken.
Dus ik denk dat er wel steeds verstandiger word gebruikt.
In de jaren 90 toen het internet er niet was deden we maar wat en tikte we ze er gewoon erin.
Nu valt alles op te zoeken ook dankzij dit forum.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Bij mij zit het nog steeds zo tussen de 200 en 250mg werkzame stof in ieder geval.

Overigens kan je met zo'n database eigenlijk helemaal niks. Er zijn zo veel batches met dezelfde pillenpers dat je de testresultaten van een bepaalde pil niet zo maar kan doorschuiven naar een identieke pil. Dus ik zou sowieso naar het testcentrum gaan, dus ook als diezelfde pil reeds getest op zo'n database staat.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik doe niet aan xtc pillen. Gewoon MDMA kristalletjes/brokken. Ik heb hier nog een brok van meer dan 20 gram liggen 80% puur liggen (getest door DIMS).

MDMA vind ik zowieso geen fijne drug. Je wordt er te wappie van. Totaal niet productief.

Dat grote brok heb ik dus maar geseald in een strijkzak. Dat blijft honderden jaren goed. Tja wat moet ik eigenlijk met MDMA? Geef mij maar pep.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat wappie zijn is juist de bedoeling bij MDMA lol

Dat je pep nodig hebt om te kunnen presteren zegt trouwens ook wel iets over hoe je zonder drugs bent, lui en niet gemotiveerd. Maar gelukkig is er voor die mensen dus pep zodat ook zij kunnen meedraaien in de samenleving. :tongueout:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."