Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFemke Halsema wil verkoop cannabis aan buitenlandse toeristen in Amsterdam verbieden

Femke Halsema wil verkoop cannabis aan buitenlandse toeristen in Amsterdam verbieden

41 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Klopt maat hasjiesj ook hoor.
Klik om te vergroten...
Ik ontken dat niet. 😊
Maar als zelf toerist...
Ik snap beide kanten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Onze vrijheid mag geen vrijbrief zijn voor grote groepen jongeren om in de grachten te kotsen omdat ze te veel geblowd en gedronken hebben.”
Klik om te vergroten...
Hmm ja, al die kotsende stoners ook altijd... Ik bedoel, mensen moeten heel soms ook weleens kotsen door drank, maar wiet? Pffff, alles eronder, élke keer weer. Wil ze ook niet meer in mijn huis.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#3
www.parool.nl

Halsema wil verbod op wietverkoop aan buitenlandse toeristen

Burgemeester Femke Halsema wil buitenlandse bezoekers weren uit de Amsterdamse coffeeshops. In ruil mogen coffeeshopeigenaren grotere handelsvoorraden aanhouden.
www.parool.nl www.parool.nl

Ze krijgt natuurlijk de steun van de politie. Opmerkingen dat de straathandel (en de overlast) zo zal toenemen worden natuurlijk volstrekt genegeerd. De coffeeshops zouden nu meer dan 500gr in huis mogen hebben.

Nog volgens bovenstaand artikel is het verbod nog niet voor dit jaar en is de gemeenteraad flink verdeeld.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Laramonjour zei:
Dat heb ik ook niet gezegd :wink:
Klik om te vergroten...
Femke Halsema wel.
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Femke Halsema wel.
Klik om te vergroten...
True
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kan beter idd alcohol verbieden en niet wiet.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7

En ze zet door. Toeristen met grote borden waarschuwen voor straatdealers, maar wel een plan invoeren dat het straatdealen just zal doen toenemen.

Achterlijkheid, is dat iets aangeboren bij groenen ofzo?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zeker weten als ik naar de vaste shops ga in Damsko er nog altijd wiet krijg zelfs als ik 60 jaar ben.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsyTekz zei:
Zeker weten als ik naar de vaste shops ga in Damsko er nog altijd wiet krijg zelfs als ik 60 jaar ben.
Klik om te vergroten...

Neem je wat zakkies voor mij mee dan? :smirk:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lemmy zei:
Neem je wat zakkies voor mij mee dan? :smirk:
Klik om te vergroten...

Reis ff mee dan mag je zelf lekkers kiezen. In 1 shop is de koffie gratis en blijven we wel enkele uurtjes hangen 😅.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsyTekz zei:
Reis ff mee dan mag je zelf lekkers kiezen. In 1 shop is de koffie gratis en blijven we wel enkele uurtjes hangen 😅.
Klik om te vergroten...

Deal. :sunglasses:
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lemmy zei:
En ze zet door. Toeristen met grote borden waarschuwen voor straatdealers, maar wel een plan invoeren dat het straatdealen just zal doen toenemen.

Achterlijkheid, is dat iets aangeboren bij groenen ofzo?
Klik om te vergroten...
Informeer jezelf voordat je mensen achterlijk gaat noemen. Het landelijke "groene" standpunt wijkt af van dat van Halsema.

Drugs

GroenLinks wil softdrugs en drugs als XTC en paddo’s legaliseren. Harddrugs moeten verboden blijven.
groenlinks.nl groenlinks.nl
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Casaan zei:
Informeer jezelf voordat je mensen achterlijk gaat noemen. Het landelijke "groene" standpunt wijkt af van dat van Halsema.

Drugs

GroenLinks wil softdrugs en drugs als XTC en paddo’s legaliseren. Harddrugs moeten verboden blijven.
groenlinks.nl groenlinks.nl
Klik om te vergroten...

Nou goed, dat was al duidelijk in de gemeenteraad.

Maar over het algemeen vind ik groenen best achterlijk.

Sorry, o edele Casaan.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lemmy zei:
Nou goed, dat was al duidelijk in de gemeenteraad.

Maar over het algemeen vind ik groenen best achterlijk.

Sorry, o edele Casaan.
Klik om te vergroten...
Hoezo vind je "groenen" achterlijk?
Je bent aan mij geen excuses schuldig overigens. Het valt ook wel mee met mijn edelheid.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Casaan zei:
Hoezo vind je "groenen" achterlijk?
Je bent aan mij geen excuses schuldig overigens. Het valt ook wel mee met mijn edelheid.
Klik om te vergroten...

Als groot autoliefhebber heb ik het niet zo voor die ideologie. Maar ook niet voor Wilders, Baudet en consoorten hoor. :blushing:
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lemmy zei:
Als groot autoliefhebber heb ik het niet zo voor die ideologie. Maar ook niet voor Wilders, Baudet en consoorten hoor. :blushing:
Klik om te vergroten...
Waarom niet?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Casaan zei:
Waarom niet?
Klik om te vergroten...

Nou laat ik zeggen dat ik sommige milieumaatregelen nogal overdreven vind.

Maar we dwalen af.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Lemmy zei:
Nou laat ik zeggen dat ik sommige milieumaatregelen nogal overdreven vind.

Maar we dwalen af.
Klik om te vergroten...
Daar doelde ik niet op. Ik vroeg waarom je je niet kan vinden in al die partijen. Je spreekt over Wilders, Baudet en consorten.

Ook merk ik dat je mij als een "groene" ziet en dat je me ineens edel gaat noemen?

Ik snap daar geen kut van. Hoeveel hokjes heb je nodig om de wereld te begrijpen?

Ik ben het grondig oneens met de taktiek van Halsema, tegelijkertijd heb je mij al in een hokje geplaatst en ga je praten over edele casaan.
Dus blijkbaar zijn jij en ik het oneens? Je hebt niet eens zin om aan mij uit te leggen waarom je denkt wat je denkt.
En dat terwijl je mij nog geen enkele vraag hebt gesteld over mijn denkwijze.

EN DAN (ik heb extra hard op het toetsenbord geslagen terwijl ik deze letters tikte, ik ga het nog eens doen) EN DAN HEB JIJ HET LEF MIJ TE VEROORDELEN.

Zoek het lekker uit. Je hebt geen flauw benul waar ik sta en wat ik denk. Je hebt ook geen enkele behoefte om dat uit te vinden.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casaan zei:
Daar doelde ik niet op. Ik vroeg waarom je je niet kan vinden in al die partijen. Je spreekt over Wilders, Baudet en consorten.

Ook merk ik dat je mij als een "groene" ziet en dat je me ineens edel gaat noemen?

Ik snap daar geen kut van. Hoeveel hokjes heb je nodig om de wereld te begrijpen?

Ik ben het grondig oneens met de taktiek van Halsema, tegelijkertijd heb je mij al in een hokje geplaatst en ga je praten over edele casaan.
Dus blijkbaar zijn jij en ik het oneens? Je hebt niet eens zin om aan mij uit te leggen waarom je denkt wat je denkt.
En dat terwijl je mij nog geen enkele vraag hebt gesteld over mijn denkwijze.

EN DAN (ik heb extra hard op het toetsenbord geslagen terwijl ik deze letters tikte, ik ga het nog eens doen) EN DAN HEB JIJ HET LEF MIJ TE VEROORDELEN.

Zoek het lekker uit. Je hebt geen flauw benul waar ik sta en wat ik denk. Je hebt ook geen enkele behoefte om dat uit te vinden.
Klik om te vergroten...

Lol ok.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Casaan zei:
Daar doelde ik niet op. Ik vroeg waarom je je niet kan vinden in al die partijen. Je spreekt over Wilders, Baudet en consorten.

Ook merk ik dat je mij als een "groene" ziet en dat je me ineens edel gaat noemen?

Ik snap daar geen kut van. Hoeveel hokjes heb je nodig om de wereld te begrijpen?

Ik ben het grondig oneens met de taktiek van Halsema, tegelijkertijd heb je mij al in een hokje geplaatst en ga je praten over edele casaan.
Dus blijkbaar zijn jij en ik het oneens? Je hebt niet eens zin om aan mij uit te leggen waarom je denkt wat je denkt.
En dat terwijl je mij nog geen enkele vraag hebt gesteld over mijn denkwijze.

EN DAN (ik heb extra hard op het toetsenbord geslagen terwijl ik deze letters tikte, ik ga het nog eens doen) EN DAN HEB JIJ HET LEF MIJ TE VEROORDELEN.

Zoek het lekker uit. Je hebt geen flauw benul waar ik sta en wat ik denk. Je hebt ook geen enkele behoefte om dat uit te vinden.
Klik om te vergroten...
Pas nou ohoop, straks moet je weer een nieuw toetsenbord kopen! (Hey psst, pak een hamer, dat slaat beter!)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."