Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe mag tegenwoordig ook helemaal niks meer

Je mag tegenwoordig ook helemaal niks meer

85 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#1
Was het maar zo een feest dat je je eigen wetten maakt...
Als die blauwe envelop op je deurmat ligt of die van CJIB van een boete en je betaald hem niet omdat je je eigen regels en wetten hebt zogenaamd.
Zetten ze je gewoon in een celletje tot je betaald.
Klinkt allemaal mooi maar laten we bij de realiteit blijven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Helemaal mee eens, Mindless
Maar ja, degene, die het vandaag de dag nog maar durft. om een peukje op te steken, deze persoon loopt een gerede kans op een levenslange gevangenisstraf.
Want hij of zij is een zware crimineel.....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou dat is dan ook weer wat overdreven...

Maar het begint hier nu zo langzamerhand wel heel erg een land van regeltjes te worden zeg... Ook al heb ik een gruwelijke hekel aan roken en zou ik graag zien dat mensen zouden stoppen met deze walgelijke gewoonte, vraag ik me af of dit de manier is. En daarnaast zorgt het er dus voor dat rokers buiten voor het horeca pand gaan staan, daar waar niet-rokers last van ze hebben...
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ach, het gaat hun niet eens zo zeer over die rookruimtes op zich, ze willen gewoon roken zoveel mogelijk ontmoedigen. Een van de manieren om dat te doen is door het op openbare plekken zo veel mogelijk te verbieden, zo dus ook de rookruimtes nu.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
En ik draag daar met liefde vrijwillig aan bij.

Ik zou ook niet in een wereld willen leven zonder dammen straat verlichting en wegen.
Net zoals iedere andere Nederlander denk ik.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
LoveSexDreams zei:
Ach, het gaat hun niet eens zo zeer over die rookruimtes op zich, ze willen gewoon roken zoveel mogelijk ontmoedigen. Een van de manieren om dat te doen is door het op openbare plekken zo veel mogelijk te verbieden, zo dus ook de rookruimtes nu.
Klik om te vergroten...
Gaat dit mensen echt ontmoedigen? Ik vraag het me sterk af.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja. Klopt allemaal.
Al kost benzine straks 3 euro, iedereen blijft rijden. Echt wel.
Sluipen wordt een pak shag steaks 25 euro, net zoals in Australië , de mensen blijven roken.
Het moge duidelijk zijn dat de enige, die er beter van wordt, dat is vadertje staat.
Kijk eens naar Singapore.
Roken op een verboden plek, kost 1200 dollar.
En toch rookt de Singaporese bevolking gewoon dóór.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alle producten waar meer dan 50% belasting op zit of eigenlijk 40% belasting is gewoon pure diefstal.
Afpersings praktijken en machtsmisbruik
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
All is het 6 procent even goed afpersing...
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee we hebben straat verlichting.
Goede wegen en infrastructuur.
Daarnaast ligt Nederland voor een groot deel onder de zeespiegel en gaat er een enorm bedrag daar naartoe om er voor te zorgen dat we niet allemaal verzuipen.
En nog een hoop andere dingen.
Dus belasting betalen is niet alleen maar erg.
Ze schieten er alleen maar in door.
De hele bureaucratie moet op de schop dat zou een enorm verschil maken.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het stukje burgeroorlog vind ik wat overdreven.
Voor de is het wel wat er gaande is:

www.petronellas.nl

Nederland stevent regelrecht af op ongekende armoede

Wat is de oorzaak dat Nederland opweg is naar de ondergang. Alle problemen die ermee te maken hebben dat dit land onbestuurbaar is.....
www.petronellas.nl www.petronellas.nl
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Ik vraag me altijd af waarom mensen niet emigreren als het hier zo kut is.
Klik om te vergroten...

Voor vrije drugs kunnen we ook naar Portugal. Ook weer opgelost of toch niet?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee.
In Portugal is get alleen gedecriminalizeerd.
Daar moet je nogsteeds om de hoek een grammetje levomisol scoren van je sketchy dealer.

Het enige verschil is dat dit alleen inbeslag genomen word als je politie je pakt en dat je een boete krijgt en niet opgesloten word.

Wat al zekers een grote vooruitgang is maar zeker niet genoeg.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
84663532_1585839854898859_413012640822984704_n.png
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Revolutionair zei:
Bekijk bijlage 5423
Klik om te vergroten...
En toch heeft Denemarken een heel hoog aantal zelfmoord gevallen per hoofd van inwoner. Veel hoger als in NL. Ik ken een Deense en het is allemaal niet zo perfect daar hoor. De regering laat het graag zo lijken maar helaas een fabeltje.
Ook is daar veel haat tegen vreemdelingen, homo’s en de armoede neemt toe.
Don’t believe all you read..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
En toch heeft Denemarken een heel hoog zelfmoord gevallen per hoofd van inwoner. Veel hoger als in NL. Ik ken een Deense en het is allemaal niet zo perfect daar hoor. De regering laat het graag zo lijken maar helaas een fabeltje.
Ook is daar veel haat tegen vreemdelingen, homo’s en de armoede neemt toe.
Don’t believe all you read..
Klik om te vergroten...
En (huiselijk)geweld door alcoholmisbruik is ook gruwelijk hoog daar.
Alles in de doofpot voor een mooi plaatje.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#17
gewoon niet roken :tearsofjoy:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#18
www.europa-nu.nl

Europa-Nu.nl stopt per maandag 3 juli noodgedwongen

www.europa-nu.nl www.europa-nu.nl

Het koninkrijk Denemarken is één van de meest welvarende Europese landen. Het land heeft een overwegend landelijk karakter en de agrarische sector is belangrijk. Sinds 1973 is Denemarken lid van de Europese Unie (destijds Europese Gemeenschap), maar er bestaat veel 'euroscepsis'.

De Dunne zei:
En toch heeft Denemarken een heel hoog aantal zelfmoord gevallen per hoofd van inwoner. Veel hoger als in NL. Ik ken een Deense en het is allemaal niet zo perfect daar hoor. De regering laat het graag zo lijken maar helaas een fabeltje.
Ook is daar veel haat tegen vreemdelingen, homo’s en de armoede neemt toe.
Don’t believe all you read..
Klik om te vergroten...

Van mij mogen ze het vreemdelingen beleid van Denenmarken hier ook wel toepassen.
Iedereen maar toelaten in een klein land geeft alleen maar problemen.
De woningnood in Nederland is zo hoog maar er zijn pas weer 30.000 immigranten binnen gekomen.
Die krijgen allemaal voorang op een huis en het complete sociale voorzieningen pakketje gratis.
Mensen staan nu 16 jaar op de wachtlijst op een woning hier bij ons kamers worden rond de €850 verhuurd nu gemiddeld.
Dus mensen zitten met hun kinderen vaak tot hun 30ste in huis nu.
Er moet een 100% stop komen op immigratie tot de wooningnood is opgelost en tot we geen eigen bijdragen meer hebben bij onze ziektekosten minimaal, het liefst nog gratis zorg.
Als ik met de metro naar mijn moeder ga kost me dat 3.80€ heen en 3.80€ terug.
Maar ga ik met de auto betaal ik 7.50€ p.u. parkeergeld.
Al deze kosten staan niet meer in verhouding met de belasting die we betalen in dit land.
Wij zijn een welvarend land maar het is totaal uit verhoudingen.

In Denenmarken werkt dat niet zo en denken ze wel aan hun eigen mensen.
Dat word meteen bestempeld als discriminatie en racisme omdat hun dat niet toe laten.
Nee ze hebben gelijk!

Ik ken 2 meisjes uit Denenmarken die hier nu net wonen. We praten veel over maatschappelijke dingen. Dus mijn kennis komt niet van het lezen.
Hun zijn helemaal verbaasd hoe het hier er aan toe gaat en hoe de regering ons achtersteld.
De kosten die we hebben voor sociale voorzieningen in dit land terwijl we zo welvarend zijn. Hun willen ook weer terug naar huis en vinden dit maar niks zo om elk dubbeltje te moeten omdraaien. Dat hoeven ze thuis niet.

Natuurlijk zijn dingen niet 100% perfect in elk land.
Maar wat de regering doet voor zijn inwoners kunnen wij alleen maar van dromen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Revolutionair zei:
Van mij mogen ze het vreemdelingen beleid van Denenmarken hier ook wel toepassen.
Klik om te vergroten...
Ik had het niet over het beleid van de regering maar onder de mensen zelf. Discriminatie in ergste vorm, uitsluiting etc.
Revolutionair zei:
Die krijgen allemaal voorang op een huis en het complete sociale voorzieningen pakketje gratis.
Klik om te vergroten...
Daar is maar een deel van waar. Sommigen ja maar de meesten niet. Echt niet alle buitenlanders hoor, azc’s zitten vol.
Revolutionair zei:
Mensen staan nu 16 jaar op de wachtlijst op een woning hier bij ons kamers worden rond de €850 verhuurd nu gemiddeld.
Klik om te vergroten...
bij jou ja maar mijn neef heeft na maar 3 jaar inschrijving een nieuwbouw woning toegewezen gekregen met een huur van €600. In de randstad gewoon. Er zijn idd gemeentes waar je heel lang moet wachten, hier is het 13 jaar. Maar in veel plaatsen in NL is dat echt niet zo. Kies een andere gemeente uit en het is compleet anders.

In elk land zijn er dingen super goed en ook super slecht. Het is ook net hoe jij zelf leeft en wat bij je past. InDenemarken is kinderopvang, school etc idd gratis. Maar ik heb geen kids dus voor mij is dat geen goede regeling. Snap je?
Ook zijn de accijnzen in Denemarken (heel Scandinavië) mega hoog. Op drank, sigaretten, luxe producten etc betaal je de hoofdprijs en zijn dus alleen betaalbaar voor de rijken. Huren stijgen de pan uit, zeker in steden. Starters daar kunnen geen woning betalen bijna. Ze zijn er wel genoeg maar onbetaalbaar.

Begrijp je mijn punt? In elk land is wel iets. Nederland is echt een goede plek omte leven hoor.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#20
2 jaar heeft hij gewoon geluk want dat komt bijna nergens voor maar waar dan?
De gemiddelde wachtijd bij woningnet is nu 9 jaar in heel Nederland.

20200208_124604.jpg
www.cbs.nl

Hoeveel immigranten komen naar Nederland?

Cijfers over migratie: aantal immigranten en emigranten. Waarom komen migranten en uit welke landen? Hoelang blijven immigranten in Nederland?
www.cbs.nl www.cbs.nl


Nee klopt wat je zegt van de 267,738 duizend mensen zijn er 109,166 die blijven in Nederland.
Dus ze blijven niet allemaal.
Die honderdduizend plekken voor mensen kunnen we nu makkelijk missen.
Gratis onderhoud in Azc en ach waarom geen gratis zorgkosten erbij...
Voorrang op een nieuwe woning doe er ook maar meteen 5000€ inrichtings kosten erbij.

Ik doe harde uitspraken maar ben geen racist maar een realist.
Jij woont in het middel of nowhere en hebt je huisje en vind het wel prima zo.
Maar ik wil niet mijn stad en mijn vrienden en famillie verlaten omdat Nederland maar alles toestaat en niet aan zijn eigen mensen denkt.
Een grote groep mensen om me heen die ik ken die geen koopwoning kan betalen zit zwaar in de problemen met huisvesting.
Ik betaal 2000€ per maand huur!

Nu worden er 300 woningen gebouwd voor 'statushouders' met een mooi woord midden in Amsterdam.
Dat zijn gewoon vluchtelingen en gelukzoekers.
Waarom? Zet die mensen dan in Drente neer waar een wachtijd is van 4 jaar voor een woning.
Die mensen hebben toch hulp nodig en moeten blij zijn dat ze al alles krijgen. Maar willen ook perse in Amsterdam wonen.

Ik ben geen Wilders aanhanger,
domme uitspraken en een rare vent.
Maar met 1 ding heeft hij gelijk.
Een komplete stop op immigranten.
Die 100.000 daar is nu geen plek voor en geen geld.
Eerst even ervoor zorgen dat iedereen in Nederland een woning kan krijgen en dat we de kosten van zorg, openbaar vervoer, scholing, etc. normaal betaalbaar en toegankelijk word voor iedereen.
Dan over 5 jaar kunnen we weer kijken hoeveel mensen we gaan binnen laten.
De criminaliteit zal dalen en de armoe (waar jij dus niks van mee krijgt) en de levenskwaliteit van iedereen gaat verbeteren.

Kijk je opsporing verzocht?
Do i need to say more?

De Dunne zei:
Ook zijn de accijnzen in Denemarken (heel Scandinavië) mega hoog. Op drank, sigaretten, luxe producten etc betaal je de hoofdprijs en zijn dus alleen betaalbaar voor de rijken. Huren stijgen de pan uit, zeker in steden. Starters daar kunnen geen woning betalen bijna. Ze zijn er wel genoeg maar onbetaalbaar.
Klik om te vergroten...

Alles is veel duurder, maar weet je wat het minimale inkomen daar is en wat mensen daar verdiennen? Dus dat is helemaal geen probleem.
Hoe kom je erbij dat huisvesting daar net zo erg is als hier? Dat is niet zo door het beleid dat ze voeren.

Studeren en wonen in Denemarken

De meeste Deense studenten wonen in studentenhuizen. De Deense onderwijsinstituten kunnen je helpen om woonruimte te vinden. De kosten van huur en levensonderhoud zijn te vergelijken met die in Nederland.
www.wilweg.nl www.wilweg.nl

De vergelijking met Nederland klopt dus niet.
Met huurprijzen in de grote stad. Wel verdiennen ze 2x zoveel als ons.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."