#1
Indrukwekkende serie...!!
Confronterend ook..
Ik heb wel NPO Plus, maar vond 1 afl voor nu ff genoeg ..😅
Ga zeker alles bekijken.
Confronterend ook..
Ik heb wel NPO Plus, maar vond 1 afl voor nu ff genoeg ..😅
Ga zeker alles bekijken.
Ik denk dat je daar wel een VPN voor nodig hebt want de Nederlandse publieke omroep werkt niet online in het buitenland dacht ik. Met een VPN kan je doen alsof je in Nederland bent.Indrukwekkend! Zeer interessant.
Woon in België, komt er dus elke week een nieuwe aflevering online die ik kan bekijken?
Thanks!!
Heb deze eerste aflevering zonet kunnen bekijken, dus vermoed dat de rest ook wel zal lukken via linkje? 😃Ik denk dat je daar wel een VPN voor nodig hebt want de Nederlandse publieke omroep werkt niet online in het buitenland dacht ik. Met een VPN kan je doen alsof je in Nederland bent.
Oooh, ja dan welHeb deze eerste aflevering zonet kunnen bekijken, dus vermoed dat de rest ook wel zal lukken via linkje? 😃
Ik heb net ook aflevering 2 bekeken. HEt lijkt wel alsof de mensen een doel in hun leven missen en motivatie. Ze zouden eens een jaar lang compleet nuchter moeten zijn, en dat ze dan iemand hebben die met ze uitzoeken hoe zij hun leven vorm kunnen geven zonder de roes. Ze hebben sturing nodig. Nu lopen ze weg voor schaamte, eenzaamheid, verdriet, pijn en ellende. Terwijl confrontatie juist nodig is, omdat je daardoor groeit. Wat zij doen is stilstaan. Groeien gaat gepaard met pijn, en van pijn wil je weglopen, maar weglopen kan soms nare consequenties hebben. Ze zijn nog jong.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik kan zeggen dat ik jaren zonder drugs en met heel veel therapieën en hobby's en sporten en uitdagingen en pijnen en verdriet nog steeds geen doel in m'n leven heb.
Misschien komt er nog wel wat op m'n pad, maar mezelf steeds kwellen met een doel voor m'n leven zoeken heeft me alleen maar slechter doen voelen.
Accepteren dat ik doelloos ben is ook een uitdaging. Ik probeer m'n tijd maar zo goed mogelijk door te komen. En dat zou me op de manier zoals deze mensen doen ook echt niet lukken, maar ik denk niet dat een doel alles oplost.
De hoogste ambitie is geen ambitie meer hebben.Dat is ook een manier inderdaad. Want uiteindelijk is het leven van de meeste mensen toch behoorlijk nutteloos of weinig betekenend.
Ik ben zelf niet zo bedreven in het boeddhisme. Maar volgens mij draait dat heel erg om het accepteren van het zijn, en vanuit die acceptatie en dankbaarheid het te mogen ervaren kleine daden van goedheid te verrichten om zo in harmonie te leven. Dan heb je niet per se een carrièredoel ofzo maar kan je best een gelukkig en harmonieus bestaan leiden.
Ik denk dat je al ver bent als jij je passie in het leven hebt gevonden. Iemand die als passie schilderen heeft, zal niet zo snel compleet afglijden door de drugs dat hij niet meer kan schilderen. Tenzij het niet echt anders kan ofzo.....
Dat klinkt een beetje als iets wat iemand met AD(H)D zou zeggen![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."