Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrote zorgen om "Bad Karma"!!

Grote zorgen om "Bad Karma"!!

88 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het vanuit een menselijk perspectief goed wat je gedaan hebt. Ik weet echter niet zo goed of dergelijk contact met iemand die zover in de problemen zit, bijdraagt aan je eigen herstel en dat van je dochter. Ben ook van mening dat jij niet zomaar contact op mag nemen met zijn hulpverleners.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hopelijk gaat het snel beter met Bad Karma. Dit is toch wel één van de mooiste topics op dit forum ooit voor mij.

Syl, je bent echt een topper!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zeelanddude zei:
Ben het helemaal met je een sjor @Syl en je hebt het supergoed gedaan 👍


maar dit, die hulpinstanties, die zijn toch aan het werk voor hem? Dat zijn degenen die hem in dat sloophuis gezet hebben, wie heeft zijn internet, tv afgesloten? Zijn geld wordt toch beheerd door de schuldsanering voor zover ik weet? Die betalen zulke dingen toch? Of is dat nog voor eigen rekening ofzo? Van die 50€ per week?
Klik om te vergroten...

Hij zit in de schuldhulpverlening.
Deze horen zijn rekeningen te betalen.
Dit verloopt niet goed en ze reageren niet op de mails van bad karma.
De enigste hulpinstanties die hij heeft is iemand van het wijkteam.
Waar het vandaag om ging was puur en alleen dat hij depressief is en ook mij duidelijk had aangegeven dat hij niet wist wat ie ging doen als ook zijn internet werd afgesloten.
Hij heeft nu zijn verhaal kunnen doen.
Hij liep met zoveel emoties rond zonder dit te kunnen delen.
Zo wil je iemand niet alleen ergens zien toch
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekZ zei:
Pfoe wat een verhaal. Zat ook even op de bank gekluisterd bij de start van dit topic. Gelukkig is hij "ok" voor zover het ok kan zijn. Echt wel een kutsituatie zo van de wereld afgesloten. Je moet je ook wel onwijs zorgen maken. Hopelijk kan de politie hem helpen of mss in een omgeving brengen waar hij wel terug bereikbaar is. In deze toestand kunnen ze hem toch niet alleen laten. Hoop spoedig op meer nieuws van hem!
Klik om te vergroten...

Ja ik hoop ook snel iets van hem te horen.
Ik houd jullie op de hoogte.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Natuurlijk wil ik en anderen heel graag op de hoogte worden gehouden!
Het is een ten hemel schreiende zaak.
Je moet jouw reilen en zeilen graag met ons delen, je weet maar nooit of we kunnen helpen , toch?
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb net gebeld naar het wijkteam waar bad karma hulp van krijgt en gevraagd naar zijn contact persoon.
Deze man was van niks op de hoogte.
Ik zei dat ik me zorgen maak en of hij er langs zou kunnen gaan.
Deze beste man vond het allemaal beetje overdreven in zijn ogen.
Hij zei :we kunnen niet bij iedereen langs gaan als iemand zich natuurlijk zorgen maakt.
Wtf
U werk is toch om mensen te helpen daar waar ze hulp nodig hebben !?.
Het feit dat ik zei dat bad karma depressief was viel volgens hem wel mee.
Ik heb me netjes ingehouden voor bad karma maar dat was moeilijk kan ik je vertellen.
Ik vroeg hem of hij bij bad karma langs wou gaan.
Ik zei die man is van alle contacten naar de buitenwereld afgesloten.
Zei die man, nou Mevr hij kan mij gewoon bellen als er iets is.
Meneer hij is afgesloten nogmaals van zijn telefoon en internet.
Nou hij heeft belooft er vanmiddag langs te gaan.
Ik heb er zo mijn twijfels bij of hij dit ook daadwerkelijk gaat doen.
Maar goed laten we van het beste uitgaan dan maar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is denk ik toch zo dat voor dat soort instanties 1 iemand toch weer een van de velen is. Aan de ene kant begrijp ik waarom ze moeilijk doen om langs te gaan. Aan de andere kant heeft iemand soms ook dringend hulp nodig, maar vraagt dat niet. Ik zou denk ik ook niet zomaar om hulp vragen. Goed dat je toch gebeld hebt...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ging er eigenlijk van uit dat de politie gister wel melding bij wijkteam had gedaan en hun het zouden oppakken.
Dacht het word nu wel geregeld.
Maar denk bel gewoon voor de zekerheid.
Maar wijkteams wist nergens van.
Man kwam enorm laks over.
Wuifde alles wat ik naar voren haalde beetje weg.
Ik heb hem beleefd gevraagd om toch even langs hem te gaan.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rivalrie zei:
Ik vind het vanuit een menselijk perspectief goed wat je gedaan hebt. Ik weet echter niet zo goed of dergelijk contact met iemand die zover in de problemen zit, bijdraagt aan je eigen herstel en dat van je dochter. Ben ook van mening dat jij niet zomaar contact op mag nemen met zijn hulpverleners.
Klik om te vergroten...

Ik chat met bad karma en dan praten we over de allerdaagse dingen .
ik heb hier veel aan omdat ik ook weinig sociale contacten heb.
Door de dingen wie hij me verteld weet ik wat hij wel en wat hij niet op prijs steld.
ik bespreek met zijn contact persoon van wijkteam geen persoonlijke dingen over hem.
Dit mogen hun niet en dit wil ik ook zelf niet.
De reden dat ik gebeld heb is enkel om te vragen of ze bij hem langs kunnen gaan.
Of het verstandig is om contact te hebben met iemamd die zo ver in de problemen zit weet ik niet.
Ik kan zijn problemen niet voor hem oplossen.
Wat ik wel weet is dat ons contact ons beide goed doet.
En nu dat hij geen internet meer heeft is voor mij geen reden om hem te laten vallen .
Mijn herstel zit hij zeer zeker niet in de weg .
in tegendeel hij geeft mij juist fijne afleiding als we chatten .
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Syl zei:
Ik chat met bad karma en dan praten we over de allerdaagse dingen .
ik heb hier veel aan omdat ik ook weinig sociale contacten heb.
Door de dingen wie hij me verteld weet ik wat hij wel en wat hij niet op prijs steld.
ik bespreek met zijn contact persoon van wijkteam geen persoonlijke dingen over hem.
Dit mogen hun niet en dit wil ik ook zelf niet.
De reden dat ik gebeld heb is enkel om te vragen of ze bij hem langs kunnen gaan.
Of het verstandig is om contact te hebben met iemamd die zo ver in de problemen zit weet ik niet.
Ik kan zijn problemen niet voor hem oplossen.
Wat ik wel weet is dat ons contact ons beide goed doet.
En nu dat hij geen internet meer heeft is voor mij geen reden om hem te laten vallen .
Mijn herstel zit hij zeer zeker niet in de weg .
in tegendeel hij geeft mij juist fijne afleiding als we chatten .
Klik om te vergroten...
Oké klinkt alsof je er goed mee om gaat. was enkel bezorgt:)
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Oké klinkt alsof je er goed mee om gaat. was enkel bezorgt:)
Klik om te vergroten...

Dank je wel dat waardeer ik echt!! ❤️
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als iemand hulp nodig heeft, dan mag een andere persoon, die dit ziet, wel degelijk contact opnemen met hulpverleners. Zonder meer.
Medische gegevens uitwisselen is natuurlijk niet mogelijk.
Opnieuw verbaas ik me over deze waanzinnige reacties van diezelfde hulpverleners, in casu óók de politie!!
Een en ander is het gevolg van de bezuinigingen die zowat alles en iedereen in die hulpverlenende instanties volledig kapot en leeg hebben gemaakt.
En zie, wat er gebeurt! Eigen inwoners in Nederland kunnen verrekkenben creperen, maar als je vluchteling bent, heb je in enkele maanden een huis, geld, werk en alles wordt voor je geregeld.
Want zo gaat het gewoon tegenwoordig.
Ik maak mij hier zó ontzettend kwaad over. En ik niet alleen.
Wat kunnen we nou nog doen voor bk.
Ik weet het even niet meer.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Denk dat we op dit moment niet meer kunnen doen dan wat ik gedaan heb.
Zijn contactpersoon van het wijkteam kan contact opnemen met schuldhulpverlening om te zorgen dat hij weer aangesloten word.
Man van wijkteam liet me heel duidelijk merken dat hij niet echt gediend was van mijn telefoontje.
Dat maakt mij niet uit als hij maar zijn belofte na komt en langs bad karma gaat vanmiddag.
Het feit dat de politie hem zo enorm emotioneel aantrof zegt genoeg lijkt mij.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb laatst bad karma erop gewezen dat hij waarschijnlijk recht op voedselbank heeft.
Dat zijn contactpersoon van het wijkteam dit kan aanvragen voor hem.
En ook waarschijnlijk op de langdurigheidstoeslag.
Dit is nu in werking gezet door zijn contactpersoon.
Als hij straks gebruik kan maken van de voedselbank heeft hij al weer 1 grote zorg minder.
Hij moet nu van zijn weekgeld ook dingen als wcpapier, Shampo, schoonmaakmiddelen kopen.
Wat er dan nog over blijft moet ie rest van week van eten.
Alle beetjes helpen dus hoop dat hij er snel gebruik van mag maken.
Als de schuldhulpverlening ook nu zijn taken netjes uitvoert is dat ook zorg minder.
Dan zit hij alleen nog met de grote zorg van een woning.
Daar zijn ze ook mee bezig voor hem.
Maar het belangrijkste is dat hij gewoon weer internet heeft.
Dat hij weer kan communiceren met jullie en met mij.
Hij heeft veel steun aan jullie dat heeft hij me al meerdere malen verteld.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vanuit de WMO kan hij vast bij zijn gemeente een indicatie krijgen voor huishoudelijke hulp of PGB.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Albedo zei:
Vanuit de WMO kan hij vast bij zijn gemeente een indicatie krijgen voor huishoudelijke hulp of PGB.
Klik om te vergroten...

PGB is toch ook voor huishoudelijke hulp??.
Zal hij daar recht op hebben als hij geen lichamelijke aandoening heeft?.
Heb geen idee hoor wat daar de voorwaarden van zijn.
Maar zou best kunnen joh
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een en ander is veranderd. Het hangt van de indicatie(s) af. Verschillende klasses voor met bijbehorend budget. Een diagnose helpt hierbij of doorverwijzing via huisarts. Is ook voor geestelijke hulp. Zorg in natura; krijgt hij iemand aangewezen van instantie waar gemeente contract mee heeft. Wordt alles voor hem geregeld. Met vrije keus kan hij zelf iemand (coach) zoeken tot max 50 euro per uur dacht ik. Is wat meer zelf doen incl. bijhouden budget. Beide kan ook afhankelijk van zijn situatie. Dus huishoudelijke hulp en geestelijke hulp. Beetje overdrijven helpt, maar is hierbij niet nodig denk ik.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind het ook vreemd dat hij zo slecht geholpen word. Ik woon in Utrecht en de buurtzorg komt elke week bij mij langs. En ik kan hen heel de dag een appje sturen en dan reageren ze ook. Ik heb nog geen noodsituatie gehad en verwacht die ook niet meer maar ik weet vrij zeker dat ze dan ook meteen zouden komen. Nu snap ik dat hij niet meer kan appen maar ik bedoel maar te zeggen dat er gewoon fking goed voor mij gezorgd word ondanks dat ik een stuk beter functioneer dan Karma. Misschien moet hij nog wat eerlijker tegen de instanties zijn over hoe slecht zijn mentale situatie is.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik hoop dat hij snel weer op internet kan, voor het contact, maar ook voor de extra hulp die we hem kunnen bieden.
Ik hoop dat ie toch buren in z'n flat heeft waar die op de wifi kan inloggen of op een andere plek met gratis wifi.

We weten nu eigenlijk niks, hoe het met hem is, wat er in gang is gezet etc. Denk je dat het wijkteam nog iets aan je terugkoppelt?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bk heeft zonder enigetwijfel recht op de voedselbank, en gelukkig nog veel meer.
Denk hierbij aan verschillende toeslagen.
Ooit heb ik iemand die in een soortgelijke toestand zat, enigzins kunnen helpen door domweg een brief aan de burgemeester te schrijven.
Reeds de dag daarna kreeg deze 340 euro in handen, en werd een inschrijving bij de voedselbank een feit.
Dus, bk kan wel degelijk geholpen worden!
Of er nog naar Syl, of anderen teruggekoppeld kan worden, dat betwijfel ik. Dat komt door de privacy wetgeving van tegenwoordig....
Hooguit familie kan info krijgen. Dat is niet aan de orde denk ik zo.
I.i.g. hoop ik weer snel van hem te horen!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."