#1
Dat we in essentie heel sociale en goedwillende mensen zijn, dat beeld wordt nog verder versterkt in dit verrassende verhaal van De Correspondent / Rutger Bregman over hoe de mens de meest dominante diersoort op de planeet werd. Terwijl de homo neanderthalis slimmer, sterker en sneller was dan wij.
decorrespondent.nl
Hoe de mens de baas op aarde werd
Waarom zitten chimpansees in de dierentuin, en wij niet? Hoe kon het gebeuren dat mensen – slappe en niet al te snuggere tweevoeters – de aarde veroverden? Dit is het verhaal van een nieuwe, fascinerende theorie. Met radicale implicaties voor hoe we vandaag de dag kunnen samenleven. (Je kunt het...